Hee meiden Goed weekend gehad allemaal? Warm he.. heb er ook last van gehad. Lees veel onzekerheid, zelfs hier nog terwijl we zo om de dag het hartje hebben gehoord. Maar vandaag de termijnecho en combinatietest.. ben toch wel zenuwachtig.. al zegt mijn gevoel dat alles goed is. Morgen 12 weken! We dachten eruit te zijn met namen, maar we twijfelen hahaha. Dus we gaan opnieuw zoeken. Hier veel duizelig, beroerd en hoofdpijn. Lage bloeddruk misschien dus ff melden vanmiddag. Ik wil het geslacht nu nog niet weten, lief wel. Maar ze zegt dat ze het aan mij overlaat. Ik vind het leuker het niet te weten. Met een 4D echo zie je ook al veel, wil nog wel wat verrassing overhouden haha.
Dag lieve dames. GESLACHT: Wij willen het wel weten, en vertellen het dan ook aan iedereen. Maaar ... zwangerschap bjivoorbeeld weet nog niemand in onze omgeving dus hier is het een soort van alles of niets hihi. We willen als ik mijn buik niet meer kan verbergen het vertellen aan onze ouders en dan als de buik extreem niet meer te verbergen is openbaar maken. Waarschijnlijk weten we dan ook het geslacht dus we denken aan 2 vliegen in 1 klap, we zijn zwanger van .... j/m gelijk erbij te vertellen. Eline over 3 kwartier ben jij aan de beurt, veel succes! Geniet ervan en houd ons op de hoogte !
Zo, ik ben vandaag thuis aan het werk. Vanmiddag om half 3 termijnecho, spannend! Heb beetje buikpijn, maar volgens mij zijn het vooral mijn darmen die beetje lastig doen. @jimmychoo Mooi verhaal van het bier in je tas bij de tennis! Jammer dat je hebt verloren met tennis. Snap wel dat het geen doen is als je zwanger bent en het is ook nog zo warm. @furby Echt vervelend dat je zo vaak buikpijn hebt. @mamalucy Heerlijk zeg een dagje op het strand. Ik heb nooit zon zin om er in de drukte heen te gaan, maar eigenlijk als ik er ben vind ik het heerlijk. Ben al een jaar niet geweest, stom eigenlijk. @memskie Ik heb nog geen kraamzorg geregeld. Volgens mij hoeft dat pas over een paar weken. Ik weet ook al waar ik het ga doen. Heb vorige keer ook al een intake thuis gehad (uiteindelijk geen kraamzorg gehad) dus denk dat dat nu alleen telefonisch hoeft. @key Ik ben met vlagen ook nog misselijk. Vooral eind van de middag als ik dan etensgeuren ruik. En in de ochtend ook. Maar ik heb nog steeds niet hoeven overgeven! @tamaramama Spannend de echo donderdag. Hopelijk is alles goed. Lekker hoor, daarna vakantie! @eline Succes in het ziekenhuis! @staartje Fijn dat je contract wordt verlengd, slim om te wachten met vertellen! Hopen dat het niet te lang zal duren @aardbeitje Wij wisten het bij de eerste wel en hebben het toen alleen aan ouders, broers en zussen verteld. Ik denk dat we het dit keer wel aan iedereen gaan vertellen. Ik denk dat wij vanavond na de echo het aan veel mensen gaan vertellen. Dan ga ik het morgen op werk vertellen en later deze week nog een bericht op facebook. Ik ga maar even wat werken, dan gaat de tijd sneller
Trouwens, dat boek van KLUUN: help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt. Zoooo leuk! ML en ik zijn er gisteren samen in gaan lezen, we hebben zooo gelachen, echt herkenbaar!
Succes met alle echo's! Hier willen we wel weten of het een jongen of meisje is. Bij de eerste zijn we er per ongeluk achter gekomen (mijn man is medisch onderlegd en zag het op de echo). Bij de tweede vonden we het leuk om het te weten. Nu is het vooral handig: voor een meisje hoeven we echt maar weinig te kopen. Voor een knulletje mag ik lekker gaan shoppen Wie weet. Ik heb een voorgevoel voor een jongen. Verder vandaag voor het eerst een hartverzakking dankzij de Doppler... Ik snap wel waarom vk's er niet zo happig op zijn dat mensen die dingen thuis hebben hoor! De kleine grapjas deed verstoppertje. Ik was ook dom om 'm te gebruiken net 10 minuutjes voor ik een afspraak met onze nieuwe schoonmaakster had... die zal wel gedacht hebben toen ze me nog met half blote buik zag Maar goed, even naar de wc geweest en daarna zat ik recht op de goede plek. Pfffffff... Ik meen trouwens ook al heeeeel lichte plopjes gevoeld te hebben. Bij de tweede ook al heel vroeg gevoeld, zo rond 12 weken, maar dat was en is ook een nogal pittig ding, die heeft me later in de zwangerschap bont en blauw geschopt Ben benieuwd of ik dat aparte gevoel snel nog 'ns zal hebben. Zodra ik regelmatig leven voel ga ik de doppler ook niet meer gebruiken, het is niet bekend of de kleine er geen last van heeft.
Oei, als ie nu al zo schopt, evenstar, dat wordt nog wat Ik heb ook het gevoel haar/hem af en toe te voelen, een vaag schuivend gevoel ofzo, als ik mijn handen op mijn buik heb, 's avonds. Bij de tweede voelde ik haar met 13 of 14 weken, dus misschien nu echt al zo vroeg, maar het is wel een vaag gevoel. Wij willen het ook weten, of het een jongetje of meisje is. Ik heb van beiden dozen vol kleertjes, dus dan weet ik tenminste welke ik moet gaan wassen Vorige keer aan niemand verteld, dat wilde mijn man echt niet, dit keer hebben we het hele zwanger zijn tot na de eerste echo geheim gehouden, omdat hij dat leuker vindt, dus ik denk dat ik nu mijn zin door drijf dat iedereen die het wil, het geslacht mag weten Mijn man zou het het liefst helemaal niet weten, maar dat vond ik helemaal niet prettig bij de eerste. Ik vermoed wel een meisje, zwangerschap is zo hetzelfde als bij dochter en niet hetzelfde als bij zoon. Nog een week of 9, dan weten we het
@geslacht, wij willen het niet weten, maar helaas ben ik vanwege mijn opleiding erg goed in echo's kijken. Dus als ukje er met de 20 weken echo er toevallig goed voor ligt zal ik het meteen zien. Maar ja als we het weten houden we het in ieder geval verborgen. Ik zou een jongen helemaal geweldig vinden, maar een meisje is natuurlijk net zo welkom. @yasmientje, dat boek van kluun hebben wij ook. Echt hilarisch . Veel leuker dan een hoop andere boeken voor aanstaande vaders. Niet ontzettend leerzaam, maar wel erg herkenbaar en leuk om te lezen. Mijn man zei toen ik 3+1 was en wij het zelf nog niet wisten dat hij op mijn moeder ging letten, die verdacht hij er van ook een wandelende predictorstick te zijn en ja hoor die adviseerde mij eind van de dag toch maar eens te testen want ze wist het zeker. Die avond dan ook maar getest en denkend dat 8 dagen na de eisprong nog veel te vroeg was om te testen toen al een dikke streep . Mijn moeder heeft dat echt goed gezien toen. Riean dat hele rare gevoel alsof er iets verschuift heb ik ook gehad twee dagen geleden. Had toen ook wel wat last van mijn darmen, maar voelde iedere keer net onder mijn schaambeen wat gekriebel en gewoon een heel raar gevoel. Ook alleen maar als ik mijn hand erboven hield, anders was het te zwak om te voelen. Waren volgens mij echt niet mijn darmen, die heb ik zo nog nooit gevoeld. Slecht weer hier vandaag, sinds gisteravond aan het regenen. Hier in de provincie (Groningen) is ook veel wateroverlast geweest, maar hier in het dorp valt het gelukkig erg mee. Water was wel ontzettend welkom, had al weer bijna een maand niet geregend en de moestuin had heel hard water nodig. Ik voel me vandaag heel iets beter, hopelijk begin ik nu langzaam over de piek heen te komen. Gisteravond een paar patatjes op en zowaar een frikandel gegeten, manlief was zelfs verbaasd dat ik het opat en binnen hield .
Goedemorgen allemaal! Meiden met echo vandaag, veel succes en plezier! Geslacht: wij willen het graag weten en vertellen het ook aan mensen die het willen weten. Dat is me de vorige meer ook prima bevallen. Laatste week vakantie is ingegaan Onzekerheid is weer een beetje verdwenen. Kan mijn buikje bijna niet meer verbergen, terwijl het voornamelijk darmen zijn...
Ik lees dat de meesten die het geslacht willlen weten het dus ook wel door vertellen..misschien ga ik dan toch nog veranderen van gedachte en het alleen aan de ouders vertellen Donderdag intake + echo pfff echt spannend! Daarna mag ook eindelijk iedereen het dan weten ( ja eerst het werk) Succes met de echo's vandaag
Ik voel ook steeds vaker een soort kriebeltjes. Beetje pijnlijke kriebeltjes wel. Zou dat t kindje al kunnen zijn joh? Er zit natuurlijk wel gevoel in de baarmoeder dus wie weet als het heel druk beweegt ofzo.. Net ook met benen scheren, dan zit je toch wat gebukt en voelde steeds die gemene kriebeltjes. Toen ik weer recht ging zitten werd het minder. Het is natuurlijk wel al 6cm dus zou me niet verbazen eigenlijk als je al 'iets' kunt voelen
Tegen een paar mensen zeggen werkt niet denk ik. Want je ouders zijn enthousiast en zeggen tegen Pietje, ons Aardbeitje krijgt een j/m hihi. Ik vind het ergens ook wel leuk hoor! Ben ook nieuwsgierig, vooral mijn vriendin. Maar ergens wil ik gewoon die verrassing. Bij ons is het al anders omdat we met een donor gewerkt hebben, dus ons kindje kan er heel anders uitzien als we denken. Want het zal ook iets van de donor kunnen hebben. Ik hoop dat ik het zelf niet kan zien op de echo, maar ach, misschien wil ik het over 2 maanden wel weten Heb vanochtend een partij gekotst, niet normaal Kon de wc niet halen dus in de gootsteen. Wel fijn moet ik zeggen, met gelijk het water aan haha. Maar god god, wat was ik beroerd. En dan denk je met 12 weken de ergste tijd gehad te hebben haha.
Ik denk trouwens ook al dat ik iets gevoeld heb. Soms plopjes en dan ineens niet meer. Als het je darmen zijn, blijven die plopjes wat langer aanhouden en niet 2 of 3x denk ik?
KLUUN: Ja dat hoofdstuk van mama's die wandelende zwangerschapstesten zijn kwam bij ons ook binnen. Mijn moeder weet het trouwens nog steeds niet maar de week van de test was ik zogenemaad ziek (begon toen met overgeven) maar ik had overgeven niet genoemd alleen moe en hoofdpijn. Schijnt mijn moeder tegen zuslief te hebben gezegd: misschien is ze wel gewoon zwanger want ik droomde vannacht dat ze zwanger was. Ik weer boodschap teruggegeven toen dit bericht bij me kwam van: ohh ik denk niet dat ik zwanger wil worden als je dan ook deze hoofdpijn en vermoeidheid hebt (kuch kuch), waarop mama reageerde tegen zuslief: alsof ze zelf kan plannen wanneer er een kindje komt, soms heb je dat niet in de handen. hihi ze was soort van overtuigd van haar vermoeden, gelukkig had ze het niet rechtstreeks in mijn bijzijn gezegd, ben bang dat ik mezelf dan verraden zou hebben hihi. Ben ik de enige waarbij niemand het in de omgeving weet ? Ik deed zelfs alsof ik ongesteld was zogenaamd .... hihi
Wij hebben het alleen nog aan ouders verteld. En aan mijn zusje en beste vriendin. De rest vertel ik deze week na hopelijk een goede echo
Yasmien de blaag die nu in mijn buik zit maakt het voor mij echt onmogelijk om het voor de omgeving verborgen te houden. Sta ik met de buurvrouw te praten (die overigens ook een wandelende predictor is ), ineens steken in mijn borsten en buik niet normaal en toen natuurlijk ook meteen kunnen rennen naar de wc. Ja toen was het voor de buurvrouw al duidelijk en ik was toen nog maar 4+3 . Verder hebben we het in het dorp redelijk stil gehouden tot 2 weken geleden. Maar nog lang niet iedereen weet het. Ouders aan beide kanten (en brusjes) weten het al sinds heel vroeg vanwege mijn moeder die het raadde. Op de universiteit weten mijn groepsgenoten en docenten het ook, maar dat is vooral omdat ik niet meer mee wil doen aan de diepe buikonderzoeken die we op elkaar moeten oefenen, dat voelt niet goed. Ook testen beweeglijkheid SI-gewricht etc. wil ik niet meer aan mee doen, dus dat heb ik al heel vroeg verteld. Andere reden om het vroeg aan hen te vertellen is dat ik zo ziek ben iedere keer en de docenten dan niet raar op kijken als ik tien keer in een les het lokaal uit ren .
Haha te bizar dit.. Had gisteren soep gemaakt. Geeoon bouillon met wortel en vermicelli. Warm het net op, neem 1 hap, getver! Kan toch niet nu al bedorven zijn?! Moest echt kokhalzen ervan dus heb t maar weggegooid. Wel 1 hap gehad maar kan geen kwaad lijkt me
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!! Ik heb weer een super echo gehad, volop was die kleine aan het spartelen! Ml lief wist niet wat die zag! En bo die riep heel de tijd ooooo mama voel je dat ook??? Dikke 4,2 cm groot alweer en alles zat er op en aan. We zagen ook dat hij/zij zijn tong uitstak en slokjes nam echt grappig! Nu vind ik het wel lang duren tot 20 weken echo hoor.....maar als je dan het kindje ziet is het echt al groot! Verder hoop ik dat echt iedereen ook een mooie echo krijgt! Uitgerekende datum 09-02-2015
Fijn Kelly! Ik heb zojuist ook een echo gehad. Was ook goed. Kindje was gegroeid, maakte een mooie koprol en het hartje konden we even horen. We stonden eigenlijk zo weer buiten. Ben weer helemaal opgelucht. Als ik het goed heb onthouden is 9 februari de uitgerekende datum, vraag het vrijdag nog even na bij de VK. Ze heeft meerdere metingen gedaan en toen het gemiddelde genomen. Het kindje lag eerst op zijn kop. Het blijft wonderlijk om te zien! Meteen afspraak voor 20 weken echo gemaakt, dus tot 25 september wachten om ons kleintje weer te zien. Kijken of ik mij tot die tijd kan bedwingen om geen pretecho te nemen