Uitgerekend 1-15 februari 2015

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door furby, 24 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    De combinatietest bedoel je ?
    Nee wij doen die niet, tis tenslotte maar een kansbereking en kan je onterecht de hele zw onzeker maken.
    Daarnaast zijn afwijkingen als chd niet te zien op deze test.
    Ik zelf val niet in de risico groep en je moet je ook afvragen wat ga je doen met de uitslag ?
    Wij niets, het kindje is hier zowiezo welkom.

@bo wat naar zeg die onzekerheid pff
    Zou zeker ff bellen

2. Lauren1984

Lauren1984 Bekend lid

15 feb 2014
    563
    0
    16
    Overijssel
    Bo ik zou meteen de vk bellen.

Ik denk dat wij ook de combinatietest niet doen. Om eigenlijk dezelfde redenen als hierboven. Maar we laten ons woensdag nog even goed voorlichten.

Mooie buikjes al zeg! Wat gaat het bij sommigen al hard! Ik zie er nog niet veel anders uit als op t begin, alleen een beetje opgezette buik (darmen)met name s avonds.

3. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Hier is de buik idd ook alleen in de avond
    Overdag is nog weinig te zien.

Wat een spannend wedstrijd he !

4. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bo heb je de vk al gebeld? Veel bloed is echt een reden om meteen te bellen. Mijn vk zij ook zodra je helderrood bloed ziet mag je meteen bellen, maakt niet uit of het in het weekend is of 's avonds laat.

Combinatietest doen wij wel, maar dat is omdat wij zeker weten dat we geen kindje met down willen en patau en edwards het kindje dan helemaal alle ellende willen besparen. Komt er een verhoogde kans uit dan doen we de NIPT, die geeft nauwelijks valspositieven en is geen kansberekening zoals ik heb gemerkt dat sommige hier denken. Als die positief is heb je echt iets van 98% kans dat het inderdaad zo is, maar om die kans dan 100% te maken wordt dan nog een vruchtwaterpunctie aangeraden. Vals negatief komt bijna niet voor, is maar een paar keren gebeurd op de tig duizenden keren dat die test is uitgevoerd.
    NIPT wordt ook nog tot en met eind dit jaar volledig vergoed in het kader van testen hoe het aanslaat en hoe goed het precies werkt in Nederland (in andere landen wordt NIPT al veel langer gebruikt), anders is het wel een erg dure test (900 euro :O).

Vandaag moet ik echt even hard aan het werk. Heb donderdag tentamen en moet nog veel leren, maar had de laatste dagen weinig fut om te leren (A). Dus computer zo uit en neus in de boeken :p.

5. R85

R85 Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.987
    0
    36
    Verpleegkundige
    Je kind kan ook tijdens de bevalling zuurstof tekort krijgen en dan heb je ook een gehandicapt kind.... Dat heeft de dochter van een vriendin van mij en zij is ook lichamelijk beperkt. Of later een ongeluk krijgen waardoor het gehandicapt raakt. Ik vind het vrij hard om te horen dat je geen kind wilt met down. Het is geen hond ofzo die je uit kiest. Als er beschadigingen tijdens de bevalling optreed kan je ook niet meer terug.
    Maar dat is mijn mening hoor, niet aanvallend bedoeld ;)

6. bo1986

bo1986 Bekend lid

16 aug 2012
    899
    40
    28
    Ik heb net gebeld en ze was onderweg dus belt me zo terug!
    Net weer bloed bij het afvegen dus heb er een hard hoofd in😔

7. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Natuurlijk kan het ook bij de bevalling of later mis gaan, dat weet ik. Maar een kind met down kan je voorkomen en dat is waar wij voor kiezen. Heb er ook volledig begrip voor als mensen dat hard vinden en het zelf niet zouden doen. Dit is wat wij kiezen en waar wij met zijn tweeën achter staan. Wat er later gebeurd zien we dan wel weer.
    En het is niet alleen down, maar ook patau en edwards en dat vind ik nog veel belangrijker dan down.

8. JimmyChoo

JimmyChoo Actief lid

7 feb 2014
    255
    0
    16
    Die testen zijn er niet voor niets, R85. Wij denken er hetzelfde over als Muis. Een leven met een zwaar gehandicapt kind zou ik niet aankunnen. Noem het egoïstisch. Niet alleen je eigen leven maar ook het leven van je kind wordt ontzettend beperkt. Waarom zou je dat willen voor je kind? Als je de keus hebt.

Bo, heel veel succes! Ik duim dat alles goed is!

9. Kellyk

Kellyk Niet meer actief

O nee wat erg! Hopelijk is alles goed....laat je het hier zsm weten?

10. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij mij is de keuze dus ook echt voor het kind. Wij kunnen het prima aan de zorg voor een gehandicapt kind, maar we willen een kind zo een leven besparen voor zover dat mogelijk is.

11. Kellyk

Kellyk Niet meer actief

Hier 3 dagen toch flink groeipijntjes gehad....morgen echo en ben heeeeeeeel zenuwachtig!

12. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bo ik heb mijn vingers voor je gekruist. Duimen op een goede afloop.

13. bo1986

bo1986 Bekend lid

16 aug 2012
    899
    40
    28
    Ze heeft terug gebeld, gaat kijken of er vandaag een plekje is voor een echo maar ze kan me niks beloven.. Ik hoop echt dat ik vandaag nog kan.. Ze zei dat het ook een bloeding kan zijn van de baarmoeder maar ik denk echt een miskraam aangezien ik ook geen gevoelige borsten meer heb 😔 voel me zo kut.. Niet normaal

14. aardbeitje18

aardbeitje18 Niet meer actief

Onee Bo wat erg :( hopelijk kun je vandaag heen zodat je niet al te lang in de stress zit..hopelijk is het allemaal toch goed..ik duim voor je meid sterkte!!

15. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh bo wat klote voor je. Verlies je ook stolsels? Of alleen helderrood bloed? Krampen?

Gevoelige borsten hoeft niet, dat wisselt hier ook per dag. Ene dag wel en andere dag helemaal niet. Dus dat hoeft nog niets te betekenen. Ik zal in ieder geval heel hard voor je duimen.

16. mama lucy

mama lucy Fanatiek lid

12 sep 2012
    1.163
    0
    36
    Wat shit bo, hoop dat ze vandaag nog plek voor je heeft. Duim voor je!

17. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Shit bo echt klote dit :(

Een kindje met downsyndroom kan heel gelukkig worden hoor.
    zouden jullie t kindje dan laten aborteren als t alleen het down syndroom heeft ?

Wij niet .. T zoontje van mijn vriendin heeft down maar het is een heerlijk mannetje !

Wij gaan zo lekker naar de markt :)

18. bo1986

bo1986 Bekend lid

16 aug 2012
    899
    40
    28
    Thnx lieve meiden!!

Muis.. Nee geen stolsels alleen helder rood bloed en nu alleen tijdens het afvegen en ja ik heb wel krampen in m'n buik helaas

19. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ik duim.heeeeeeel hard voor je ❤

20. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Bo, ik denk aan je! Hopelijk is het iets anders (niets ernstigs)! Zou fijn zijn als je vandaag nog langs mag komen, anders heb je zolang onzekerheid :( Ik duim voor je!

Deel Deze Pagina