Uitgerekend 1-15 februari 2015

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door furby, 24 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Ik herken het wel enigszins evenstar. Mijn ouders wonen ook 2.5 uur hier vandaan en schoonouders een uur. Zijn dus niet even snel hier. Nou heb ik het geluk dat dit ons eerste kind is, dus we hoeven nog geen rekening te houden met oudere kinderen, maar opeens heb ik behoefte aan gezelschap van m'n moeder. Heel vreemd, aangezien ik al 5 jaar geleden verhuisd ben en dit nooit eerder heb gehad. Zou nu wel willen dat ik even langs kon gaan, snel tussendoor op de koffie gaan enzo.
    En dan is m'n moeder nog niet eens blij met de zwangerschap, kun je je voorstellen als dat wel zo was, dan had ik het misschien nog erger. Hopelijk gebeurt dat later in de zwangerschap.

2. Kellyk

Kellyk Niet meer actief

Ik zie sommige topics voorbij komen met flinke buiken op 8 weken?????:(

Ik heb dat helemaal niet, het begint nu lichtjes te vormen, maar ik kan het nog makkelijk verbergen hoor....

3. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.793
    7.380
    113
    Ach, het komt vanzelf KellyK, op het eind ben je die dikke buik misschien wel zat, kan je je niet voorstellen dat je hem nu zo graag zou zien ;)

Lijkt me erg lastig, geen vangnet. Mijn ouders wonen 5 km verderop, schoonouders 2 km. Ideaal. Mijn ouders zijn nog jong en werken wel, maar als ze kunnen helpen ze. Nu heeft ze vakantie, en heeft ze mijn dochter weer meegenomen een dagje, ze zou vanmorgen al oppassen omdat ik een ochtendje ging helpen in mijn vriendins nieuwe huis, maar nu mag ze mooi de hele dag blijven. Zo fijn, kruip ik lekker even mijn bed in :)

4. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Fijn die ouders dichtbij. Mijn schoonouders wonen op 5 minuten lopen bij ons vandaan, mijn vader ook maar die is mijn baas en dus ook altijd op kantoor dus daar kunnen we weinig op terugvallen.
    Mijn moeder 10 km dus die kan er ook zo zijn en ze staan allemaal te springen haha.

5. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ouders van zowel mij als mijn man op 1,5 uur rijden, rest van de familie ook ver weg. Al hebben wij wel super fijne buren waar we altijd op aan kunnen. Hele dorp hier is erg betrokken met elkaar, dus wat dat betreft kunnen we altijd wel ergens terecht.

Vandaag echt een klote dag wat betreft misselijkheid. Hou echt niets behalve drinken binnen, probeer nu een banaan binnen te houden maar die heeft nog niet echt zin. Warm eten vanavond moet ik nu ook echt al niet aan denken. Gelukkig maakt manlief vanavond ook salade, dus dat probeer ik dan maar. Dan zijn de aardappels en het vlees gewoon voor hem.

6. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Ik woon en werk in een dorp en iedereen kent ons. Zeker omdat mijn opa ooit wethouder is geweest, iedereen kent ons kantoor.
    Dus vorige week hebben we het bekend gemaakt op fb en nu staat het dorp onderhand op z'n kop haha.
    Wij zijn daarnaast ook nog eens heel open, dus je ziet mensen af en toe echt met hun oren klapperen als we zeggen hoe we zwanger zijn geraakt. Daarnet belde een autoschadebedrijf waar we veel contact mee hebben, hij wilde ook ff alles weten en wij geven gewoon overal antwoord op.
    Hier in het dorp is het zo erg dat er anders eigen verhalen komen, dat ik met 6 mannen in bed heb gelegen ofzo. Zulke dingen zouden ze hier gewoon kunnen verzinnen.
    Wel grappig hoe iedereen reageert.

7. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Hallo dames. Ik kom als het mag even met jullie meekletsen. Ik zie dat ik al 295 pagina's heb gemist! Ik zal proberen binnenkort een beetje bij te lezen om jullie ook te leren kennen.

Ik weet sinds 1,5 week dat ik zwanger ben en heb vandaag een echo gehad om de termijn te bepalen. Ik blijk al minimaal 8 weken zwanger te zijn. Omdat mijn laatste menstruatie 3 mei was, vermoed ik dat ik uitgerekend zal zijn begin februari. Over 2 weken heb ik termijnecho om het echt goed te bepalen.

Ik heb 1 juni bloedverlies gehad en ik dacht dat dat een menstruatie was. Het was alleen wel erg weinig en daarom heb ik ongeveer 6 juni getest en die was negatief. Blijkbaar is die test niet goed gegaan of heb ik niet goed gekeken.
    Vorige week eerst een kv test en daar stond op zwanger en toen heb ik nog een clearblue gedaan en die gaf een 3+ weken. Toch maar even de VK gebeld en vandaag echo gehad.
    Daar was een kloppend hartje te zien! Super blij natuurlijk, maar ben wel geschrokken dat ik het weer zo laat door heb. Vorige zwangerschap kwam ik pas na 13 weken achter.

Ik heb al een zoontje van 20 maanden en we hadden wel een wens voor een 2e kindje, maar eigenlijk was dit wel erg snel.
    Mijn eerste zoontje is geboren met 34+5, dus ik hoop dat ik het nu langer vol zal houden!

8. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Welkom Hanneke!

9. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Wat leuk Hanneke, lijkt me eigenlijk best fijn om dat eerste stukje ongemerkt al gehad te hebben, meest zit je toch een eind te kniezen tot je een echo krijgt.

10. aardbeitje18

aardbeitje18 Niet meer actief

Welkom Hanneke!!

Hier trouwens nog 2 foto's van onze 8 weken echo (ik wist toen nog niet hoe ik een foto moest plaatsen)

20140626_190008.jpg 20140626_185902.jpg

11. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Welkom Hanneke! Wat een nieuws joh voor jullie. Was je ook niet misselijk ofzo?
    De misselijkheid is hier met 6 weken begonnen, maar misschien ook omdat je wéét dat je zwanger bent en dan toch onbewust meer kwaaltjes krijgt ofzo.

Heb overigens vandaag voor het eerst echt overgegeven... kon het niet tegenhouden, 4 weken was het kokhalzen en tegenhouden en vorige week had ik zoiets van, moet me laten gaan en dan komt het niet.
    Nu was het echt, wat heb ik er toch een hekel aan. Had gehoopt dat het met 10 weken minder zou worden haha. Ben gelukkig niet alle dagen meer doorlopend misselijk. Ik krijg soms wat rustdagen :p

12. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Mooi aardbeitje!

13. tamaramama

tamaramama Actief lid

17 sep 2011
    341
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom hanna.

Super bo dat t wel goed zit.

Heb veel gelezen zo een 30 pagina s maar al veel vergeten sorry.

Nog 1 week dan heb ik de termijn echo.

Zit te twijfelen voor een angel sound stel ik neem m mee op vakantie wij gaan over 3 weken en ik hoor dan s even nix zit ik in belgie das toch ook ruk

14. JimmyChoo

JimmyChoo Actief lid

7 feb 2014
    255
    0
    16
    Even een vraagje tussendoor. Ik las dat veel dames bio - oil gebruikt hebben tijdens hun vorige zwangerschappen tegen striemen. Nu heb ik een aanbieding op Internet zien staan. Voor een flesje van 125 ml € 14,50.. Hoe lang doe je daar dan mee?!?! Of gebruikten jullie een andere variant ofzo van dat spul.

Hanneke, gefeliciteerd!!! Die eerste weken zijn dan wel lekker snel gegaan! En wij maar stressen hier haha..

Mooie echo, aardbeitje!

En wat een leuk dorp, vliegje hahaha. Ons kent ons. Alsof je eerst auditie hebt gehouden onder de mannen.. :p

15. miemie79

miemie79 Actief lid

15 dec 2011
    178
    22
    18
    NULL
    NULL
    Hoi dames, schrijf niet vaak maar lees wel zoveel als kan mee :)
    Hier ook hectische tijden achter de rug. 2 weken gelden bloedverlies gehad met wat stolsels dus vorige week na bijna een week eindelijke een echo en kregen we superslecht nieuws; niks te zien/lege baarmoeder dus waarschijnlijk een miskraam of mogelijk een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. bvoelde me ook nog superzwanger (misselijk, zere darmen en zere borsten) dus gelukkig volgende dag op controle voor de bbz-controle. doen ze de vaginale echo over en ja hoor: gewoon hartstikke zwanger en kloppend hartje! dus die 1e was een "prutser" en je wilt niet weten wat het met je doet zo'n boodschap.. maar goed nu valt alles weer een beetje op zijn plek en we zijn gewoon nog zwanger! vrijdag intake bij de VK...

16. mama lucy

mama lucy Fanatiek lid

12 sep 2012
    1.163
    0
    36
    Welkom hanneke!

Miemie war zul je geschrokken zijn! Gelukkig zit alles toch goed, geniet ervan!

17. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Je doet er best wel lang mee hoor.
    Maar nadat de vk zei dat dit geen zin had aangezien je van binnenuit 'scheurt' heb ik t niet meer gekocht haha

18. Vio

Vio Actief lid

19 jun 2013
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hanneke welkom!

Wat betreft de bio oil. Ik doe er lang mee maar dat is omdat ik het vind stinken en daar van misselijk word. Al zal dat meer aan mijn hormonen liggen dan aan het spul zelf.

19. JimmyChoo

JimmyChoo Actief lid

7 feb 2014
    255
    0
    16
    Ja maar ja maar... het zou je huid wel soepel houden en ergere striemen misschien voorkomen. Ik geloof alles wat op internet staat.. ;)

20. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Bedankt allemaal! Ik heb nu wel last van kwaaltjes, dus wist wel dat ik zwanger was, maar niet zo ver. Ik ben best wel erg moe en de hele dag door een beetje misselijk, vooral in de ochtend heb ik opstartproblemen. Ik heb gelukkig nog niet hoeven overgeven.

@miemie Jeetje wat schrikken zeg! Gelukkig heb je een hartje gezien, maar wat zal je een rot dag/nacht gehad hebben!

@tamaramama Ik ga niet zo'n angelsound kopen. Als het je dan inderdaad een keer niet lukt, zou ik echt in paniek raken. Terwijl er waarschijnlijk niets aan de hand is.

Ik denk dat buitenstaanders het niet zien, maar mijn buik groeit ook wel een beetje. Ik voel het dat het groter is dan eerst. Hopelijk kan ik het nog even verborgen houden.

Wanneer vertellen jullie het aan iedereen dat je zwanger bent of hebben jullie het al gedaan?
    Zit te twijfelen om nu de directe familie al te informeren of nog 2 weken te wachten tot de termijnecho

Deel Deze Pagina