Ik moet de suikertest heel misschien doen als op de groeiecho over 3 weken blijkt dat het buikje nog steeds 2 weken voorloopt op groei. Ik denk dat het dan wel weer wat bijgetrokken is.....
De suikertest wordt in België standaard gedaan met 24 weken, ongeacht risico Wel moet je voor de standaard test niet nuchter blijven, gewoon drankje drinken, uurtje niks eten of drinken en niet te veel bewegen en dan prikken. Bij m'n vroedvrouw mag ik het drankje gewoon thuis drinken en dan een uurtje later nar de praktijk komen om te prikken, dat is wel fijn
Hier suikertest omdat ik bij mn vorige zwangerschap zwangerschapsdiabetes had met insuline gebruik. Heb dus dit keer al vanaf 16 weken zwangerschapsdiabetes helaas..
Da's zeker fijn. Hier moet ik eerst nuchter prikken. Dan het drankje en dan moet ik 2 uur in de wachtkamer zitten wachten (boven een bakker, ah en slager) en dan weer prikken en dan mag ik weg en wat eten. Echt ik kijk er zo tegenop. Maar ja wat moet dat moet. Alles voor de kleine druif.
Hier overgewicht dus vandaar suikertest. Bij eerste zwangerschap even zwaar en ook suikertest gehad en had het toen niet. Gok nu ook niet.
Heb nog even gegoogled op de vaccinatie voor RS. Het RIVM schrijft: Te vroeg geboren kinderen (prematuur) en baby’s met een ernstig hartlijden kunnen in hun eerste levensjaar beschermd worden tegen RSV door passieve vaccinatie met antistoffen. Op dit moment is er geen vaccin voor actieve vaccinatie tegen RSV beschikbaar. Er zijn veel vaccins in ontwikkeling en de hoop is dat deze over enkele jaren op de markt zullen komen. Borstvoeding draagt bij in de bescherming tegen RSV-infecties bij baby’s.
@AniS, mijn schoonzus heeft de placenta ook voor de uitgang liggen. Tegen haar zeiden ze dat ie ca. 1 mm per week op kan schuiven, dus een cm per 10 weken. Zij krijgt met 30 weken weer een echo om te kijken hoe de placenta er dan voor ligt. Anders inderdaad een keizersnede. Misschien niet wat je in gedachten had, maar wellicht wel de juiste keuze voor jullie kindje. Ik hoop voor je dat de placenta nog opschuift naar boven. @suikertest, hier omdat onze jongste bijna 10 pond woog bij zijn geboorte. Toen geen suikertest gedaan maar wel vermoeden van wellicht toen zwangerschapssuiker. Nu dus uit voorzorg de suikertest doen. @Rietje86, tuurlijk kan dan! Als die naam voor jullie goed voelt en deze beide echt leuk vinden, zou ik het gewoon doen! Het is niet dat ze beide bijna dezelfde naam hebben.. @Roodborstje2, fijn dat alles goed is met jullie meisje. @Boysmum81, de namenkwestie wordt idd steeds moeilijker hè.. Vind jongensnamen sowieso een drama om te verzinnen, dus bij een derde boy wordt het er niet makkelijker op.
Hier vanmorgen een goede 20 weken echo gehad, nog steeds een meid en lekker druk . Bij de 3D leek ze heel veel op haar broer, dus erg benieuwd
Geweldig die reacties nu je vanwege het mooie weer geen jas of winterjas meer aanhoeft. Sommige kijken, kijken en kijken nog een keer. Andere zeggen spontaan o wat leuk je bent zwanger of vragen het heel voorzichtig (al is het over duidelijk haha).
Mooi hé, sommige mensen durven het niet te vragen. Heb hier ook een hoop mensen die ik iedere 4-6 weken zie om te knippen, die kennen mij al een aantal jaar en ben normaal normaal slank zonder buikje. Zelfs die durven het soms niet te vragen maar je ziet ze wel kijken, ookal is het overduidelijk een zwangerschapsbuik
Uitgerekend 1 tot 15 augustus 2019❤ 1 Augustus (3) Pinkie88, 30 jaar, 2e kindje Anne020, 39 jaar, 2e kindje CDSDM, 24 jaar, 2e kindje 3 augustus (3) Mommie33, 35 jaar, 4e kindje Eefjuh90, 28 jaar, 2e kindje Astrid040, 41, 2e kindje 4 Augustus (5) Steppie29, 36 jaar, 1ste kindje Serappp, ? , 2e kindje Boysmum81, 37 jaar, 3e kindje Kerstvrouwtje, 31 jaar, 2e kindje Inne, 35 jaar, 4e & 5e kindje 5 augustus (2) PinkCupCake, 31 jaar, 3e kindje Girly1985, 33 jaar, 3e kindje 6 augustus (2) Hbz, 32 jaar, 3e kindje Linnepin86, 32 jaar, 3e kindje 7 augustus (2) Rietje86, 32 jaar, 2e kindje mamavanluki ,26jaar, 3e kindje 8 augustus 9 Augustus (4) Dalysa, 31 jaar, 2e kindje Troe, 30 jaar, 2e kindje November, 35, 3e kindje Jadamapa, .. , 3e kindje 10 augustus (2) SabjeSab, 30 jaar, 2e kindje Anneka, 38 jaar, 4e kindje 11 augustus (2) Rosalyn, 26 jaar, 2e kindje Masky, 23 jaar, 2e kindje 12 augustus (5) Meisje6, 30 jaar, 2e kindje Turkssnoepje, 24 jaar, 2e kindje 78Sandra, 41 jaar, 2e kindje Indy89, 29 jaar, 2e kindje Ceresita, 41 jaar, 3e kindje 13 augustus 0 14 augustus (1) Roodborstje2, 23 jaar, 1e kindje 15 augustus (1) Didi79, 39 jaar, 3e kindje 16 augustus (1) Anis, 27 jaar, 1e kindje TOTAAL: 33 ---------------------------------------------------------- jongen (14) | meisje (11) | verrassing (2) | onbekend (6) ---------------------------------------------------------- ⭐️ Sterretjes ⭐️ Lalalaura Juffie33 Madeliefje123 VeganMil Toetje01 o0mona0o MevrouwH Afspraken 1 april, Indy89, GUO n.a.v. 2 softmarks 3 april, Hbz, controle vk 12 april, CDSDM, controle gyn + cervix meting 15 april, Pinkie88, controle + suikertest 15 april, groei echo, controle gyn 17 april, 78Sandra, controle vk plus groeiecho 26 april, 10u- 24 weken echo, Anis
De meiden die niet zo actief zijn. Alles goed daar? Weten jullie het geslacht al? @Mommie33 , @Serappp , @SabjeSab , @turkssnoepje , @PinkCupCake , @didi79 Sommige hebben we zelfs sinds vorig jaar niet meer gehoord :/.
Mochten ze nu niet reageren, idee om ze dan van de lijst te halen? Of is dat iets te rigoureus Dan houden we het een beetje overzichtelijk.
Uitgerekend 1 tot 15 augustus 2019❤ 1 Augustus (3) Pinkie88, 30 jaar, 2e kindje Anne020, 39 jaar, 2e kindje CDSDM, 24 jaar, 2e kindje 3 augustus (3) Mommie33, 35 jaar, 4e kindje Eefjuh90, 28 jaar, 2e kindje Astrid040, 41, 2e kindje 4 Augustus (5) Steppie29, 36 jaar, 1ste kindje Serappp, ? , 2e kindje Boysmum81, 37 jaar, 3e kindje Kerstvrouwtje, 31 jaar, 2e kindje Inne, 35 jaar, 4e & 5e kindje 5 augustus (2) PinkCupCake, 31 jaar, 3e kindje Girly1985, 33 jaar, 3e kindje 6 augustus (2) Hbz, 32 jaar, 3e kindje Linnepin86, 32 jaar, 3e kindje 7 augustus (2) Rietje86, 32 jaar, 2e kindje mamavanluki ,26jaar, 3e kindje 8 augustus 9 Augustus (4) Dalysa, 31 jaar, 2e kindje Troe, 30 jaar, 2e kindje November, 35, 3e kindje Jadamapa, .. , 3e kindje 10 augustus (2) SabjeSab, 30 jaar, 2e kindje Anneka, 38 jaar, 4e kindje 11 augustus (2) Rosalyn, 26 jaar, 2e kindje Masky, 23 jaar, 2e kindje 12 augustus (5) Meisje6, 30 jaar, 2e kindje Turkssnoepje, 24 jaar, 2e kindje 78Sandra, 41 jaar, 2e kindje Indy89, 29 jaar, 2e kindje Ceresita, 41 jaar, 3e kindje 13 augustus 0 14 augustus (1) Roodborstje2, 23 jaar, 1e kindje 15 augustus (1) Didi79, 39 jaar, 3e kindje 16 augustus (1) Anis, 27 jaar, 1e kindje TOTAAL: 34 baby’s ---------------------------------------------------------- jongen (15) | meisje (11) | verrassing (2) | onbekend (6) ---------------------------------------------------------- ⭐️ Sterretjes ⭐️ Lalalaura Juffie33 Madeliefje123 VeganMil Toetje01 o0mona0o MevrouwH Afspraken 1 april, Indy89, GUO n.a.v. 2 softmarks 3 april, Hbz, controle vk 12 april, CDSDM, controle gyn + cervix meting 15 april, Pinkie88, controle + suikertest 15 april, groei echo, controle gyn 17 april, 78Sandra, controle vk plus groeiecho 24 april, Linnepin86, controle verloskundige 26 april, 10u- 24 weken echo, Anis
Ik heb hier dat ze voor me aan de kant gaan in een druk winkelcentrum, heb best een aanwezige buik maar laatst in de tram stond niemand voor me op, dat was wel een beetje jammer. @Linnepin86 eens, wat mij betreft kan het dan ook van de lijst als er maandenlang niet is gesproken.
Dat is dan wel jammer inderdaad, ik vind dat altijd wel een dingetje.. ik bedoel heel veel mensen staan niet op voor oudere en/of zwangere. Terwijl ik toch wel vind dat dat een kleine moeite is