Uitgerekend 1-15 februari 2015 #2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door BLiS, 30 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    Ik ben 18km van Grijpskerk opgegroeid, maar woon nu in het midden van het land... Doe de huisartsenopleiding in Utrecht, echt een aanrader, super leuke opleiding! Hoe lang moet je nog tot je je bul krijgt?

2. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Ben momenteel zoo zat van t zwanger zijn..
    Gisteravond weer hele tijd gehuild, bij elke beweging kwamen de tranen weer. Zo'n last van t bekken. Als ik niet beweeg gaat het wel kwa pijn, maar na een minuut of 10 wordt mijn hele linkerbeen en heup doof..
    De bewegingen van de kleine doen ook zeer, dan steeds buiken... al met al voel ik mij op dit moment behoorlijk bagger..

3. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    Aaaah wat %&# Lianne! Ik hoop voor je dat het nog een beetje opknapt zodat je de laatste weken toch nog kan genieten!

4. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lianne, dikke knuffel, wat naar voor je meid dat je je zo slecht voelt. Hopelijk heb je wel een beetje kunnen slapen en gaat het vandaag beter.

Ellada, ik moet nog 2,5 jucoschap van M1. Dus iets meer dan een half jaar voor M1, dan nog het M2 jaar en de semi-arts. Stage wetenschap heb ik al achter de rug. Dus al met al denk ik nog 2 jaar tot mijn bul. Had gehoopt nog iets meer coschappen te kunnen lopen tot verlof, maar ja dat is helaas niet anders. Ik begin eind mei weer met het volgende coschap.
    Ik wil de huisartsenopleiding als het even kan ook in Groningen doen. Maar we zullen zien of er tegen die tijd daar een plek is. Ik ga in ieder geval wel proberen om voor het verkorte traject in aanmerking te komen.

5. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Wat naar lianne:( ik heb zelf echt ups en downs merk ik. De ene dag voel ik me enorm beperkt en klote en doet alles zeer, buik boelt strak, pijn in mn ribben, benauwd en dan kan ik de hele dag wel huilen. Maar andere dagen ligt de beeb net wat anders geloof ik en dan voel ik me prima. Gisteren bijvoorbeeld heeft ze echt de hele dag liggen trappelen maar in het midden van mn buik en ik vond het heerlijk:) ook vannacht was ze heel druk maar niet tegen mn ribben zoals normaal dus steeds als ik wakker werd ervan was het met een glimlach ipv een grimas;)
    Misschien komt het een beetje door ruimtegebrek.. Heb zelf t idee dat ik soms een klein groeispurtje heb en daarna voel ik me een stuk vrijer omdat er wat meer ruimte is. Maar het blijft wel een beetje afzien de laatste tien weken als ik de topics hier op zp lees..

6. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Heb zo goed als niet kunnen slapen.. Steeds van die hazeslaapjes..
    Toen ik vannacht naar beneden ging paracetamol eten, glipten de katten de deur door naar boven, heb ze maar boven gelaten, geen zin die trap nog een keer op en af te lopen.. Ze hebben dus heerlijk bij ons geslapen.. Iets wat ik anders nooit toesta.. Achja lakens worden toch morgen weer gewassen dus ik heb het ze voor 1 keer gegund:p.
    Die gaven mij nog wel wat afleiding, en ze gaan zo lekker tegen de zere plekken aanliggen.
    Mijn vader, die zich bezig houd met het sjamanisme heeft mij vanmorgen even onder handen genomen, en moet zeggen dat ik toch wel een stuk opgeknapt ben. Net zelfs even buiten geweest om de vogeltjes te voeren. Nu dus eerst wel weer een tijdje plat.
    Beepie lag van de week dwars, moet zeggen dat ik dat niet zo erg vond, dan weinig last van getrap op t bekken of in de ribben.. Nu ligt hij weer in de lengte met zn grote platvoeten tegen mn ribben te porren..

Maarja voor t goede doel houd ik toch nog wel even vol, af en toe spui ik mn gal even en dat lucht gelukkig wel op. Kan ik er dan weer tegenaan.

7. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    Sterkte Lianne! Fijn dat je je nu wel iets beter voelt!

Muis, tegen de tijd dat je gaat solliciteren voor de huisartsenopleiding is er ben ik bang een landelijke procedure dus dan moet je hopen dat niet iedereen naar Groningen wil... Maar die kans is volgens mij niet heel groot! ;) Ik doe het normale traject, maar had o.b.v. mijn ervaring als ANIOS 9mnd korting kunnen krijgen... Maar dan was ik 28 als ik klaar zou zijn en dat vind ik echt te jong voor een huisarts! Dus ik geniet nu lekker van m'n onbezorgde 'studentenleven' waarin ik een goed salaris krijg en zelf niet hoef na te denken over wat ik evt. zou moeten regelen voor mn verlof enzo, dat wordt nu lekker gedaan! :)

8. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    Soms herkenbaar lisanne
    Ik heb soms ook zooooo last van al mn kwaaltjes en de ziektes die ik heb. ...crohn en reuma.....

Mijn zoontje is ziek.......griepje denk ik....
    Zoooo zielig
    Wijkt geen cm van mn zijde en alleen mama is goed
    Heb dus vandaag niets gedaan en net zelfs 2 uurtjes samen net m geslapen.....ook wel even lekker!
    De sint kwam vandaag bij ons in de straat maar daar konden we dus niet heen. .... Zo sneu

9. Wensje88

Wensje88 Fanatiek lid

29 jan 2014
    1.229
    23
    38
    Hallo lieve dames..!

Na al jullie fijne steun in de moeilijk tijd.. Wil ik jullie toch even laten weten dat ook ik weer op het bankje heb mogen aanschuiven :)
    Pril, maar ontzettend blij..! Duimen jullie mee dat ik dit beebje in augustus wel in mijn armen mag sluiten?

:)

10. Memskie

Memskie Actief lid

24 mrt 2014
    306
    0
    0
    Wat super fijn om te lezen Wensje! Gefeliciteerd! Ik hoop dat alles goed blijft gaat, het is je zo gegund! Geniet!

11. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Oh Wensje wat een mooi nieuws.. zeker duim ik voor je.
    Proficiat..

12. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Heb woensdag 30-weken / groeiecho dus dan zal ik t ook zeker vragen aan de gyn, maar ik heb zo'n last aan de rechterkant onder mn ribben! Wel aan de voorkant van mn lijf dus niet aan de zijkant, maar dan net rechts. Het is een soort kramp. Had eerst het idee dat er een voetje onder mn rib zat maar volgens mij is dat niet zo.. Als ik ga liggen wordt het vaak iets minder. Iemand een idee? Met googlen kom ik op leververdrukking/leverstuwing. Klinkt eng.. Kan ik nog drie-vier dagen wachten ermee? Heb t al een weekje ongeveer maar het wordt nu wat erger.

13. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    Wensje wat een mooi nieuws

14. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wensje wat een goed nieuws!

Key ik zou er nog even mee wachten tot woensdag. Klinkt niet alsof je er nu zoveel last van hebt dat er direct naar gekeken moet worden? Heb je verder nog ergens last van?

15. anemdo

anemdo Bekend lid

16 jun 2014
    550
    0
    0
    Rotterdam
    Gefeliciteerd wensje!

Key, als je je erg veel zorgen maakt kan je altijd even de verloskundige bellen. Misschien dat ze je een beetje kan geruststellen, of als ze het nodig vind mag je misschien al een paar daagjes eerder komen.

Vrijdag hebben Tim en ik gevierd dat we een jaar getrouwd zijn. Heerlijk gegeten op de SS Rotterdam. Daarna er ook nog geslapen (werd wakker met erg veel spierpijn, toch het liefst me eigen bedje) en lekker luxe ontbeten. Al het eten binnen kunnen houden, hoewel ik een paar moeilijke momenten had. Heel erg geslaagd :)
    Gisteren ook nog de eerste partner les op zwangerschap yoga. Was wel leuk om alle partners er eens bij te zien, hoe onhandig sommige het vinden om hun partner te masseren ed. Was erg leuk.
    Daarna wel aardig ingestort. Nu nog steeds doodop. Ik slaap al meer dan een week erg slecht, veel bekken pijn. Nu vanochtend ook weer lopen spugen. Nu lekker met een kruik op de bank. Misschien dat ik zo wel even in bad ga liggen, mn spieren even ontspannen.

16. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Ik heb een gynaecoloog, geen vk en ze werkt alleen op bepaalde dagen omdat ze andere dagen in het ziekenhuis werkt dus eerder komen gaat m sowieso niet worden of ik moet naar het ziekenhuis gaan maar zo erg is t nou ook weer niet. Het komt met vlagen een beetje.. Ik kijk het nog even aan, het is zo woensdag toch

17. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Ik ga voor je duimen dat dit beebje bij jullie mag blijven.

18. Vraagtekentje

Vraagtekentje Actief lid

29 apr 2014
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil graag ook een zwangerschapsticker, maar het lukt mij blijkbaar niet om er één te uploaden :/. Kan iemand me een goeie site geven ofzo? Er komt altijd op ongeldig bestand..

Bedankt

19. Vraagtekentje

Vraagtekentje Actief lid

29 apr 2014
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is toch gelukt :)

20. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Weer niet of ik t al had doorgegeven, maar ik heb woensdag 26 november 30weken-groeiecho en ik ben best zenuwachtig! Weet iemand wat ze precies gaan bekijken?

Deel Deze Pagina