Da's waar, maar bij 6 nog wel fiks groter dan bij 8 weken. Maarrr ja, ik ben natuurlijk eigenlijk al ontzettend aan het hechten dus wie hou ik nou voor de gek hahaha. Ik ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat zijn! Ik heb zo'n tien jaar als verpleegkundige op de verloskamers, zwangeren- en kraamafdeling gewerkt dus weet heeeeeeeel veel. Ik hoop zo dat ik dat lekker los kan laten als ik het tweede trimester inrol.
Ik merk dat nu de eerste echo dichterbij komt ik toch was nerveuzer word, in oktober was dat de echo waarbij we wisten dat het fout zat. (Ookal wist ik het al bijna zeker, je houd toch hoop). Ik wil gewoon zo graag volgende week een hartje zien, ik wil gewoon deze week doorspoelen!
Bij 6 weken na een hartslag 4% en na 8 weken 1,6% https://www.verywellfamily.com/miscarriage-heartbeat-ultrasound-odds-2371536 Maar idd, je hecht je er nu toch ook al aan!
Mijn testen liepen niet op, en het duurde heel lang voordat ik een duidelijke test had. Dit gaf mij al gelijk een raar gevoel omdat het bij mijn dochter heel anders was, nu had ik gewoon 5 dagen aan testen die identiek waren. Toen ik vervolgens de digitale wekentesten deed liepen die gelijk achter. Met 5+2 weken testte ik pas 2-3 weken, maar ik heb de 3+ nooit gezien. (Ook niet met 6+5 weken) Hierdoor wist ik dat mijn HCG ontzettend laag was, en totaal niet goed op liep. Tevens raakte ik op dat punt al mij symptomen in een keer kwijt, ik voelde mij echt niet zwanger meer. Natuurlijk hoop je dan de uitzondering te zijn, late innesteling, weinig HCG aanmaken, foute test etc. (Zeker ook omdat de verloskundige op mij bleef inpraten dat het normaal was en we geen HCG test hoefde te doen, gewoon genieten zei ze. Volgende week zou ik zien dat alles goed was! Not.) Bij de 8 weken echo bleek ik hartstikke gelijk te hebben. Ik meette 5 weken, en er was geen vruchtje (meer) te zien.
Ik zou ook lekker wachten! Je zit waarschijnlijk precies op het randje! Ik doe de digitale weken testen express altijd een paar dagen later, omdat je nooit precies weet welke dag je moet testen. Ik heb hem deze zwangerschap ook pas op 5+3 gedaan!
Ik vraag mij echt af of ik volgende week een inwendige of uitwendige echo heb! Ik ben zwaar, en dan zou je denken dat je het inwendig beter kan zien. Bij mijn eerste deden ze het uitwendig en daarna inwendig omdat ze iets zagen waarvan ze wilden checken of het een tweede was (bij de tweede echo was het verdwenen), en bij mijn miskraam hebben ze het beide gedaan maar was uitwendig veel beter omdat ze er inwendig niet bij konden komen. Bij de tweede afspraak om te controleren of ik 'leeg' was enkel uitwendig omdat dat bij de afspraak daarvoor makkelijker bleek. Heel interresant. Ik ben benieuwd.
@Lunar1994 Ik heb bij de zwangerschap van O ook inwendig gehad twee keer. Ik heb zelf overgewicht, maar daarna ging alles gewoon uitwendig.
Voel dat de misselijkheid weer begint op te spelen.. voelde me vanmorgen ook heel flauw en misselijk. Had twee clearblue testen gekocht met wekenindicator. En gaf vandaag de 3+ aan. Merk dat mij anders voel, dacht misschien is het hcg toch gestegen (ja heel ongeduldig haha) Grote broer wilde maar al te graag de test vasthouden haha
Klinkt herkenbaar jouw miskraam @Lunar1994 . Bij mij liepen de testen ook slecht op. Maar bloedverlies begon toen vanzelf. Ik heb ook een CB gedaan vandaag, want ik voelde me gisteren zó normaal en ben wel een onzekere hetty Maar ook 3+ gelukkig. Ik voel me toevallig deze ochtend ook wel wat meer zwanger Ik heb de kruidvat erbij gedaan als vergelijking En ik hoop eigenlijk op een inwendige echo bij de eerste echo. Heb al vaker gehad dat het uitwendig niet meteen zichtbaar was en dat maakt alleen maar onzeker..
Hahahaha ik zeg vaak dingen tegen mezelf, en uiteindelijk komt er niks van terecht hahaha Achja we hebben de 3+ nu heb ik rust
Hoi meiden, Ik kom hier graag mee kletsen! Ik vind het wel fijn om dingen uit te wisselen. Helaas nog geen oproep gekregen voor een eerste afspraak, die wachten we met smart af. Ik heb al wel last van kwaaltjes, voornamelijk heel moe en misselijk met vlagen (zondag begonnen maar vandaag en gisteren niet zo'n last van). Ik merk dat het wel helpt om te eten waar je zin in hebt, dat deed ik bij mijn vorige zwangerschappen ook. Ik zal mezelf op de lijst zetten en hoop genoeg tijd te vinden om hier gezellig mee te kletsen!
♡ Uitgerekend: 1 - 15 augustus 2023 ♡ --------------------------------------------- 1 Augustus Lunar1994 - 28 jaar - 2e kindje Sanbj - 33 jaar - 2e kindje + 2 (stief-zoons) SM1987 - 35 jaar - 1e kindje 2 Augustus 3 Augustus Dwaallichtje - 35 jaar - 3e kindje Rodebloem - 35 jaar - 6e kindje 4 Augustus Drodie63 - 29 jaar - 2e kindje 5 Augustus 6 Augustus Pukkie1 - 35 jaar - 2e kindje 7 Augustus Krisjee - 27 jaar - 2e kindje EllaF - 33 - 4e kindje 8 Augustus 9 Augustus Melanieex - 27 jaar - 2e kindje 10 Augustus Madson - 31 jaar - 2e kindje 11 Augustus Bonneil - 34 jaar - 1e kindje 12 Augustus 13 Augustus 14 Augustus 15 Augustus ----------------------------------------------- Jongen (0) | Meisje (0) | Verrassing (0) | Onbekend (11) ----------------------------------------------- Sterretjes: Afspraken: 5 december - Drodie 63 - vroege echo 12 December - Lunar1994 - Vitaliteitsecho 15 December - Lunar1994 - Intake verloskundige 16 December - SM1987 - vroege echo 20 december - Dwaallichtje - echo en intake 20 december - EllaF - Vitaliteitsecho 20 december - Krisjee - Vitaliteitsecho 23 december - Melanieex - Vitaliteitsecho 28 december - Madson - vitaliteitsecho 29 december - Pukkie1- Vitaliteitsecho 30 december - SM1987 - intake verloskundige 12 januari - Pukkie1- termijnecho WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).
Welkom @rodebloem ! En gefeliciteerd! Wat fijn dat jullie toch die 3+ hebben nu @Krisjee en @EllaF ! En wat een cutie jouw zoontje @Krisjee ! Ik ben op 14 dpo gestopt met testen. Maar ik voel me echt heel zwanger, dus ik maak me echt geen zorgen. Vandaag goed beroerd. Ook hoofdpijn en zelfs even hartkloppingen. Ik weet niet of het door de 3e komt, of dat ik nog nooit een miskraam heb gehad of omdat ik zo veel voel of dat ik gewoon algeheel een gevoel heb dat het wel goed zit, maar ik zit echt totaal niet te stressen tot die eerste echo dit keer. Ik moet nog 2 weken wachten en hoewel ik heel nieuwsgierig ben, voel ik niet echt de drang om sneller iets te weten ofzo.
Dank je! Klopt ja. Zit wel een verdrietig verhaal achter hoor, maar wegens anonimiteit wil ik dat hier open en bloot liever niet kwijt. Bang voor meelezers
Welkom @rodebloem! En @Krisjee wat fijn dat je nu toch de 3+ hebt! Ik ben echt al heel de dag misselijk, met hevige vlagen. Kwam binnen op mijn werk en collega vroeg meteen of het wel goed met me ging hahah. Gelukkig tot nu toe niet elke dag gehad, hopelijk blijft dat zo!