Vio en josenannemieke gefeliciteerd! Grappig dat iedereen zoveel zwanger om zich heen heeft. Bij ons ook, dit jaar 9 uitgerekend! Mijn zus is nu ook zwanger, ik ben erg benieuwd hoe ze straks zal reageren! Evenstar hopelijk is je zusje ook snel zwanger of al zwanger! Jmay beterschap voor de kleine meid hopelijk knapt ze snel op. Wij willen ook graag weten wat het geslacht zal zijn. En ik denk dat we het dan ook iedereen vertellen wat het geslacht is. Morgen de verloskundige bellen! En eind van de week onze ouders inlichten. Dan wordt t wel allemaal heel echt
Babyboom hihi. Ben benieuwd mijn moeder komt morgen terug uit Noorwegen( me vvader woont daar sinds vorig jaar) en dan willen we het haar vertellen en dan iets van skypen met me vader om het te vertellen. Ben wel benieuwd hoe ze reageren volgens mij verwachten ze het totaal niet
Ja, ik bel morgen de huisarts voor de intake. Ben wel benieuwd hoe het in dit land gaat haha. Mijn collega is afgelopen vrijdag met zwangerschapsverlof gegaan. Zodra ze thuis was kreeg ze weeen en is vanochtend bevallen van een meisje. Lekkere timing dat hahaha.
Goedemorgen dames, Wat leuk zoveel nieuwe zwangeren! Van harte gefeliciteerd! Verder zag ik nog een aantal digitale testen voorbijkomen, het blijft prachtig die van bevestiging. @Kasja: wat bijzonder zo'n eerste baby foto Van harte met je zwangerschap! Fijne dag dames!
Welkom nieuwe zwangeren *gaap* hebben jullie ook zulke opstartproblemen 's ochtends? Ik had dat met mijn eerste absoluut ook, maar met de tweede zat ik midden in een onderwijsperiode en ook vlak voor mijn promotie waardoor ik weken op adrenaline geleefd heb. Ik heb nu ook best wat deadlines en druk (een academische loopbaan is nogal onzeker en veeleisend). Ik zit nu al twintig minuten voor me uit te staren, maar moet écht beginnen met schrijven. Ik ben ook eerder misselijk dan in mijn vorige zwangerschappen. Misschien klopt het bakerpraatje en zal ik nu een jongen krijgen? Ik verwacht vandaag telefoon van de vk praktijk, benieuwd wat ze doen qua intake en echo.
Oeh dat was beide keren mijn 'angst', ik had zo'n ontzettende nood aan verlof, vooral de tweede keer (want je hebt er al eentje rondlopen). Wel fijn dat je veel meer extra tijd met je kindje hebt als je zo vroeg in je verlof al bevalt. Het verlof in NL mag best wat langer zijn... ik vond het echt kort, nog geen 3 maanden met de baby thuis en dan alweer kindje naar kdv brengen *slik* Ben benieuwd hoe dat bij jou zit! Zou zelf echt liever in Zweden wonen of zelfs in Duitsland, waar ook vaders verlof kunnen opnemen, veel geëmancipeerder!
Verlof hier is niet mis. De moeder heeft recht op totaal 52 weken waarbij de meeste vrouwen pas met 38 weken op verlof gaan (mag vanaf 11 weken voor de uitgerekende datum). De vader heeft geloof ik recht op 16 weken. Ik moet het ff uitvogelen met de baas. Ik kom nu ook mn bed niet uit. Mijn bus vertrekt over een halfuur dus ff schop onder de kont haha.
Dat is lekker lang zeg! Hier niet echt veel kwaaltjes ofzo. Net gebeld en op 26 juni een intake, wel grappig de vk wist precies nog wie we waren haha
Hee leuk Pesse, daar stopten wij altijd onderweg naar vakantie vroeger (altijd in Drenthe op vakantie geweest). Ik woon in de buurt Import Groninger, maar eigenlijk Hagenaar. Heb ook een tijd in Utrecht gewoond en periodes in buitenland (VS en Italie).
Ik kom uit midden-limburg! Vanmorgen was ik om 6 uur al klaarwakker, terwijl ik normaal nog niet uit bed te slepen ben.. ook heel apart! Maar dan wel s middags op de bank in slaap vallen haha.
Oeh heerlijk 52 weken verlof!! Ik heb net de eerste afspraak gemaakt en ik mag dinsdag 17 juni komen dus over 2 weken al!
Heb volgende week donderdag eerste afspraak bij de vk. Omdat we de week erna voor 3 weken op vakantie gaan. Weet niet of het verstandig is maar ik kon echt niet wachten tot half juli!!
Tjongejonge, wat een doos aan de telefoon zeg. Ze wist van mijn miskraam maar ik krijg mijn eerste afspraak pas op 2 juli. Ik ben dan 8 weken! Ze zei dat ik blij moest zijn want de meesten krijgen hun eerste afspraak pas bij 12 weken.. Zo'n sociaal zorgstelsel heeft zijn negatieve kanten helaas.. Ik word die dag ook ingeschreven bij de vk. En dan krijg ik mijn volgende echo pas bij 20 weken. Dan betaal ik wel wat meer om een extra echo te krijgen hoor.
Mooi dat het al zo snel kan zeg! Ik woon op 10 min ongeveer rijden van de Afsluitdijk in Friesland (ben ook import) hihi. En 52 weken verlof! Wat mooi dat zoiets kan! En voor de vader ook al lang! Lijkt mij heerlijk Dat opstarten in de ochtend dat herken ik wel. Ben een ochtend mens maar sinds ik weer zwanger ben een avond mens haha! Dan moet er ook nog van alles gebeuren. Hier vannacht een zware nachte gehad. Onze dochter werd gillend en huilend wakker om half 1 vannacht. Ze had behoorlijk koorts van 39,6. Dus dat was even schrikken. Gelukkig gaat het nu weer wat beter. Ik bel eind van de week de vk. En na de echo vertellen we het onze ouders. Hebben jullie al verteld aan ouders? Wij gaan in de vakantie een mooie kamer creëren voor onze dochter. Zodat de baby in de babykamer kan. Hebben jullie al een mooi plekje voor de babykamer? (Ik weet het ben op tijd hihi maar wij moeten nog een 4de slaapkamer maken aangezien mijn ouders ver wonen, en die komen geregeld logeren)
Jeetje! Je wordt dus ook niet echt menselijk geholpen. Balen dat ze niet wat begrip toont voor je situatie.
Ik kom me ook melden! kellyk 33 2e kindje 12 febr. uitgerekend voor nu dan hé Bekijk bijlage 398577 Ff nog een foto spammen vandaag nod en 12 dpo
Goedemorgen, ik kom me ook melden hier. Ik had gisteren deze test in mijn handen en wil morgen of woensdag nog een clear blue doen. http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-PQBYHDR7.jpg Kipje1, 25 jaar, 1e kindje en ik denk uitgerekend op 10 februari 2014.