Ik begin last te krijgen van gezwollen voeten. Ook merk ik dat mijn handen soms 'krampen' precies een slechte bloeddoorstroming soms.. Hopenlijk betekent dit niets ergs.. Woensdag heb ik de glucosetest. Zijn er veel ziek geworden van die test?
Vraagtekentje, je gaat wel meer vocht vasthouden in het laatste trimester, daar kunnen je klachten van komen. Maar ik zou als ik jou was wel even de bloeddruk in de gaten houden. Wanneer moet je weer naar de VK? Glucosetest hoef ik gelukkig niet, hopelijk valt die je mee.
28 november mag ik teruggaan. Bloeddruk is tot nu toe altijd goed geweest, maar ga haar er zeker over aanspreken.. Hopelijk is de glucosetest morgen snel voorbij.
Ik ben eventjes hard terug gefloten door m'n lijf... We zijn nog druk aan het verbouwen en ik wil zo lang mogelijk meehelpen! Dus ondanks een verbod van m'n lief heb ik dit weekend 2 aanhangwagens met bakstenen gevuld waardoor ik nu veel harde buiken en rugpijn heb... Behalve werken/studeren nu dus even verplichte rust!
Het is alweer zo'n 10 pagina's geleden dat ik hier wat gezegd heb. Wordt weer eens tijd. Net even op mijn gemak alles gelezen, ik kan toch niet slapen. Rust lijkt wel het advies te zijn bij bijna elke klacht. Zie dat er meer zijn hier waarvan het lijf meer rust wil. Ik ben stiekem wel een beetje jaloers hoor, zou graag meer kunnen doen dan mijn wandeling naar de wc of keuken. En dan het liefst zonder buiten adem te raken. Veel respect voor degene die nog gewoon werken/verhuizen e.d! Meer vocht vasthouden begin ik nu ook een beetje te merken. Vooral mijn enkels en mijn vingers. Gelukkig voel ik er weinig van, zie het wel goed. Glucose test hoef ik gelukkig niet te doen.
Gister weer goedgekeurd door de vk. Ik schrijf hier niet zoveel meer, zit veel op de fb pagina. Maar alles gelukkig goed, 1 december hebben we de groeiecho. Ben wel steeds vermoeider aan het worden, maar werk nog 42 uur in de week, we hebben net een verhuizing gehad, moet studeren, babykamer op orde brengen, veel afspraken in de weekenden. Dus rusten tussendoor gaat gewoon niet. Hopelijk hou ik het nog 6 weekjes vol. Dan heb ik eindelijk verlof. Eigenlijk nog 6,5 week, maar er gaan wat dagen van kerst en oud en nieuw af gelukkig haha. Verder krijg ik wat last van maagzuur, voel het niet opkomen maar het steekt de hele dag in mijn keel en het brand vreselijk. Maar als dat het enige is, mag ik niet klagen
Vandaag ook weer goedgekeurd door vk en haar stagiaire. Inimini was flink aan het draaien en maakte het haar niet gemakkelijk om goed te voelen op 11 dec volgende controle
Vandaag de 28 weken wave! En weer goedgekeurd door de gynaecoloog, hoef nu pas over 2 weken terug te komen .
Ik herken t vliegje van de vermoeidheid. ... Je werkt ook best veel en dan in combi met verhuizen en studeren poeh! Ik merk dat de tweede zwangerschap veel zwaarder is omdat je er al eentje rond hebt lopen. .... Maar nog 5 weekjes werken en dan verlof!!!!! Ik kijk er zoooo naar uit Vind t nu ook wel.heel snel gaan!! Kijk ook erg uit naar dinsdag dan hebben we de 4d echo en ben zoooo benieuwd of hij op zn broer lijkt!!!!
Hier ook de 28 weken gehaald.. Ik vind de tijd maar voorbij kruipen, komt doordat ik al zo vroeg ben uitgevallen door de bekkenklachten. In december ga ik nog wel proberen te werken. Door de kerstdrukte komt er ander werk vrij, waarvan ik vermoed dit wel te kunnen. Heb dit ook aangegeven bij leidinggevende en die was natuurlijk heel blij dat ik t in elk geval wil proberen.. Hoop zo dat dit gaat lukken, even weer wat anders en weer meer contact met de collegas. Dan gaat de tijd ook vast wat sneller hihi. Verder is alles hier goed, kraampakket is al een tijdje binnen, kraamzorg is geweest voor de intake. Hebben eigenlijk alles wel klaar.. nog wat kleine dingetjes wat we graag willen maar niet perse nodig is. Afgelopen dinsdag eerste les zwangerschapscursus gehad.. vond het tegenvallen. Enige fijne was t zwemmen nadien..
Lianne hier kruipt de tijd ook voorbij. In bed zitten of op de bank hangen helpt al helemaal niet voor het sneller laten gaan van de tijd . Kraamzorg komt hier volgende week voor de intake, weet iemand of je dan al dingen in huis klaar moet hebben? Babykamer is namelijk nog een beetje een rommelhok en in huis is ook nog niets klaar. Zouden ze daar over gaan zeuren?
Hier hebben ze niets gezegd over dat de babykamer klaar moest zijn. Nu is dat bij ons eigenlijk ook wel t geval. Maar alles staat daar verder wat opgeslagen voor de komst van de baby. Ze vroeg wel hoever we daar mee waren.
Fijn, de 28 weken gehaald! Muis, ligt je nog steeds plat elke dag? Lijkt me zo zwaar, pff. Kraamzorg intake, hier hebben ze niks bekeken, we hadden bij de eerste een ander bureau dan bij de tweede, maar bij beide intakes hoefden ze niks te bekijken. want al heb je de babykamer pas met 38 weken af, dat maakt voor hun niet uit. De intake van de 2e kan ik me vooral herinneren, daar ging het eigenlijk alleen over wat wij belangrijk vonden tijdens de kraamweek. Hoe we over bezoek dachten, wat onze speerpunten waren (voor mij vooral de zorg voor onze zoon). Verder heeft ze niks gevraagd over de baby uitzet enzo. Dit keer zal de intake wel telefonisch gaan denk ik, omdat we hetzelfde bureau inschakelen als bij de 2e. Want een babykamer is er nog niet, dus ze kunnen toch niks zien
Ik ben vandaag 30 weken, het aftellen begint nu echt! En we moeten nog zo veel doen! De verbouwing afronden (lees de benedenverdieping is nog een grote bouwput...) en dan nog verhuizen, hopelijk gaat de tijd niet te snel! De kraamzorg komt hier volgende week en er valt dus ook nog echt niks te zien...
Riean, niet plat, maar wel op bed. Eruit wil echt nog niet, hebben we een paar keer geprobeerd. Even 2 a 3 uurtjes op de bank zitten en wat scharrelen door het huis, maar dan heb ik daarna 2 dagen buikpijn, krampen en regelmatige harde buiken. Rustig op bed blijven zitten/liggen zal ik dus nog wel een aantal weken moeten volhouden. Ellada ook bij jullie dus een bouwput zo te lezen. Hier is het enige echt grote wat nog moet gedaan worden voor de kleine er is, is een nieuw dak erop. De isolatieplaten en underlayment liggen er nu op en een nieuwe dakgoot zit er in, het is dus in ieder geval al waterdicht. Nu de panlatten en dakpannen nog en de voor en achtergevel dicht maken. Achtergevel is al dicht met planken, maar moet nog een laag boeibord of zo iets overheen, voorgevel nog een paar rijen stenen er in.
Ja muis, ook hier een bouwput nog! Boven wordt vandaag de vloerbedekking gelegd, dan kunnen we daar in principe inrichten... Beneden is vorige week een nieuwe pui met openslaande deuren ingekomen, daarboven moet het nog dicht gemaakt worden... Verder is het met name nog kaal beton dus nog veel op te bouwen (incl.toilet, keuken blijft gelukkig zitten)! We hebben meer overeenkomsten haha: geboren in hetzelfde jaar, jij woont volgens mij in de regio waar ik ben opgegroeid en je studeert geneeskunde in Groningen (ik ben in 2011 afgestudeerd en ben nu huisarts in opleiding)! Heb ik goed opgelet de afgelopen maanden?
Zo Ellada, jij hebt inderdaad goed opgelet! . Klopt allemaal. Waar ben jij opgegroeid? In de buurt van Grijpskerk? Wat leuk dat je huisarts in opleiding bent, ik wil ook huisarts worden .