Pffff ja dat snap ik! Je zou bijna een medische verklaring bij je verloskundige vragen om hem af te mogen, arme jij!
Poeh snap ik, maar we hebben er eigenlijk helemaal geen grip op... ik leef ook van echo tot echo. Vreselijk die eerste weken! Ik duim voor je dat het allemaal groeiende baarmoeder is en je lichaam dat zich wendt aan de nieuwe hormonen!
https://www.telegraaf.nl/nieuws/975856455/voor-de-tweede-keer-zwangere-vrouw-in-belgie-overleden-aan-corona Ik ben geen complotdenker ofzo, maar dit nieuws is wel weer heel toevallig na net het advies aan zwangere om zich te laten vaccineren. Ik mis ook overal dat er totaal niks over de gevolgen van vaccinatie op de langere termijn kan worden gezegd. Zeker bij een nog ongeboren vrucht....
Zoooooo maar echt. Ik wordt er ook gek van. Ik wordt juist misselijk. Het lijkt alsof de zuurstof me echt wordt ontnomen. Terwijl ik nooit last had..... Misschien moet je 1 aanvragen @Loth
Ik vind het echt zoooooo lastig! Ik merk wel dat je als zwangere vatbaarder bent, ik werd meteen verkouden toen ik net zwanger was (was al ruim een jaar niet verkouden geweest) en ik las de ene na de andere Corona besmette zwangere op de topics. Dus in die zin maakt het me soms bang om Corona te krijgen en de gevolgen (en ik zal ook in de krant komen te staan als de vrouw met onderliggend lijden door mijn hartafwijking). Anderzijds weet ik zeker dat als ik een vaccin krijg en er gebeurt iets met de baby, ik hoe dan ook dat vaccin de schuld geef (en mezelf). Ik ben blij als ik het volgend weekend kan vertellen aan mijn moeder, dan kan ze met me meedenken. Als ik het doe denk ik in ieder geval pas na de 20 weken echo, dan is alles al goed aangelegd en gecheckt en daarna wordt het risico ook groter (omdat je buik groeit en tegen je longen gaat drukken) dat je met Corona op de IC belandt. Kon ik maar in een glazen bol kijken hahahaha. Ik snap iedereen die voor is en iedereen die tegen is ook, kon ik zelf maar kiezen haha!
He meiden, Sorry ik was even afwezig. Had ik echt rot dagen achter de rug. Vrijdag 23 april mocht ik al naar de gyneacoloog (ipv 28 April) hier kon die vrij weinig vinden op de echo. Na lang zoeken zag die uiteindelijk een vruchtzakje, maar hij maakte mij heel onzeker of het wel goed zat. 4 mei maar terug komen was zijn advies. Ik vond het vreselijk die onzekerheid en belde maandag (26 April) naar mijn verloskundige. Of ze niet even nog een keer wilde kijken, want ik was zo onwijs verdrietig en bang. Nou dit kon. Eenmaal aangekomen bij mijn eigen verloskundige praktijk (waar ik naar toe mag zodra de echo in het ziekenhuis goed zou zijn) ging ook zij kijken. Tot mij schrik zag ze helemaal niks waarop ze mij aan gaf dat ik mij moest voorbereiden op een miskraam. Dat verdriet wat toen los kwam. (ik weet nu hoe meiden die een miskraam hebben zich voelen) dat gun ik niemand. Ik heb diezelfde dag naar het ziekenhuis gebeld en gevraagd of het kan dat een vruchtzak 3 dagen later zomaar kon verdwijnen. Dit kon volgens hun niet. Ik had immers niet gebloemd. Na veel pushen en aangeven dat ik 100 procent zeker wilde weten hoe het zat mocht ik ook daar nog even langskomen. Ik trof toevallig de liefste gyneavoloog want ze stelde mij meteen op mijn gemak en gaf aan haar beste echo apparaat aan te zetten en samen met mij te gaan kijken. En je gelooft het niet, maar waar ik 2 uur daarvoor nog hoorde (en zag) dat het mis was kwam er nu meteen een prachtige vruchtzak met kloppend hartje op het beeldscherm. Ik heb echt als een klein kind zitten huilen bij de gyneacoloog.. Van het slechtste naar het beste nieuws in 1 dag!! Nu paar dagen later ben ik wel weer stuk rustiger en heb ik er alle vertrouwen in. Ik vind het jammer dat mijn verloskundige mij niet even heeft gebeld om haar excuus of medeleven te tonen. Vandaag heb ik mijn intake bij de verloskundige dus ga dit zeker nog bespreekbaar maken. Nouja. Eind goed al goed laten we maar zeggen ❤️
Jeeeej net een echo gehad en zag een baby'tje met kloppend hartje ze wilde geen uitspraak doen hoe ver want doen ze bij de termijn maar ze dacht dat mn berekening van 7/8 weken wel klopte!! Zo blij
Jeetje wat is dit een heftig verhaal, echt een nachtmerrie! En wat goed dat je doorgezet hebt, die onzekerheid is echt killing! Wat bizar dat je vk gewoon niks zag en idd niet eens excuses aanbieden ook.. ik vind het echt niet te geloven. Maar wat een mega opluchting voor jou zeg, van intens verdriet naar intense blijdschap! Super blij voor je!
Jeetje wat ontzettend heftig!! Gelukkig zit alles goed maar wat knullig dat de verloskundige niet even contact heeft opgenomen..
Pff over een uurtje eerste echo, vandaag 8 weken en 2 dagen.. misselijk van de zenuwen. Hopen op een mooi kloppend hartje
Bij mij ook een kloppend hartje.. wel wat terug gezet in termijn dus ben nog geen 8 weken waarschijnlijk. Over 2,5 week termijn echo hihi maar ik ben happyyy