Uitgerekend 1 - 15 augustus 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door babywens93, 23 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madson

Madson Bekend lid

24 nov 2020
    684
    911
    93
    Vrouw
    Kan je die clearblue digital test overigens bewaren? Of valt het schermpje op een gegeven moment weer uit? Anders is het wel leuk om te bewaren natuurlijk

2. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Werkt ongeveer 24 uur en daarna is ie leeg.

3. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ik twijfel een beetje... wacht nog steeds op de uitslag van de bloedtest, zou nu echt vanmiddag moeten komen. Maar ik heb nu geen bloedverlies meer en voel me zeker wel zwanger, misselijk en borsten enzo. Ik twijfel een beetje of ik die 2e keer prikken zal doen als deze uitslag gewoon goed is voor mijn termijn. Ik wil geen onnodig gebruik maken van de medische hulpmiddelen. Aangezien ik volgende week ook al mag komen voor een extra echo. Wat zouden jullie doen?

4. mxm

mxm Fanatiek lid

28 mrt 2018
    2.906
    2.400
    113
    Vrouw
    Wat zegt je gevoel?

5. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Voor nu denk ik dat het niet nodig is maar ik ben bang dat ik spijt krijg als ik het niet doe en dan dit weekend weer ga bloeden bijvoorbeeld. Was ook even aan het kijken naar de kosten maar die vallen me opzich mee. Niet dat ik dat zelf moet betalen maar vind het toch zonde als zo'n test heel duur zou zijn.

6. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Nou ik heb de uitslag binnen en HCG was 4432. Dat is dus in principe prima voor mijn termijn. Nu willen ze liever toch een echo maken donderdag i.p.v. nog een keer bloed prikken omdat ze daar meer uitsluitsel mee kunnen geven. Nu mag ik zelf kiezen of ik dat wil. Dan ben ik 5+4. Ik heb hem nu ingepland staan en dan kan ik morgen nog afbellen als ik toch niet wil. Vind het wel lastig want natuurlijk wil al even kijken maar wil niemand tot last zijn of tijd van iemand innemen die het harder nodig heeft dan ik. :rolleyes: En wat als er nog niks te zien is? Dan heb ik nog meer stress tot volgende week. o_O

7. Ruby26

Ruby26 Niet meer actief

Fijn dat de uitslag goed is!
    Doen wat goed voelt. Ze bieden het niet voor niets aan.:thumup::)

Amelie vindt dit leuk.
  8. Ikke22812

Ikke22812 Actief lid

22 nov 2017
    336
    471
    63
    Vrouw
    zelfstandige
    Midden-West Brabant
    Ja mijn eerste was een geplande keizersnede ivm een onvolkomen stuitligging.
    Bij mijn tweede mocht ik kiezen om te proberen natuurlijk te bevallen, wel onder toezicht van een gynaecoloog en zonder inleiding of opwekkers o.i.d ivm kans op scheuren van het litteken op mijn baarmoeder. Moest ook de gehele bevalling vanaf de eerste weeën aan de ctg blijven. Mijn bevalling begon op 40+6 maar in het ziekenhuis bleek al snel dat haar hartslag steeds dipte en de placenta was te zwak om de weeën op te vangen, dus na 6uur hebben ze besloten over te gaan op een spoedkeizersnede.

Nu bij de derde heb ik geen keuze meer en word het sowieso een keizersnede

9. Siamara

Siamara Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    Die digitale cb doe ik nooit meer, kreeg zoveel angst van geen 3+ te zien krijgen...

Welkom @JongMuisje89 en @Fissie !

Ik sta fulltime voor groep 4 en vond het continu misselijk zijn de vorige zwangerschappen ook ontzettend lastig. Ik rende dan maar de klas uit, stond dan te kokhalzen in de wc die de kinderen ook gebruiken... Hoe doen leerkrachten dat?! Verschrikkelijk. Tijdens de 2e zwangerschap was 't het ergst, toen ging het pas mis met 8 weken, en ik had toen de hele dag een bakje yoghurt naast me waaruit ik elke 5 min een hapje nam, anders ging het mis. Ben heel benieuwd wat die ouders thuis hebben gehoord van hun kinderen... Het is niet geheim te houden gewoon :(

Hey, ander vraagje he... Mijn man mag absoluut niet mee naar mijn 1e echo ivm corona, ondanks onze voorgeschiedenis. Ik had dit soort van geaccepteerd als normaal, maar van mijn hoogzwangere schoonzusje hoor ik dat haar vriend gewoon overal mee naartoe mag!! Hoe zit dat bij jullie??

10. Ikke22812

Ikke22812 Actief lid

22 nov 2017
    336
    471
    63
    Vrouw
    zelfstandige
    Midden-West Brabant
    Volg je eigen gevoel, maar niet denken dat je iemand tot last bent of dat je iemand anders tijd inneemt. Jou gemoedsrust en vertrouwen zijn minstens zo belangrijk als dat van een ander! :thumup:

Amelie vindt dit leuk.
  11. Siamara

Siamara Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    Dat wilde ik idd ook nog zeggen @Amelie - jouw afspraak is hartstikke belangrijk!! Sorry, moest zoveel teruglezen dat ik even vergat te reageren ❤️

Amelie vindt dit leuk.
  12. Ruby26

Ruby26 Niet meer actief

Bij ons mogen partners mee naar alle echo's maar kinderen niet. De gesprekken met de verloskundige zoveel mogelijk telefonisch of per mail en bij bezoek geen partners.

Siamara vindt dit leuk.
  13. babywens93

babywens93 Niet meer actief

Gefeliciteerd & welkom hier @JongMuisje89 & @Fissie

@mxm Misschien dat je net op het randje zit? Over een paar dagen nog een testje proberen.

@Amelie Klinkt goed. Ik zou lekker voor die echo gaan. Ze bieden het idd zelf aan. Ben erg benieuwd.

@Siamara Mijn man mocht gister wel mee. Ik vroeg er nog naar. Ze zei dat partners mee mogen naar de echo afspraken, maar dat je wel alleen naar de controle afspraken komt. Wat gek dat het overal verschillend is.

Hier ook een keizersnede gehad. Zoontje lag ook in stuit. Wilde het de natuurlijke weg proberen, maar na 36 uur kwam het nog niet op gang. Ik hoop dat dit eigenwijsje wel goed ligt.

Amelie, Siamara en mxm vinden dit leuk.
  14. mxm

mxm Fanatiek lid

28 mrt 2018
    2.906
    2.400
    113
    Vrouw
    @Amelie Ik zou voor de echo gaan ❤️ Spannend zeg. Dat is al over 2 dagen.

@babywens93 Denk ik ook. Het is niet de bedoeling om hem open te maken, maar daaraan zag ik dat de 2 strepen bijna gelijk zijn. Dus zal net wel het randje zijn. Ik wacht nu gewoon mooi tot vrijdag en test dan weer. Dan ben ik 5+3/5+4. Hopelijk dan de 3+.

Amelie vindt dit leuk.
  15. Siamara

Siamara Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    Verdorie, nu wil ik eigenlijk op zoek naar een praktijk waar ik mijn man mee mag nemen. :( Ik kan die eerste echo toch niet alleen doen... Slechte ervaringen met eerste echo's en dan had ik hem keihard nodig... :cry:

16. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Dankjulliewel voor de fijne berichtjes. Eigenlijk wil ik wel heel graag gaan. Vanavond nog even met mijn vriend overleggen.

Bij ons mogen partners wel mee naar de echo's en het bespreken van het bevalplan maar de overige afspraken niet. Verder mag er niemand mee, ook geen kinderen als je geen oppas kan regelen, dat heb ik gevraagd namelijk. :p

17. Siamara

Siamara Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    Heb even gegoogled, maar geen van de verloskundigenpraktijken in mijn woonplaats staat toe dat je je partner meeneemt. :cry:

18. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Snap ik! Zeker in jullie situatie. Ik wilde ook heel graag dat mijn vriend mee kon naar de echo. (Helaas zal ik aanstaande donderdag wel alleen moeten als ik ga.)

19. Siamara

Siamara Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    We mogen wel videobellen, maar dat is niet hetzelfde als ik daar weer kapot lig te gaan van verdriet. :( Zit haast te denken, dan maar zoeken buiten m'n woonplaats? Da's ook niet handig...

20. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ik had die van mij van vorige week ook open gemaakt om te kijken omdat hij 3+ knipperde. Bij mij was ie nog niet even donker. Nu terug gerekend met de waarde die ik nu heb van het bloed had dat ook niet gekund.

Deel Deze Pagina