Uitgerekend 1-15 februari 2015

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door furby, 24 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Degene die de echo twee weken geleden deed had al voorspeld dat ik hem waarschijnlijk snel zou gaan voelen ook al is het een eerste kindje. Placenta ligt helemaal achter en baarmoeder lag er ideaal voor. Haar voorspelling klopt dus wel :D.
    Ik merk dat de kleine de doppler niet heel grappig vind, zwemt er meteen voor weg. Luister nu om de dag even een paar seconden, na die paar seconden is kleine ook al weg gezwommen. Dan ga ik hem ook maar niet verder plagen en opnieuw zoeken, dat ik hem gehoord heb is al geruststelling genoeg.

Slapen jullie ook zo slecht? Ik ga er nu 2 keer per nacht uit om te plassen en val daarna zo slecht weer in slaap. Heb het idee dat ik de halve nacht meekrijg terwijl ik voor de zwangerschap echt de hele nacht in coma lag en altijd goed doorsliep.

2. Ing82

Ing82 Lid

27 jul 2014
    10
    0
    0
    NULL
    Hoi hoi,

Hier ook weer boven water ;). Veel aan het werk, 1x een 10 tot 12 uursdienst en 1x 25 uursdienst (slaap dan op t werk). Drukke bedoeling en maak ook wel wat overuren. Als m'n zoontje slaapt duik ik er ook nog even in, heerlijk.
    Ik dacht dat de misselijkheid minder werd, helaas tanden poetsen (elektrisch) is nog steeds een no go :(. Mn gewicht valt mee, halve kilo aangekomen ongeveer.

Bij mn vorige zwangerschap had ik placenta aan de voorkant zitten, toen voelde ik de kleine vrij laat. Nu heb ik hem niet aan de voorkant, ben benieuwd wanneer ik echt iets voel.

Even een fb probleem, ik zat al te pb'en met blis maar krijg er geen foto bij... Mijn naam komt nogal veel voor. Kan dus niet bij fb pagina. Kan iemand me zoeken (naam: ingrid visser in combi profielfoto) en mij toevoegen?

15-8 heb ik controle vk en 19-8 geslachtsbepaling

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      17,2 KB
      Weergaven:
      3
  3. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik heb je toegevoegd als vriend Ing :)

4. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik heb als profielfoto mezelf met draagdoek met daarin de jongste en de kleuter aan de hand.

5. rugi

rugi Actief lid

4 okt 2013
    169
    0
    0
    Ik kan op de lijst voor 12 aug nekplooi meting
    En 25 aug 15weken controle. Ohja en ik denk een jongen!! ;)

6. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Wij hebben een druk weekend gehad sorry dat ik niet heb bijgelezen hihi

Leuk he de baby voelen ik voel de beeb ook af en toe al.

Hebben jullie al eens nagedacht waar je wilt bevallen ?
    Ik wil heel heel heel heel heel graag thuis bevallen echt heel graag haha.
    En dat komt omdat dit ziekenhuis heel slecht is..de kraamafdeling dan.
    Ik zei al.tegen me vk als ik nu weer niet thuis kan bevallen ga ik echt janken, nou dan doe ik met je mee zei ze haha
    Waarschijnlijk gaat ze wat eerder beginnen Met strippen in de hoop dat t dan eerder zelf begint en gewoon thuis kan

7. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    @waar bevallen: ik wil heel graag thuis maar woon vrij ver van het ziekenhuis af. Voordat er hier een ambulance is en ik in het ziekenhuis ben is er zeker 1 uur voorbij. Dat vind ik toch wel een groot risico, stel dat het niet goed gaat en ik toch naar het ziekenhuis moet, dan is 1 uur wachten te lang. Aangezien 60% van de thuisbevallingen van een eerste in het ziekenhuis eindigt weet ik niet zo goed of het dan wel verstandig is hier thuis te bevallen. Daar maak ik me dus best wel zorgen om. Stel dat het kindje in nood komt tijdens de bevalling thuis, dan telt iedere minuut en verlies ik onderweg naar het ziekenhuis kostbare tijd.
    Ik ga hier nog wel met de vk over praten, die heeft natuurlijk veel ervaringen met de grote afstanden tot het ziekenhuis hier in deze regio, dus die kan me daar vast goed over adviseren.

8. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.783
    7.372
    113
    Muis87, lastig he die beslissing, een uur vind ik ook wel ver ja. Hier is het 20 minuten als we normaal rijden, en de ambulancepost zit in onze straat, dus in een kwartiertje kunnen we er wel zijn denk ik.
    Sowieso vind ik het bij een derde wel anders, de tweede kwam ook gewoon thuis, dus ik acht de kans klein dat we tijdens de bevalling zelf naar het zkh zullen moeten. Bij een eerste is dat wel anders ja, die bevallingen eindigen toch wel vaak in het zkh.

@ slecht slapen, herkenbaar ja. Opeens moet ik 's nachts naar het toilet, dat hoefde ik nooit. Nu heb ik dan weer dorst, dan weer naar het toilet, dan een mug. Ben blij dat ik die extreme moeheid van de eerste maanden niet meer heb.

9. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    En nog een vraagje van mij aan jullie (ik blijf bezig met vragen op het moment :p). Nadat manlief en ik hebben 'geklust' heb ik de hele dag daarna flinke buikpijn, voelt dan echt beurs in mijn buik. Manlief voelt zich dan ontzettend schuldig de hele dag en ik merk dat hierdoor de zin erin toch wel een stuk minder wordt en bij hem ook. Ik weet dat het deels door bandenpijn is, maar dat beurse gevoel de hele dag is echt niet fijn. Iemand nog tips hiervoor? Want om nou de komende maanden helemaal niets meer te gaan doen zie ik ook niet zitten :p.

10. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    @muis
    Een uur is wel lang ja, maar de vk is daar super in getraind en heeft ook de nodige apratuur in der auto'tje :)

Bij ons kan de baby denk ik beter thuis geboren worden dan in jet zkh want daar is t helemaal niet veilig met dit rot ziekenhuis.

Lijkt me ook heerlijk thuis, gezien de vorige bevalling zal het thuis ook wel een stuk sneller gaan en zijn we daarna meteen lekker in eigen omgeving.
    Ook J. Kan meteen beter wennen.

Naja en als t wel.door een of andere rede t ziekenhuis word dan gaan wij maar Alkmaar en dat is voor ons ook bijna een uur rijden maar liever dat dan t ziekenhuis in Hoorn

11. aukje83

aukje83 Bekend lid

18 aug 2008
    888
    0
    0
    Laborant KNF
    Ik ben al twee keer thuisbevallen en hoop deze keer ook weer thuis te bevallen. Heb het ziekenhuis op 5 minuutjes rijden, dus mocht het nodig zijn dan ben ik er zo.

Bij mijn jongste ben ik s avonds bevallen om 22.30 uur, dus de oudste lag gewoon te slapen. Heerlijk!

Over het geslacht; bij de eerste twee zwangerschappen wisten we wat het geslacht was door de 20 weken echo. Ook deze keer zouden we het weer zo doen. Echter nu heeft mijn man zich bedacht, de verrassing lijkt hem leuker, ik wil het eigenlijk wel weten. Maar goed er is niet echt een tussenweg, best lastig dus!

voor op de lijst; op donderdag 18 sept heb ik de 20 weken echo

12. Bambinooo

Bambinooo Lid

27 mei 2014
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ bevalling, de vk vroeg bij ons met 12 wk ook al wat we wilden, toen nog niet over nagedacht. Nu wel, liefst thuis maar idd bij eerste groter risico. Denk nu over om in zh in bad te doen, schijnt heel fijn te zijn.

@ slapen, hier zelfde. Veel eruit om te plassen. Overdag niet ,maar was gister bij winkels voelde ik me beetje naar en moest telkens naar wc, heel vervelend. Direct cranberry's en idem sap gehaald zo bang dat blaasontsteking werd, maar is nu weer weg.... Snap eigen lichaam niet meer zo soms.

@ Heb afgelopen drie dagen opeens hoofdpijn, ben nu 15 wkn, herkennen jullie dit?

13. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Wij gaan naar een kraamhotel, halfuur van ons vandaan. Zit ook in het ziekenhuis, dus voelt veilig.

Muis, hier een drukke seksweek (wij kunnen het geen klussen noemen he haha) en ik ging vandaag flink over mijn nek. Had vanochtend na een vrijpartij steken, krampjes, misselijk. Dus we komen beneden en was goed misselijk en kon rennen. Ik ben ook echt oververmoeid. Ook wat seks betreft. Dus even rustig aan. Klaarkomen is ook een belasting voor je baarmoeder denk ik?

14. aardbeitje18

aardbeitje18 Niet meer actief

Ik weet nog niet waar ik wil bevallen.. het liefst toch wel in het ziekenhuis denk ik..gelijk op de goeie plek als er iets gebeurt.

@Bambinooo ik had afgelopen ma woe do en vrij ook hoofdpijn..heel irritant en heb dit normaal eigenlijk nooit (misschien 3 keer per jaar eventjes ofzo)

15. Memskie

Memskie Actief lid

24 mrt 2014
    306
    0
    0
    Ik heb een indicatie voor het ziekenhuis. 'N kwam te vroeg dus toen moesten we ook wel, maar geeft me ook wel een fijn gevoel.

Misselijkheid is wel een stuk minder geworden, maar soms opeens weer heel erg aanwezig. Die oververmoeidheid erken ik wel Vliegje, maar niet van de seks;) Hier staat seks op een laag pitje. Ik heb namelijk nu al weer last van veel jeuk aan schaamlippen. Heel irritant, maar daardoor ook geen zin aan gedoe daar. Met zwangerschap van N ook veel last van gehad, en ook veel blaasontstekingen gehad. Dit kwaaltje komt nu wel heel vroeg... Vorige keer was ik al in de 20 weken... :(

16. aardbeitje18

aardbeitje18 Niet meer actief

Wat is idem sap eigenlijk Bambinooo?

17. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Hier sowieso ziekenhuis, aangezien ik onder gyn val. Maar als ik onder vk zou vallen, zou het ook poliklinisch ziekenhuis worden, aangezien ze hier -bij mijn vk- geen thuisbevallingen doen. Ziekenhuis zit op ongeveer 5 - 8 min afstand, tenzij er een trein langskomt :p Dan moeten we wachten voor de overgang. Ik wil sowieso wel in het ziekenhuis bevallen, dus ik zit er prima :)

Ik heb zojuist een giga bestelling aan Bolero limonade de deur uit gedaan. Iemand bekend mee? Wil het toch eens uitproberen en kost geen drol. Ben het water zo beu en snak naar smaakjes :) Aangezien ik van water al bijkom (erfenisje van een leven continu diëten), ga ik dit eens proberen. Is suikervrij, dus voor mij beter dan sapjes (= brandend maagzuur) en andere dingen.

Hier nog steeds zo vermoeid :( En de misselijkheid is ook niet over. Heb wel weer steeds grotere tussenpozen tussen de misselijkheid door, maar dat was eerst ook tot het helemaal weg was. En weer keihard terugkwam. Dus ik juich nog niet.

Hier trouwens ook hoofdpijn. En dan echt van die hoofdpijn die voelt alsof m'n hersenen gefrituurd worden, terwijl er iemand op slaat met zo'n vlees-mals-maak-hamer-ding. Bluh.

18. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Aardbeitje, bambino bedoelt dat ze Cranberry's heeft gehaald en cranberrysap.

19. Memskie

Memskie Actief lid

24 mrt 2014
    306
    0
    0
    Ook cranberry denk ik... Ik kon dat niet weg krijgen, maar schijnt wel goed te helpen!

Zijn er ook nog dames met echo's vandaag? Fijne dag!

20. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Waar bevallen: nog geen idee. Met lennox bij 9 cm in de auto naar zh. Omdat ie in t vruchtwater gepoept had. Wilde toen eigenlijk thuis. Zh was wel fijn uiteindelijk omdat zn hartslag en zuurstof steeds slecht waren. Nu gaf ze aan dat ik t zh mss niet eens haal, omdat de eerste al zo snel kwam. Dus we zien t wel.. plannen kan je t toch niet.

Deel Deze Pagina