Wij krijgen hem wel aangeboden, maar nog niet vergoed door de verzekering. De kosten liggen rond de 60 euro en je kunt het gewoon bij de huisarts halen.
Mijn dochter is overleden door het rs virus. Ik meen me niet te kunnen herinneren dat je daar een vaccinatie tegen kon halen? Ik ga me eens inlezen.
Als je wat gevonden hebt (over RS), hoor ik dat graag. Mijn jongste is al twee keer opgenomen geweest met RS.
Ik las dat laatst. Een vriendin van me is huisarts en die vertelde wel dat het niet 100% beschermt. Net als bij het griepvirus zijn er heel veel varianten. Maar ik ga het zeker wel even bekijken want het is echt een rotvirus.
Zijn jullie zeker dat het niet gaat over het Rota virus? Rs heb ik ook nog nooit van gehoord, dat daar een vaccin voor bestaat. Wat erg trouwens @Kerstvrouwtje
Ik heb vandaag mijn 20 weken echo gehad. Alle metingen waren goed. Alleen kon ze het hart niet goed zien omdat deze achter mijn navel zat en het een schaduw gaf op het beeld. Waar ik mij het meest zorgen om maak is dat de dokter zei dat mijn placenta echt laag zat. Het was 'kantje boord' zei ze. Maar dit kon wel aanleiding geven tot een bloeding.. nu heb ik hier vanalles zitten lezen (enge verhalen). Iemand ervaring hiermee? Als dit zo blijft dan kan men niet op de normale manier bevallen maar via keizersnede.. Zie rechtse foto ter verduidelijking
Fijn dat alles verder wel goed is. Zit de placenta echt voor de uitgang zoals op het rechterplaatje of bedoelde ze met kantje boord dat het er vlak naast zit.....dan kan het eventueel nog een beetje optrekken naar boven als je mazzel hebt namelijk...dan groeit het hopelijk met de baarmoeder mee omhoog. Ik had dat met mijn vorige zwangerschap, toen zat de placenta iets van 1 cm van de uitgang af, maar is gelukkig dus mee omhoog gegaan later. Ik heb uiteindelijk wel een keizersnede gehad, maar dat was ivm een stuitligging en had niets met de placenta te maken.
Hoi meis, Dat zijn niet de berichten de je na de 20 weken echo wil horen. Ik heb een vriendin die dit ook heeft gehad, had veel bloedingen in het begin van de zwangerschap, maar later is deze placenta wel opgeschoven en is ze natuurlijk bevallen. Volgens mij is op dit termijn de lengte of de dikte van de placente wel bepaald, maar wie weet kan hij nog wel verschuiven. Hebben ze dit niet benoemt? Vervelend dat je waarschijnlijk niet gewoon kan bevallen Bespreek je zorgen iig even met je verloskundige! Misschien kunnen zij je gerust stellen… Googlen, ik doe het zelf ook steeds, maar eigenlijk geeft dit alleen maar meer onrust. Dikke digiknuffel!
Ik zou me nog niet te veel zorgen maken, je buik groeit nog enorm en daarbij kan je placenta makkelijk een heel stuk naar boven schuiven! In de meeste gevallen, zelfs als de placenta met 20 weken echt voor de uitgang ligt, gebeurt dit nog. Pas als ie op je volgende echo echt nog verkeerd blijkt te liggen, zou ik beginnen denken aan minder leuke scenario's zoals een keizersnede. Voor nu gewoon genieten dat alles goed was!
Bij mij ligt hij 2 cm van de baarmoedermond af. In het ziekenhuis bij de GUO zeiden ze: ‘2 cm, dus geen risico met bevallen, dat is mooi’. Dus hoeft nog maar 1 cm op te schuiven. Als 1 cm niet gewoon ook al goed is. En hij schuift altijd van de baarmoedermond af. Nooit er naartoe. Komt goed!
Ik heb hier foto van de video getrokken. Links zie je de placenta dan baarmoedermond en boven voetje van de baby. Het zit er echt tegen. Ben blij dat ik nog geen bloedverlies heb gehad. 26 april volgende echo. Idd nu gewoon genieten dat is het enige dat ik kan doen. Maar bestaan er geen trucjes om het naar de andere kant te brengen? (Domme vraag) Moet trouwens ook afspraak maken voor kinkhoest vaccin voor mezelf en men man + afspraak voor suikertest na 24wkn. Dan aan mijn verzekering vragen hoe het zit met de ereloonsupplementen voor de bevalling enzo. + ze zei dat ik kraamgeld/geboortepremie nu al kon aanvragen.. dit was mijn huiswerk zei ze.
Ik denk dat ‘ie nog wel omhoog schuift want je baarmoeder gaat komende weken nog flink groeien. En zo niet dan komt het ook wel goed want ze hebben het nu in de gaten en zullen daar een plannetje voor maken. Komt goed!
Haha jij bent een Belgische jk heb hetzelfde huiswerk gekregen. Dit is je eerste he? Dan moet je nog even een uitbetalingsfonds voor je kindergeld/kraamgeld kiezen. In principe is er geen verschil tussen de aanbieders, ze betalen toch dezelfde bedragen uit, maar blijkbaar is er soms wel een verschil in dienstverlening. Ik zou dus voor eentje kiezen die een kantoor dichtbij heeft. Ik mag niet meer kiezen, want in de tijd van m’n eerste zoontje,hing je uitbetalingsfonds nog af van de werkgever van de papa. Heb je trouwens al een keertje gekeken naar de verschillende geboortevoordelen van de mutualiteiten? Ook,daarbij kan veranderen wel interessant zijn.
Dat kinkhoest vaccin ga ik idd ook eens navragen bij de VK volgende afspraak. Hier de placenta ook aan de voorkant en net hoog genoeg dus geen risico voor de bevalling. Hier is de namendiscussie voorzichtig gestart. Onze oudste heet naar mijn man, zelfde naam alleen andere roepnaam ervan gemaakt (1 letter minder C.ornel en C.orné) Nu was ik aan het denken, ik vind D.aniël ook een leuke naam maar dat is de doopnaam van mijn man. Is het raar om beide kids echt naar manlief te noemen??
Zo ik kreeg even geen melding en ik moest flink bijlezen. 20 weken echo: fijn dat hij goed was. Minder van de placenta. Maar zoals gezegd hij kan nog omhoog schuiven. Ik zou zo min mogelijk proberen te googlen en verhalen te lezen. Meestal zijn dat de horror verhalen en niet de goede verhalen En dat is moeilijk want ik betrap mezelf er ook vaak op. Maar fijn dat ze het nu doorhebben en ze kunnen het nu goed in de gaten houden. Wat een huiswerk zeg. Ik ken dat niet echt verder niet wat je noemt dus kan je er verder niet bij helpen. Namen hier ook druk bezig. De 2e naam staat vast alleen de spelling is even de vraag. Dat ligt aan de voornaam. Daarvoor hebben we nu M.ace of s.em(m) . Hier durf ik het wel te zeggen haha. Raar naar papa voor allebei nee dat denk ik niet. Als dat voor jullie goed voelt waarom niet. Rs virus geen idee. Kinkhoest: ik riep heel.hard nee maar twijfel toch. Ga het overleggen met vk. Suiker test ga ik doen op 12 april.
Waarom moeten jullie ‘allemaal’ de suikertest doen? Krijg de indruk hier op het forum dat heel veel van jullie die moeten doen. Al het Belgische huiswerk ken ik ook niet. Voor mij ook onbekende termen. Blijkbaar is het een en ander toch heel anders geregeld in België dan in NL. Wij zijn ook druk aan het denken over namen. We zijn het al wel eens over een naam, maar zijn er nog niet over uit of dat echt dé naam is. De andere twee jongens hebben ook een 2e en 3e naam. Vinden dus dat we die deze ook moeten geven. Wordt steeds lastiger
@Boysmum81 de reden voor mij dat ik die test moet doen is dat ze bij mijn 1e zwangerschap achteraf zwangerschapssuiker vermoedde, mijn moeder diabetes heeft en dat de kleine qua buikje 9 dagen voorloopt. Daardoor willen ze het zekere voor onzekere nemen.
Ik moet de Suikertest ivm overgewicht. Over een paar weken vermoed ik. Ik heb vandaag de 20 weken echo gehad. Ze is kerngezond. Ligt binnen de curve aan de grote kant. We zijn allebei ook lang dus dat is te verwachten. Ik ben ontzettend opgelucht.
Hier ook de suikertest maar nog geen afspraak zal volgende keer wel gemaakt worden. Hier ivm pcos en dan heb je meer kans maar lijkt me sterk dat ik het heb