Gefeliciteerd!! Wat fijn allemaal mooie echo's vandaag! @Evi92 wij hebben er ook voor gekozen om de nipt niet te doen.
Wij hebben het er ook al meerdere keren over gehad maar gaan hem ook niet doen. Ik twijfel steeds maar die twijfel komt eigenlijk voornamelijk voort uit het feit wat andere mensen zeggen of kiezen of hebben meegemaakt. Als ik puur naar mijn eigen gevoel kijk dan is het antwoord nee dus daar blijven we nu bij.
Hoe gaat het met het thuisonderwijs voor de dames met schoolgaande kinderen? Ons dochtertje was vorige week bijna de hele week bij opa en oma dus toen hebben zij het met haar gedaan. Deze week doe ik het maar ik ben echt helemaal gesloopt aan het einde van de dag. En dan is ze nog maar een kleuter, die hoeven nog niet zo veel of moeilijk. Maar merk echt dat mijn energie nu halverwege de dag gewoon helemaal op is met dit erbij. En dan heb ik nog niet eens mijn eigen werk gedaan.
♡ Uitgerekend 1 - 15 augustus ♡ 1 augustus ♡ Evi92 - 28 jaar - 1e kindje ♡ Mocktail - 38 jaar - 3e kindje ♡ Muggleborn - 29 jaar - 1e kindje 2 augustus ♡ Vaianana - 35 jaar - 1e kindje ♡ Elphy - 28 jaar - 2e kindje ♡ Babywens93 - 27 jaar - 2e kindje 3 augustus ♡ Minttu - 33 jaar - 2e kindje 4 augustus ♡ Helicryse - 33 jaar - 4e kindje ♡ Isk03 - 29 jaar - 4e kindje ♡ Elisa1 - 32 jaar - 1e kindje 5 augustus 6 augustus ♡ Miloena - 27 jaar - 3e kindje 7 augustus ♡ Coob1989 - 31 jaar- 1e kindje 8 augustus ♡ Amelie - 32 jaar - 3e kindje ♡ Xamevoli - 26 jaar - 1e kindje 9 augustus ♡ Madson - 29 jaar - 1e kindje ♡ Marrid - 32 jaar - 2e kindje ♡♡ JongMuisje89 - 31 jaar - 1e + 2e kindje! 10 augustus ♡♡/♡♡ mxm - 25 jaar - 2e+3e kindje ♡ Siamara - 37 jaar - 1e kindje ♡ Myz - 34 jaar - 2e kindje ♡ Oj89-31 jaar- 2e kindje ♡ Sweety1603 - 31 jaar - 2e kindje ♡ Kate87 - 33 jaar - 3e kindje 11 augustus ♡ Born to be mam - 32 jaar - 2e kindje ♡ DanielleG - 32 jaar - 2e kindje ♡ Zwangervandetweede - 34 jaar - 2e kindje ♡ Lomo - 29 jaar - 2e kindje 12 augustus ♡ Ruby26 - 34 jaar - 2e kindje ♡ Ikke22812 - 30 jaar - 3e kindje 13 augustus 14 augustus 15 augustus ♡ Fissie - 33 jaar - 2e kindje Afspraken: Januari 13 - Vaianana - termijnecho (11w2d) 13 - Elisa1 - termijnecho en NIPT 14 - Elphy - echo + nipt test 14 - Xamevoli - termijnecho 14 - Siamara - 14.15 3e echo (vk) 15 - Mocktail - 09:00 4e echo en NIPT in AMC 15 - Ikke22812- afspraak gynaecoloog 15 - mxm - tweede & laatste termijnecho vk 15 - Coob1989 - 11:10 termijnecho + Nipt 18 - mxm - 8:30 eerste echo gynaecologie 18 - Maddy - 9:45 termijnecho gyn +Nipt 18 - Kate87- 11.00 echo gynaecoloog + NIPT 18 - Isk03 - 12:45 termijnecho 18 - JongMuisje89 - 10.15 Termijnecho + afspraak NIPT 19 - Amelie - 10:00 uur termijnecho 20- Miloena - 2e echo- termijnecho 21 - Born to be mam - 2e echo 21 - Elisa1 - laatste afspraak fertiliteit 21 - DanielleG - termijnecho 21 - Ruby26 - 08:40 - termijnecho 21 - Myz - termijnecho 22 - Elisa1 - afspraak gynaecoloog 25 - sweety1603 - 2e echo + afspraak plannen NIPT 25 - Fissie 2e echo + NIPT 25 - Minttu 2e echo + NIPT (13 weken) Februari 15 - Mocktail 10:00 - controle 18 - Muggleborn - controle 23 - Fissie - controle ------------------------------------------ jongen (0) | meisje (0) | verrassing (6) Sterretjes ⭐ SteffieD ⭐ Angelmom1 ⭐ KleineLai ⭐ Velena ⭐ Ila ⭐ MamaLins
Nee, wij doen het ook niet. De keuze was voor ons vrij makkelijk. Geen testen of onderzoeken, alleen de 20 wekenecho.
Ik heb hem wel laten doen, vooral omdat ik door herhaalde miskramen toch zorgen heb of het deze keer wel goed zal zijn ... Heb nipt + nevenbevindingen gedaan, anders zal ik me blijven afvragen of het echt wel goed zit.
Wij gaan wel de NIPT doen maar zonder nevenbevindingen. Bloedprikken heb ik totaal geen probleem mee en wil toch graag vantevoren geinformeerd zijn. ik heb vandaag mijn afspraak met 1 week naar voren laten halen, de VK vond dat de termijnecho redelijk laat was ingepland dus nu wil ze me a.s. maandag al zien...vond ik natuurlijk helemaal niet erg! en dan kan er gelijk geprikt worden voor de NIPT. wat fijn om al die leuke echo's te zien en de verhalen te horen! ik ga maandag ook vragen of ze het echt even allemaal goed willen laten zien en horen, afgelopen keer ging het allemaal zo rete-snel! en toen waren we eigenlijk nog aan het verwerken dat er 1tje niet doorgegroeid was. maar ze ploegde echt zowat door de echo heen.. gek dat je je dat pas na een tijdje realiseert..
♡ Uitgerekend 1 - 15 augustus ♡ 31 juli ♡ Helicryse - 33 jaar - 4e kindje 1 augustus ♡ Evi92 - 28 jaar - 1e kindje ♡ Mocktail - 38 jaar - 3e kindje ♡ Muggleborn - 29 jaar - 1e kindje 2 augustus ♡ Vaianana - 35 jaar - 1e kindje ♡ Elphy - 28 jaar - 2e kindje ♡ Babywens93 - 27 jaar - 2e kindje 3 augustus ♡ Minttu - 33 jaar - 2e kindje 4 augustus ♡ Isk03 - 29 jaar - 4e kindje ♡ Elisa1 - 32 jaar - 1e kindje 5 augustus 6 augustus ♡ Miloena - 27 jaar - 3e kindje 7 augustus ♡ Coob1989 - 31 jaar- 1e kindje 8 augustus ♡ Amelie - 32 jaar - 3e kindje ♡ Xamevoli - 26 jaar - 1e kindje 9 augustus ♡ Madson - 29 jaar - 1e kindje ♡ Marrid - 32 jaar - 2e kindje ♡♡ JongMuisje89 - 31 jaar - 1e + 2e kindje! 10 augustus ♡♡/♡♡ mxm - 25 jaar - 2e+3e kindje ♡ Siamara - 37 jaar - 1e kindje ♡ Myz - 34 jaar - 2e kindje ♡ Oj89-31 jaar- 2e kindje ♡ Sweety1603 - 31 jaar - 2e kindje ♡ Kate87 - 33 jaar - 3e kindje 11 augustus ♡ Born to be mam - 32 jaar - 2e kindje ♡ DanielleG - 32 jaar - 2e kindje ♡ Zwangervandetweede - 34 jaar - 2e kindje ♡ Lomo - 29 jaar - 2e kindje 12 augustus ♡ Ruby26 - 34 jaar - 2e kindje ♡ Ikke22812 - 30 jaar - 3e kindje 13 augustus 14 augustus 15 augustus ♡ Fissie - 33 jaar - 2e kindje Afspraken: Januari 13 - Vaianana - termijnecho (11w2d) 13 - Elisa1 - termijnecho en NIPT 14 - Elphy - echo + nipt test 14 - Xamevoli - termijnecho 14 - Siamara - 14.15 3e echo (vk) 15 - Mocktail - 09:00 4e echo en NIPT in AMC 15 - Ikke22812- afspraak gynaecoloog 15 - mxm - tweede & laatste termijnecho vk 15 - Coob1989 - 11:10 termijnecho + Nipt 18 - mxm - 8:30 eerste echo gynaecologie 18 - Maddy - 9:45 termijnecho gyn +Nipt 18 - Kate87- 11.00 echo gynaecoloog + NIPT 18 - Isk03 - 12:45 termijnecho 18 - JongMuisje89 - 10.15 Termijnecho + afspraak NIPT 19 - Amelie - 10:00 uur termijnecho 20- Miloena - 2e echo- termijnecho 21 - Born to be mam - 2e echo 21 - Elisa1 - laatste afspraak fertiliteit 21 - DanielleG - termijnecho 21 - Ruby26 - 08:40 - termijnecho 21 - Myz - termijnecho 22 - Elisa1 - afspraak gynaecoloog 25 - sweety1603 - 2e echo + afspraak plannen NIPT 25 - Fissie 2e echo + NIPT 25 - Minttu 2e echo + NIPT (13 weken) Februari 15 - Mocktail 10:00 - controle 18 - Muggleborn - controle 23 - Fissie - controle ------------------------------------------ jongen (0) | meisje (0) | verrassing (6) Sterretjes ⭐ SteffieD ⭐ Angelmom1 ⭐ KleineLai ⭐ Velena ⭐ Ila ⭐ MamaLins
Onze zoon zit in groep 3. Het is iedere dag hetzelfde. Kort opstarten met de juf en dan een uur rekenen, onze zoon loopt voor dus we hebben ook al wel gehad dat hij de opstart niet hoefde te doen en gelijk aan zijn werk kon. Daarna is het 1.5 uur lezen incl kwartier zelf in te vullen pauze, ook hier loopt hij in voor dus dan niet met de juf en kinderen uit zijn eigen klas maar samen met groep 4 ergens in die 1.5 uur een kwartiertje online. Dan nog een half uur schrijven maar dat is altijd binnen 5 minuten klaar en nog een dagopdracht wat ook niet langer dan 5 minuten duurt. We zijn telkens voor 12 uur helemaal klaar. Hij vindt het wel prima en mij hoor je ook niet klagen. Doe er nog maar een paar weken bij.
Oh jeetje fijn van de prachtige echo, maar wat naar dat je zo lastig te prikken bent ! Hopelijk is het de 5e x gelukt!
Wat is jullie beweegreden om wel te kiezen voor de NIPT maar niet voor de nevenbevindingen? Beseffen jullie ook dat dit ook voor jezelf heel goed kan zijn? We zien sinds de NIPT veel meer vrouwen met kanker, wat ze nog niet wisten maar doordat dat bij de NIPT eruit kwam, ze tijdig kunnen behandelen. Wij hopen natuurlijk van ganse harte dat we een gezond kindje krijgen, maar dat we wel de keuze willen hebben mocht er edwards/patau/tris 21 uitkomen maar óók dat we weten dat er niet stiekem ergens een tumor zit waar ik nog geen last/weet van heb en uiteindelijk ervoor zal zorgen dat ik mijn kinderen niet zie opgroeien. Veel mensen weten dit namelijk niet, vandaar dat ik jullie daarvoor toch wil 'waarschuwen'/attenderen.
Goeie tip! Dat is ook de reden waarom ik al jaren bloed doneer bij sanquin. Altijd een eigen check. Wij doen nipt met nevenbevindingen
@miloena Ja gelukkig in het ziekenhuis wel in één keer raak. Wat een ellende. Mijn armen zijn zo blauw al. Alles voor een goede uitslag dan maar hé.. @Kate87 Wij doen de NIPT zonder nevenbevindingen, omdat we niks aan “kansberekeningen” hebben. Geeft (vind ik) alleen maar stress met zich mee.
Hii ladies, ik kom even binnenvallen Eerst en vooral, van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Laten we ons hopen op een gezond kindje. Even over de nipt: Toen ik voor de eerste keer zwanger was van mijn dochter hebben we ook een nipt gedaan. En deze was helemaal inorde. Maar toch is mijn zwangerschap geëindigd op 32 weken omdat ze in de knoop zat met haar navelstreng. Toen ze werd geboren hadden ze toen gezegd dat ze wel trekken had van een kindje met syndroom van down. Terwijl ze helemaal perfect was. Verdere onderzoeken gedaan en niets gevonden dus wat ze zei klopte ook niet. Daarom hebben we ervoor gekozen om geen nipt te doen deze keer omdat dat toch niet 100% is
Welkom haya! Jij ook gefeliciteerd denk ik uit je verhaal op te maken? En wat een heftig verhaal zeg, jeetje. Word je nu extra in de gaten gehouden of was het pure pech? Jemig wat een aanslag
@Kate87 tegen ons werd gezegd dat de nevenbevindingen vooral voor extra onzekerheid zorgen... @Haya wat een heftig verhaal, verschrikkelijk..! Maar begrijp ik nu goed dat ze wel down had, terwijl dit niet eerder bij de nipt aangetoond was..? Of dat ze het niet had terwijl het wel bij de nipt aangetoond was? Of dat het niet bij de nipt aangetoond was, het na de geboorte beweerd werd en toch niet waar bleek te zijn..? Sorry, wil even zeker weten dat ik het goed begrijp
Hoi dames, Ik zit met een zieke peuter (1 jaar). Hij is voor de allereerste keer ziek en heeft een oorontsteking. Eventjes dus een aantal pagina's bijlezen en weer heel wat mooie echo's zien passeren. Mag ik even iets vragen? Ik voel me, vergeleken met mijn vorige zwangerschap, heel goed. Ik voel me veel minder misselijk (wel af en toe boeren), ik voel me af en toe moe maar minder dan vorige keer en geuren zijn niet zo intens. Soit, ik heb zo een soort buikgevoel dat het niet goed zit. Ook omdat bij de eerste echo ik 4 dagen achteruit was gezet. Ik mag pas over 2 weken op echo. Kan het nog steeds goed zitten, zonder al te veel symptomen?
Ik ben bij 7 weken ook bij de VK geweest vanwege onzekerheid en weinig symptomen en toen was het goed. Daarna wel wat symptomen (moe, soms misselijk, sterkere geur), maar niet heel ernstig/belemmerend, maar tot nu toe goede echo’s. Als je nog twee weken moet wachten en je je ongerust maakt gewoon bellen of je toch even langs mag komen, die onzekerheid is heel vervelend en vaak mag je dan wel eerder. Morgen de echo om 14.45 uur, vind het erg spannend, maar ga nog steeds uit van het goede. @Kate87 het is een afweging of je niks wil weten, een beetje of alles. Ik denk dat die keuze heel persoonlijk is. Een tumor zou ik wel willen weten, maar andere nevenbevindingen niet. Dan moet je toch een keuze maken en ik kies er dan toch voor om dat niet te doen. Of het de juiste keuze is dat weet je toch pas achteraf.