Uitgerekend 1-15 december 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ashleyrachel, 24 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Followyourdreams

Followyourdreams Fanatiek lid

10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Klopt je hebt gelijk ... maar als het al twee keer mis is gegaan wil dat even niet zo snel ..
    vertrouwen komt vast terug , als het blijft gaan zoals nu

2. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.617
    8.364
    113
    Vrouw
    Snap ik. De eerste keer ging het hier mis en bij beide kinderen was ik toen bang tijdens de zwangerschap. Elke keer was er eigenlijk wel een reden om bang te zijn. Helaas bereik je daar niks mee.

mamaki vindt dit leuk.
  3. Mi2017

Mi2017 Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.569
    926
    113
    Moet zijn 2-12-2018

4. Followyourdreams

Followyourdreams Fanatiek lid

10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Klopt je hebt helemaal gelijk hoor .. nu nog kijken of me hersens zo ook kunnen denken haha

5. Mamamia90

Mamamia90 Actief lid

4 apr 2018
    234
    116
    43
    Vrouw
    Ik snap je helemaal @Followyourdreams het gaat van zelf wel minder worden die onzekerheid :)

Gisteren heb ik nog even contact gehad met mijn oude verloskundige omdat ik mijn gegevens moest opvragen, vroeg toen gelijk even hoe het zat met die vroege echo's.
    Ze vertelde mij dat het bij vrouwen die miskramen hebben gehad het gewoon vergoed wordt, en de afgelopen periode het mogelijk is voor alle zwangeren om een vitaliteitsecho te boeken maar dan inderdaad op eigen kosten.
    Nu val ik onder de eerste situatie met mijn missed abortion (8wk goede echo gehad, met termijn echo klopte het hartje niet niet meer, middels cytotec etc afgestoten met 13 wk) en een vroege miskraam van 6 weken.

Ik zit er aan te denken om dat bericht door te spelen naar mijn nieuwe verloskundige, maar kan ik dat wel maken?

6. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @Mamamia90 je kunt je huidige verloskundige toch gewoon aangeven dat je graag in aanmerking wil komen voor een vroege echo vanwege de ma en mk? Dan kun je er echt wel bij aangeven dat je begrepen hebt van je oude verloskundige dat dit vergoed wordt in die gevallen, ik neem aan dat ze weet dat je het oude dossier hebt opgevraagd.

Lovemykids4 en Mamamia90 vinden dit leuk.
  7. MamaTuttebel

MamaTuttebel Niet meer actief

He dames!

Hoe gaat het met jullie? Hebben jullie al enige kwaaltjes?
    De aller eerste echo’s staan al gepland zie ik! Spannend zeg...

Ik ben in de avond eigenlijk alleen wat sneller moe, tot nu toe is dat alles! Ik hoop dat ik niet zo ziek wordt als bij de andere twee zwangerschappen (die waren tot ziekenhuisopname aan toe vanwege uitdroging van de misselijkheid).

En hopelijk snel aller eerste echo, bij andere twee was het 6 week, 9 week en 12...) nu moest ik me aanmelden bij een andere praktijk omdat we nogal “zeurders” waren volgens die verloskundige toentertijd ;)

8. Mamamia90

Mamamia90 Actief lid

4 apr 2018
    234
    116
    43
    Vrouw
    Bij mijn aanmelding heb ik ze gelijk op de hoogte gebracht van de miskramen.
    Ik moest de gegevens ook opvragen want die wil de nieuwe praktijk hebben.
    Nu even afwachten, en denk toch dat ik het door ga spelen van de vorige verloskundige wil alleen niet meteen zo zeikerig over komen haha.

9. Jo913

Jo913 Bekend lid

14 mrt 2017
    751
    1.167
    93
    Nee bij mij is het wel geurloos haha maar wat je zegt dat zal bij iedereen wel anders zijn.

Toch nog even over die borsten, pffffffff ik kan niet meer op mijn buik liggen ‘s nachts in bed omdat het echt pijn doet en dat betekent voor mij dus ook meteen niet meer slapen. Dat wordt nog wat tot december.... en ik ben nu al zo moe haha.

10. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Heb je verloskundige zelf gesproken of assistent? Als je hier het reguliere nummer belt krijg je een ietwat pinnige assistent die alles volgens de regeltjes doet. Als je gewoon de beval-lijn belt, krijg je de dienstdoende vk. Ik vraag altijd of ik gelegen bel en of ze me anders terug wil bellen. Dan kan je overleggen met een vk. In mijn ervaring zijn die altijd heel wat meevoelender dan de assistente.

Mamamia90 vindt dit leuk.
  11. Missssssss9

28 mrt 2018
    37
    36
    18
    Vrouw
    Haha, zo noemde ze jullie toch niet letterlijk? Ik heb me ook aangemeld bij andere praktijk. Bij oude praktijk zat er zo'n heks.

Qua kwaaltjes valt het bij mij ook wel mee. 'S avonds ben ik alleen echt doodmoe. Oh en ik heb het 's morgens bloedheet en 's avonds koud. Herkenbaar?

Mijn eerste afspraak staat gepland op 7 mei! Kan niet wachten. Gelukkig gaan we tussendoor nog een weekje op vakantie.

12. MamaTuttebel

MamaTuttebel Niet meer actief

Haha ja zeker wel haar woorden waren: “Ja maar jullie hebben altijd wel iets te zeuren...” omdat we voor een andere kraamhulp hebben gevraagd. En dat was bij de eerste ook.. maar goed dat maakt ons geen zeurders.. haha

Missssssss9 vindt dit leuk.
  13. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Weet niet of je er iets aan hebt maar ik lig met zo’n lang Voedingskussens, dan lijkt het voor mijn gevoel net of ik op mijn buik lig maar lig het niet ;)

Net de bloedwaarden binnen gekregen we zitten boven de 2500 en dat is een enorme geruststelling aangezien het bij mijn bbz met 7 weken maar 2702 was. Nu echt wachten op de echo 18 april en direct wat persoonlijke tips gekregen mbt eten omdat ik zo ongelofelijk misselijk ben.

Mamamia90, Missssssss9 en Zonnestralen vinden dit leuk.
  14. Missssssss9

28 mrt 2018
    37
    36
    18
    Vrouw
    Omg meen je niet. Slecht! Logisch dat je dan voor een andere praktijk kiest.

15. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Prachtige waarde @Maev !!

Ik wil ff klagen. Ik ben zoooo moe. Ik wil slapen!!! Moet vanochtend werken, daarna boodschappen doen, nog even stad in voor cadeautje e.d., vanavond een verjaardag. Kan niet wachten tot ik in bed lig vanavond.

16. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.617
    8.364
    113
    Vrouw
    Ik wil ook slapen. Zit te knikkebollen op de bank en ondertussen 2 peuters heel en levend te houden. Rot nacht gehad.

17. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ik wil niet zo zeer slapen, wel zou ik graag een wc-pot bij de hand hebben :|
    Heb me nog nooit zo ongemakkelijk gevoeld op werk, werk al meer dan 10 jaar vrijwel alleen met mannelijke collega’s en echt ik snak naar een vrouwelijke collega en minder geuren :$

18. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.617
    8.364
    113
    Vrouw
    Wat voor werk doe je?

Vrouwen met parfum is misschien ook geen feest.

19. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ik ben civieltechnisch tekenaar infra (voornamelijk wegontwerp) ;)

Missssssss9 en Zonnestralen vinden dit leuk.
  20. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.617
    8.364
    113
    Vrouw
    Gaaf! Ik ben ooit begonnen aan civiele bouwkunde maar helaas waren de omstandigheden er niet naar om ermee verder te gaan. Nu alleen diploma bouwkunde uitstroom tekenen. Maar dat is dus gebouwen ed.

Maev vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina