Uitgerekend 1-15 februari 2015

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door furby, 24 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Straks de nekplooimeting, ben blij dat we dan meteen even kunnen spieken hoe het met gupje gaat. Voelde me de laatste paar dagen zo veel beter dat ik nu flink aan het twijfelen ben, dus echo komt echt geen dag te vroeg.

2. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @anemdo: welkom en sterkte!

@doppler: wij heben het hartje eergister ook niet kunnen vinden. Maar het is nog zo klein en het kan overal zitten. Van het weekend nog mar eens proberen.

@overgven: bij mij is het nu begonnen, bij de kleinste inspanning moet ik al naar de wc rennen. Erg iiritant, vooral omdat het bij Lennox tot het eind geduurd heeft, dus ik ben dr bang voor. Voordeel: ik was maar vijf kilo aangekomen.

3. japino181

japino181 Lid

10 apr 2013
    25
    0
    0
    Het aftellen is begonnen!
    nog negen uur :p

4. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Zo, even bijgelezen.
    Gister 30 geworden! Lijstje mag worden aangepast, pfff voel me oud haha.
    Mijn moeder kwam binnen toen ik net hevig kotsend op de wc zat weer, dus heeft me heel charmant op de wc, al aaiend over mijn rug, gefeliciteerd.
    Vandaag ook weer super beroerd, ben bang dat het weer terugkomt. Pffff en hoe... Maar goed, we nemen het zoals het komt.

Gister geslaagd voor het babykamertje, kinderwagen en box!! :) Zoooo blij! Lekker met de moeders wezen shoppen, het was 3 tegen 1 met de kinderwagen. Ik ben allemaal niet zo moeilijk, maar mijn vriendin had de Evo op het oog van Mutsy. Die stang kon gekanteld worden en aangezien wij beide klein zijn, veel fijner. Hij reed lekker ook, dus lief bleef bij de Evo staan en die is het dus geworden haha.
    Was heel leuk om te shoppen :)
    Gelijk de nieuwe auto getest, super!

Nieuwe meiden, welkom!
    Ik las van een opname?? Jeetje, heftig hoor. Voor eventjes maar hoop ik?

Succes meiden met de echo's.

Ik kan het hartje echt direct vinden. Luister bijna iedere dag, heb het binnen 10 sec. gevonden meestal en zet hem dan met 20 sec. weer uit.
    Vanochtend nog even gezocht en weer een mooi kloppend hartje gehoord.

Gister had ik zwaar ruzie op straat, vlogen 3 loslopende honden op de mijne af. Mijn reu is oud en versleten dus heb die ene grote loslopende hond een trap willen verkopen want hij had mijn hond vast. Heb sharpei's en beetje trekken aan dat vel en ze liggen open. No way dus! Ik ging zwaar zwaar over de zeik tegen die mensen, hormonsters ook denk ik? Daarna dus flink overgegeven, dus misschien stress? Maar ja, vandaag ook weer misselijk, maar ben ook doodmoe. Drukke dag geweest gister.

De bevalverhalen sla ik toch nog even over haha. Ik ben totaal niet kleinzerig, maar ben toch best angstig. Maar goed, we zien wel. Duurt nog even :p

Eline, hoe gaat het meis?

5. anemdo

anemdo Bekend lid

16 jun 2014
    550
    0
    0
    Rotterdam
    Zo, ik ben gelukkig na 1 nacht ziekenhuis nu weer lekker thuis. Nog even een paar dagen lekker rustig aan doen en nog wat meer op krachten komen. Vanuit het ziekenhuis ook primperan voorgeschreven gekregen dat zou beter helpen dan de emesafene die ik tot nu toe heb genomen. Dus hopelijk minder overgeven vanaf nu.

Het was wel raar om op een verloskunde afdeling te zijn. Allemaal vrouwen daar die bezig waren met de bevalling, het lijkt voor mij nog zo ver weg. Heb er eerlijk gezegd nog niet echt over nagedacht.

6. aardbeitje18

aardbeitje18 Niet meer actief

Fijn dat je weer thuis bent Anemdo.

Hier vanmorgen voor het eerst alles eruit gespuugt..normaal alleen wat kokhalzen maar dit keer ook echt eten eruit ;(

Wij zijn gisteren ook geslaagt voor een kamer en kinderwagen! Het is de mutsy igo air comfort geworden.

7. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    ♥ Bevallingslijst 1-15 februari 2015 ♥

1:
    ♥ Furby, 27 jaar, 1e kindje (29 januari) F
    ♥ Ellada, 27 jaar, 1e kindje (29 januari)
    ♥ Staartje80, 34 jaar, ?? (31 januari)
    ♥ Vio, 23 jaar, 1e kindje, F
    ♥ JimmyChoo, 27 jaar, 1e kindje
    ♥ Vliegje, 30 jaar, 1e kindje F (meisje?)
    ♥ Eline83, 31 jaar, 4e kindje

2:
    ♥ Bambinooo, ??, 1e kindje
    ♥ Key, 26 jaar, 1e kindje F

3:
    ♥ Aardbeitje18, 22 jaar, 1e kindje
    ♥ Evenstar, 34 jaar, 3e kindje F
    ♥ Wishgirl, 28 jaar, 1e kindje

4:
    ♥ Tamaramama, 30 jaar, 4e kindje (meisje?) F
    ♥ Mouster, 30 jaar, 1e kindje F
    ♥ Wespje, 29 jaar, 1e kindje

5:
    Anique87, 26 jaar, 2e kindje F
    ♥ BLiS, 29 jaar, 4e kindje F
    ♥ Calimero1979, 34 jaar, 2e kindje F
    ♥ Riean, 28 jaar, 3e kindje

6:
    ♥ Aukje83, 30 jaar, 3e kindje F
    ♥ Cassera, 21 jaar, 1e kindje F
    ♥ Manonniii, 27 jaar, 1e kindje F
    ♥ Liss90, 24 jaar, 1e kindje

7:
    Zonnetje04, 31 jaar, 2e kindje F
    ♥ R85, 28 jaar, 2e kindje F (Meisje?)
    ♥ Lauren1984, 30 jaar, 1e kindje (jongen?)
    ♥ Firsttimemom, 28 jaar, 2e kindje F
    ♥ JMay, 22 jaar, 2e kindje F

8:
    ♥ Napje1986, 27 jaar, 1e kindje
    ♥ Mama Lucy, 25 jaar, 1e kindje F
    ♥ Kiwipitje, 25 jaar, 1e kindje F
    ♥ Whoppie, 32 jaar, 2e kindje F

9:
    Cobydecoba, 28 jaar, 1e kindje
    ♥ HannekeG, 31, 2e kindje F
    ♥ Kellyk, 33 jaar, 2e kindje

10:
    Kiwi2010, 26 jaar, 2e kindje F

11:
    ♥ Faylin, 30 jaar, 2e kindje F
    ♥ Duvellie, 24 jaar, 1e kindje
    ♥ Memskie, 28 jaar, 2e kindje
    ♥ Muis87, 27 jaar, 1e kindje
    ♥ Kimm1985, 29 jaar, 2e kindje

12:

13:
    ♥ Vraagtekentje, 21 jaar, 1e kindje
    ♥ demel 89, 24 jaar, 2e kindje
    Koosje25, 25 jaar, 1e kindje

14:
    ♥ Toeteke, 28 jaar, 1e kindje F(Meisje?)
    ♥ mamalicious, 32 jaar, 2e kindjeF
    ♥ Rugi, 29 jaar, 1e kindje
    ♥ Yasmientje14, 21 jaar, 1e kindje (jongen?)
    Maire4, 32 jaar, 4e kindje F(Meisje?)
    ♥ Mamsvan6, 37 jaar, 8e kindje
    japino181, 29 jaar, 1e kindje

15:
    ♥ bo1986, 27 jaar, 1e kindje
    ♥ miemie79, 34 jaar, 2e kindje
    ♥ Lady87, 27 jaar, 1e kindje

Vlindertjes:
    Julia1979
    ♥ Melliemuis
    Adriana85
    ♥ Ukkieuk
    Anouk89
    ♥ Wensje88

Afspraken:

Juli:
    30: Japino181 eerste echo 18.30
    30: Liss90, controle vk
    30: Muis87 nekplooimeting 9.00
    31: Bo1986
    31: JimmyChoo vk
    31: Calimero1979 nekplooimeting

Augustus:
    1: Mouster 2e echo
    1: Memskie 2e echo
    4: Napje1986 Controle VK
    5: Vraagtekentje 2e echo
    5: Toeteke, afspraak gyn en echo
    5: JMay Controle VK
    6: Lauren1984 Controle VK
    6: BLiS 4e echo
    8: vervolg vk en uitslag bloed
    11: Calimero1979 echo bij vk
    13: Vio geslachtsbepaling
    14: Furby controle vk
    18: vliegje Pretecho 2D
    19: Vliegje controle VK 16wkn
    19: Liss90 geslachtsbepaling
    20: Ellada controle VK 16wkn
    21: Kiwipitje controle VK
    21: aardbeitje18 Controle VK
    25: Vio controle VK
    27: HannekeG Pretecho (geslachtsbepaling)
    28: JMay Geslachtsbepaling

September:
    9: Vliegje 20 weken echo
    11: Ellada 20 weken echo
    15: Vio 20 weken echo
    16: Liss90 20 weken echo
    25: HannekeG 20 weken echo
    25: JMay 20 weken echo

Wijzigingen graag doorgeven in kleur ;)

8. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zo terug van de nekplooimeting en wat ben ik blij dat we die echo gedaan hebben. Ze heeft bijna een uur lang alles bekeken van de kleine. Van zijn teentjes tot zijn neus is alles goed bekeken en helemaal in orde bevonden. Kans op down is kleiner dan 1 op 16.800 nog wat en patau en edwards kleiner dan 1 op 50.000. Nekplooi was 1,6 mm. Kindje deed het super. Was vruchtwater aan het drinken, je kon hem echt zien slikken en had nu dus ook een volle maag en blaas. Guppie stak ook zijn hele hand in zijn mond om erop te sabbelen :p. We hebben een stuk of 30 foto's mee gekregen, ook 1 waarop hij zijn tong uitsteekt en 1 waarop hij zijn vinger opsteekt. Deze echo was zijn geld echt helemaal waard. We hebben nu ook voor het eerst het hartje kunnen horen.

Echo mevrouw heeft ook nog even gekeken naar de nub, maar daar durfde ze echt geen voorspelling aan te doen. Bij jongen zou de uitstulping naar boven moeten staan en bij een meisje beneden (of andersom, heb ik niet onthouden :p), maar bij onze gup stond die precies in het midden recht omhoog. Dus normaal durfde ze wel te gokken, maar nu had ze geen idee.

Bij thuiskomst een pakketje ontvangen, manlief begint te glunderen en zegt heel triomfantelijk, alsjeblieft en gefeliciteerd met de goede echo. Ik een beetje verbaasd, we hadden toch alleen een voetvijl besteld? Blijkt hij een doppler voor me te hebben gekocht :). Ook al raad de vk het af, ga nu toch af en toe wel even luisteren.

Oeps lang verhaal geworden, maar moest even mijn blijdschap kwijt.

9. aardbeitje18

Wat fijn Muis!! Zullen vast prachtige foto's zijn! :D

Zijn hier ook al meiden die zich aangemeld hebben bij een kraamzorgbureau? Ik heb ons net even ingeschreven. Hoever van te voren zou zo'n intake zijn? Want kijken ze bij de intake ook gelijk al naar de babykamer en of alles al compleet is? Want dat is bij ons in oktober pas klaar dan word het spul ook bezorgd en zodra de babykamer klaar is kopen we ook pas het beddenspul, aankleedkussen, douchespul en noem t maar op. Het is nu ook nog een rommelkamer dus als ze al eerder langskomen dan is er alleen troep te zien

10. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @kraamzorg; Ik kreeg het advies ons nu binnenkort wel in te gaan schrijven, ik durfde dit nog niet eerder aan ivm onze geschiedenis.
    Ergens in de komende dagen zullen we bekijken waar we ons gaan inschrijven.

Intake is pas later in de zwangerschap, volgens mij was dat ergens rond de 30wkn? Ik weet het niet meer.
    Ze gaan trouwens niet al controlerend je babykamer door hoor, dat is achterhaald. Dus heb daar geen haast mee om te denken dat je alles dan al klaar moet hebben.

11. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Nog niet ingeschreven nee...
    Ik moet dat gaan doen en voor het kdv vast kijken of er nog een plekje is. Maar eerst de oppassrs (zusje en moeder) vragen of ze nog op willen passen.

12. bo1986

bo1986 Bekend lid

16 aug 2012
    899
    40
    28
    Alle nieuwe meiden: welkom!!

Muis, wauw lijkt me super om dat allemaal te zien tijdens de echo! Je zal wel helemaal in de wolken zijn!! Zet je hier zo nog een foto erop?? Ben zo benieuwd!!

japino, hoe is het gegaan??

Hier: morgen de 12 weken echo.. Op 1 of andere manier ben ik echt heel zenuwachtig en heb ik het idee dat het niet goed zit.. Heb al sinds dat ik 8,5 week ben geen symptomen meer.. Opzich wel fijn maar voel me er erg onzeker door.. Niet dat ik veel symptomen heb gehad overigens! Gelukkig morgen al om 9.10 de afspraak dus dat is wel erg fijn! Vanavond lekker vroeg slapen des te eerder is het morgen zover..

Ik hoor veel verhalen over de dopler/ kinderkamers/ kinderwagens enz.. Ik ben nog zo onzeker en geloof nog steeds niet dat ik zwanger ben dat ik daar echt nog niet mee bezig ben.. Vind dat eigenlijk best raar van mezelf!

13 aug heb ik om 13.00 de nekplooimeting

13. JimmyChoo

JimmyChoo Actief lid

7 feb 2014
    255
    0
    16
    Muis, wat een goed nieuws! De nekplooi bij onze kleine was 1.5mm, maar uitslag krijgen we pas volgende week vrijdag. Ik word helemaal gek. Bij ons in het ziekenhuis is het schijnbaar de regel dat het bloed voor de combinatietest op dezelfde dag geprikt moet worden dan de nekplooimeting. En dit moet worden opgestuurd naar het AZM. Aaargh.

Whoppie, niet nagedacht over een gastouder? Schijnt vele malen goedkoper te zijn als een kinderdagverblijf en een gastouder heeft vaak ook meerdere kinderen. Wij zijn er aan het denken om.een gastouder in te schakelen ipv kdv.

Heb nu wel echt zin om ook te gaan shoppen voor de kinderkamer! Misschien dit weekend..

We hebben trouwens ook m'n beste vriendin gevraagd om peettante te worden. Ze was echt super blij met het nieuws dat we zwanger zijn en dat ze peettante mag worden. Ze gaat de kleine ontzettend verwennen haha.. :) Ik heb het boekje Tante! voor haar gekocht.

14. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    JimmyChoo bij ons was het ook op de dag van de echo bloedprikken en een paar dagen later uitslag in huis. Onze kans was stukken groter als van Muis, maar ik ga me geen zorgen maken (1:5000 bij ons). Muis, super dat je zo'n uitgebreide echo heb gehad zeg!

Wij hebben ook al aangemeld voor Kraamzorg.

15. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zal even de twee grappigste foto's erop zetten, waar hij zijn tong uitsteekt en zijn vinger opsteekt :p.

16. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Niet te veel zorgen maken Bo, alles zal vast goed zijn met de kleine.

17. aardbeitje18

Haha wat leuk die foto's Muis geweldig!!

18. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Leuk die foto's!

19. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @jimmychoo: gastouder wel over nagedacht. Maar onze zoon zit bij een kdv en daar is het echt goed. We willen de kleine dan ook daarheen doen. Ws wel flexibele opvang (dat je per uur betaald). Bij een gastouder in ons dorp is er wat met ontucht geweest (zoon van go) en daar krijg ik toch de kriebels van. Mijn zusje en moeder passen de andere dagen op. Zusje weet niet of ze iedere week op twee wil oppassen. mijn moeder zeker wel en ws ga ik nog 4 uur minder werken. Dus wellicht kan mijn zusje dan om de week oppassen.

20. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Wat een leuke foto's zeg!

Deel Deze Pagina