@lianne voor mij is een warm bad vaak het enige wat verlichting geeft van de bekken klachten. Het is echt zo naar, weet helaas goed hoe het voelt
@anemdo ja het is echt erg maar gelukkig blijft de pijn nu gelijkmatig op een aantal vervelende dagen na. maar hoop dat het niet erger word. maar we doen gewoon rustig aan het overgeven is nu gelukkig grotendeels voorbij. op slechte dagen na. neem veel rust momenteel een rolstoel is inderdaad handig :O zeker als je er echt zo veel last van hebt. ik kan het nu nog goed afwisselen met zitten liggen en staan/lopen dus voorlopig niet nodig en hoop ook dat het niet nodig is. we zijn al op de helft maar wat ben ik blij als ik ons manneke vast kan houden
@Anemdo: Tja helaas hebben wij geen bad Ik gebruik wel steeds warmtecompressen, want dat geeft inderdaad wat verlichting. Misschien dat ik vanavond wel even bij mijn schoonouders in bad ga.
Grrr ben nu even boos op de roosterplanners van mijn opleiding. Ze weten dat ik zwanger ben en dat ik dus geen nachtdiensten mag lopen, aangegeven en was geen enkel probleem. Gisteren kreeg ik mijn rooster voor de komende 6 weken. Was helemaal prima, op vrij rustige afdelingen ingedeeld en gewoon regelmatig overdag. Krijg ik vandaag een mail dat er een paar hele kleine wijzigingen zijn. Hebben ze verdorie alle weken veranderd, loop op geen 1 dezelfde afdeling meer en ben 1 week lang voor alle nachtdiensten ingeroosterd. Heb ze meteen terug gemaild dat ik hier niet mee akkoord ga en dat het veranderd moet worden. Zowel verloskundige als studieadviseur hebben me verboden nachtdiensten te draaien en dat wist de roostermaker. Bovendien mag het volgens de arbeidstijdenwet ook niet en die geldt ook voor mensen die coschappen lopen. Lekker begin van mijn weekend zo .
Mijn hartje mag op roze <3 Vandaag werkte ze gelukkig wat beter mee. Lag lekker te trappelen en te zwaaien. Alles wat eerder niet goed te zien was is nu duidelijk in beeld geweest. Medische dingen dan vooral. Omdat ze zo lag te trappelen zat er telkens een voetje voor als de verloskundige het geslacht goed in beeld probeerde te brengen. Maar ze zegt met 90% zeker te zijn dat het een meisje is. (volgende week voor de zekerheid bij de hogeschool rotterdam ook vragen of ze nog een keertje willen kijken)
Gefeliciteerd Key met je huwelijk! Anemdo, gefeliciteerd met jullie dochter, leuk, wat roze erbij hier Denice, welkom! Wat ellendig dat je je zo lang naar voelde, hopen dat het nu beter zal gaan. Lianne91, balen van die pijn Bekkenpijn is herkenbaar. Bij de vorige 2 nergens last van gehad, dit keer ook wel werk wat lichamelijk veel zwaarder is, vermoed wel dat het daarmee te maken heeft. Dus toch maar wat rustiger aan en regelmatig even op de bank zitten i.p.v. constant doorgaan. Maar vooral na huishoudelijke dingen, zoals stofzuigen is het echt pijnlijk. Maar mijn buik is ook enorm gegroeid. Qua kilo's valt het nog steeds aardig mee voor mijn doen (+6,5 nu, bij de vorige 2 was dat een stukje meer), maar die groei van mijn buik werkt ook vast niet mee. Hopen dat het nu een beetje stil gaat staan. Wel leuk dat mijn man zo trots is op mijn buik, dat herken ik ook niet van de vorige keren. Maar het is dit keer echt naar voren, en hij ziet ook dat ik verder slank ben gebleven omdat ik best wel oplet met eten, hij vindt het prachtig nu, mooi om te zien
Lianne91: Wat rot van de pijn,nog meer rust proberen te nemen dan maar Denice: Welkom! Anemdo: Jaa een meisje ! ik zei toch dat die eigenwijs waren haha,super leuk en fijn dat alles goed is. Hier groei en groei en groei ik volgens mij, de hele dag overal pijn...blegh zo klaar met zeuren haha
Hier even een rotweekend. Gisteren gehoord dat een vriend (en ex-collega) zeer plotseling is overleden. Controle was goed, nieuwe afspraken; 24 oktober glucosetest, 24 oktober controle vk.
31 oktober heb ik mijn nieuwe echo Ook ik heb veel last van groeipijnen. Kan verschrikkelijk pijn doen.
Nou net mail terug van de studiecoördinator. Er waren meer mensen die nachtdiensten niet leuk vonden en wilden ruilen, dus dumpen ze de nachtdienst maar bij de enige zwangere van 40 mensen. En ja nu hebben ze geen plek meer om te ruilen en moet ik zelf maar op zien te lossen. Stoom komt hier echt uit mijn oren zetten. Ik heb van tevoren duidelijk aangegeven dat ik geen nachtdiensten kon lopen, zelfs niet mag lopen. Lekker gedoe daar. Moet nu nog 2 weken wachten voordat dit geregeld kan worden, want dan pas heeft de coördinator tijd voor mij. Maandag ga ik wel even polsen bij een paar mensen in mijn groep of iemand nachtdiensten wil (weet nu al dat ze daar allemaal geen zin in hebben) en met mij wil ruilen. Leuk weekend zo.
Ik kom hier ook weer eens een berichtje plaatsen. Op faceook hou ik alles wel bij, maar hier kom ik minder vaak. Ik kan op mijn werk laptop niet op ZP komen en zit doordeweeks niet zo vaak thuis op de computer. Op telefoon leest het niet fijn. Balen dat sommige van jullie zo'n last van bekken hebben. Lijkt me het zwaar. Ik heb soms last van mn rug, maar moet gewoon goed opletten dat ik genoeg rust neem en af en toe een bad doet ook wonderen. Of stoelverwarming in mijn auto haha @muis Wat stom dat rooster van je! Hopelijk kunnen ze dat gewoon weer corrigeren. Ik ben van de week voor een echo op hogeschool Rotterdam geweest. Was leuk om te doen. Kindje maakte het ze aardig lastig met bewegen haha. Gisteren belde de dokter met uitslag van urine onderzoek. Dat was helemaal schoon. Weer een zorg minder. Ik had vorig weekend echt buikpijn. Ik denk dat het uiteindelijk mijn darmen zijn geweest.
Hanneke wel fijn dat de buikpijn nu minder is en ook wel geruststellend dat je urine schoon was, iig geen blaasontsteking of zo.
Muis87, je hoeft toch niet eens nachtdiensten meer te doen? Of staat dat niet in jouw CAO? Ik plande in mijn vorige werk altijd zelf, en vond nachtdiensten wel prima, plande ze in het weekend, dan was het heel rustig, dus dat heb ik nog wel even gedaan, maar na 20 weken al helemaal niet meer. Kun je niet eisen dat ze ze schrappen?
Riean nadeel is dat ik student ben en geen cao heb. Ik kan alleen terugvallen op de arbeidstijdenparticipatiewet die voor heel werkend Nederland en ook voor stagaires geldt. Die gaat boven het onderwijsreglement waar school zich nu op verhaalt. Ik sta in ieder geval heel sterk om dit te weigeren. Heb een verklaring van de verloskundige, huisarts en van de studieadviseur dat ik geen nachtdiensten meer mag lopen in verband met harde buiken. Dus school heeft geen poot om op te staan. Maar geeft natuurlijk wel heel veel stress en gedoe voordat het geregeld is. Ze zeggen nu dat ik niet de enige student ben die liever geen avonddiensten en nachtdiensten wil lopen, want er waren anderen die geklaagd hadden. Die hadden redenen als dat ze dan niet makkelijk de trein terug naar huis konden nemen of dat ze 's avonds moesten werken enzo. Dan vind ik mijn reden wel iets zwaarder wegen lijkt me zo .
Lijkt me echt vreselijk die bekken klachten. Gaan jullie daarvoor regelmatig naar de fysio ? Mijn nicht had het ook en die kon soms wel huilen van de pijn. Ik heb er voor alsnog geen last van wel eens een dag mega last van me rug maarja dat hoort er wel een beetje bij zeker als ik mijn 13kg zwaar wegende dochter steeds moet tillen haha Ik werk de afgelopen twee weken thuis omdat ik gewoon zo moe ben en vaak veel hoofdpijn heb. Vandaag werk ik ook lekker thuis, kruip zo nog even me bed in en daarna hup aan t werk !
Hoi meiden, ook weer eens een berichtje van mij. Ik lees wel veel mee hoor! - Wat vervelend die bekken klachten... Lijkt me zo pijnlijk. Inderdaad maar lekker rustig aan... en fysio helpt dat? - In mijn vorige werk had ik slaapdiensten en toen ik aangaf dat ik dat niet meer trok werd het gelukkig meteen geregeld! Het geeft veel stress als je daar achteraan moet.... Is het al gelukt wat te regelen Muis? - JMay las ik bij jou dat je groeipijn hebt? Heel herkenbaar! Mijn buik doet ook aan alle kanten zeer... Het voelt als een soort spierpijn de hele dag. Die kleine van ons zit nog wel steeds wat onderin... Bij jullie ook? Als ik lig komt hij bij mijn navel, maar als ik zit voel ik hem boven mijn blaas. Soms ook wel pijnlijk want krijg dan een harde buik doordat hij op mijn blaas trapt of duwt... Verder voel ik me prima! Op dit moment geen andere kwaaltjes, gelukkig! Ik heb een buurmeisje die de verloskundige opleiding doet (1ste jaar). Ze vroeg of ze een paar keer mee mag op controle. Dit is een opdracht vanuit de studie. Ik vind het prima, dus ze gaat gezellig een paar keer mee en maakt voor ons een soort dagboekje. Nog meiden die herfstvakantie hebben? Hier geruild en een extra dagje vrij genomen. We gaan met de babykamer bezig! Hoever zijn jullie daarmee? Fijne dag allemaal!
@Memskie idd vreselijk die groeipijn he, voel jij het ook in je rug, dan weer in je buik enz? alsof je uit elkaar getrokken word haha
@Memskie Dat blaastrappen... Oef! En dat houdt ze ook gewoon een dag vol he. Waar haalt ze de energie vandaan Maar hier dus ook dat ze helemaal onderaan ligt. Dit weekend hier de babykamer behangen, een vouwdeur erin ipv de deur die erin zat (scheelt weer ruimte) en de kozijnen/ramen geverfd. Verder nog plinten gelegd en de kledingkast opgezet (en al een beetje gevuld). Mijn lieve familie heeft dit weekend keihard gewerkt met vriend, ik heb me zoveel mogelijk afzijdig gehouden ivm de verflucht. Maar wat is het mooi geworden!! Echt zo lief allemaal, lekker roze ook Vandaag doe ik niets. Ik lig op bed met Apple TV aan, gevuld met series en films. Hond vindt het ook heerlijk, die ligt erbij. Buiten regent het, dus heb echt even een knus "ons" momentje. Morgen even het huis ontdoen van de chaos, maar das voor morgen.
Ik ga inderdaad naar de bekkenfysio de klachten, heb hier wel baat bij. @JMay, dat huilen van de pijn ken ik helaas ook. Terwijl ik normaal helemaal niet gauw klaag over pijn, heb ook een hoge pijngrens, maar dit is gewoon verschrikkelijk. Ik was de allereerste keer bij de vk al gewaarschuwd dat de kans groot was dat ik last van mijn bekken zou krijgen omdat ik hypermobiel ben. Had alleen gehoopt dat het pas later zou gaan komen en niet zo erg zou zijn, maar helaas. Heb nu ook een bekkenband die ik gebruik, geeft veel steun en stevigheid. Heb nu heel veel tijd om bewust te genieten van t kleintje, iets wat ik anders door alle drukte niet zo kon als nu. Heeft jullie kleintje ook al een ritme van slapen en wakker zijn? Ik kan de klok er bijna op gelijk zetten..