Uitgerekend 1-15 februari 2015

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door furby, 24 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Mooie streepjes mamalicious :D

2. Mamalicious30

Mamalicious30 Bekend lid

4 mei 2013
    667
    0
    0
    Jah toch? Vond em alleen wel weer langzaam oplopen. was bij E. wel heel anders, net als jij toen had, dat hij er nog eerder stond dan de controle streep haha. Hoe zag jouw test eruit 1 dag voor NOD?

3. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Met 4w2d keurig 2-3 weken, en toen kon ik de verleiding niet weerstaan om deze week toch nog een digitale CB te halen. Ooooh die tijd dat dat zandlopertje staat te draaien, argh!

Maar yes!

4. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Yes, mooie testen!

Pesto ook niet toegestaan? Heb het gister nog op bij de Italiaan..
    Je mag inderdaad veel niet, had ik ook al door ja.

Iemand postte hier trouwens een paar pagina's terug een kinderwagen. Dat was een mooie. Ik had de Transit en Transaction gezien van Babydump. Ik vraag me af hoe je in godsnaam een kinderwagen moet kiezen, het aanbod is zo groot.

Mooie testen meiden! :D

5. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Ja, die kv testen zijn niet meer zoals vroeger ;)

Ik had een vergelijkbare test, maar ik weet niet heel precies wat nou echt mijn NOD was, heb ingeschat op basis van de ene keer dat we iets gedaan hebben in mijn vruchtbare dagen, en dat was erg laat in mijn cyclus. Komt door de bv.

Maar je hebt de afgelopen maanden neem ik aan veel testjes gedaan, zagen die er anders uit dan deze?

6. R85

R85 Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.987
    0
    36
    Verpleegkundige
    Mooie testen! Over de multivitaminen bij de zwangerschap van mijn dochter nooit geslikt alleen foliumzuur en er kruipt hier toch een gezond meisje van 14 maanden rond die nog nooit (afkloppen!) ziek is geweest ;)

7. Kipje1

Kipje1 Niet meer actief

Wist ook niet dat je pesto niet mag, waarom eigenlijk niet?

8. R85

R85 Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.987
    0
    36
    Verpleegkundige
    Ik heb me ook niet in kunnen houden met testen vanmorgen. Heb er nog 1 over die doe ik maandag en dan geloof ik het wel

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      16,1 KB
      Weergaven:
      0
  9. Kipje1

Kipje1 Niet meer actief

Mooie testen allemaal.

Ik had er gisteren een gedaan die heeft ook een mooi streepje, maar wederom veel lichter dan die van jullie (welk donkerder dan die van mij van eerder, dus ze lopen wel op).
    Ik denk dat ik minder HCG aan maak.;)

10. R85

R85 Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.987
    0
    36
    Verpleegkundige
    O meen je dat nou?! Dat eet ik vanavond :(

11. Kipje1

Kipje1 Niet meer actief

Dat stond 1 pagina terug. Heb het zelf nog niet gelezen overigens.

12. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    @kipje. Maak je niet te veel druk over wat je wel en niet mag eten. Het belangrijkste is: geen alcohol, geen rauw vlees/vis en geen rauwmelkse kazen. Verder gewoon alles met mate (niet een hele pot pesto opeten achter elkaar, niet acht flessen cola per dag, etc.)
    Mijn vk zei over die zwangerschapsvotamimen dat dat echt niet nodig is zolang je gewoon gezond eet. Als je erg misselijk bent ef veel moet overgeven kun je beter wel vitamines erbij slikken, anders volstaat foliumzuur alleen.

13. Kipje1

Kipje1 Niet meer actief

Bedankt voor je heldere antwoord Adriana!
    Ik houd het voorlopig wel bij alleen foliumzuur zolang ik nog niet hoef misselijk ben/hoef te spugen.

Wat betreft het eten denk ik hetzelfde als jij hoor! Iemand anders zei het op de vorige pagina over pesto en salami enzo. :)

Vond op internet wel deze lijst:
    Lijst voedingsmiddelen in de zwangerschap - Babyopkomst.nl

14. Zonnetje04

Zonnetje04 Actief lid

28 apr 2014
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet iemand welke hoestdrank ik mag hebben?

15. Kipje1

Kipje1 Niet meer actief

Dit staat bij pesto op internet:

Keukenkruiden: venkel, salie, dragon, anijs, basilicum, pesto en kaneel Normaal gebruik van deze kruiden kan geen kwaad, dagelijks grotere hoeveelheden kan schadelijk zijn

16. Melliemuis

Melliemuis Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.314
    0
    36
    Across the pond
    Iemand enig idee of foliumzuur ook bestaat in niet-tablet vorm? Ik kan namelijk moeilijk tabletten slikken die groter zijn dan de pil.

17. Kipje1

Kipje1 Niet meer actief

Geen idee, dat weten ze bij de apotheek wel denk ik.

18. tamaramama

tamaramama Actief lid

17 sep 2011
    341
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zonnetje 04 volgesn mij geen 1

Hier ook af en toe ongi gevoel maar is vast de bm die oprekt.
    Vindt het ook wel heel leuk om te lezen dat ik niet de enigste ben die kindje 4 verwacht. Is tegenwoordig best byzonder.

19. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Dames, welke zorgverzekeringen hebben jullie?
    Ik heb nu nog het Jongerenpakket van CZ.
    Hierbij moet je kraamzorg zelf betalen (eigen bijdrage) en zkh bevalling zonder medische noodzaak ook eigen bijdrage.
    Ook de nekplooimeting moet je zelf betalen (combinatietest).
    Maar hoe zit dat precies?
    Krijg je die combinatietest ALTIJD? Of kan je daarvoor kiezen?
    Wat zijn de standaard echo's die je krijgt en gewoon vergoedt worden vanuit het basispakket?
    7, 10 en 20 weken ofzo?

Zit nog heel erg in dubio wat te doen. Of zelf alles betalen of pakket omzetten. Als ik het pakket omzet gaat de tandartsdekking een stuk naar beneden. Heb nooit iets gehad aan tanden maar je zult nu zien dat er iets gebeurd ofzo door hormonen.
    Als ik het Jongerenpakket hou komt er wel zo'n 700 euro aan eigen kosten bij als we ook de combinatietest doen.
    Pak ik het Gezinnenpakket zit alles erin maar tandartsdekking veel minder. Premie wordt 23 euro per maand duurder.
    Pak ik een Plus pakket met Tandarts dan zit er wel een bevalling bij in het zkh maar geen kraamzorg. Premie wordt 17 euro per maand duurder.
    Vind het lastig!

20. Melliemuis

Melliemuis Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.314
    0
    36
    Across the pond
    Oh bah, er is echt veel veranderd met verzekeringen of niet? Ik kan me herinneren toen ik bij Unive zat dat kraamzorg en alles rondom zwangerschap gewoon gedekt werd..

Hier is alles gratis. Ze hebben hier een sociaal zorgstelsel. Hoe meer je verdiend, hoe meer je betaalt aan de NHS. Ik denk dat ik zo'n 20 euro per maand kwijt ben. Mocht ik zonder werk komen te zitten, dan is het gratis. Je betaalt alleen de tandarts (18, 55 of 210 pond, afhankelijk van de behandeling) en je betaalt 7.50 per recept, maakt niet uit hoeveel er op het afhaalrecept staat. Ideaal.

Deel Deze Pagina