Uitgerekend 1-15 februari 2015

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door furby, 24 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. R85

R85 Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.987
    0
    36
    Verpleegkundige
    Ligt eraan hoe oud je bent, nekplooimeting en combinatie test krijg je standaard vanaf je 35ste dacht ik.
    Ik heb vgz verzekering meest uitgebreide ben ik erg tevreden over. Doe elk jaar uitgebreid vergelijken maar vgz kwam het beste uit de test ;) daarnaast had ik die ook bij m'n vorige zwangerschap beviel prima

2. Zonnetje04

Zonnetje04 Actief lid

28 apr 2014
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb precies t zelfde.
    maar ik heb er 1 gevonden die ik wel kan slikken.
    eigen merk v n drogist (met n groene kruis)

zal n foto maken

3. Zonnetje04

Zonnetje04 Actief lid

28 apr 2014
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit is de foto

Bijgevoegde bestanden:

4. tamaramama

tamaramama Actief lid

17 sep 2011
    341
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zonnetje 04 volgesn mij geen 1

Hier ook af en toe ongi gevoel maar is vast de bm die oprekt.
    Vindt het ook wel heel leuk om te lezen dat ik niet de enigste ben die kindje 4 verwacht. Is tegenwoordig best byzonder.

5. Zonnetje04

Zonnetje04 Actief lid

28 apr 2014
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook vgz en t meest uitgebreid aanvullend. Ideaal!!!
    Ga er ook niet vanaf. Krijg zoveel vergoed.

6. tamaramama

tamaramama Actief lid

17 sep 2011
    341
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oooh ik had ook nog 1 trst ligge binnen 30 seconden sstonen ze er

Bijgevoegde bestanden:

7. tamaramama

tamaramama Actief lid

17 sep 2011
    341
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook vgz er wordt veel vergoed idd

8. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Nee denk het niet hoor.
    Ik slik ook alleen foliumzuur en probeer goed fruit te eten.

Pff ik haat die onzekerheid.
    Verlies heel veel slijm blegh..en heb steeds van die iniminie steekjes voelt heel gek

9. JimmyChoo

JimmyChoo Actief lid

7 feb 2014
    255
    0
    16
    Ik slik die mama totaal. Daar zitten alle vitamines in die je nodig hebt en foliumzuur en visolie.

Vind he trouwens maar niks, dat vliegen. Vliegen in het eerste trimester geeft een verhoogde kans op een mk. Donderdag maar even informeren bij de intake. Misschien dat zij het iets kan nuanceren. En kan ik met een gerust hart het vliegtuig in.

10. Kipje1

Kipje1 Niet meer actief

#770 Kipje1, 6 jun 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 jun 2014

Ik vond dit op internet:

Vliegen in eerste trimester
    Vliegen is perfect veilig voor zwangere vrouwen. Het is enkel risicovol voor degenen die al een miskraam, vroeggeboorte, lage placenta of bloedingen achter de rug hebben. Het is wel belangrijk om veel te wandelen tijdens lange vluchten om bloedklonter te vermijden.

Andere site:
    Een vlucht nemen tijdens de eerste trimester van je zwangerschap
    Een vlucht nemen in de eerste weken van je zwangerschap wordt in het algemeen niet aangemoedigd. Op zich brengt vliegen geen extra risico met zich mee maar in de eerste weken is de kans op een spontane miskraam het grootst als ook mogelijke complicaties ( bijvoorbeeld een ernstige bloeding ). Plus maken mogelijke misselijkheid, vermoeidheid, duizeligheid en dergelijke een vlucht alles behalve aangenaam.

Vliegen in een vroeg stadium van de zwangerschap
    Vliegen aan het begin van de zwangerschap is meestal veilig. Echter tijdens het eerste trimester zijn de zwangerschap symtomen de voornaamste bezorgheid. Symtomen als misselijkheid, vermoeidheid, duizeligheid en opvliegers kunnen een (lange) vlucht onaangenaam maken voor zowel de zwangere vrouw in kwestie als de medepassagiers.

• Aangezien het risico voor een spontaan miskraam het grootst is tijdens het eerste trimester, stelt u een verre reis beter uit tot na deze periode. Reizen als dusdanig verhoogt het risico voor miskraam niet, maar de opvang van een eventuele ernstige bloeding kan problemen stellen, vooral in afgelegen gebieden.

En las ook dat meerdere VK's hebben gezegd dat het geen kwaad kan in principe.

Hopelijk ben je nu gerustgesteld;)

11. JimmyChoo

JimmyChoo Actief lid

7 feb 2014
    255
    0
    16
    Thx! Zag dat de vk's hier op de pagina inderdaad ook zeggen dat het helemaal geen kwaad kan :)

12. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Zit naar die VGZ te kijken, die is inderdaad wel goed denk ik. De gezinnenpolis is een stuk duurder als wat ik nu betaal, maar ik heb ook genoeg aan Aanvullend Beter en Tand Beter. Dat wordt nog eens wat meer vergelijken :p

13. Zonnetje04

Zonnetje04 Actief lid

28 apr 2014
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vliegje. Wij hebben geen gezinnenpolis omdat we bij de uitgebreide aanvullende ver meer vergoed krijgen over t gemeen.
    enne... als je je aanmeld bij neurocampus (=gratis) dan krijg je ook nog eens flink premie korting.

ik betaal nu 131.52 per maand en mijn dochter is uiteraard tot dr 18e gratis meeverzekerd

wij hebben vgz natura en aanvullend best en tand beter.

Alles bij elkaar incl kortingen dus 131.52 per maand

14. Kipje1

Kipje1 Niet meer actief

JimmyChoo, waar moet jij heen vliegen?
    Ik zie toch echt wel een beetje op tegen onze reis van 10 uur met een ruime 7 weken zwangerschap ;)
    En terug nog een langere reis met 9,5 week zwangerschap.

15. Mamalicious30

Mamalicious30 Bekend lid

4 mei 2013
    667
    0
    0
    Pfff, waarom heb ik die ene vriendin nou uitgenodigd voor vanmiddag? Ik ben al zo moe hihihi... tis wel heel gezellig natuurlijk, maar ze kletst zoveel (nog meer als mij)... denk dat ik kapot ben over een paar uurtjes...:D

16. JimmyChoo

JimmyChoo Actief lid

7 feb 2014
    255
    0
    16
    Jep wij vliegen ook 11 uur ofzoiets. Naar florida.
    Maar alle verloskundigen op deze pagina zeggen echt allemaal dat het niet schadelijk is en geen kwaad kan. Dat zullen ze toch niet iedereen proberen wijs te maken als het niet zo is? Het is schijnbaar niet wetenschappelijk bewezen dat het echt schadelijk is.

Ik zal het donderdag bij de intake ook nog eens vragen!

17. Kipje1

Kipje1 Niet meer actief

Nee het is denk ook niet schadelijk.
    Zie meer op tegen de lange zit en het feit dat je zo veel moet plassen nu en misschien zijn er dan wel extra klachten als misselijk. Dat zou ik echt vreselijk vinden in het vliegtuig.

18. JimmyChoo

JimmyChoo Actief lid

7 feb 2014
    255
    0
    16
    Ja dat is echt niet fijn! Misschien een plaats bij het gangpad aanvragen? En een paar extra kotszakjes..
    Dat plassen moet toch wel bijna opvallen hier op het werk. Moet echt om het kwartier.

19. Annemiek89

Annemiek89 Actief lid

27 sep 2013
    169
    0
    0
    ik werk bij een callcenter, nu al weer bijna 3 jaa
    Groningen
    hee dames!
    ik mag me ook aanmelden hier, 13-02 uitgerekend.. dus nog erg pril!
    ivm eerdere miskramen mag ik gelukkig al heel snel voor een echo langskomen, de 24e al! aan alle kanten voelt het goed want veel kwaaltjes (had ik bij die miskramen niet of nauwelijks) heb superveel trek in de vreselijkste combinaties, hele pijnlijke borsten, misselijk, en een soort emotionele draak momenteel :p maar dat kan dus kloppen hahaha

20. Kipje1

Kipje1 Niet meer actief

Om het kwartier? :$
    Anders op een blaasontsteking gooien?:p
    Ik moet ongeveer elk uur nu, normaal hoef ik maar 3 of 4 keer verdeeld over de hele werkdag haha.

Ja dat zal misschien moeten inderdaad.. En ik heb gelezen dat je een wagenziekte pilletje mag innemen als je zwanger bent. Ik denk dat ik dat ook maar doe.

Deel Deze Pagina