Uitgerekend 1-15 februari 2015

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door furby, 24 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kellyk

Kellyk Niet meer actief

Daar woon ik:D
    Toevallig zaterdag geweest en hmm is niet zo groot hoor.
    Maar ze hebben er alles hahahaha
    Ja over die doppler de een zegt zus en de ander zo, ik zou doen waar je je goed bij voelt dan zit het altijd goed.

2. Kellyk

Kellyk Niet meer actief

OOOOOo net als bij de eerste beginnen mijn hartklopping alweer...

Regelmatig hartoverslagen is echt niet fijn!
    Bij bo daarom ook in het ziekenhuis moeten bevallen en onder controle, ik ben benieuwd waar dit op uit gaat draaien pffff:(

3. aardbeitje18

aardbeitje18 Niet meer actief

Oohh dan zal die hier al helemaal niet groot zijn..zag net toevallig bij de onlinefolder van babydump alle adressen met grootte staan..eindhoven 4000m2 en hier 2000m2 hahaha nja als ze alles inderdaad maar hebben.

Ooh Kelly dat is wel minder :( je zou graag thuis willen bevallen dit keer? Is het de vorige keer in het ziekenhuis allemaal goed gegaan met je hart enz? Want misschien mag je nu dan wel thuis bevallen omdat er de vorige keer dan niks mee gebeurt is?

4. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    We zijn een paar keer in Roosendaal geweest, daar is het 2500 m2 dus met Eindhoven gaan we er al op vooruit :p

Bij Prenatal is het niet te betalen en Babypark is weer duurder als de dump volgens mij. Nog meer zaken in de buurt van Eindhoven? Als we morgen toch aan het rijden zijn (met de nieuwe toet :D).

5. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Kent iemand de winkel van Asten in Tilburg?

6. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Je kan wel eens bij de babypark gaan kijken, die vind ik echt groot! Je kan dan altijd nog kijken of ze hetzelfde bij babydum verkopen, dat schijnt wel goedkoper te zijn.
    Wij hebben vorige keer ongeveer alles bij babypark gekocht. Wel zo makkelijk

7. mama lucy

mama lucy Fanatiek lid

12 sep 2012
    1.163
    0
    36
    Van asten is ook een mooie grote winkel vind ik maar ben nog nooit bij babydump geweest dus kan niet echt vergelijken. Ik vind van asten wel vrij duur.

8. mama lucy

mama lucy Fanatiek lid

12 sep 2012
    1.163
    0
    36
    Net een mooi echo gehad! Kleintje lag heerlijk te duimen. Ruim 6cm alweer dus iets vooruitgezet. Nekplooi was mooi dun, vrijdag uitslag van bloed. En de arts denkt dat we een jongetje krijgen!

9. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Fijn mamalucy!

Heeft iemand verstand van ouderschapsverlof?
    Ik werk bij mijn vader en oom en het is nogal een gevoelig onderwerp hier, dat ik minder ga werken (echt heel vervelend..). Ze zijn gelijk in de stress. Ik pas mijn uren aan (langere werkdagen) en ga van de 37,5 naar de 34 uur. Nog genoeg lijkt me! Ben maar 1 hele dag vrij. Ze moeten niet zo zeuren hoor.
    Maar ik wilde vrijdags om 14.00u stoppen met werken, loon is dan niet toereikend dus moet tot 15.00u doorwerken.
    Nu denk ik eraan een tijdje ouderschapsverlof te nemen zodat ik vrijdag om 13.00u of 14.00u kan stoppen. Hoe werkt dat precies? Je krijgt dan wel doorbetaald begreep ik maar bouwt er geen vakantieuren over op?
    Op internet staat 26 weken, maar hoeveel uur is dat dan?

10. JimmyChoo

JimmyChoo Actief lid

7 feb 2014
    255
    0
    16
    #3730 JimmyChoo, 28 jul 2014
    Laatst bewerkt: 28 jul 2014
    Volgens mij krijg je de uren die je opneemt als ouderschapsverlof niet doorbetaald. En het aantal uren ligt aan de uren die je nu werkt. Als je 34 uur werkt heb je 26x34 uur ouderschapsverlof.. Dacht ik.
    Moet dat ook echt eens gaan uitzoeken. Wij willen niet dat de kleine 5 dagen per week naar opvang moet. Ik heb me trouwens wel al aangemeld bij de vakbond, mocht werkgever moeilijk gaan doen.

11. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Ik werk straks 3 hele dagen van 8.00u tot 17.00u en 1 dag van 8.00u tot 15.00u. En wilde dus liever tot 14.00u maar ja tis even niet anders.
    Woensdags vrij. We hebben 2 dagen oppas nodig. 1 dag komt mijn moeder naar ons en 1 dag gaat de kleine naar schoonouders. Tis best ingewikkeld en wil hier niet teveel olie op het vuur gooien. Heb er recht op, maar bij familie werken is in dit soort situaties zoveel moeilijker... Ga met 4 uurtjes minder werken per week gewoon ruim 200 netto minder verdienen. Vind ik een flinke terugval al.

12. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    en je bedoelt ouderschapsverlof denk ik? Zwangerschapsverlof krijg je altijd doorbetaald toch?

13. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    O ja lees dat het niet doorbetaald. Maar wat is dan het nut van het verlof? Dan kan je toch beter tegen je werkgever zeggen dat je bv 32 uur werkt ipv 34? Of snap ik iets niet? Tis allemaal best ingewikkeld.

14. JimmyChoo

JimmyChoo Actief lid

7 feb 2014
    255
    0
    16
    Ja sorry, bedoelde inderdaad ouderschapsverlof.
    Ik ga eerst kijken of het mogelijk is om 1 dag in de week te gaan thuiswerken. Met mijn werk gaat dat best. Zo behoud ik tenminste m'n salaris. Want het is inderdaad nogal een terugval. Een dag minder is al dik 200-300 euro.
    Denk dat mijn ouders en schoonouders wel beide een dag willen oppassen. Vriend kan misschien ook een dag thuiswerken tegen die tijd en ik hopelijk ook. Is echt zo'n geregel! :(

Snap eigenlijk ook de toegevoegde waarde niet. Misschien dat het aantal uren iets tijdelijks is en je hierna makkelijker terug kunt naar je oorspronkelijk aantal uren. Als je dat zou willen.
    Alhoewel in 2014 bestond er nog ouderschapsverlofkorting maar dit verdwijnt in 2015. Dus toen was het wel nog voordeliger!

15. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Ja je krijgt op contract misschien de uren plus de ouderschapsverlofuren. Dus inderdaad zekerheid ofzo?

Ja ik moet ook gewoon bijna fulltime blijven werken. Werk nu 37,5 maar iedere dag tussen 12.00u en 13.00 pauze.
    Ga dat straks doorwerken en begin in de ochtend vroeger. Dan werk ik ruim 3,5 dag maar ben ik toch 1 hele dag vrij. Mijn vriendin is meestal 2 dagen vrij. Dus komt mooi uit. Alleen zij verdient gewoon niet zoveel (bakker in supermarkt en ondanks de vroege tijden geen ORT ofzo) dus het is beter dat ik meer blijf werken want heb gewoon een beter loon.

16. Kellyk

Kellyk Niet meer actief

Ik heb geen last van verlof, ben namelijk al jaren huismama:D
    Heeeeeel fijn!!

O en iemand vroeg over mijn hart, ja dat was toen zo erg dat in echt in het zk moest bevallen. Zou graag thuis willen nu, maar moet zeggen vond de ruggenprik ideaal!!!
    Dus ik denk toch dat het zh wordt, en aangezien mijn hart nu al moeilijk doet zal het wel indicatie wel weer worden.

En ja hoor de babydump is best groot dus je wordt heeeeeeeeeeeeeel hebberig!:D

17. aardbeitje18

aardbeitje18 Niet meer actief

Okee! Ja een ruggenprik lijkt mij ook wel wat.. als ik dan hoor dat weeën 10 keer zo erg zijn als ongesteldheidskrampen (nou daar sta ik soms al van onderste boven) dan denk ik ook wel geef mij dan maar een ruggenprik maarja dan zal ik wel in het ziekenhuis moeten bevallen en ik weet niet of ik daar wel een indicatie voor krijg...anders is het geloof ik nogal duur als je het zelf graag wilt..(en een ruggenprik voelt ook niet zo fijn toch? Maarja dat is wel eenmalig :p)

Heb nu voor het eerst een positiebroek aan wat zit dat heerlijk! Ben nog niet echt gegroeit ofzo maar mijn broeken zaten toch wel iets strak.
    Ik ben trouwens ook nog niks aangekomen qua gewicht en op de buikecho met 12 weken was de baby niet helemaal te zien dus het zal waarschijnlijk wel even duren voor mijn buik echt mooi groeit (het zit nu nog zo laag, ik vind het zo mooi als het boven je navel en onder je borsten ook mooi mee rond hahah) nou moet nog maar mooi even geduld hebben.

18. JimmyChoo

JimmyChoo Actief lid

7 feb 2014
    255
    0
    16
    Met een medische indicatie kun je inderdaad kostenloos bevallen. Er is dan nl. geen eigen bijdrage. Als je zonder medische indicatie in het ziekenhuis wil bevallen worden de verblijfskosten vergoed tot 200 euro per dag. Moet je wel naar een gecontracteerd ziekenhuis. Je hebt dan dus een eigen bijdrage. Maar je hebt wel aanvullende verzekeringen die deze eigen bijdrage vergoeden! Dus dat zou je eens goed moeten navragen bij je zorgverzekeraar.

19. Eline83

Eline83 Actief lid

14 feb 2014
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hè meiden,

Vanmiddag de vlokkentest gehad, deze viel wel weer mee. Beetje gek gevoel. Van 12 tot 15:30 in het ziekenhuis geweest. Gesprek hier en daar. Voor onderzoek hebben ze bloed en wangslijmvlies afgenomen bij mij. Vrijdag krijgen we de uitslag van de vlokkentest. Deze zal toch wel hetzelfde zijn. Maandag hebben we de afspraak staan om de zwangerschap te beëindigen. Ben vergeten te vragen of ze al weten wat het geslacht is. Ik denk zelf een jongetje. Dan moeten we nog op een naam uit.
    Voor morgen ziek gemeld. Kan ik lekker een dag huilen en mezelf zielig vinden. Woensdag komen mijn ouders thuis van vakantie, die weten het slechte nieuws nog niet!

20. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Vreselijk Eline!
    Kippenvel bij het lezen van je bericht.
    Je komt sterk over Eline, maar oh wat zal het weer zwaar zijn.

Deel Deze Pagina