@Maev als je ze gebt gehad/vaccinatie hebt gehad zijn ze niet gevaarlijk tijdens de zwangerschap. Alleen als je ze niet hebt gehad/ niet ben gevaccineerd is t gevaarlijk als je t krijgt. @Followyourdreams vervelend dat je zoveel angst hebt en niet echt kunt genieten.
Behalve als je ze onder de 6 maanden of een jaar gehad hebt toch? Althans dat is mij altijd verteld ook bij de fertiliteitsarts zou me anders enorm gerust stellen. Ter volledigheid in het verleden is er sprake geweest dat ik ingeënt zou worden maar dat mag niet vanwege een allergie voor 1 van de stoffen die in zo ongeveer alle vaccins zitten. (Voorheen wel ingeënt overigens voor het vaccinatieprogramma maar dus ook standaard ziek)
@Maev ik zal t morgen navragen bij onze huisarts, vermoed dat mijn dochter de waterpokken heeft en ga morgen voor de zekerheid langs. Mij is verteld dat als je als kind de vaccinatie hebt gekregen je beschermd bent. Heb zelf ook de waterpokken gehad voordat ik 1 jaar was, daarna wel gewoon de vaccinatie gehad. Ik begrijp uit je verhaal dat je wel de vaccinatie als kind hebt gehad of niet?
Hier vanmorgen mijn laatste gedaan en is wel donkerder dan eergisteravond, dus icm jouw testjes ben ik voor nu geloof.ik redelijk gerust gesteld!
Nee geen vaccinatie als kind gehad puur en alleen een aangepaste vorm van het vaccinatieprogramma van de overheid, maakte volgens mijn boekje waterpokken geen onderdeel vanuit. Die van de dtp (nu dktp) heb ik niet volledig gehad en de BMR volgens mij wel. De P is overigens niet die van waterpokken betreft die van pokken, is een ander virus Inentingen worden onder meer gemaakt met kippeneiwit voor de substantie en daar ben ik dus allergisch voor, ik mag dus ook geen inentingen voor het buitenland etc of de griepprik bijvoorbeeld. Wel geprobeerd overigens maar met de nodige gevolgen die niet voor herhaling vatbaar waren zullen we maar zeggen. Als je het zou willen navragen heel graag, betreffende die ingrediënten van de vaccins weet ik het wel heel zeker. Om die reden werd mijn zoontje namelijk onder strikt toezicht van artsen ingeënt.
Maar je kunt toch ook wel eens gewoon geen zin hebben in een glaasje alcoholische drank? Of ben ik dan heel raar? Ik dronk echt wel eens een wijntje met feestdagen of op een feestje maar heb er ook zat zonder reden overgeslagen omdat ik er geen zin in had (onder andere als ik merkte dat anderen er heel veel dronken of ik weet dat ze constant bij schenken of volle glazen etc) maar goed ik was ook wel het type die als ze zin had in een wijntje een fles haalde er 1 glas uit dronk en vervolgens na 3 weken bedacht dat er nog een fles open stond en hem dan maar leegkiepte in de afvoer
Lief jullie berichtjes .. ja is ook wel zo , onbewust best wat kwalen maar zit denk ik tussen mijn oren dat ik wat moet voelen in mijn buik ? Ik denk steeds , hoe kan ik zwanger zijn zonder ook maar iets in mijn buik te voelen ..en beetje angst omdat ik ook dagen er tussen heb dat ik wel hele dagen met vlagen me buik voel en dat voelt juist erg goed .. die hormonen doen gekke dingen geloof ik , mijn hele ik staat op de kop
Snap je gevoel wel dat je in je buik iets wil voelen hoor, maar die ukkies van ons zijn nu tussen de grote van een maanzaadje en een sesamzaadje ik weet niet wat jou buik doet qua grootte maar bij mijn buik vraag ik me serieus af wat iets ter grootte van een maanzaadje/sesamzaadje voor gevoel kan bezorgen toevallig vorige week maanzaadje gekocht en chia zaadjes (die laatste is ook goed voor de stoelgang overigens) en dus ook op die manier visueel aan zoon laten zien hoe groot het nu zou zijn. Zijn reactie was daarna toch wel dat het dan nog best wel veel moest groeien voor je dat kon voelen (kinderwijsheid) om vervolgens met de reactie te komen dat het dan misschien wel gewoon kriebelde want dat voel je ook als je het maanzaadje op je hand beweegt
Ah Hahah wat schattig zeg ... ! Ja je hebt ook echt gelijk , maar had meer al wat groeipijn etc verwacht ? Omdat je overal leest dat er zoveel gebeurd de eerste weken kwa groei en ontwikkeling van ons mini maanzaadje haha
Dat komt nog. Over een paar weken mis je deze bijna klachten vrije staat Vanaf week 6 a 7 voel je een stuk meer kwalen. Het gaat trekken en steken in jouw lies, dat is dan jouw baarmoeder die gaat groeien. De misselijkheid begint dan zo ongeveer. Jouw darmen maken rustig aan plaats. En nog genoeg andere dingen die ik nu niet mis maar er nu eenmaal bij horen
Af en toe heb ik iets steekjes in me liezen met lopen , en mijn darmen zijn wel al aardig bezig . Kom niet meer van me ontlasting af en als het komt is het erg pijnlijk daarom Maar begonne met lactulose vandaag . Het rommelt en doet in me buik brrr . Oké hopelijk blijft misselijkheid me bespaard dat lijkt me zo erg
Alleen bij een uitbraak, wanneer sprake is van een auto-immuunziekte of je het nooit gehad hebt en met kinderen werkt. en op eigen verzoek. P staat voor polio maar weet dat voor die andere pokken ook is ingeënt bij ons (dus niet de waterpokken) weet alleen niet waarom, staat namelijk in mijn groeiboekje van vroeger. Kinkhoest ben ik niet voor ingeënt die zat toen nog niet gecombineerd of daar kon ik niet tegen kan ik er niet uit opmaken.
@Zonnestralen yeah!!! Mooie test. Ik ben vanmorgen vergeten te testen. Onrustige nacht gehad, zoontje is enorm gespannen voor zijn boekbespreking/dagopening vandaag. Heb er alle vertrouwen in dat het goed komt maar hij zelf nog niet echt, is vooral bang dat er negatieve opmerkingen of vragen gesteld worden die hij niet weet. (Eerdere keren ook niet gebeurd maar toch blijft hij er bang voor)
Dat ligt aan de persoon, denk ik. Bij mij zou het bijvoorbeeld wel opvallen, haha (toen wel nog, sinds geboorte van dochter drink ik nauwelijks meer). En dat tennis is 7 zaterdagen achter elkaar en in de laatste week werden we kampioen. Daar moet op gedronken worden..