Uitgerekend 1 - 15 augustus 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door babywens93, 23 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siamara

Siamara Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    Kleurenblind betekent meestal dat je minder kleurnuances ziet, niet dat je helemaal geen kleuren kunt zien! Die vorm bestaat wel, maar is extreem zeldzaam. Ik ken zelf één man die echt alleen grijstinten ziet, maar de meeste kleurenblinden hebben een vorm van rood/groen-kleurenblindheid, net als ik. Ik zie rood afgezwakt en zie paars daardoor meestal als blauw, bijvoorbeeld. Over het algemeen zie ik kleuren minder uitgesproken dan anderen. Hier een voorbeeldje van verschillende soorten kleurenblindheid, ik heb deuteranopia/deuteranomaly en zie dus geen verschil tussen de bovenste twee plaatjes:

c5b6bdfdf137346818089272c797f6bc.jpg

Minttu vindt dit leuk.
  2. Siamara

Siamara Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    Oh en lichte kleuren zie ik vaak als wit, zeker op kleine oppervlakken. En donkere kleuren als zwart. De kleur van een stipje herkennen? Onmogelijk. Soms zie ik groen of blauw als grijs, of grijs juist als groen of blauw. En een van de witte muren in het huis dat we hebben bezichtigd bleek lichtroze te zijn. Ik zag het niet, mijn man wel. En ik kwam eens thuis met een nieuw blauw jurkje, dolblij, tot ik mijn man vroeg wat hij ervan vond en hij zei "Meh, ik houd niet zo van paars." IK DUS OOK NIET :cry::cry:

miloena en Minttu vinden dit leuk.
  3. Siamara

Siamara Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    Oh en nu ik toch op de praatstoel zit... Heb ik al eens verteld over die keer dat ik mijn groep 4-leerlingen een kleurenblindheidstestje liet doen, om duidelijk te maken dat IK dus niet zag wat erin stond? Ik googlede "colourblind test" en koos dit plaatje :oops::oops::oops:. Toen de kinderen voorlazen wat er stond wist ik niet goed of ik nou moest huilen of lachen...

VZVO24m.png

Helicryse, babywens93, Muggleborn en 6 anderen vinden dit leuk.
  4. Lomo

Lomo Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao: Wisten ze ook wat het betekende? Hilarisch

5. Madson

Madson Bekend lid

24 nov 2020
    684
    911
    93
    Vrouw
    Grappig dat jij dan toch roze met een leuke kleur associeert terwijl ik juist op dat plaatje rechtsboven helemaal geen roze zie, dat is er helemaal uitgefilterd.

Ik kan alleen blauw niet scherp zien. Ook wel bijzonder. Ik zie wel dat het blauw is, maar bv blauwe ledlampen verblinden mij helemaal omdat ik dat niet kan scherpstellen. Die blauwe koplampen tegenwoordig zijn levensgevaarlijk voor mij. En met kerst die leuke blauwe ledlampjes boven de straten zorgen dat ik met aardige hoofdpijn naar huis ga. Schijnt met de frequentie van het licht te maken te hebben. Bril heeft er geen zin voor

Siamara vindt dit leuk.
  6. Madson

Madson Bekend lid

24 nov 2020
    684
    911
    93
    Vrouw
    Even iets heel anders he, ik heb de laatste tijd out of the blue bloedneuzen. Gewoon tijdens het tv kijken en dan ben ik niet aan het pulken ofzo. Is dit een zwangerschapsdingetje?

7. Siamara

Siamara Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    #4047 Siamara, 24 jan 2021
    Laatst bewerkt: 24 jan 2021
    Volgens mij wel, heb ook al een keer een bloedneus gehad! Ben er ook gevoeliger voor rond m'n menstruatie, is echt een hormonending!

Ik zie duidelijke kleuren roze, rood en paars wel. :) Ik kan het moeilijk uitleggen. De kleur in mijn handtekening is de kleur roze die ik mooi vind, bijvoorbeeld. :) Dat blauwe licht zie ik trouwens ook niet, dat zie ik als wit. Hoor wel vaker dat mensen last hebben van dat licht trouwens, volgens mij is daar ook wel een naam voor..!

@Lomo ze lazen het fonetisch als "fuk" en herkenden het niet direct als het Engelse woord, gelukkig. Als ik de leestoets DMT bij ze afneem en daar komt het woordje "vak" in voor, schrikken ze grappig genoeg wel omdat ze denken dat ze f*ck zeggen!

Minttu en Lomo vinden dit leuk.
  8. Fissie

Fissie Actief lid

6 apr 2020
    394
    371
    63
    Vrouw
    #4048 Fissie, 24 jan 2021
    Laatst bewerkt: 24 jan 2021
    Nee, banaan en ook appel komt er bij de volgende misselijkheid sessie weer uit. Dacht ook met banaan dat is wat dikker en niet zo zuur maar nee. Ook peer voldeed niet.

ik ben in mijn vorige zwangerschap eerst afgevallen en daarna aangekomen, ook wel 20 kilo geloof ik. Maar na de kraamweek was er al 10 kilo af. Ben daarna goed afgevallen maar door mijn depressie weer veel aangekomen. Woog op een gegeven moment meer dan met baby in m’n buik. Vond ik echt verschrikkelijk! Uiteindelijk na stoppen medicatie weer 23 kilo afgevallen. Nu ben ik wel zwaarder begonnen aan deze zwangerschap dan vorige keer.

ik moest toen trouwens echt lachen bij de verloskundige die zei toen ‘je moet nu echt niet meer verder gaan afvallen’ en ik schoot in de lach. Toen ik soort van besefte dat het leek alsof ik haar uitlachte zei ik maar snel ‘dat heeft nog nooit iemand tegen mij gezegd, ik moest altijd afvallen’

9. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ja dat is wel een zwangerschapskwaaltje helaas. Ik heb het zelf gelukkig niet maar wel mensen in mijn omgeving die het hadden.

10. Xamevoli

Xamevoli Actief lid

21 sep 2020
    171
    245
    43
    Vrouw
    Klopt, dat ben ik ja! Ja dat van het roken dat wist ik, van hcg niet! Denk dat het er ook nog wel wat mee te maken heeft dat ik nog maar een aantal maanden echt stabiel op gewicht was, misschien dat mijn lichaam daarom nog wat op standje dieet staat ofzo waardoor het nu alles opslaat. :roflmao: Maar ach, al kom ik wel veel aan.. Ik heb al eens bewezen 60 kg te kunnen afvallen, dan moeten de zwangerschapskilo’s ook wel lukken.

11. Siamara

Siamara Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    Gekke vraag misschien he, maar... Gaan jullie darmen ook extreem hard hoorbaar tekeer nadat je iets gegeten hebt?! Ik borrel en rommel dat het een lieve lust is, net ook weer, het klinkt alsof mijn lijf intern keiharde scheten ligt te laten..! :oops: Nóg een reden dat ik blij mag zijn dat ik niet voor de klas sta, haha, het klinkt nou niet echt aantrekkelijk :roflmao:

12. Madson

Madson Bekend lid

24 nov 2020
    684
    911
    93
    Vrouw
    Ja dat herken ik wel! Vorige week had ik een heus orkest in mn buik. Nu is het weer wat rustiger!

Ik tegen mn vriend: kijk een buikje
    Vriend: niet waar
    Ik: oh echt ook niet een beetje
    Vriend: nee moet ik dan ja zeggen terwijl die er niet is?

Nog nooit zo graag in mn leven op zoek geweest naar een toenemend buikje :roflmao:

13. Siamara

Siamara Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    Haha, ik heb het idee dat mijn buikje zelfs wat is afgenomen! 2 weken terug was ik echt vreselijk opgeblazen, dat lijkt nu minder.

Lieve lieve @mocktail, heel veel sterkte bij de vlokkentest morgen ❤️❤️

14. Madson

Madson Bekend lid

24 nov 2020
    684
    911
    93
    Vrouw
    Heb het hele weekend aan je gedacht @mocktail. Heeel veel sterkte aankomende week

15. miloena

miloena Fanatiek lid

19 mei 2014
    1.824
    1.174
    113
    pedagogiek
    Heel sterkte morgen en komende week @mocktail ! We denken aan je !

16. Minttu

Minttu Actief lid

8 mei 2019
    281
    451
    63
    Vrouw
    Leuven, België
    Eindelijk ben ik morgen aan de beurt :)
    Samen met:

25 - @Sweety1603 - 2e echo + afspraak plannen NIPT
    25 - @Fissie 2e echo + NIPT
    25 - Minttu 2e echo + NIPT (13 weken) om 11 uur

born to be mam, Muggleborn, miloena en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Siamara

Siamara Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    Succes met de echo's en NIPT morgen dames ❤️

Minttu vindt dit leuk.
  18. Ruby26

Ruby26 Niet meer actief

Succes vandaag met de echo's!!

@mocktail heel veel sterkte bij de vlokkentest!

19. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Heel veel succes vandaag met de echo's dames!

Veel sterkte @mocktail!

20. mxm

mxm Fanatiek lid

28 mrt 2018
    2.906
    2.400
    113
    Vrouw
    Heel veel succes met de echo’s! Zo leuk weer ❤️

en @mocktail ik heb ook zo aan je gedacht..... succes vandaag met de vlokken test... :(

Deel Deze Pagina