Uitgerekend 1-15 februari 2015

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door furby, 24 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Eline, ik vind het heel knap hoe jullie erin staan en heb ook respect voor de keuze die jullie al eens gemaakt moeten hebben. En je hebt zeker een punt, papa zegt nu ook wel eens, als wij de keuze hadden gehad, of we hadden het geweten, hadden we de jongens misschien ook niet laten komen. Maar bij ons was het in de zwangerschap niet te zien.
    Ik heb die keuze wel gehad, heel lang wisten we nog niks van het vererven, maar ik weet nu dat ik geen drager ben dus eenzelfde kans heb als ieder ander.
    Maar maak me weinig zorgen eigenlijk, gevoel is goed.
    Buik groeit hoewel ik dus wel hele onzekere tijden heb. Maandag gelukkig weer een echo.
    Misselijkheid steekt hier weer de kop op, maar het is handelbaar.
    Gisteravond in het zwembad gelegen bij schoonouders en daarna met lief een warm bad. Heerlijk! Ik bekwam er helemaal van. Alleen toen ik eruit was, werd ik weer misselijk, maar vooruit haha.

Furby, fijn dat alles goed was!

2. R85

R85 Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.987
    0
    36
    Verpleegkundige
    Heb even snel bijgelezen, ben nog steeds niet zo lekker dus geen energie om het uitgebreid terug te lezen.

@vliegje en Eline wat heftig jullie verhalen.

Gisteravond goede echo gehad, had het al wel op fb gezet. Nu kwam uit de echo dat ik vandaag 11 weken zou zijn. Maar voor nu houden we mijn berekening aan 10 weken 5 dagen. Ik denk niet dat ik langer zwanger ben. Nu waren mijn vorige echo's bij 7,8,9 weken (en 4 dagen) en las dat het betrouwbaarst is om het termijn te kunnen bepalen tussen de 10 en 12 weken. Dus misschien ben ik dan al wel 11 weken. Ah woensdag weer een echo en als dan weet dat termijn eruit komt dan zetten ze me maar mooi 2 dagen voorruit :p
    Sorry lang verhaal over m'n echo.

Meiden met een echo vandaag, succes!!

3. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Dames, weten jullie wanneer je een indicatie kan krijgen voor de combinatietest?
    Mijn schoonmoeder zei gister, kunnen jullie geen indicatie krijgen omdat mijn tante down heeft. En 2 gehandicapte broers. Maar waar zou je zoiets moeten navragen? Bij de huisarts of vk?
    Zou wel mooi zijn als het wel vergoed werd namelijk.

Mooie echo had je ja :D :D

4. R85

R85 Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.987
    0
    36
    Verpleegkundige
    Gewoon bij de verloskundige vragen. De huisarts hoef je niets te vragen wat zwangerschapsvragen betreft, is zo achterhaald! Dokters weten eigenlijk er niet zo veel meer van, dat was vroeger zo

5. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Had gemaild naar vk en ze belde me net al. Moet het bij de echo even aankaarten, de echoscopist kan dit declareren voor ons eventueel.

6. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Fijn Vliegje!

R85, die twee dagen maken niet veel uit toch hihi zelden bevallen we op de uitgerekende datum

Meiden met onzekerheden: Ik duim echt voor jullie, ik weet hoe het voelt! Mijn gedachten zijn bij jullie

Goede echo's : geniet ervan meiden!!

Hier: hebben jullie last van overmatig speeksel ? Ik namelijk wel heel vies en dik en veel. k word zo gebeld door de gynaecolog betreft misselijkheid en braken

7. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    blegh vandaag weer een dag erg misselijk. Begon gisteravond weer, avondeten er natuurlijk weer uit en overdag had ik al niet veel gegeten door de misselijkheid. Enige wat er vandaag is ingebleven is een droog beschuitje. Val nu toch wel erg snel af, inmiddels al 7 kg eraf. Dinsdag heb ik de termijnecho en dan zal ik dit ook even met de vk bespreken. Misschien heeft die ook nog tips hoe ik wat meer kan eten, want de laatste 3 weken kom ik maar aan 800 tot zeer zelden 1000 kcal per dag. Ik heb ook echt geen trek, alleen maar dorst. Dus drink al veel limonade enzo, maar ja ik moet toch echt wat anders ook binnen gaan krijgen. Ik dwing mezelf om te blijven eten, maar na een paar happen zit ik echt vol en kan er niet meer bij.

Nou ja tot zo ver mijn zeurverhaal van vandaag :p. Heb zin om dinsdag de kleine weer te zien. Ben benieuwd op welke datum ze nu uitkomt, we hebben zelf de 13e berekend op basis van de eisprong. Maar ik heb het idee dat de kleine vroeg is ingenesteld omdat ik al heel vroeg duidelijk positief testte (6 dagen na ovulatie al).

8. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Ik had een andere verloskundige aan de lijn, en die vroeg wel door gelukkig. Houd je dan wel eten binnen en hoeveel drink je en wat drink je ? Super! PLUIM! de vorige was wel lief maar veel bezig met degene die in opleiding was en denk dat ze daarom wat steken liet vallen achteraf.

Plan: Extra middeltje bij het middel dat ik nu heb.
    24 uur aankijken en als ik zelf meer achteruitgang voel gewoon bellen en dan word ik opgenomen voor infuus. Ik moest huilen toen ze het had over opname, hormonen ?

9. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    O jee Muis, dat zijn wel veel kg's eraf.. Goed in de gaten houden ja.
    Ik was weer terug op mijn oude gewicht van voor de zwangerschap, maar nu lijk ik wat aan te komen. Zit bijna op de 61 (woog voor zwangerschap 59,5). Ik krijg iets meer eetlust, bepaalde dingen. Frikandellen speciaal eet ik zo graag en veel :D
    Vanavond naar het pannenkoekenhuis, eindelijk mijn Mexicaanse pannenkoek waar ik al weken zin in heb :D
    Maar van sommige dingen kan ik echt nog over mijn nek gaan.

Geen veel speeksel, maar heb wel heel snel vieze smaken in mijn mond. Weet niet of dat een kwaaltje is, maar tis wel vervelend. Heb het zelfs bij ijsthee.

10. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    O jee, nee dat hoop je niet nee. Hoop dat het nieuwe spulletje helpt!

11. JimmyChoo

JimmyChoo Actief lid

7 feb 2014
    255
    0
    16
    #3411 JimmyChoo, 17 jul 2014
    Laatst bewerkt: 17 jul 2014
    Vliegje, als je zo van frikadellen speciaal houdt dan moet je.dit echt eens proberen: frikadel met zoete chilisaus, tzaziki en geroosterde uitjes! Zooooo lekker, kon ik iedere dag wel eten...

Ik mag volgens mij echt van geluk spreken dat ik maar af en toe misselijk ben! Word eigenlijk alleen misselijk als ik honger heb.

Trouwens, we hebben net zo'n opzetzwembad voor in de tuin gekocht. Wordt zaterdagmorgen al geleverd, lekkerrrrr!

12. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Jimmychoo, die combinatie is echt apart hahaha! Ik zal er eens aan denken de volgende keer :p

Heerlijk dat zwembad! Wij vertoeven zaterdagmiddag lekker bij schoonouders denk ik zo :)

13. aardbeitje18

aardbeitje18 Niet meer actief

Haha een apparte combi indd :p

Aah lekker in het zwembad met dit mooie weer, moet helaas wel werken (waar het ook ontzettend heet is)

Is de kans op listeria trouwens groot? Laatst een keer gebbq en heb alles wel gecontroleert of het gaar was maar had daarna wel diarree en verder nooit dus vraag me af of het echt goed gaar was..wil niet zeurderig zijn bij de vk omdat ik laatst ook al voor een echo ging omdat ik geen symptomen meer had.

14. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Nee ik heb gehoord dat de kans op listeria heel klein is.. Op toxoplasmose ook, heb deze info van mn gyn.. Maar ALS je het krijgt is het foute boel vandaar dat je beter alles kunt vermijden wat risico heeft.. Maar 1x rauwe biefstuk de kans dat je daar iets van krijgt is echt nihil. Maar niet expres gaan eten natuurlijk!:)

15. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ik had net opeens zon zin in friet. Heb m'n vriend gebeld of hij op de terugweg langs de snackbar wilde gaan. Lekker hoor!
    In de ochtend voel ik me echt niet lekker, eet dan met moeite in de auto een boterham. De rest van de dag gaat redelijk, maar ben wel echt moe.

Ik las gisteren ergens dat je na 10 weken kan stoppen met foliumzuur, zal het maandag eens vragen.

Ik ga zo vast het zwembadje in de tuin klaarzetten. Morgen lekker met m'n zoontje poedelen. Alleen wel opletten met de zon. Zwangerschapsmasker kan je denk ik gedurende je hele zwanger krijgen toch?

16. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Was het leuk in de kinderboerderij? Ik durf niet zo goed te gaan omdat je niet bij geiten en schapen mag komen als je zwanger bent.

17. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Enige wat ik sinds begin van zwangerschap wil is SUSHIII maar ik denk dat het psychologisch is en als ik het eenmaal zou eten dat ik er toch van zou overgeven haha. Zooo jammer dat het niet kan, ik heb nog geprobeerd bedrijfjes te bellen of ze geen'safe' sushi hadden voor zwangeren, ze raadde me het allemaal af ....

18. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    wat een hitte he dames ! phoeeee
    vandaag de hele middag in het zwembad gezeten met mijn dochter, ik mocht mn buik wel een beetje inhouden anders zag iedereen het :p
    Denk wel dat sommige hun bedenkingen hebben maar ach, nog een weekje stil houden en dan maken wet openbaar.

19. Eline83

Eline83 Actief lid

14 feb 2014
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo vandaag de kleine weer gezien. Hij was goed gegroeid en de termijn klopt precies, zelfs 1 dag naar voren gezet. Dus nu op 1 februari 2015 uitgeteld.
    De verloskundige heeft me nog wel even doorgestuurd naar het ziekenhuis, ze twijfelde over het vlies waar ook de nekplooimeting wordt gedaan, ze vond het wel groot. En tijdens de nipt is er geen echo gemaakt, dat vond ze ook vreemd. En anders wordt het pas bij de 20 weken echo, dus vond ze het verstandig om toch eerder te gaan. Als ze maandag in het ziekenhuis meer afwijkingen vinden, kunnen we gelijk de vlokkentest doen. Dan hebben we die uitslag nog eerder als van de nipt! Probeer me niet al te druk te maken. Als het dan toch verkeerd is wil ik het liever nu weten als over 2 weken. We weten dat die kans er is, en we gaan er niet zomaar vanuit dat het nu goed is. Dat hopen we natuurlijk wel!Maandag 21 juli echo, ziekenhuis

Morgen ook lekker badje opzetten en niks doen.

Ik kreeg bij mijn vorige zwangerschap de nekplooi gewoon vergoed. Kreeg van daar gelijk een brief mee om op te sturen. Had er zelfs geeneens naar gevraagd. Waarschijnlijk door verloskundige, want zij doet daar ook de nekplooi.

20. Memskie

Memskie Actief lid

24 mrt 2014
    306
    0
    0
    Mooi buikje JMay! Wauw!

Lijkt me een lekkere combi Jimmychoo!

Dames met goeie echo's gefeliciteerd!

Hier slaat de onzekerheid weer toe. Begin er gek van te worden. Als ik naar de wc ga ben ik bang bloed te zien en bij elk pijntje en steekje ben ik bang dat het mis is... Voel me zo onzeker en eigenlijk helemaal niet zo zwanger. Ik kan het nog steeds niet geloven, heb nog steeds geen vertrouwen... :( Terwijl ik daar eigenlijk geen aanleiding voor heb. Zijn er meiden die dit herkennen? Ik vind het moeilijk om hier mee om te gaan... Volgende keer zal ik het ook bespreekbaar maken bij de vk. Nu wil ik het liefst genieten van onze vakantie, maar dit spookt steeds door mijn hoofd! :( Misselijkheid gaat veel beter, misschien twijfel ik daardoor wel. Mijn buik lijkt helemaal niet te groeien... Pfff sorry voor dit lange verhaal hoor...

Deel Deze Pagina