Uitgerekend 1 - 15 augustus 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door babywens93, 23 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vaianana

Vaianana Actief lid

3 feb 2018
    445
    782
    93
    Vrouw
    Ik woon in het oosten.

Wat betreft eten; ik vind alles lekker dat ik niet mag; gerookte zalm, tonijn, sushi, biefstuk, stukje worst, lekkere kaas, enz . En ik hou normaal ook van chocola en andere zoetigheid, maar daar heb ik nu geen zin in.

Het is vooral even opletten, maar er zijn gelukkig genoeg alternatieven en we kunnen toch niet uit eten nu. En alcohol mis ik bijvoorbeeld helemaal niet.

Ik heb gelukkig nog geen moodswings, had ik wel verwacht, maar ik voel me echt niet emotioneler of sneller boos ofzo.

born to be mam vindt dit leuk.
  2. born to be mam

born to be mam Actief lid

22 okt 2012
    214
    203
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik woon in Zeeuws Vlaanderen, sommige denken dat dit bij België hoort :roflmao:
    Ze noemen ons reserve Belgen.

@Amelie ik ben nogal van het lezen :roflmao: begreep dat het vele plassen komt door het extra bloedtoevoer naar je nieren waardoor die sneller werken en daardoor meer moet plassen het eerste trimester. Hier namelijk ook erg veel last van :confused:
    Normaal 1 keer en soms geen keer naar het toilet in een dienst van 8 uur maar nu ons wel 6 keer, gaat nog echt opvallen :roflmao:

verder nog niet echt last dat ik iets niet mag eten al had ik wel bijna broodje filet americain besteld:confused:
    Heb wel echt heel veel zin in cola :(

Amelie en mxm vinden dit leuk.
  3. born to be mam

born to be mam Actief lid

22 okt 2012
    214
    203
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @Vaianana ook vroeg naar bed gegaan en dan midden in de nacht wakker liggen?
    kon om 20:00uur mn ogen niet meer open houden en nu klaar wakker.

sushi mag je trouwens nog veel van eten. Heb bij onze lokale sushi bezorger opgeschreven welke sushi ik nu allemaal nog mag hebben :roflmao:
    Met tempura garnaal, surumi en groenten

4. Myz

Myz Actief lid

11 jul 2017
    313
    238
    43
    Vrouw
    Hier heel herkenbaar!
    ‘S avonds vroeg op bed, poos wakker liggen midden in de nacht en als het tegen zit zoontje nog een keer wakker.
    En dan s morgens is hij vroeg en kan ik niet meer slapen.
    Niet zo gek dat ik vanavond sowieso weer vroeg op bed wil.:confused:

5. Myz

Myz Actief lid

11 jul 2017
    313
    238
    43
    Vrouw
    Qua eten : weer even schakelen maar heb er niet zoveel moeite mee.

Qua wonen : wij wonen in het moorden

En ja, bij ons komt er wel een grote verbouwing aan. Een aanbouw, het is nu allemaal net goed maar met nog een kleine wordt het te klein.
    Maar dit zat al in de planning, alleen nog geen datum

6. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ik wil niet elke keer de Debbie Downer zijn hier maar ben toch weer wakker geworden met bloed (en stolsels tijdens het persen). Maak me toch wel echt zorgen nog, vind het moeilijk om vertrouwen te houden. Ik denk dat ik morgen toch even mijn verloskundige ga bellen, kijken wat zij zeggen. Dit vreet me helemaal op zo. Kwaaltjes die ik vorige week had (misselijk, zere borsten) zijn ook niet meer teruggekomen sinds vrijdagavond. :$ Pff vind deze eerste weken zo slopend. :(

7. Vaianana

Vaianana Actief lid

3 feb 2018
    445
    782
    93
    Vrouw
    Nee gezellige avond bij vrienden en laat thuis, qua vermoeidheid valt het me tot nu toe echt mee. Wel jammer dat ik om 7 uur al wakker was, maar ik doe wel een extra dutje vanmiddag (sowieso kan ik dat heel goed op zondag, gewoon lekker relaxen en slaap makkelijk).

Ik kan helaas niet tegen schaal- en schelpdieren, dus dan valt er echt veel af. En als ik in het sushirestaurant zou zitten en dan al dat lekkers zie dat ik niet mag dan ga ik liever ergens anders heen. Als we tzt weer uit eten mogen dan.

@Amelie je hoeft je echt niet te verontschuldigen hoor, ik zou het ook doodeng vinden! Ik zou inderdaad de VK bellen, misschien kun je even langskomen?
    En anders bloed laten prikken en twee dagen later weer om te kijken of dat goed is?

Amelie vindt dit leuk.
  8. mxm

mxm Fanatiek lid

28 mrt 2018
    2.906
    2.400
    113
    Vrouw
    Wat lastig hé.... ik snap dat je je een beetje zorgen maakt.... :( ik heb geen buikpijn, geen bloedverlies of dergelijke, maar toch kan ik het gewoon niet geloven. Ik voel me veel te goed. Misschien omdat je eerder zwanger bent geweest ook dat je lichaam er gewoon soort van aan went? Goh wat zou ik blij zijn als we een 2 weken verder zijn, dat de meeste een eerste echo hebben gehad zeg....

Xamevoli en Amelie vinden dit leuk.
  9. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ja misschien is bloed prikken een idee, had ik nog niet aan gedacht. Ga ik morgen vragen.

Ja het enige wat me nog hoop geeft is dat ik geen erge krampen heb, gewoon een beetje lichte krampjes wat ook gewoon een groeiende bm kan zijn en het bloedverlies is over het algemeen minimaal dus kan nog steeds een gesprongen adertje zijn. Dus het is nu zo dat ik niet zeker weet dat het mis aan het gaan is maar ben er ook niet zeker van dat het nog goed zit. Vooral omdat ik al zo misselijk was en nu ineens al een paar dagen niet meer, alleen beetje weëig af en toe. Dan heb ik toch liever die misselijkheid hoor.

mxm vindt dit leuk.
  10. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Nu heel hard duimen dat ik snel spijt heb van deze uitspraak. :p

born to be mam vindt dit leuk.
  11. miloena

miloena Fanatiek lid

19 mei 2014
    1.824
    1.174
    113
    pedagogiek
    Indd even contacten met de verloskundige, wie weet kan je wat eerder terecht of eerder genoemd bloed prikken! Hopelijk loos alarm zeg! En logisch dat je je zorgen maakt, bloed geeft natuurlijk toch een angst! Sterkte !

Amelie vindt dit leuk.
  12. Muggleborn

Muggleborn Actief lid

19 nov 2020
    340
    462
    63
    Vrouw
    Zijn er hier nog meer dames die ontzettend misselijk zijn ? Vanaf het moment dat ik wakker word is het echt heel erg, heb nu crackers naast mijn bed , maar het eten daarvan is al een hele stap zo beroerd voel ik me . Zijn er meer dingen die ik daartegen kan doen?

13. Helicryse

Helicryse Fanatiek lid

8 jun 2020
    1.159
    869
    113
    Vrouw
    Ik woon zuid/midden. Onder Utrecht,maar boven Breda.

mxm vindt dit leuk.
  14. Helicryse

Helicryse Fanatiek lid

8 jun 2020
    1.159
    869
    113
    Vrouw
    Ik! Vreselijk hé! Ik heb ook beschuit naast mijn bed liggen. Ik heb ook al een keer gespuugd :( Je kunt Suprimal nemen, dat is een pilletje tegen reisziekte en dat helpt mij best wel. Het is veilig in de zwangerschap. Je hebt ook homeopatische middeltjes zoals Okugest van VSM en Nux Vomica van A. Vogel.Die had ik tijdens de vorige zwangerschap ook in huis. En verder heb ik een inhalator gemaakt met etherische olie van o.a gember en citroen. Dat verlicht ook wel wat. Sterkte ermee! Het is zo vreselijk om je zo te voelen. Ik vind dit echt het ergste van de hele zwangerschap. Doe mij de bevalling maar ipv dit gevoel... :(

born to be mam en Muggleborn vinden dit leuk.
  15. Helicryse

Helicryse Fanatiek lid

8 jun 2020
    1.159
    869
    113
    Vrouw
    Ja ik ook! Even omschakelen in gedachten ;)

16. Muggleborn

Muggleborn Actief lid

19 nov 2020
    340
    462
    63
    Vrouw
    Heb ook maar gelijk een doosje suprimal besteld , en hoe maak je een inhalator als ik vragen mag?

Heb dit de vorige keren niet gehad , dus hopelijk is het in mijn geval een goed teken. Maar ik voel me echt vreselijk:|

17. Helicryse

Helicryse Fanatiek lid

8 jun 2020
    1.159
    869
    113
    Vrouw
    Ik had thuis nog een inhalator liggen met een lont. De etherische olie had ik ook in huis omdat ik best veel met aromatherapie werk. Ik heb de spullen in huis, dus als je wilt kan ik er een voor je maken en opsturen? Moet je maar even een PB sturen. Het is niet dat het de misselijkheid wegneemt hoor, maar het verlicht bij mij wel wat.

18. Helicryse

Helicryse Fanatiek lid

8 jun 2020
    1.159
    869
    113
    Vrouw
    En ja, het is echt vreselijk :( Ik heb geen testen meer nodig om te weten dat ik zwanger ben... Gelukkig gaat het straks ook weer over. Maar het is wel even een paar weken doorbijten. Sterkte xxxx

Muggleborn vindt dit leuk.
  19. Madson

Madson Bekend lid

24 nov 2020
    684
    911
    93
    Vrouw
    Oh nee @Amelie! Wanneer had je je eerste echo? Misscchien kan je die wat naar voren halen?
    Ik duim voor je!

ik ben overigens helemaal niet misselijk. Voel me zelfs eigenlijk niet eens zwanger.. borsten vallen ook reuze mee en verder niks

mxm vindt dit leuk.
  20. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    24 december hebben we de echo. Ik denk niet dat ze die veel eerder doen eigenlijk maar misschien in dit geval mag ik weer eerder komen. Sowieso moest ik al moeite doen om voor 8 weken te mogen komen omdat we graag voor kerst willen. Bij mijn zoontje was dat ook maar daar had ik met 7+1 ineens bloedverlies, beetje vergelijkbaar met nu en toen mochten we wel meteen komen en was er een mooi hartje te zien. Vanaf dat moment ben ik elke week geweest voor een echo omdat ik steeds weer opnieuw bloedverlies kreeg. Ik hoop nu een beetje dat ze gaan zeggen dat ik volgende week mag komen (met 6+) als dit zo doorgaat in de hoop dat er dan al wel iets te zien is.

Deel Deze Pagina