Uitgerekend 1-15 februari 2015 #2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door BLiS, 30 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Hier momenteel ook eentje in stuit.. maar meneer heeft nog alle ruimte. Hij draait dan ook nog best vaak. Ik vind dat wat minder prettig, voelt alsof hij zich afzet tegen mijn bekken en ribben.. Hier draait hij met mijn handen mee, das wel ideaal als hij niet lekker ligt voor mij, kan ik hem makkelijk anders neerleggen.

Heb nog best veel last van harde buiken,net even 5 min buiten wezen lopen,wel prettig voor mijn bekken om die wat soepel te houden, maar nu dus wel veel last van de harde buiken.. t zweet breekt me dr aan alle kanten van uit.
    Later vanmiddag nog maar een lekkere warme douche nemen..

2. anemdo

anemdo Bekend lid

16 jun 2014
    550
    0
    0
    Rotterdam
    De baby's kunnen voorlopig nog prima draaien hoor ;)
    Ik ga me in elk geval geen zorgen maken over hoe ze ligt op dit moment. Ze draait zoveel heen en weer altijd. Hoewel ze nu al ongeveer een week met het hoofdje naar beneden lijkt te liggen. Toch dacht ik haar gisteren weer even dwars te voelen... en zo blijft ze bezig :) Mijn hele buik is er beurs en pijnlijk van... en voetjes tussen mijn ribben zijn heeeeel erg pijnlijk :(

Ik hoop zelf dat ik geen keizersnee zal hoeven. Mijn vriendin heeft het nu 3 keer gehad, maar dan zit je toch meteen aan een paar weken heel erg rustig aan doen. Na een vaginale bevalling lopen sommige de dag daarna alweer vrolijk rond. Nou zal ik het waarschijnlijk toch wel even rustig aan moeten doen. BI is helaas ook niet zomaar over, en weet niet wat voor effect de bevalling daar op heeft.

3. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    Onze kleine meid ligt al weken in stuit, ze draait alleen lekker om haar as... ;) In principe zou ik liever vaginaal bevallen en ik ga er ook nog vanuit dat dat gaat gebeuren maar ik weet niet of ik een stuitbevalling zou proberen... Al helemaal niet omdat ze ook continu compleet dubbelgevouwen met haar voetjes voor haar gezicht ligt! :) ;)

4. Memskie

Memskie Actief lid

24 mrt 2014
    306
    0
    0
    Vanavond controle gehad. Kleine ventje ligt mooi met z'n koppie maar beneden en volgens mij draait hij op dit moment alleen om zijn as.
    Ik heb over twee weken controle echo om te kijken hoe de placenta nu ligt. Vanavond zei de verloskundige dat ze de groei ook even meenemen, omdat ze denkt dat beeb iets voorloopt op groei. Iemand ervaring mee?

5. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vandaag controle en kleine zal nu waarschijnlijk niet meer om gaan draaien :p. Gisteren nog in stuit en voelde hem toen 's middags naar hoofdligging draaien. Toen is hij dus ook meteen begonnen met indalen, want vanochtend bij de controle lag hij helemaal ingedaald vast in mijn bekken. Verloskundige heeft het gevoeld en gynaecoloog met de echo bevestigd :p. Verder was alles helemaal goed met ons, dus we hoeven over twee weken pas weer terug voor controle bij de gyn.

6. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    Fijn muis! :) Ik dacht vanmiddag ook dat ze zich om wilse draaien, maar ze heeft haar koprol volgens mij niet afgemaakt... Maar goed, ze oefent, dat is al meer dan de afgelopen weken dus ik blijf duimen! ;)

7. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Super fijn muis!

Hier niet in stuit maar een dwarsligger ... Hoop dat hij ook snel goed draait
    Onze dochter lag nu al goed en was met 32 weken helemaal ingedaald

8. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Nee hier juist andersom .. Vk denkt dat ie achterloopt in de groei.
    Sowieso het hoofd een aantal weken dat wisten we door de pret echo maar in verhouding voelt hij ook heel klein en mijn buik staat ook stil.
    Dus over twee weken kijken of het verbetert is anders gaan we ook groei echo's in plannen om het beter te volgen.

Moet nu vooral veel rusten.

Miss dat ze bij jou ook een paar groei echo's gaan doen ? Zodat ze de vorderingen kunnen bijhouden

9. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Mijn vk zegt juist dat dat gunstig is bij een stuitbebelling als ze zo liggen haha
    Stuitbebelling lijkt me ook naar maar een ks ook eigenlijk.
    Onze kleine ligt dwars dus dan is t sowieso een ks .. Al heeft ie natuurlijk nog alle tijd om te draaien

10. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    @Jmay: ik zie allemaal van die schrikbeelden voor me dat als ik zo zou beginnen aan de bevalling dat ze in het baringskanaal alsnog wil openklappen... Nou ja de rest van mijn schrikbeeld zal ik maar niet opschrijven ;)

11. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    hahaha nee idd ik zie het ook voor me :):$

12. Memskie

Memskie Actief lid

24 mrt 2014
    306
    0
    0
    Ja, ze gaan in elk geval 1 groeisector maken... We wachten het verder wel af. Ik voel me verder goed! Alleen als ik een stukje gelopen heb, krijg ik last van mijn onderrug...
    Een vriendin van mij is vanochtend bevallen van een meisje. Zo schattig! Alles is goed gegaan, zo fijn. Krijg er helemaal zin in als ik het zie!

13. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met de kleine van je vriendin memskie!

Bevallingsschrikbeelden heb ik gelukkig nog niet. Droom er nu wel veel over dat ik moet gaan bevallen of dat ik in mijn dromen dingen doe om de bevalling te laten beginnen. Ben er dus onbewust wel erg mee bezig. Misschien ook omdat ik net het hele bevallingsverhaal van mijn zusje heb gehoord.

Vandaag de gordijnen binnen gekregen voor de babykamer :D. Zien er helemaal top uit en netjes afgewerkt, ben er echt blij mee :D.

14. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Vanmorgen controle bij de Vk gehad.
    Weer echo gehad, zou over 2 weken maar ze vergiste zich rn toen had ze mij al lekker gemaakt met een echo..
    Ben doorverwezen naar de gynaecoloog waar ik volgende week vrijdag heen kan.
    Het buikje groeit niet genoeg mee met de rest..
    Waar het buikje bij de 20 weken echo bijna 2 weken voor liep op groei, loopt deze nu bijna 2 weken achter.
    Pff weet niet zo goed wat ik ervan moet verwachten..
    Kreeg vanavond opeens de gedachte dat als ik bij de gynaecoloog loop ik in het ziekenhuis moet bevallen.:$
    Dat is net t enige waar ik tegenop zie met de bevalling..
    Hoop dat iemand van jullie weet of je dan ook in het ziekenhuis moet bevallen of dat t ook thuis mag??

15. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lianne ik loop ook bij de gyn, maar mag wel thuis bevallen. Als uit de echo blijkt dat je kleine wel normaal groeit, mag je vanaf 37 weken als het goed is thuis bevallen. Tenzij je nog andere complicaties krijgt of dat ze zich echt zorgen gaan maken om de kleine.

16. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ja dan mag je gewoon thuis bevallen
    Ze zullen neem ik aan meerdere groei echo's doen? Want het komt regelmatig voor dat een deel van t kindje net voor een groei spurt zit.
    Groeit namelijk niet allemaal tegelijkertijd ene week de armen dan de benen enz enz
    Dus meestal kunnen ze pas na twee of meerdere groei echo's zien wat de stand van zaken is

17. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Na de 20 weken echo heb ik met 27 weken en nu met 30 weken weer groeiecho gehad. Bij 20 weken liep t buikje voor.. bij 27 en nu bij 30 loopt t achter. Daarom nu ook doorverwezen na gynaecoloog.

18. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    Lianne laten we hopen dat het niks is en jij gewoon lekker thuis kan bevallen als je dat graag wilt!!

Jullie nog gesinterkkaasd vanaaf?!
    Wij wel
    Mn zoontje is echt schandalig erg verwend en ligt sinds n uurtje nokkie op bed
    Ik ben ook kapot
    Merk gewoon dat me steeds minder lukt en alles me nu echt zooooo veel energie kost
    Bllggggg

19. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Wij hebben het klein gevierd, aangezien ze er toch niet zoveel van snapt. tenminste dat dachten we.

''Sinterklaasieeee !! Cadeautjess!! '' riep ze toen ze de zak zag hihi

Ze heeft leuke knutsel spullen gekregen en nijntje servies en nog wat kleine dingen.
    Ze is er helemaal happy mee en heeft tot 9u zitten knutselen zo lief...

Ik merk dat alles ook wat zwaarder word, de kleine ligt nog dwars en zn hoofd begint echt zeer te doen tegen me buik daar haha.
    Voelt helemaal als een blauwe plek en hij ligt heel erg op de oppervlakte zeg maar.

Hoop wel heel erg dat hij bij de volgende controle gedraaid is, zal voor de linkerkant van mijn buik ook wel fijn zijn wat rust

20. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    We wachten eerst vrijdag maar eens af..
    Al vind ik dat nog wel heel lang duren.
    We gaan er vanuit dat t allemaal goed is en t gewoon een kleintje is..
    Zelf was ik een kleine 3000gr en manlief maar 2450gr (tweeling).

Deel Deze Pagina