Uitgerekend 1-15 februari 2015

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door furby, 24 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoyefa

Zoyefa Actief lid

3 sep 2014
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ook ik kom hier eens een kijkje nemen. Ik ben nu 19 weken zwanger van een tweeling en uitgerekend op 2 februari. Echter is dat met 40 weken natuurlijk en ik denk niet dat we dat hier gaan halen.

Ik ga nu eens teruglezen wat jullie allemaal al geschreven hebben, dan weet ik een beetje waar het over gaat...

Mag ik met jullie meeschrijven?

2. Liss90

Liss90 Actief lid

8 jun 2014
    126
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ohhhh zoooo bijzonder.. Sinds gister de eerste schopjes gevoeld en vanmorgen ook mee opgestaan <3 zo verliefd op ons meisje!
    Echt genieten!

3. aardbeitje18

aardbeitje18 Niet meer actief

Welkom Zoyefa!

4. rugi

rugi Actief lid

4 okt 2013
    169
    0
    0
    Ja memski op de lijst heb ik er toen bijlaten zetten wat je vermoedde dat het werd!!! Dus er zal nunook wel een blauw hartje voorkomen als de lijst aangepast word! Het het tegelijk hier met jongens en meisjes! Leuk hoor!

Wauw een tweeling!! Proficiat!! Bijzonder!! Maar idd febr ga je niet halen dat word eerder eisn december of begin januari!! Spannend hoor! En ook zwaar! Hoest met je buikje? Weet je al wat word? Is het eeneiig of2?

5. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zoyefa leuk dat je mee komt kletsen. Gefeliciteerd met je tweeling!

6. Vraagtekentje

Vraagtekentje Actief lid

29 apr 2014
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn er nog vrouwen die dit misschen hebben? Vaak heb ik 's morgens een lichte buikpijn en krampen en veel gebeurt het dat ik diarree heb 's morgens. Overdag is het weg en 's avonds ervaar ik weer een beetje pijn in de buik. Een soort druk en mijn buik staat ook wat opgeblazen dan. Zijn dit groeipijnen of moet ik me zorgen maken ofzo?

7. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vraagtekentje ik herken dit wel een beetje. Maak me er niet teveel zorgen om. Ik word ook echt wakker met buikpijn en moet dan snel naar het toilet toe. En dan begint het eind van de dag ook weer wat te zeuren. Ik blijf de kleine goed voelen en heb dit nu al weken, denk dus echt dat het groeipijntjes zijn. Ik heb er wel meer last van op drukke dagen en na een drukke week is het het hele weekend een stuk erger.

8. Vraagtekentje

Vraagtekentje Actief lid

29 apr 2014
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke bedankt voor je reactie :)

9. Liss90

Liss90 Actief lid

8 jun 2014
    126
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik herken het ook vraagtekentje, ik heb ook in de nacht last van een strak gespannen buik na het plassen bijvoorbeeld.. Heel raar maar ook ik voel de kleine dus zal er idd allemaal bij horen!

10. mamsvan6

mamsvan6 Actief lid

14 jan 2014
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Zoyefa,

Welkom, wij hebben ook een tweeling. Die zijn al 7 jaar. Jongen en meisje.
    Heb je een goede zwangerschap? Of veel kwaaltjes?

11. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Ik heb naast de afspraak voor de 20 weken echo (die staat al in de lijst) ook een afspraak met de vk in het ziekenhuis, ivm de lichamelijke klachten en de stress.

26-09 controle en 20 weken echo

12. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    ik ben ook zo benieuwd naar de 20 weken echo, hoop echt dat alles goed is .. ik heb er soms best nare dromen over :(
    hebben jullie die spanning ook ?

13. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Ja hoor, hier die spanning ook. Denk dat iedereen dat wel heeft?

14. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Ik vind het ook heel spannend of het allemaal wel 'goed' is.
    Voel de kleine al wel lekker bewegen dus dat is wel fijn maar zal blij zijn
    als het achter de rug is en blijkt dat er niets afwijkends te zien is.

15. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.780
    7.367
    113
    Welkom Zoyefa!

Spanning voor de 20 weken echo heb ik nog niet echt, we hebben met 16 weken natuurlijk een extra echo gehad door de gyneacoloog, en die vertelde al wel het één en ander, en dat het er op dat moment prima uit zag. Zegt nog niks natuurlijk, met de 20 weken echo kunnen ze nog genoeg zien.

Sinds mijn vriendin met de 20 weken echo van haar dochtertje ontdekte dat ze maar 1 goed werkende nier had, merk ik dat ik iets minder ongedwongen ben. En ook omdat ik al 2 gezonde kinderen heb, wie zegt dat het dan de derde keer weer goed gaat?

Nog 1,5 weken, we wachten af :D

16. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Hier nog geen spanning voor de 20 weken echo.
    Heb er wel heel veel zin in, ons lieve kleintje weer zien!
    Ik vertrouw op mijn gevoel dat t goed is, heeft mij nog nooit in de steek gelaten, het denken des te vaker.

@zoyefa, welkom bij de club en gefeliciteerd met je 2 hunmmeltjes.

17. Zoyefa

Zoyefa Actief lid

3 sep 2014
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ Liss: Bijzonder hè, die eerste schopjes! Vond ik zelf beide keren echt een mijlpaal, dan kun je zelf meteen een beetje inschatten hoe het met je kindje gaat, of het actief is e.d., vond en vind ik echt een opluchting. Geniet er lekker van!

@ Aardbeitje: Thnx!

@ Rugi: Ik weet inderdaad wat het wordt, maar ga dat hier nog niet neerzetten i.v.m. meelezers… ;) Komt later! Wat de zwangerschap betreft, ach ja, het is wel echt heel anders als bij mijn eerste, maar ook heel bijzonder! Lichamelijk is het zeker zwaarder, heb van de eerste geen 1 striem, nou juich maar niet te vroeg, sinds gisteren beginnen ze uit het niks te verschijnen! Dat zegt denk ik ook wel iets over het formaat buik tegenover de vorige keer, haha! Ze zijn in ieder geval twee-eiig. Ik geloof ook echt niet dat ik februari haal, maar vind het wel gezelliger om met jullie mee te schrijven omdat jullie even ver zijn, in januari zijn ze echt een maand verder dan ik, vind ik toch minder herkenning…

@ Muis: thnx!

@ ?: Mijn gezond verstand zou zeggen dat het komt doordat je baarmoeder groeit, daardoor moeten je darmen steeds weer opnieuw hun plek vinden, daarnaast maak je een of ander hormoon aan wat de banden en spieren slapper maakt, daardoor kunnen je darmen ook anders / langzamer gaan werken… Ik zou het wel goed in de gaten houden, diarree kan ook een symptoom zijn van verstopping en dat wil je echt niet! Zou het bij de volgende controle ff melden en anders als je het niet vertrouwt, toch even je verloskundige bellen…

@ Mamsv6: Wat leuk dat je ook een tweeling hebt. Ik heb niet de allerbeste zwangerschap, maar ook niet de allerslechtste hoor. Ben heel erg misselijk geweest en ben dat nog regelmatig, kindjes zijn een tijdje achter geweest in groei, maar dat trekt nu gelukkig bij. Komt denk ik omdat ik nu meer rust neem… Verder is het prima te doen.

@ Toeteke: Dat klinkt niet fijn, kan me niet meer herinneren of ik er iets over gelezen heb? Wat is er aan de hand? (Als je het niet kwijt wil of niet wil herhalen ook goed natuurlijk… ;))

@Jmay: Had ik ook, ben zo blij dat het achter de rug is. Had er bijna niet van geslapen, dat slaat natuurlijk nergens op, maar goed…

@ Riejan: Dat is het ja: ik heb ook een gezond kind, wie zegt me dat het me gegeven is meer gezonde kinderen op de wereld te zetten? Is toch allemaal niet zo heel vanzelfsprekend. Hoorde natuurlijk ook net nu allemaal akelige dingen om me heen, dat helpt ook niet echt!

@ Lianne: Thnx!

Hier: Hebben we vandaag de 20 weken echo achter de rug, wat een opluchting! Allebei de kindjes zijn (voor zover nu te beoordelen natuurlijk) gezond. Ook klopten de geslachten met de vorige keer dat er naar gekeken is, dat scheelt ook weer. Het komt nu stiekem toch echt dichtbij vind ik!
    Voor de meiden die bijna aan de beurt zijn voor de 20 weken echo of een andere controle: succes!

18. Memskie

Memskie Actief lid

24 mrt 2014
    306
    0
    0
    Hier dus ook wel zenuwen rondom de 20 wk echo.... Maar we moeten afwachten! ;)

Vraagtekentje ik herken die buikpijn ook. Ook in ochtend vooral of als ik s'nachts naar de wc ben geweest. Het is voornamelijk mijn blaas, die dan geïrriteerd is ofzo. Misschien te lang opgehouden... Na het opstaan zakt die strakke buik af en is het wel klaar.

Welkom Zoyefa en gefeliciteerd met jullie tweeling!

Rugi leuk hoor! Ik ben benieuwd of mijn voorspelling ook klopt! Nog wachten tot volgende week vrijdag! :cool:

19. rugi

rugi Actief lid

4 okt 2013
    169
    0
    0
    Ik vind de 20weken echo ooknnog spannend ook al heb ik al een uitgebreide screening gehad, alle organen teentjes vingers aders aanwezig alles mooi gesloten, maar tog, ze kunnen dan wel weer dingen zien die ze toen niet zagen, al kan ik me niet zo snel heugen wat het kan zijn wat ze dan kunne zien bijv.
    Vorige week al gedroomd dat ik bloed verloor, werd half huilend wakker.. Zo blij als ik m in me armen heb, dan is deze onzekerheid voorbij!

20. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Hier hebben we morgen de 20 weken echo. Toch ook zenuwachtig! Verder voelen we de baby al geregeld. Zo erg naar dit moment uitgekeken, echt ongelooflijk.

Deel Deze Pagina