Uitgerekend 1-15 december 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ashleyrachel, 24 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Hoop het niet:rolleyes:. Ik zou sws de schrik van mn leven krijgen, maar die kans is er nu eenmaal maar bij een 2e echo verwacht je hem helemaal niet meer.

2. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.633
    8.365
    113
    Vrouw
    Nee indd. Dan schrik je je kapot.

Ik heb een tweelingwagen en ik zoek nog het juiste moment om hem te verkopen. Ik wilde dat doen na de eerste echo, maar nu twijfel ik :p

3. Citroentje93

Citroentje93 Fanatiek lid

28 feb 2017
    1.761
    933
    113
    Ambtenaar
    Ergens in het Zuiden
    Mamamia90 en Followyourdreams vinden dit leuk.
  4. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Veel succes vandaag met de echo dames!
    Ik mag morgenochtend, maar zou me niets verbazen als er niks zit... heb echt geen kwaaltjes.

5. Followyourdreams

Followyourdreams Fanatiek lid

10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    bedankt voor jullie intresse meiden ..
    we wachten nog maar even geduldig af , en hoop hier stiekem ook op een wonder maar ben er bang voor

6. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Wordt ook aangegeven, inclusief dat dit vaker pas bij een tweede echo wordt opgemerkt wanneer het een eeneiige tweeling betreft dan een tweeeiige tweeling (heeft te maken met het moment van delen). En dat wanneer het niet opgemerkt wordt bij een eerdere echo dit vaak komt omdat ze dan achter elkaar verscholen liggen.

7. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Ben ik de enige hier die hier geen last vd borsten heeft? In week 5 een paar keer hele zere tepels gehad en nu kunnen ze nog wel wat pijnlijk hard worden als ik het koud krijg maar verder niet echt. Ja, als ik op mn buik op bed lig, voel ik ze ook wel maar niet bijzonder. En dat ik er seksueel gezien bar weinig gevoel in heb. Normaal is dat echt mijn "aan-knop" maar word er nu niet warm of koud van.

Ik begin echt wat minder moe te worden. Ben nog wel moe maar niet meer zo compleet lamgeslagen en futloos. Vanochtend wel overgegeven en ook hele ochtend misselijk maar rond uur of 11 wordt dat minder en dan voel ik me zo gewoon ofzo.

8. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Neehoor ik ook niet, heb überhaupt nergens last van.
    Kilometers gelopen het weekend en volop gezwommen en totaal niet moe ook.

9. Citroentje93

28 feb 2017
    1.761
    933
    113
    Ambtenaar
    Ergens in het Zuiden
    Even een dingetje waar ik mee zit he, toen ik langs mocht voor een spoedecho na het bloeden, kon ze eerst niks vinden. Ze vond ''iets'' wat haar deed lijken op een beginnend zwangerschap tussen de 4- weken. Ik heb toen gezegd dat dit niet mogelijk is en dat mijn laatste menstruatie alweer 2 maart was. Ook met een late innesteling zou dit niet logisch zijn geweest. Na een tijdje zoeken hebben we het hartje gevonden en de grootte kwam uit op iets meer dan 6 weken. Nu vraag ik mij af, wat is dat wat ze eerst zag? wat haar deed lijken op een beginnend zwangerschap. Vind het maar raar, op dat moment was ik zo in shock dat ik geen vragen stelde maar alleen stilletjes aan het kijken was naar het hartje, maar nu heb ik zo mijn vragen.

10. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Ik denk alleen de zwangerschapsring. Je moet bedenken dat je baarmoeder rond dat termijn nog maar de grootte van een pruim heeft en helemaal verscholen ligt tussen allerlei darmen en organen. Een echo geeft gewoon plat 2d-beeld en je guppie denk ik even om het hoekje lag, zag ze alleen een zwarte ring wat kenmerkend is voor een beginnende zwangerschap.

11. Citroentje93

28 feb 2017
    1.761
    933
    113
    Ambtenaar
    Ergens in het Zuiden
    Nee die hele ring heb ik niet gezien eerlijkgezegd hahah maar ik zal het haar eens vragen

12. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Ik ga heel brutaal @marb voor je taggen. Ze zat in mijn NOD-groepje, is verloskundige in opleiding en ik zag dat ze in dat beval-topic weleens als vraagbaak wordt gebruikt. Weet niet of ze verstand heeft van echoscopie maar wie weet, kan en wil ze dat even uitleggen.

Citroentje93 vindt dit leuk.
  13. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Sure, ik ga even teruglezen wat de vraag is ;)

14. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    @Citroentje93 : heb je een foto van je echo?

Dikke kans dat je in eerste instantie idd alleen de zwangerschapsring zag, dat is niet per se een ring als in een cirkel. Het is de holte waarin het vruchtje groeit. Dus in plaats van dat je baarmoeder helemaal 'tegen elkaar aan' zit, zie je dan dat er een soort luchtbel in je baarmoeder zit. Na 5 weken kun je ook de dooierzak zien vaak, wat ook nog geen vruchtje is, maar dus wel 'iets' in de holte.

De zwangerschapsring blijft tot 12 weken ongeveer zichtbaar, dus het feit dat ze die ring zagen zegt niets over de termijn. Dat het embryo nog moeilijk te vinden was kan zeker kloppen met 6 (of 7) weken. Het belangrijkste is de hartactie en dat het embryo zich in de baarmoeder bevindt. De grootte is nog niet betrouwbaar te meten, dat kan pas vanaf 8+5 weken (en liefst rond de 10).

Is zo je vraag een beetje beantwoord?

Citroentje93 vindt dit leuk.
  15. Citroentje93

28 feb 2017
    1.761
    933
    113
    Ambtenaar
    Ergens in het Zuiden
    Helaas geen foto van het geen waar ik het over heb. Maar je verhaal is heel duidelijk dankjewel voor je uitleg ! :D

marb vindt dit leuk.
  16. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.435
    590
    113
    Vrouw
    Onze verloskundige heeft avondspreekuur zodat ook de aanstaanda papa's mee kunnen naar de echo. Vaal proberen ze het te combineren met de intake.

17. MamaTuttebel

MamaTuttebel Niet meer actief

He allemaal

Net de schrik van mijn leven gehad, en keihard in huilen uitgebarsten op de wc...

Ik ging even op bed want was weer eens zo moe... en kreeg zo erge krampen dus voelde iets lopen ik dacht ga wel even plassen... en veeg af, helder rood bloed! Moest echt gigantisch huilen bang voor een miskraam.. manlief geroepen en die heeft direct gebeld met de verloskundige. Moest direct komen. Ze zag voor NU geen reden voor het bloedverlies. Ze kon nu niets vinden wat er leek voor te zorgen dag ik dot had.. wat ze wel zag waren twee mooie kloppende hartjes!!❤️❤️

18. Citroentje93

28 feb 2017
    1.761
    933
    113
    Ambtenaar
    Ergens in het Zuiden
    Dus je hebt een tweeling??? Gefeliciteeeerd !!! Bloeden kan gebeuren heb ik ook, en ook een mooie hartje gezien.

MamaTuttebel vindt dit leuk.
  19. MamaTuttebel

MamaTuttebel Niet meer actief

Klopt krijg een tweeling!❤️ Complete verassing! Maar bloedverlies blijft eng natuurlijk :)

20. Citroentje93

28 feb 2017
    1.761
    933
    113
    Ambtenaar
    Ergens in het Zuiden
    Ja vreselijk, ik weet er alles van heb echt onwijs veel gebloed van vrijdag tot zondag. Sinds vandaag een stuk minder, en volgens de verloskundige niks bijzonders te zien. Dus ik probeer het gewoon te vergeten. Maar wat leuk joh een tweeling, <3 <3 Komt het vaker voor in de familie?

Deel Deze Pagina