Uitgerekend 1-15 februari 2015

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door furby, 24 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mouster

Mouster Lid

10 mei 2013
    74
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wel leuk hoor, dat zoveel van jullie thuis naar het hartje kunnen luisteren :)
    Ik vind het best wel spannend, de echo over een weekje. Baby voor het laatst gezien met 7 weekjes, dus ik hoop maar dat alles nog goed is.

2. aardbeitje18

aardbeitje18 Niet meer actief

Mouster wat heb je de echo pas laat dan! Met 12 weken kunnen ze de termijn al niet meer heel betrouwbaar meten zei mijn vk. Maar wel spannend is alweer een tijdje geleden dan voor jullie ja.

Vandaag kinderwagens getest en we gaan voor de mutsy igo :D

3. Liss90

Liss90 Actief lid

8 jun 2014
    126
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij mogen weer op 4 augustus maar dit is dan wel een pretecho!
    De eerstvolgende gewone echo is eigenlijk pas de 20 weken echo maar zo lang kon ik niet wachten! Vond tussen de 9 weken en 20 weken een iets te lange periode zitten dus dan maar een pretecho tussendoor :)

4. Mouster

Mouster Lid

10 mei 2013
    74
    0
    6
    NULL
    NULL
    @Aardbeitje, ja dat klopt. Dat was ook minder handig, maar ja de huwelijksreis was al geboekt en we komen pas na de 12w grens terug, dus het was niet anders.
    Ach, als alles maar goed is dan maakt een weekje meer of minder qua schatting me niet zoveel uit. Maar ik ben vooral heel ongeduldig nu :D

Wat leuk, de Mutsy's lijken mij erg leuke kinderwagens! Heb je hem al of wacht je nog even?

5. aardbeitje18

Aah vandaar Mouster dan is het inderdaad niet anders en met de termijn van de 7 weken echo zal het ook wel niet veel schelen (bij ons scheelde t met de 6 weken echo maar 2 dagen)
    Nee we hebben hem nog niet gekocht, gaan nog even bij een andere zaak kijken volgende week en dan bestellen we hem denk ik ook gelijk.

6. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Alles was goed woehoee
    Zelfs even 3d dus mijn geduld is wel geloont hihi

Helemaal verliefd

7. mamsvan6

mamsvan6 Actief lid

14 jan 2014
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh jmay: gefeliciteerd.

BLIS: goede vakantie gehad?

en iedereen met een goede echo gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!

8. aardbeitje18

Jmay mooie echo!!

9. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Wij zijn weer huis, heerlijk :)
    We zaten voor 3wkn in ons vakantiehuis in Frankrijk, de jongens hebben zich goed vermaakt en wij zijn uitgerust.
    Wel ben ik erg onzeker geworden en twijfel ik of ik morgen de vk ga bellen of ze tijd hebben om een echo te maken.
    3wkn is dan wel weer erg lang wachten.
    Mijn buik is wel lekker gegroeid.

@evenstar; gecondoleerd!

@JMay; gefeliciteerd met je goede echo!
    Het wachten wordt dan zeker beloond!

@mamsvan6; hoe gaat het met jou?
    Onze vakantie was goed :)

10. mamsvan6

mamsvan6 Actief lid

14 jan 2014
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi BLIS,

Fijn dat je een goede vakantie gehad hebt.
    Ik vind het knap van je dat je het 3 weken volgehouden hebt zonder echo.
    Ben vorige week woensdag nog voor een extra echo geweest ivm bloedverlies. alles was gelukkig goed.
    Als ik me erg onzeker voelde, mocht ik deze week nog een extra echo, maar wacht nu maar af tot dinsdag. Dan staat de volgende echo gepland om kwart over 8. Kijk er nu toch wel naar uit moet ik zeggen.

M'n buik groeit ook goed, maar heb het nog tegen niemand verteld, ook niet tegen de kinderen. m'n dochter van 4 zei wel een keer tegen me dat ik een dikke buik kreeg. Vroeg ook of er een baby in zat. heb ik maar gezegd : als mem een baby in haar buik heeft, vertel ik dat wel een keer. oke zei ze toen en ging weer verder met spelen.

evenstar:
    gecondoleerd.

11. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @mamsvan6; ik dacht ook echt dat ik het niet vol ging houden...dat ik naar een privékliniek zou gaan om een echo te laten maken etc.
    Maar we zijn weer thuis, morgen ga ik wel even contact zoeken met de vk.
    3wkn duren dan wel erg lang...nu nog wachten tot dinsdag lijkt niks maar voor mij net even te lang.

Onze jongste voelde een paar dagen terug aan mijn buik en zei: "mama, heb jij een baby in je buik?" Ik heb hem helaas geen antwoord kunnen geven maar ohw wat zou ik hem het al graag willen vertellen. Even geduld nog :)

Naar dat je ineens bloedverlies had, waar kwam het vandaan? Hebben ze dat kunnen zien? Gelukkig was de echo goed!

12. Memskie

Memskie Actief lid

24 mrt 2014
    306
    0
    0
    Mooie foto's JMay! Het was het wachten waard! ;)

Mamavan6: mijn zoontje van drie vroeg ook opeens of ik een baby in de buik heb... Heb ook een beetje vaag antwoord gegeven. Ging hij mee akkoord :D Wanneer vertellen jij (jullie) het aan de brusjes? Ik denk dat ik het volgende week na de 12 wk. echo doe...

Fijne zaterdag allemaal!

13. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Hier ook extra echo gepland! 18 aug hebben we weer een pret 2d echootje met de 16 weken. Dan hebben we met de 7, 8, 10, 12, 16 en 20 weken echo's gehad. En dan nog de 4d tussen de 25e en 30e week.

Wij hebben de dopler ook en het maakt me zo gerust. Heb hem nu snel gevonden, mijn moeder heeft gister nog meegeluisterd.

Gister nog even maten opgemeten voor mijn jurk. Mijn buik is in 2 maandjes gegroeid van taille 74 naar 84! Hahaha, borsy 3 cm erbij. Dus goed dat ik ben gaan meten :p

Ik ga eens wat poetsen. Lief is werken, vanavond fotoshoot dus druk dagje.

14. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames. Lees dat er een paar goede echo's waren, super nieuws!

Ben het zwanger zijn nu al een beetje zat, heb weer twee wat mindere dagen achter de rug en wordt nu ook 's nachts wakker omdat ik misselijk ben. Alles in huis stinkt (ook al is het gewoon schoon), maar schoonmaken wordt ik flink misselijk van. Kortom heb het echt even gehad, vandaag moet gewoon beter gaan :p.

Vanavond gaan we de kinderwagen ophalen :D. We hebben een maxi cosi mura 4 via marktplaats kunnen scoren. Wagen is krap 2 jaar oud en alles zit erbij, inclusief winterdekentjes voor de reiswieg enzo. Ook meteen een autostoeltje erbij, dus alles compleet.

15. JimmyChoo

JimmyChoo Actief lid

7 feb 2014
    255
    0
    16
    Haha vliegje, jurk moet aardig bijgesteld worden! Wanneer gaan jullie ook alweer trouwen?

Hieronder ook nog even onze 12 weken echo.. Ben nu 12+6 volgens de gyn.

Bijgevoegde bestanden:

16. Memskie

Memskie Actief lid

24 mrt 2014
    306
    0
    0
    Mooie foto JimmyChoo!

17. mama lucy

mama lucy Fanatiek lid

12 sep 2012
    1.163
    0
    36
    mooi jimmychoo!

18. mamsvan6

mamsvan6 Actief lid

14 jan 2014
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi memskie,

ik denk dat wij het vertellen als we terug van vakantie zijn, ben dan 13 weken. Het wordt nu al wel lastig, loop heel vaak m'n buik in te houden. Wil het ook niet te vroeg vertellen, omdat ons vorige kindje na een zwangerschap van 17 weken gestorven is. maar lang uitstellen lukt niet meer.

Hoi BLIS,

Ze konden niet zien waar het bloedverlies vandaan kwam. Normaal gesproken heb ik wel vaker bloedverlies bij een goede zwangerschap, maar de schrik na Aron zit er nog goed in.
    Is het nog gelukt om een afspraak voor een echo te maken?
    Vindt het trouwens wel bijzonder dat wij tegelijk zwanger zijn. Kun je je onzekerheid even delen. Vind ik wel fijn. :)

mooie echo jimmychoo

19. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Grrr, mijn zoontje was om half zes wakker. Gisteren om vijf uur. Ben kapot! Vandaag geen tijd om overdag even te slapen. Mijn schoonzusje komt zo op bezoek, mijn zwangerschapskleding weer terugbrengen. En een berg boeken die ze geleend had, die heb ik weer nodig voor de vakantie.

@vliegje Leuk hoor zoveel echo's! Ik kon het ook niet laten met 6 weken een keer te gaan. En heb ik oktober 2 echo's gepland bij de verloskundigen opleiding. 2 keer gratis kijken!

@blis Klinkt heerlijk je vakantie!

@muis87 Balen dat je niet lekker bent zeg. Hopelijk wordt dat snel minder

Heb gisteren wat tijdschriften en folder van de vk gekregen. Daarin stond dat je niet meer dan 10 kg mag tillen. Beetje jammer dat mijn zoontje 11 kg is haha

20. Kellyk

Kellyk Niet meer actief

EVEN OVER DE DOPPLER, IK HAD DE VRAAG GESTELD HIER OP HET FORUM AAN DE VK OF HET PRIMA IS DAT JE DIT DING GEBRUIKT DIT IS HAAR ANTWOORD.

Re: luvion doppler van de babydump
    Hoi KellyK,

Een doptone werkt op basis van geluidsgolven, dus geen straling, die worden teruggekaatst als ze een kloppend babyhartje registreren. Zeker vroeg in de zwangerschap is het vaak even zoeken voordat je het hartje gevonden hebt en worden deze stralen in verhouding langdurig op je buik gericht. Er wordt aangenomen dat het langdurig blootstellen van deze geluidsgolven aan het ongeboren kindje geen kwaad kan, maar dit is nooit bewezen. Af en toe is geen probleem, zoals bij de controles bij de verloskundige of gynaecoloog. Het is anders als je iedere dag met je eigen dopten naar het hartje gaat luisteren.
    Daarnaast is goed je te realiseren wat de gevolgen kunnen zijn van het zelf luisteren. Wat als je het hartje niet kunt horen? De kans is groot dat je, hopelijk ten onrechte, je grote zorgen gaat maken.
    Daarbij luistert een verloskundige of gynaecoloog naar hoe het hartje klopt. Zij letten onder andere op de snelheid en het ritme. Een afwijkend patroon zal door jezelf waarschijnlijk niet zo snel worden opgemerkt.
    Dus als je ongerust bent kan je beter je eigen verloskundige of gynaecoloog bellen voor een extra onderzoek.
    Ik raad het gebruik af als het voor je geruststelling is. Om het hartje even te laten horen aan opa of oma vind ik wat anders, maar dan ook echt met mate.
    Je bent vrij om te doen wat je wil natuurlijk, maar dit is mijn advies.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina