Oh wat jammer! Ik heb ook een usb stick met alle foto’s. Wanneer ga je het vertellen? Wij hebben het met kerst onze gezinnen verteld. En morgen aan 2 vriendstellen waarmee we naar een hotel gaan met oud en nieuw. Ik kom er niet onderuit het dan te zeggen ivm alcohol en diner. Maar is ook prima, kn ik ook ongegeneerd smiddags effe luimen
Idd heel jammer!! Ik ga er de volgende keer naar vragen. Er kwam nu ook zoveel op me af dat ik het zelf compleet vergeten ben. Hahaha precies dan hoef je je kwaaltjes niet te verbergen! Zo zat ik bij mijn ouders met kerst doodmoe. En met verplicht koffie mee drinken. Ik wilde gezien ons verleden alleen wachten op een goede echo omdat voor onze 2e miskraam er werd gezegd "eerst maar zien of dit wel goed gaat". Dat doet toch pijn. Dit is de eerste keer dat we ons stil hebben gehouden. Bijzonder om het met kerst te vertellen! Hoe hebben jullie het verteld? Wij gaan waarschijnlijk 1 januari even naar beide families en geven ze sokjes cadeau
♡ Uitgerekend: 1 - 15 augustus 2023 ♡ --------------------------------------------- 1 Augustus Lunar1994 - 28 jaar - 2de kindje ❤ Sanbj - 33 jaar - 2de kindje + 2 (stief-zoons) ❤ SM1987 - 35 jaar - 1ste kindje❤ 2 Augustus 3 Augustus Dwaallichtje - 35 jaar - 3de kindje ❤ Rodebloem - 35 jaar - 6de kindje 4 Augustus Drodie63 - 29 jaar - 2de kindje❤ 5 Augustus 6 Augustus 7 Augustus Krisjee - 27 jaar - 2de kindje❤ EllaF - 33 - 4de kindje❤ Duifje1990 - 32 jaar - 2de kindje❤ 8 Augustus 9 Augustus Melanieex - 27 jaar - 2de kindje❤ 10 Augustus Madson - 31 jaar - 2de kindje❤ Darliiing7 - 29 jaar - 1ste kindje❤ 11 Augustus 12 Augustus Kaaat - 36 jaar - 5de kindje❤ 13 Augustus 14 Augustus Precious03 - 34 jaar - 3de kindje 15 Augustus ----------------------------------------------- Jongen (0) | Meisje (0) | Verrassing (0) | Onbekend (14) ----------------------------------------------- Sterretjes: Pukkie1 Bonneil Afspraken: 28 decemer - Kaaat - vitaliteitsecho 30 december - SM1987 - intake verloskundige 9 januari - Lunar1994 - termijnecho 11 januari - Dwaallichtje - termijnecho 11 januari - EllaF - termijnecho 11 januari - Krisjee - intake 13 januari - Duifje1990 - termijnecho 18 januari - Krisjee - termijnecho 19 januari - Precious03 - termijnecho 20 januari - Kaaat - termijnecho en intake verloskundige 8 februari - Darliiing7 - termijnecho WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).
Ik heb onze dochter een tekening laten maken met de tekst: Geef mij maar een kusje want ik krijg een broertje of zusje. En dan heeft ze daar wat omheen gekrast en gestikkerd. Iedereen gaf elkaar nog een paar kadootjes en deze liet ik tess aan opa en oma geven. Ze waren helemaal verbaasd
Ik ben bij O bevallen met 40.2 weken zwangerschap. Ik heb met 35 weken nog een extra groeiecho gehad en toen schatte hem toen op 3600 á 3800 gram. Helaas viel het tegen en was hier ruim een kilo zwaarder dan gedacht Nu dus die extra ogtt, baal er wel van mja. Bij jou ook zwaar! Hier moesten wij ook in het ziekenhuis blijven. En na een week weer opgenomen geweest omdat O niet dronk en teveel afviel.
Oh wat fijn weer die goede echo's! Had jij ook niet nog een 2e echo @rodebloem ? Wat vervelend trouwens die reacties bij je 2e miskraam @Precious03 . Dan snap ik wel dat je het voor je houdt. Ik kan er nooit zo goed tegen als mensen je gelijk willen "behoeden" voor slecht nieuws terwijl jij op dat moment gewoon alleen nog blij bent. Slecht nieuws doet toch wel pijn als het komt. Dus altijd gewoon van het moment genieten als het nog goed nieuws is, zou ik zeggen!
Hier ook een prachtige echo verloskundige van vandaag dacht zelfs al dat ik wat verder was en meette de smurf op 8w2d. 20 januari wordt de datum vastgezet. Gelijk afspraken gemaakt voor de 13 en 20 weken echo en een “gewone” afspraak tussendoor. Meningen of gedachtes over nipt test? Wij hebben het nooit gedaan en neig nu ook weer naar nee. Maar doordat wij nu wat ouder zijn, speelt er ergens toch de gedachte.
Ik heb me er nog niet heel erg in verdiept, maar ga het wel doen! Wil alle testen doen waarin ze dingen uit kunnen sluiten! Ik ben ook wat ouder en wil het weten als er iets zou zijn met het kindje zodat ik een keuze kan maken. Klinkt gek misschien, maar zo hebben wij het thuis besproken.
In mijn 1e zwangerschap had ik ook hele hoge suiker, ik spoot insuline 4x per dag. En sppoot veel.. dieet werkte niet. Pizza eten had ik netjes erna 7 en at ik bord salade had il erna rustig 12... Om gek van te worden. Mocht deze zwangerschap toch goed gaan, ga ik geen suikerwater drinken maar gewoon weer standaard prikken.. Dat drankje is om te kotsen.. Ik ben bijna 38 nipt test hier ook niet gedaan, en ga ik ook niet doen denk ik.
♡ Uitgerekend: 1 - 15 augustus 2023 ♡ --------------------------------------------- 1 Augustus Lunar1994 - 28 jaar - 2de kindje ❤ Sanbj - 33 jaar - 2de kindje + 2 (stief-zoons) ❤ SM1987 - 35 jaar - 1ste kindje❤ 2 Augustus 3 Augustus Dwaallichtje - 35 jaar - 3de kindje ❤ Rodebloem - 35 jaar - 6de kindje 4 Augustus Drodie63 - 29 jaar - 2de kindje❤ 5 Augustus 6 Augustus 7 Augustus Krisjee - 27 jaar - 2de kindje❤ EllaF - 33 - 4de kindje❤ Duifje1990 - 32 jaar - 2de kindje❤ 8 Augustus 9 Augustus Melanieex - 27 jaar - 2de kindje❤ 10 Augustus Madson - 31 jaar - 2de kindje❤ Darliiing7 - 29 jaar - 1ste kindje❤ 11 Augustus 12 Augustus Kaaat - 36 jaar - 5de kindje❤ 13 Augustus 14 Augustus Precious03 - 34 jaar - 3de kindje 15 Augustus ----------------------------------------------- Jongen (0) | Meisje (0) | Verrassing (0) | Onbekend (14) ----------------------------------------------- Sterretjes: Pukkie1 Bonneil Afspraken: 28 decemer - Kaaat - vitaliteitsecho 30 december - SM1987 - intake verloskundige 9 januari - Lunar1994 - termijnecho 11 januari - Dwaallichtje - termijnecho 11 januari - EllaF - termijnecho 11 januari - Krisjee - intake 13 januari - Duifje1990 - termijnecho 13 januari - Melanieex - termijnecho & intake 18 januari - Krisjee - termijnecho 19 januari - Precious03 - termijnecho 20 januari - Kaaat - termijnecho en intake verloskundige 8 februari - Darliiing7 - termijnecho WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).
Hier de vorige 2 x de nipt ook gedaan. Toen meer om een evt afwijking op tijd te weten. Een niet-levensvatbaar kindje zouden we dan hebben afgebroken. Een kindje met down of een andere levensvatbare handicap zouden we hebben gehouden. Nu gaan we de nipt weer doen. Maar ik sta er nu wel anders in. Ik weet eerlijk gezegd echt niet zeker of ik een (zwaar) gehandicapt kindje zou houden. Klinkt heel hard, maar ik heb al 2 kinderen en ik zou dan dus ook kiezen om hen veel minder aandacht te geven, want dat is gewoon de realiteit van een gehandicapt kind. Op dit moment ben ik nog lang niet zo aan het kindje in mij buik gehecht als dat ik van mijn 2 zoontjes hou. Ik weet nog niet of ik het echt zou kunnen als puntje bij paaltje komt, maar ik heb dan juist liever wat meer tijd om zo'n afweging te maken dan wat minder.
Ik snap je wel, het is wel heel zwaar enz. Maar heel goed over nadenken en je gevoel volgen. En er echt zeker van ben dat het echt niet goed zit. Heb al eerder gezien.. Souden ook syndroom kindje krijgen.. Toch laten komen. Was gewoon gezond... Dus soms heel moeilijk!
♡ Uitgerekend: 1 - 15 augustus 2023 ♡ --------------------------------------------- 1 Augustus Lunar1994 - 28 jaar - 2de kindje ❤ Sanbj - 33 jaar - 2de kindje + 2 (stief-zoons) ❤ SM1987 - 35 jaar - 1ste kindje❤ 2 Augustus 3 Augustus Dwaallichtje - 35 jaar - 3de kindje ❤ Rodebloem - 35 jaar - 6de kindje 4 Augustus Drodie63 - 29 jaar - 2de kindje❤ 5 Augustus 6 Augustus 7 Augustus Krisjee - 27 jaar - 2de kindje❤ EllaF - 33 - 4de kindje❤ Duifje1990 - 32 jaar - 2de kindje❤ Kaaat - 36 jaar - 5de kindje❤ 8 Augustus 9 Augustus Melanieex - 27 jaar - 2de kindje❤ 10 Augustus Madson - 31 jaar - 2de kindje❤ Darliiing7 - 29 jaar - 1ste kindje❤ 11 Augustus 12 Augustus 13 Augustus 14 Augustus Precious03 - 34 jaar - 3de kindje 15 Augustus ----------------------------------------------- Jongen (0) | Meisje (0) | Verrassing (0) | Onbekend (14) ----------------------------------------------- Sterretjes: Pukkie1 Bonneil Afspraken: 30 december - SM1987 - intake verloskundige 9 januari - Lunar1994 - termijnecho 11 januari - Dwaallichtje - termijnecho 11 januari - EllaF - termijnecho 11 januari - Krisjee - intake 13 januari - Duifje1990 - termijnecho 13 januari - Melanieex - termijnecho & intake 18 januari - Krisjee - termijnecho 19 januari - Precious03 - termijnecho 20 januari - Kaaat - termijnecho en intake verloskundige 3 februari - Kaaat - 13 weken echo 8 februari - Darliiing7 - termijnecho WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).
Ja verloskudige zei gister, je beleeft je zwangerschap anders mocht er iets uit komen. Wil je dat? En ik ben het eens met de tijd hebben om keuzes te maken, maar aan de andere kant wil je die helemaal niet maken. Denk dat daar mijn twijfel het meest vandaan komt.
Wij laten ook de nipt doen met dezelfde reden als wat ik al las. Wij willen het gewoon weten en dan een weloverwogen keuze kunnen maken. 13 weken echo en 20 weken echo ook!
Ja lastige beslissing he. Als je er zelf toch niks mee doet en het kindje het kindje laat zou ik het miss ook niet doen. Je komt er dan bij de 20wkn echo toch wel achter. Alleen denk ik dan; als het niet levensvatbaar is wil ik dit liever met 12 weken weten dan met 20
Hoi, mag ik hier ook mee komen kletsen? 8+2 zwanger van de tweede nu. De eerste is geboren met 29+0 en 910g dus sta onder verscherpte controle (gelukkig). Daardoor zijn m'n volgende echo's met 11, 12 en 13 weken Even inhakend op de laatste posts, wij gaan ook voor NIPT en alle diagnostische echo's, voornamelijk ook omdat sommige afwijkingen tijdens de zwangerschap gewoon behandeld kunnen worden, en ik wil het vooraf weten als er iets is zodat we onze dochter ook kunnen voorbereiden. En suikertest heb ik bij de vorige niet hoeven doen. Ik heb zelf een beetje de gedachte dat het mogelijk een suikerbaby was waardoor de groeivertraging bij de 20wk niet is opgemerkt, maar geen idee of dat kan. Ik zal dus dit keer wel met de gyn overleggen of het niet toch een goed idee is dat te testen.
♡ Uitgerekend: 1 - 15 augustus 2023 ♡ --------------------------------------------- 1 Augustus Lunar1994 - 28 jaar - 2de kindje ❤ Sanbj - 33 jaar - 2de kindje + 2 (stief-zoons) ❤ SM1987 - 35 jaar - 1ste kindje❤ 2 Augustus 3 Augustus Dwaallichtje - 35 jaar - 3de kindje ❤ Rodebloem - 35 jaar - 6de kindje 4 Augustus Drodie63 - 29 jaar - 2de kindje❤ 5 Augustus 6 Augustus 7 Augustus Krisjee - 27 jaar - 2de kindje❤ EllaF - 33 - 4de kindje❤ Duifje1990 - 32 jaar - 2de kindje❤ Kaaat - 36 jaar - 5de kindje❤ 8 Augustus 9 Augustus Melanieex - 27 jaar - 2de kindje❤ Roodborstje23 - 32 jaar - 2de kindje❤ 10 Augustus Madson - 31 jaar - 2de kindje❤ Darliiing7 - 29 jaar - 1ste kindje❤ 11 Augustus 12 Augustus 13 Augustus 14 Augustus Precious03 - 34 jaar - 3de kindje 15 Augustus ----------------------------------------------- Jongen (0) | Meisje (0) | Verrassing (0) | Onbekend (15) ----------------------------------------------- Sterretjes: Pukkie1 Bonneil Afspraken: 30 december - SM1987 - intake verloskundige 9 januari - Lunar1994 - termijnecho 11 januari - Dwaallichtje - termijnecho 11 januari - EllaF - termijnecho 11 januari - Krisjee - intake 13 januari - Duifje1990 - termijnecho 13 januari - Melanieex - termijnecho & intake 18 januari - Krisjee - termijnecho 18 januari - Roodborstje23 - termijnecho 19 januari - Precious03 - termijnecho 20 januari - Kaaat - termijnecho en intake verloskundige 27 januari - Roodborstje23 - termijnecho 3 februari - Kaaat - 13 weken echo 8 februari - Darliiing7 - termijnecho WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).
Welkom @Roodborstje23. Heftig dat je eerste zo vroeg gekomen is. Was dat spontaan? Wij doen de nipt wel en bij ernstige afwijking zouden we de zwangerschap niet doorzetten. De kans dat de nipt het fout heeft is heel klein en bovendien zou je nog aanvullend onderzoek kunnen doen. Ik vind het wachten op de uitslag wel heel rot hoor.
Wij kiezen er ook voor om de NIPT test en de 13 en 20 weken echo te doen. Om dezelfde redenen die al genoemd zijn… ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zou weten wat we zouden doen bij een ‘foute’ uitslag maar daar denken we dan wel goed over na. Voor nu in ieder geval allemaal goede echo’s en ik begin me weer wat beter te voelen, zo fijn! Iedereen de kerst goed doorgekomen dus?