Uitgerekend 1-15 december 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ashleyrachel, 24 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamamia90

Mamamia90 Actief lid

4 apr 2018
    234
    116
    43
    Vrouw
    @Jo913 vraag even aan de verloskundige een doorverwijzing om te laten prikken, dan kunnen ze kijken of je resistent bent.

In mijn vorige zwangerschap liep ik gelijk met een familielid, ze belde toen dat ze de 5e ziekte had ik was toen ook als de dood dat ze mij besmet had. Gelukkig bleek ik resistent, familielid heeft gelukkig ook een gezond kindje gekregen.

2. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Sorry, vond dit zo grappig klinken. Maar wat super vervelend. Als je in normale staat al last van lage bloeddruk heb, is kans wel groot dat dat het is ja. Zal wel balen zijn want naast wat zouter eten, zijn dr weinig middelen tegen lage bloeddruk.

@Ashleyrachel ja, snap ik dat je dat daarom nu doet. Ik lig als ik vrij ben ook veel op de bank te hangen maar alsj aan het backpacken ben is dat natuurlijk zonde van je tijd. Ik vind het ook zooo moeilijk om het niet te vertellen tegen mn dochter. Maar de angst om haar te moeten teleurstellen als het mis gaat, wint het nog steeds.

Ik heb vannacht doorgeslapen!! Yoeehoee...wel om 5 uur al wakker. Plassen, overgeven en toen nog even doorgeslapen tot 7 uur. Merk dat ik wel flink spanning op begin te bouwen voor de echo morgen. Het is nu ineens zo dichtbij...pfff

3. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.620
    8.364
    113
    Vrouw
    Vervelend die lage bloeddruk. Ik heb dat ook van mijzelf en loop ook te draaien nu en dan. Zou zoethout mogen tijdens de zwangerschap?

4. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ik weet eigenlijk niet of zoethout mag, met drop moet je ook voorzichtig zijn naar mijn weten, vandaar dat ik eerst controle krijg bij de huisarts.

@sweetdreams normaal heb ik geen last van mijn lage bloeddruk. Ben daar in het verleden voor gemonitord omdat ik klachten had voor een hoge bloeddruk en dan op 120 over 60 zat, mede vanwege hart en vaatziekte in de familie. Voor mij is 120 over 60 hoog (en dan was ik dus beroerd) en gemiddeld kwam ik tussen de 90 over 50 en 100 over 50. Ze hebben toen ook gekeken naar mijn vorige zwangerschap en bevalling en had zelfs bij de bevalling als hoogst gemeten bloeddruk 120 over 60 :rolleyes:

5. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Bloeddruk was iets hoger dan normaal, maar uitlegbaar door de zwangerschap. Dat ik zo beroerd ben wordt wss toch echt wel veroorzaakt door de veranderingen door de zwangerschap, lijf en hormonen. Was overigens wel geweldig om haar reactie te zien toen ik vertelde zwanger te zijn, ze had wel een berichtje gekregen dat de icsi poging afgebroken was maar niet mee gekregen dat we als alternatief een iui hadden gehad :roflmao: dus ze zat me echt eerst aan te kijken van hoe dan?
    Wel direct het advies gekregen om meerdere rustmomentjes op de dag te pakken omdat vermoeidheid zorgt voor meer klachten. Dus op het werk mijn uren maar eens gaan bespreken morgen ofzo.

sweetdreams vindt dit leuk.
  6. Boterbabbelaar

Boterbabbelaar Actief lid

7 jul 2014
    418
    234
    43
    Vrouw
    Zeeland
    Vanmorgen is moeders voor moeders geweest. Ik kan precies de gehele periode meedoen, ons vliegtuig vertrekt namelijk op de laatste ophaaldag van moeders voor moeders. Goed gepland dus, haha! (Kan natuurlijk nog wel iets wijzigen na de termijnecho)

De test was overduidelijk positief :rolleyes:

Bijgevoegde bestanden:

7. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Oow dames, ik ben zoo zenuwachtig voor morgen. Heb vanmiddag uit pure ellende een hele zak paprikachips leeggegeten. Nu kotsmisselijk natuurlijk. Verder ben ik vandaag minder moe, idee dat al mn kwaaltjes weg zijn terwijl ik vanmorgen nog heb staan kotsen....hormonen:eek:.

8. Followyourdreams

Followyourdreams Fanatiek lid

10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Spannnend !! Ben zo benieuwd , Hoelaat mag je ?

Gisteren waren mijn kwalen binnen de perken , af en toe iets last.
    Heb wel idee dat steeds minder dagen tussen zitten dat ik me top fit voel .
    Vandaag voel ik me weer zwak moe misselijk , buikpijn etc etc ..

9. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    10:45

Ik heb dat idee precies zo. Alsof het lijf ene dag gewend raakt aan de hoeveelheid hcg en de volgende dag weer moet werken. Maare die topfitte dagen heb ik nog niet hoor. Vandaag iets minder moe en iets minder bleegh. Alleen vanochtend een buikkramp en diarree ineens...pfff wat een naar gevoel.

Maar ik ben ook doodsbang dat ik morgen ineens niet meer misselijk ben als ik wakker word bijv.

10. Followyourdreams

Followyourdreams Fanatiek lid

10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    De aanwezig heid van de kwalen blijven beetje hou vast hè , ook al zegt t niet zoveel ..
    Het geeft mij iddgval een rustiger gevoel haha

11. Jo913

Jo913 Bekend lid

14 mrt 2017
    751
    1.167
    93
    Ja ik heb me laten prikken, hopelijk heb ik het al gehad! Maar dat zal wel denk ik, is namelijk niet de eerste keer dat de vijfde ziekte uitbreekt bij ons!

Mamamia90 vindt dit leuk.
  12. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.433
    587
    113
    Vrouw
    @Sjeupke fijn dat de kleine op de goede plek zit.

@Zonnestralen je mag zoethout tijdens de zwangerschap. Heeft t zelfde effect als drop. Mij is t geadviseerd door de verloskundige in de vorige zwangerschap.

@Maev fijn dat alles goed was, hopelijk heb je snel minder last ervan.

Vanavond is mvm geweest en er is geen twijfel mogelijk:) toch even fijn een extra bevestiging dat ik zwanger ben. Nu 10 weken in een kannetje plassen.

Bijgevoegde bestanden:

Maev en Zonnestralen vinden dit leuk.
  13. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Spannend sweetdreams, succes!

@ kwaaltjes: hier erg moe en ook vlagen van misselijkheid. Ik moet ineens niet meer aan thee denken en gister tijdens een vergadering dacht ik dat ik moest overgeven, gelukkig niet.

Ik heb alvast een kinderwagen besteld, veel te vroeg natuurlijk maar hij was zo mooi

14. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.620
    8.364
    113
    Vrouw
    Welke is het geworden?

15. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    De Maxi cosi Nova 4

Zonnestralen en Maev vinden dit leuk.
  16. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Je hebt dezelfde data als ik had. 5 maart laatste menstruatie, 19 maart zou dan eisprong zijn enz. Mijn uitgerekende datum was 10 december :thumup: bij een echo straks hoor je de precieze datum toch nog. Zou tot dan gewoon de 10e aanhouden.

17. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Daar heb ik vanavond volgens mij ook naar staan kijken is dat die met de kantelbare handgreep ipv de inschuifbare? Voor de rest zijn er maar weinig met een kantelbare handgreep volgens mij (alleen stokke en mutsy geloof ik)

18. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.620
    8.364
    113
    Vrouw
    Heeft iemand van jullie ook zo'n jeuk? Ik heb ineens uitslag in mijn gezicht en ik heb geen idee wat ik daarmee aan moet. Ik probeer niet te krabbelen, maar als ik even niet oplet doe ik het weer....

19. Ashleyrachel

Ashleyrachel Fanatiek lid

10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    @Maev gelukkig was je bloed druk toch goed :) idd gewoon iets meer rust nemen.

@sweetdreams spannend :) we duimen draaien voor een pracht van een echo.

@Zonnebloem92 oeee die zijn idd mooi :) heb ik laats ook al naar staan kijken.

@Zonnestralen hier ook zon jeuk gehad maar dan aan mijn borsten, heb ze ook kapot gekrabd :( verder vooral nu jeuk van alle muggen bulten :p wordt echt lek geprikt hier, ondanks de muggen spray.

Verder lijkt alsof ik sinds eergisteren/gister amper nog kwaaltjes heb.
    Buik krampen ech al naar mijn jdee al een week niet gevoeld,
    Borsten voelen weer normaal sinds 2 gisteren....
    Pff begin me dan toch lichtelijk zorgen te maken.
    Vandaag 6.5 weken zwanger lijkt me toch dat het dan alleen maar moet toe nemen?
    Ergens zoveel angst nu voor een miskraam, dan ik bijna geneigd ben om eerder naar huis te vliegen, omdat ze op dit vergeten eiland geen echo kunnen maken....

20. faylin

faylin Actief lid

8 mei 2011
    369
    68
    28
    juf
    Ja ik heb ook jeuk. Dat had ik bij mn vorige zwangerschappen ook. Toen zat ik onder de uitslag. Nu is dat niet zo handig, want het gaat mensen opvallen. M'n nichtj vroeg of ik soms zwanger was, want ik zag er anders uit..:rolleyes:

Deel Deze Pagina