@Kraamzorg: Ik geb alle websites bekeken en die waarbij m'n gevoel het beste was gekozen... Het is inderdaad een beetje ienemienemutte...
Rondvragen naar ervaringen bij vrienden? Ik heb de eerste keer min of meer vertrouwd op het advies van de vk. Die werken samen met 2 grotere organisaties. En ik vond het belangrijk dat ze goed advies over borstvoeding konden geven, dus lactatiekundige certificaten hadden. Ik heb toen voor het Groene Kruis gekozen, dat is 2 keer supergoed bevallen.
Hey volgens mijn banner zit ik vandaag in het 2e trimester (valt in de 14e week, zo'n beetje op de helft). Ik moet zeggen dat ik me echt beter begin te voelen, wat een opluchting!!
Leuk is die banner he, wat een fijn gevoel dat je in het 2e trimester bent aangekomen. Zeker ook nu je je beter begint te voelen.
Ja ik zit ook in het 2e trimester. Ben eigenlijk 2 dagen verder maar houd mijn eigen telling aan ivm de geplande IUI. Vannacht lopen spoken, veel drukkende buikpijn. Leek een beetje op een blaasontsteking, maar misschien darmen (heb daarna lekker wat scheetjes gelaten en dat luchtte op haha). Maar wel weer een halfuur wakker gelegen vannacht en maar even gefacebookt pfffff. Bijna weekend, ben er aan toe. Weinig op de planning staan gelukkig!
Mamsvan6 fijne vakantie! Lekker genieten. Ik moet nog een late dienst draaien en dan ook anderhalve week vakantie (had al 2 weken gehad eind juni)
Wij hebben pas in september vakantie, nog even doorbikkelen. Dan eerst een week van voorbereiding voor het trouwen en daarna nog een midweekje Centerparcs als huwelijksreis Wel in een luxe huisje met bubbelbad En de hondjes mogen lekker mee. Heb er enorm zin in!
Ja die drukkende buikpijn heb ik ook ooit ik merk dan dat het na het plassen weg is. Ja of je gaat scheten laten dat kan ook hahahhaa
Hebben jullie dat ook ondanks dat je over de 12 weken bent en regelmatig het hartje hoort je onzeker blijft..
Ja ik ben ook best wel onzeker..ik heb geen dopler en mijn buik groeit ook niet echt. Het enige waar ik nog last van heb is 2 a 3 keer plassen ' s nachts ( voor de zwangerschap 1 keer) en 's ochtends vaak bij mijn 1e eten soms kokhalzen. Vervelend he dat onzekere
Ik heb het niet zo erg meer. Ik voel heel kleine bewegingen af en toe, dat helpt wel. Een doppler is ook geruststellend. Wat ik wel lastig vind is dat je gewoon nooit zeker weet of het kindje gezond is. Wij hebben geen combinatietest laten doen, en dat is (net als vorige keren) een weloverwogen keuze geweest, maar toch ga ik dan weer echo's van anderen met die van mij met 10 weken vergelijken.
Hier nog wel eens onzeker hoor. Ondanks dat we het hartje om de dag luisteren. Ik kijk enorm uit naar onze extra echo met 16 weken.
Jaa ik kijk er echt naar uit als ik de baby voel bewegen maar dit kan nog wel tot 20 weken duren en indd onzeker of het kindje wep gezond is, wat zal ik ook zenuwachtig zijn voor de 20 weken echo..zou het vaak voor komen dat er iets niet goed is bij de 20 weken echo? Of zal het dezelfde kans zijn als met de combinatietest?
Inderdaad, dat is al een hele geruststelling straks. Al brengt dat ook weer onzekerheden met zich mee als je de kleine even niet voelt wanneer je dat wel zou willen
Ja, ik heb met Vtje, die echt altijd heeeeel bewegelijk was, een keer aan de CTG gelegen omdat ik minder leven voelde met 37 weken. Had ze gewoon een luie dag natuurlijk. Maar je bent toch wel even bang. Ik zat ook wel vaak een beetje te porren bij langere stiltes zeg maar
Ik probeer er nu al echt op te letten of ik iets voel. Houd nu iedere avond een knuffeltje bij mijn buik waar muziek uit komt. En dan voel ik geborrel. Maar het kunnen ook mijn darmen zijn. Weet nog niet wat ik moet voelen.
Vk zei gisteren dat ik waarschijnlijk pas heel laat iets ga voelen, omdat de moederkoek ervoor ligt. Dat zal wel de nodige stressmomentjes gaan opleveren als de meeste al iets voelen en ik nog niet..
@vio Kan je niet eens bij wat kennissen en vrienden vragen wat hun ervaringen zijn? Of anders bij de vk. Ik weet niet of het voor je zorgverzekeraar nog uitmaakt? @blis Ik kan me voorstellen dat het wel rust geeft dat de kans op herhaling heel erg klein is. Wel bijzonder dat je zoontje het al door lijkt te hebben @kellyk Ik blijf ook onzeker. Het is ook een beetje mijn eigen schuld, want ik heb altijd kleine babys grote zorg gekeken en zie ook op dit forum wat er allemaal mis kan gaan. Mijn eerste zwangerschap was ik veel minder onzeker, meer onwetend. Ik kan niet wachten tot ik de baby zal voelen bewegen. @20 weken echo De kans is denk ik groter dat ze wat vinden dan bij de combinatietest, omdat ze hier veel meer kunnen zien. De combinatietest kijkt maar naar 3 afwijkingen. Maar ook bij de 20 weken echo kunnen ze niet alles zien, dus het is nog steeds geen garantie dat alles goed is, maar het geeft wel meer zekerheid. Wij zijn de vorige keer na de 20 weken echo doorgestuurd voor GUO omdat de ventrikels in de hersenen iets te groot waren. We hebben toen 4 dagen moeten wachten, dat was echt een hel. Je gaat je van alles in je hoofd halen. Mijn bloeduitslag voor antistoffen vijfde ziekte is nog steeds niet binnen. Wil het nu toch wel eens weten. Net lekker wezen shoppen. Wat zwangerschapskleding gekocht. We gaan binnenkort op vakantie en weet niet of ik al mijn zomerkleding dan nog pas. Ik heb ook hele leuke babykleertjes gezien, maar heb me kunnen inhouden!!!