Yes we zijn geslaagd voor het geboortekaartje en voor de bedankjes. Geboortekaartje staat online helemaal klaar, op de laatste gegevens na natuurlijk. En voor de bedankjes kan ik nu verder aan de hobby, man is benieuwd hoeveel vulling er in mijn buik verdwijnt tijdens het maken Ook de namen staan nu vast en het is gelukt om dit te doen zonder dat zoon er vanaf weet Haha die weet wel welke proefkaartjes we hadden laten komen maar niet welke het gaat worden.
Goede morgen Ik dacht leeft ons topic op zp nog wel? Hihi Het is hier een beetje uitgestorven en juist op fb loopt het door Geen jdee of iedereen zich daar nu heeft aan gesloten Hoe gaat het verder met iedereen? Hier begind de buik flink te groeien nu, en dus ook soms vaak in de weg te zitten. Harde buiken ook met regelmaat, wat maakt dat ik me dan zo benauwd voel op dat moment. Echt een verschrikkelijk gevoel.
Hier is de buik ook flink gegroeid. Bukken gaat moeizaam maar dat ligt er ook aan dat ik niet op alle manier kan bukken ivm heup en de manieren dat het wel lukt zit mijn buik in de weg. Haha Eerste harde buik hier ook gehad van de week maar wel met een duidelijke reden. Mijn ex is weer bezig heeft een nieuwe advocaat en een reactie op mijn verweerschrift ingediend. In principe niet erg maar het slaat kant noch wal en letterlijk alles wordt nu weer anders weergegeven, hoe de relatie was hoe we uit elkaar zijn gegaan en alle gebeurtenissen daarna. (3e advocaat en ondertussen ook de 3e versie die hij geeft hierover, bij iedere nieuwe advocaat wordt het veranderd dat het nog meer aan mij ligt en hij geen aandeel zou hebben) echt gruwelijk vermoeiend en frustrerend. Nog anderhalve week dan is de zitting bij het hof, van mij mag het morgen zijn zodat het rustig is en we niet meer tegen een naar verwachting extreme zitting aan hoeven te hikken. Ook de advocaat maakt zich ondertussen ernstig zorgen over het verloop van de zitting en de veiligheid die daarmee gepaard gaat. Mijn ex lijkt alle contact met de realiteit namelijk verloren te zijn. Zucht... Dus de komende anderhalve week ga ik me vooral proberen bezig te houden met leuke dingen omtrent de komst van de baby en van zoon.
Hey wat leuk dat de vakantie periode op dit forum er weer op lijkt te zitten. Ik zit niet op de Facebook groep hoe heet deze? Buik groeit behoorlijk en heb bij de Prenatal xl ook lekker inkopen kunnen doen qua positie kleding met 70% korting! Dus voel me weer lekker in mijn kleding. Onze ukkepuk is ook lekker fanatiek in de buik wat soms erg vervelend is maar ook wel gezellig en een bevestiging dat hij het nog doet. Binnenkort weer een groei echo super leuk!!! Nog 10 weken werken en dan verlof ik kijk er echt naar uit
@santjeb heb je even een pb gestuurd voor de Facebook groep. Gisteren een hele doos met speelgoed en lakentjes gekregen van een vriendin, wat we niet gebruiken mogen we weg doen. Nog meer uitzoek werk nu weet ik straks nog niet wat we met Sint en kerst op het lijstje kunnen zetten ben ik bang en die lijstjes worden wel verwacht Wat gaan jullie doen? Kraamborrel of kraamvisite, wij twijfelen enorm. Lukt ook niet echt om de voor en nadelen tegenover elkaar te zetten
Wat lief dat je die gekregen hebt! Ik doe gewoon kraamvisite vind het al een drukke maand met de feestdagen, ook nog een verjaardag. Maar natuurlijk het belangrijke de geboorte. Maar dat vind ik hihih je kan er ook in een keer van af zijn door een kraamborrel te doen.
@santjeb oh heerlijk nieuwe kleding Ik heb echt maar een paar shirts gekocht en 3 broeken. Voor de rest lekker alles een paar magen groter gekocht bijv bij de primark groeit het nog wel in. Al sta ik ondertussen op ontploffen voor mijn gevoel Haha voel me ect een dikzak nu. @Maev hier wordt het denk ik gewoon visite tussen een bepaalde tijd ofzo
Ik had ook al iemand een pb gestuurd over de fb groep. Maar nooit antwoord gekregen helaas. Mag ik ook een pb? Wij gaan voor kraamvisite. De maand is al druk zat, en zo kan iedereen komen wanneer ze kunnen. Anders zouden we naast de borrel ook nog visite hebben, beetje dubbel.
Hier ook kraamvisite. Hebben beide vrij kleine families en niet hele grote vrienden/kennissengroep dus kraamvisite is ook prima te doen. Heb het "geluk" door de geplande ks wel te weten dat ik sowieso voor december beval dus de ergste drukte gelukkig voor. @positiekleding, doe ik ook amper aan. Veel jurkjes/rokjes en dan wat oversized shirts die nu wat minder oversized zitten. Hier vanochtend controle gyn gehad. Groeiecho gehad. Kleine loopt iets voor op groei maar heel netjes nog. Gaat nog wel iets verder uit lopen denk ik met mijn 8 en 9 ponder die al rond lopen. Vind alleen wel gek, alle metingen die hij deed kwamen uit op 25+ nog wat en de uitkomst is dan boven het gemiddelde. Iemand idee hoe dat kan?? En owja, mijn zogenaamde negatieve rhesus C is dus een fout van de assistent van de vorige keer. Ben gewoon negatief, niks aant handje. Gelukkig maar.
Lekker foutje dan zeg van de assistent Wel goed toch dat hij voor ligt op de groei. Ik moet nog tot 21 september wachten. Gewoon 10 weken geen echo’s gehad. Duurt me nu wel ect een euwigheid hoor.
Heb je berichtje gezien en gereageerd. Mijn zus had een borrel maja heb de baby toen amper gezien laat staan vastgehouden omdat het zo druk was. Ze deed het zodat ze alle kraamvisite in 1 keer had gehad. Ik zelf vind het leuker om gewoon visite te doen. Lekker verspreid over je verlof dan zie je tenminste nog eens iemand haha en dan kunnen ze ook lekker knuffelen met de baby
Ja had 2 broeken en 2 shirts voor 30 euro haha echt geen geld. Dus heb nu 3 broeken 2 rokken wat shirts en een jurk. Ik groei nu sneller want het is de tweede dus wel fijn om wat afwisseling te hebben. En voor thuis lekker een joggingbroek haha
@sweetdreams bedoel je die 25+ met het opmeten van de buik? Daar was de uitleg hier dat de marge was tussen het termijn dat je zwanger bent -4 en het termijn dat je zwanger bent. Dus bij ons afgelopen vrijdag was dat tussen de 26-4=22 en 26 cm. Kon per persoon die het opmeette wel verschillen qua nauwkeurigheid. Wij hebben aan beide kanten een grote familie, komen wat dat betreft ook op 100+ kaartjes uit voor alleen de familie die zijn dan ook nog met minimaal 2 personen per adres, als daar ook maar de helft van op visite komt zitten we tot minimaal ergens in februari met visite als we het dagelijks doen. Ik wil de eerste week/2 weken alleen onze eigen gezinnen en mensen die echt heel dichtbij staan op visite vanwege herstel en wennen aan de situatie voor zoon en onszelf. Daarbij is bij ons december dus zowel qua feestdagen druk maar ook vanwege de verjaardagen (zowel ik, mijn moeder, mijn schoonzus en enkele dichtbij staande vrienden zijn in december jarig) Vandaar dus ook mijn twijfel.
Ik ben juist niet zo van hand tot hand heb dat bij zoon gezien en die was echt na iedere visite van slag. Nou plande mijn ex de visite ook rustig in tijdens de rusturen etc en 2/3 tegelijk en dan ook nog 2x per dag. En dat zie ik mijn man toch echt niet doen haha Zag het net heb je gelijk toegevoegd aan de groep
@Maev nee ik bedoel weken. Met een groeiecho meten ze boven- en onderbeentje, omvang buik en omvang hoofdje. Daar kwamen verschillend aantal weken uit...allemaal 25+ een paar dagen. Dat zetten ze dan in een programmaatje in de computer en daar komt dan geschatte gewicht uit en dat was dus iets boven gemiddeld terwijl de losse onderdelen op het scherm dus 25 weken waren. Maar misschien heb ik iets mis gezien.
Ah die hebben wij pas weer 1 oktober. Maar daar kwamen bij ons vorige keer ook de termijn + een aantal dagen uit.
Bij mij dus 2 weken minder dan het termijn terwijl hij zei en ook liet zien in de curve dat het iets voor lag op de groei. Maar misschien was het buikje wel groter. De mevrouw die 20 weken echo deed zei dat buikomvang het meeste zei over een al dan niet groot kind. @Ashleyrachel nou, achter liggen op de groei is echt niet leuk maar de laatste weken van je zwangerschap constant het gevoel te krijgen dat je zwanger bent van een olifant, is ook niet leuk. Oudste was 4520 met 40+3, jongste werd ook zo ongeveer geschat maar was "slechts" 4040 bij 39+5. Ik zou echt heel graag eens een gemiddeld kindje krijgen van 6,5-7 pond. Want buiten dat het soms wel makkelijker is zon grote baby, is het baby-zijn er wel heel snel af.
Oh echt?! Nee dat heeft mijn man niet gedaan bij onze zoon en hij overlegde ook ieder bezoek met mij. En de meeste mensen die kwamen wisten dat kraamvisite max een uur duurt. En als je ook geen tweede drankje aanbied snappen ze meestal de hint ook wel haha
Ja dat snap ik wel ja mijn zoon kwam met 41+3 en was 48 cm en woog 3110 was echt een baby. Hoop dat deze ook zo klein is zou niet eens weten hij hoe er anders uit moet haha