@elisa1 Gefeliciteerd met de goede nipt! Fijn zeg. Helemaal genieten nu. Ik moet terwijl ik geen nipt doe wel bloed laten prikken. Moeten jullie dat ook? Op glucose etc. Dat moest ik de vorige keer niet. Moeten jullie dat ook?
Jup, er zit een standaard 12 weken onderzoek waarbij je bloed moet prikken, bepalen ze t volgende: wat uw bloedgroep is: A, B, AB of O; of u Rhesus D-negatief of Rhesus c-negatief bent; of uw bloed antistoffen bevat tegen bloedgroepen die u zelf niet hebt; of u besmet bent met een van de infectieziekten hepatitis B, hiv of syfilis (lues) maar ook je ijzer niveau. Glucose niet altijd dacht ik.
Ik moet idd ook glucose test doen omdat m’n moeder diabeet is. vannacht een hele nacht zowat wakker gelegen van de harde wind. Gaf me wel de gelegenheid er op tijd bij te zijn bij de z8 sale maar vond er helaas niet echt iets voor m’n zoontje of de baby bij zitten. om 10:45 echo en gisteren mocht ik mijn 11 weken dansje doen Vanmorgen weer al goed duidelijk dat we echt een kindje verwachten, doordat ik al weer met m’n hoofd boven de wc pot moest hangen
Ik ook groot deel van de nacht wakker gelegen, daardoor 10 minuten telaat bij de huisarts... is mn (dubbele!) al vergeven. Nu onverrichter zake terug naar huis, en vanmiddag opnieuw... zucht
Ahh wat balen @Coob1989 !!! Ik mag woensdag voor de NIPT en glucose enzo om 7.40. Mooi vroeg!! De misselijkheid is bij mij deze week weer heftiger. Ik kon nog net online tegen m'n klas zeggen, "sorry jongens, ik ben zo terug" om m'n hele ontbijt in de wc te gooien..
Ah oké dat was de vorige keer nog niet zo denk ik. Glucose staat er wel op terwijl er geen aanleiding voor is. Moet je dan nuchter komen? Er is niets over gezegd. Heb hem om half 10 gezet omdat ons zoontje tegenwoordig lekker uitslaapt en ik daar ook wel goed op ga
Vanmorgen een mooie echo gehad. Uk lag op zijn/haar buik dus moest even schudden maar vervolgens ging het zo liggen dat we alleen het hoofdje zagen. Hersenen zag er iig goed uit. Daarna bleef het met de beentjes schoppen en kon er nog niet goed gemeten worden. Uiteindelijk toch gelukt en ben 4 dagen vooruit gezet. 8-8
♡ Uitgerekend 1 - 15 augustus ♡ 31 juli ♡ Helicryse - 33 jaar - 4e kindje ♡ Mocktail - 38 jaar - 3e kindje 1 augustus ♡ Evi92 - 28 jaar - 1e kindje ♡ Muggleborn - 29 jaar - 1e kindje 2 augustus ♡ Vaianana - 35 jaar - 1e kindje ♡ Elphy - 28 jaar - 2e kindje ♡ Babywens93 - 27 jaar - 2e kindje 3 augustus ♡ Minttu - 33 jaar - 2e kindje 4 augustus ♡ Isk03 - 29 jaar - 4e kindje ♡ Elisa1 - 32 jaar - 1e kindje ♡ Xamevoli - 26 jaar - 1e kindje 5 augustus 6 augustus ♡ Miloena - 27 jaar - 3e kindje 7 augustus ♡ Coob1989 - 31 jaar- 1e kindje ♡ Siamara - 37 jaar - 1e kindje ♡ Amelie - 32 jaar - 3e kindje ♡♡ JongMuisje89 - 31 jaar - 1e + 2e kindje! 8 augustus ♡ Madson - 29 jaar - 1e kindje ♡ Ruby26 - 34 jaar - 2e kindje 9 augustus ♡ Marrid - 32 jaar - 2e kindje 10 augustus ♡♡/♡♡ mxm - 25 jaar - 2e+3e kindje ♡ Myz - 34 jaar - 2e kindje ♡ Oj89-31 jaar- 2e kindje ♡ Sweety1603 - 31 jaar - 2e kindje ♡ Kate87 - 33 jaar - 3e kindje ♡ Lomo - 29 jaar - 2e kindje 11 augustus ♡ Born to be mam - 32 jaar - 2e kindje ♡ DanielleG - 32 jaar - 2e kindje ♡ Zwangervandetweede - 34 jaar - 2e kindje 12 augustus ♡ Ikke22812 - 30 jaar - 3e kindje 13 augustus 14 augustus 15 augustus ♡ Fissie - 33 jaar - 2e kindje Afspraken: Januari 21 - Born to be mam - 2e echo 21 - Elisa1 - laatste afspraak fertiliteit 21 - DanielleG - termijnecho 21 - Myz - termijnecho 22 - Elisa1 - afspraak gynaecoloog 25 - sweety1603 - 2e echo + afspraak plannen NIPT 25 - Fissie 2e echo + NIPT 25 - Minttu 2e echo + NIPT (13 weken) 26 - Vaianana - controle vk 27 - Mocktail - 11:40 - 5e echo in AMC 28 - Siamara - 13.00 - 4e echo Februari 1 - Ikke22812 - 12u controle vk 4 - Xamevoli - controle 13.30 8 - Coob1989 - controle vk13.10 9 - Elphy - 16u40 echo 16 weken 12 - mxm - controle gyn 13 - Muggleborn - geslachtsecho(hopelijk) 15 - Mocktail 10:00 - controle 15 - Madson - Controle 15 - Babywens93 - geslachtsecho 15 - Jongmuisje89 - 14.55 Controle Gyn + (hopelijk) geslachtsecho 15 - Kate87- Controle 16 - Vaianana - Pretecho (geslacht) 17 - Vaianana - controle vk 18 - Muggleborn - controle 18 - Xamevoli - geslachtsecho 12.45 18 - Amelie - controle vk 23 - Fissie - controle 24- pretecho (geslacht) Maart 01- Miloena - Controle vk 08 - Muggleborn - 20 weken echo 10 - Vaianana - 20 weken echo 11 - Madson - 20 weken echo 13 - Amelie - 20 weken echo 15 - Babywens93 - 20 weken echo 15 - Ruby26 - 20 weken echo 17 - Xamevoli - 20 weken echo ------------------------------------------ jongen (0) | meisje (0) | verrassing (6) Sterretjes ⭐ SteffieD ⭐ Angelmom1 ⭐ KleineLai ⭐ Velena ⭐ Ila ⭐ MamaLins
Wij hebben ook een baby björn en onze zoon heeft er amper in gezeten. Wij vonden dat niet zo praktisch. Het babyzitje van de stokkestoel daarentegen is wel echt veel gebruikt. Mij 20-weken echo zal op 21,5 weken plaatsvinden. Ik ga ervan uit dat het niet zo nauw steekt? Maandag heb ik de 12-weken echo op 13 weken... was dat een inwendige of uitwendige bij jullie?
Grappig dat het zo kan verschillen. Wij hebben het babyzitje van de stokke dus amper gebruikt. Volgens mij is het niet heel nauw met de echo alleen als je na aanleiding van de 20 weken echo de zwangerschap nog wilt afbreken zit er dan wel veel haast achter. echo trouwens vanaf 8 weken al uitwendig
11.4 uitwendig. Wij hebben net de 20 weken ingepland en kon alleen op maandags anders werd het vrijdags maar dan was ik ruim 21 weken en toen zeiden ze dat ze dat te laat vinden en liever niet doen.
Glucose zou ik wel nuchter prikken ja. Die melding kreeg ik iig wel... T is trouwens wel vrijwillig, dus als je niet zou willen hoef je niet, maar dan moet je verloskundige dat natuurlijk wel weten.
12 weken had ik met 11 weken, eerst uitwendig, maar toen wel de keuze gekregen voor inwendig ivm scherper beeld.
Wat fijn weer die goede echo en goede nipt uitslagen! Ik ben er toch wel gespannen voor. Mijn termijn echo was ook uitwendig en goed te zien. Eerste echo ooit uitwendig na zo’n 20 inwendige echo’s, was wel een mijlpaaltje . Je hebt voor de 20 wkn echo een verwijzing nodig, je kan dus niet zomaar zelf bellen en inplannen. Je moet die krijgen van je vlk. Ik heb overigens geen glucose laten prikken. Enkel bloedgroep, soa’s etc en nipt dan. Gister bij de bekkenfysio geweest. Heb dus al forse bekkeninstabiliteit en na haar onderzoek kon ii niet meer staan en lopen en moest ze me de stoel komen brengen omdat ik in paniek raakte. Moet nu echt heel trouw oefeningen gaan doen en morgen weer een afspraak. Collega is daarna gelijk naar mn baas gelopen en gezegd dat het echt serious business is en als het niet beter word ik minder moet gaan werken. Werk nu nog altijd 36 u per week en 2 x een uur pauze per dag om te gaan liggen. Raakte gister heel erg in paniek omdat ik bang ben dalijk helemaal van de been te raken
Ik heb ook de brief mee, er staat glucose op dus vroeg of dit nuchter moest. Nee hoor de eerste keer willen we gewoon een meting van overdag hebben.
Nou, ook m'n fruit is er weer uitgekomen, dus ik denk dat ik eten even opgeef vandaag ofzo We horen vandaag weer vd makelaar als het goed is. Er werd geïmpliceerd dat wij het hoogste bod hebben, maar ze zoeken naar financiële zekerheid en wij hebben geen tienduizenden euro's spaargeld klaarliggen. Als de taxatiewaarde veel lager uitvalt dan ons bod, wordt het spannend. We gaan het zien... Wat een mooie echo @Ruby26!!!