Die van mij lekte al toen ik met de pil was gestopt, en nu weer.. Of eigenlijk nog steeds! Af en toe wel steken! Dan moet ik ze gewoon even vastpakken HLin welkom wanneer ben je uitgerekend? Verder alles ok? Wat betekend ma??
Welkom Hlin ! voelen jullie de kleine nu ook heel duidelijk ? hier beweegt hij vooral savonds heel duidelijk zelfs tegen me hand aan nu ! heerlijk gevoel weer. over 3 weken de 20weken echo ik ben dan bijna 21 weken, vind het echt onwijs spannend weer...bij mijn dochter was ik al drijfnat van het zweet nog voordat we er überhaupt waren haha. Kennen jullie die spanning ? mensen zeggen steeds: Joh,vast wel maak je niet zo druk,maar kan er niks aan doen...
@eten: gister ook zo'n zin in iets lekkers. Maar ja, we doen weekboodschappen en ik leg alles van te voren uit de vriezer (qua vlees) en we eten op vrijdag eigenlijk altijd frietjes. Dus toch amar gewoon de snijboontjes gekookt. Voor mezelf en de kleine wel mie erbij gewokt met wat kruiden en satesaus. Maakt het toch net iets lekkerder. Vandaag spruitenstampot. Al eeuwen niet meer op. Dus ben benieuwd hoe t smaakt. @20-weken echo. Ja heel spannend. Zijn de jongste ook niet meer, dus maakt het toch net wat spannender voor mij. Ben benieuwd.
Welkom Hlin, leuk dat je erbij komt. Wanneer ben je uitgerekend? Vanochtend hier een huilbui gehad om de kat . Poezebeest verhaart heel erg dus ik had een speciale borstel gekocht daartegen, de furminator (ja indrukwekkende naam ). Ik had zondag al even geborsteld en gistermiddag weer een paar minuten. Poezel werd er toen een beetje chagrijnig van dus niet verder geborsteld. Vanochtend poes op schoot, zie ik ineens dat zijn rug kaal aan het worden is van het borstelen :O. En het is een kat met een gigantisch dikke vacht (brits korthaar) dus een kale plek veroorzaak je echt niet zomaar. Heb dus gewoon de poezel kaal geborsteld. Voelde me daar zo ontzettend rot over, heb al zijn ondervacht eruit geborsteld, arme kat. Begin nu weer te grienen als ik er aan denk, vond het zo zielig. Normaal kan je bij die kat met de beste wil van de wereld zijn huid niet zien en nu heeft hij alleen nog zijn bovenvacht .
Welkom HLin! Jij hebt veel miskramen gehad zeg Maar nu lekker zwanger!! Even ver als ik denk ik. Ik heb gister de baby volgens mij ook flink gevoeld. In mijn zij! Kan dat?! Leek wel alsof hij aan het fietsen was. Maar het is nog niet heel duidelijk. Moet echt doodstil liggen en bijna adem inhouden haha. Hier ook veel zin in zelfgebakken frietjes. Maar we hebben braaf macaroni en aardappeltjes gegeten van de week.
Ah Muis, ik ken de furminator. Geweldig ding ja, té goed soms. Maar dat groeit echt wel weer aan! Geen schuldgevoel. Knuffel lekker veel met de poes Die is het alllllaang vergeten
Dat het weer aan groeit had ik wel verzonnen ja . Poes krijgt vanavond een extra beetje vlees en knuffel. Normaal maak ik me hier ook nooit zo druk om, maar denk dat de hormonen nu niet echt meehelpen.
Hahaah Vliegje; alsof die aan het fietsen was geweldig Ik had de kleine schopjes al dikke 2 dagen niet gevoeld, dus we hebben gisteravond naar het hartje geluisterd ipv vandaag en dat was gewoon goed en nu is hij/zij wel weer druk aan het schopjes geven haha ♡ Ik ben ook zenuwachtig voor de 20 weken echo pff, morgen over pecies een weekje hebben we hem!
Ja ik knijp hem ook weer voor de 20 weken echo. Wij hebben hem over iets minder dan 2 weken, ben dan ook precies 20 wk (en 1 dag). Ik voel de kleine nu dagelijks en heel duidelijk, maar denk ook dat hij vaak naar binnen ligt te schoppen. Pfff, ik ben moe Het is best pittig om zoveel colleges te geven en verantwoordelijk te zijn voor zo'n grote cursus. En leuk dat ook, vooral. Als ik niet zwanger was geweest had het me wat minder gekost denk ik. Ik kwam vanmorgen amper mijn bed uit, en kon gisteren 's avonds mijn ogen niet openhouden. En dan moet ik dit nog 6 weken doen... oh ja en dan nog 110 tentamens nakijken
Hier zo'n 2,5 kg nu. Evenstar, nog eventjes doorbikkelen. Je hebt al vroeger verlof ivm kerst enzo toch? Das wel ideaal
Hallo allemaal, Vanmorgen weer een echo gehad. Gelukkig alles goed. He he weer een hele opluchting. Nu hopelijk meer gaan genieten. enne de weegschaal, daar sta ik in m'n zwangerschap niet op, doe ik altijd na de kraamtijd. De ene keer schrik echt en de andere keer niet zo. 1e zwangerschap: 1 week na de kraamtijd woog ik 10 kilo lichter dan toen ik zwanger werd. Dat was betreft het gewicht van mij de beste ha ha. Bij de jongste woog ik 66 kilo toen ik zwanger werd en een week na de kraamtijd 69 kilo. Nu 68 en ga pas na de kraamtijd weer op de weegschaal staan!!!!!! Welkom HLin
@Fijn mams van zes.. @gewicht: ik weet niet precies waar ik op begonnen ben... maar laten we zeggen dat ik 3 kilo aangekomen ben. Bij de eerste woog ik een week na bevalling 7 kilo minder dan voor de zwangerschap. Op dag van bevaling hetzelfde als ervoor. Was ook maar 4 kilo aangekomen. Dus hoop nu ook op een goed after-gewicht Dan ben ik meteen weer redelijk op orde...
Fijn dat alles goed was mamsvan6! Ik ben eerst 2 kilo afgevallen.. Ben nu 63 kilo. Van de eerste zat ik eigenlijk meteen weer op mijn oude gewicht! Hoop dat dit na deze zwangerschap ook zo is!
Ik heb er nu 3,5kg bij ongeveer. In het begin viel ik ook iets af maar ik zie nu wel een mooie stijgende lijn. Ze zeggen dat 15-20kg normaal is toch? Lijkt me wel erg veel! Hoop ook echt dat ik snel weer terugga naar mn oude gewicht
Voelt zich bijna een dik monster.. Durf t bijna niet te zeggen.. maar ga het lekker toch doen. Hier al 7kg aangekomen. Hoe zit het bij jullie overigens met de borsten? Hier al 2 cupmaten meer, manlief vind t niet zo erg haha.. Hier de groei striemen ook niet kunnen voorkomen, en meende vanmorgen ook 2 op mn buik te zien maar die kan ik niet weee vinden gelukkig.
Ach ja elk lichaam en elke persoon reageert er anders op... Bij mijn eerste zwangerschap kwam ik uiteindelijk maar 5 kilo aan. Een tijd na de bevalling kwam ik wel makkelijker aan... Afvallen kwam idd door de misselijkheid. Maar nu ik de 16 weken echt voorbij ben, merk ik dat het beter gaat! Hebben jullie dat ook? Voel me ook iets minder vermoeid en kan gewoon weer lekker eten! Het smaakt me weer!