Hey allemaal Volgens mij is het in NL standaard om een termijnecho, 20-wk-echo en 30-wk-echo te krijgen. Tenminste, die laatste dat is iets van de laatste tijd volgens mijn net bevallen nichtje. @Yasmientje. Balen dat je nu langer moet wachten maar wel beter dat je goed onder toezicht bent bij de gyn. Waarom is dat eigenlijk precies? @Melliemuis: ohhh nog eerder spieken, leuk! Succes en ik hoop voor jullie een mooie echo @evenstar: gefeliciteerd met je dochtertje! @Toeteke: fijn dat je 'op schema' zit. En stom dat ze je niet geloven/negeren dat je je ei hebt gevonden door ovutesten en tempen. Is hier niet anders trouwens. Ik heb de chinese geslachtskalender gedaan maar ik ben NU 28 en in februari ben ik 29. Welke leeftijd moet ik dan aanhouden? Vanmiddag nogal veel moeten sjouwen op mn werk. Toen het klaar was voelde ik opeens steken en 'iets' lopen. Ik schrok me wezenloos en dacht meteen foute boel. Gelukkig was het slechts afscheiding. Mss toch een seintje van mn lichaam dat ik niet meer alleen ben in dit lichaam...
♥ Bevallingslijst 1-15 februari 2015 ♥ 1: Vio, 23 jaar, 1e kindje (31-1) Gigii, 26 jaar, 1e kindje ♥ Key, 26 jaar, 1e kindje 2: Annemieke, 26 jaar, 2e kindje Ukkieuk, 33 jaar, 4e kindje Vliegje, 29 jaar, 1e kindje Ellada, 27 jaar, 1e kindje 3: Furby, 27 jaar, 1e kindje Wensje88, 25 jaar, 1e kindje 4: Evenstar, 34 jaar, 3e kindje Lauren1984, 30 jaar, 1e kindje Kajsa, ?? jaar, 2e kindje Tamaramama, 30 jaar, 4e kindje Mouster, 30 jaar, 1e kindje 5: ♥ JimmyChoo, 27 jaar, 1e kindje Anique87, 26 jaar, 2e kindje Calimero1979, 34 jaar, 2e kindje Firsttimemom, 28 jaar, 2e kindje Liss90, 24 jaar, 1e kindje 6: Aukje83, 30 jaar, 3e kindje Mama Lucy, 25 jaar, 1e kindje Riean, 28 jaar, 3e kindje Kiwipitje, 25 jaar, 1e kindje Manonniii, 27 jaar, 1e kindje 7: Zonnetje04, 31 jaar, 2e kindje Elance, 26 jaar, 2e kindje R85, 28 jaar, 2e kindje 8: Napje1986, 27 jaar, 1e kindje Vraagtekentje, 21 jaar, 1e kindje 9: Adriana85, 28 jaar, 2e kindje Meandor, ?? Jaar, 3e kindje 10: JMay, 22 jaar, 2e kindje Melliemuis, 23 jaar, 1e kindje Kipje1, 25 jaar, 1e kindje Noamy, 34 jaar, 2e kindje Kiwi2010, 26 jaar, 2e kindje BLiS, 29 jaar, 4e kindje Mamsvan6, 37 jaar, 8e kindje 11: Faylin, 30 jaar, 2e kindje Whoppie, 32 jaar, 2e kindje Duvellie, 23 jaar, 1e kindje Memskie, 28 jaar, 2e kindje Muis87, 27 jaar, 1e kindje 12: Kellyk, 33 jaar, 2e kindje 13: Annemiek89, ??, 2e kindje Lovingmyboy, 27 jaar, 2e kindje Meisje2412, ??, 1e kindje japino181, 29 jaar, 1e kindje 14: Toeteke, 28 jaar, 1e kindje mamalicious, 31 jaar (nog 3 weekjes, dan 32), 2e kindje Vogelhuisje, 26 jaar, 3e kindje Rugi, 29 jaar, 1e kindje Yasmientje14, 21 jaar, 1e kindje Maire4, 32 jaar, 4e kindje 15: bo1986, 27 jaar, 1e kindje Vlindertje Julia1979 Afspraken: 14/6: Melliemuis 1e echo 16/6: Vio intake VK 16/6: Ukkieuk 1e echo 17/6: vliegje 1e echo 17/6: Anique87 1e echo 17/6: Zonnetje04 1e echo 17/6: evenstar intake VK 18/6: tamaramama 1e echo 18/6: Ellada intake VK + 1e echo 20/6: Kipje1 1e echo 20/6: mama lucy 1e echo 20/6: Kiwipitje 1e echo 23/6: Mouster 1e echo 23/6: BLiS 1e echo 24/6: Furby 1e echo 24/6: Wensje 1e echo 24/6: Annemiek89 1e echo 24/6: Memskie afspraak gyn 24/6: Key 2e echo 24/6: noamy 1e echo 24/6: mama lucy Intake VK 25/6: Kellyk 1e echo 25/6: R85 1e echo 25/6: napje1986 intake VK + 1e echo 25/6: Muis87 intake + 1e echo 26/6: Adriana85 1e echo 26/6: JMay Intake VK 27/6: Elance 1e echo 30/6: calimero1979 Intake + echo 30/6: Toeteke intake VK 30/6: mamalicious 1e echo 1/7: Lovingmyboy 1e echo 1/7: Aukje83 termijnecho 2/7: firsttimemom 1e echo 2/7: evenstar 1e echo 3/7: Vio 1e echo 3/7: Liss90 1e echo 7/7: bo1986 intake + 1e echo 7/7: faylin intake 7/7: Kiwi2010 intake + 1e echo 7/7: Toeteke 2e echo 8/7: faylin 1e echo 9/7: Lauren1984 intake VK + echo 11/7: Yasmientje 1e echo 15/7: Aukje83 tweede echo + intake 18/7: Key Combinatietest 28/7: JMay 1e echo Wijzigingen graag doorgeven in kleur
Maar je bent bij de echo nog geen negen weken, dus dat is niet laat maar heel normaal. Je moet niet vergeten dat hier veel meiden zitten die door de MMM zwanger zijn geraakt of met miskramen te maken hebben gehad en dus om een bepaalde reden een vroege echo krijgen. Dat is echt niet overal standaard.
Hihi leeftijd van moment geslachtsgemeenschap moet je aanhouden. Hier kwam jongetje uit. Ga inderdaad maar niet al te fanatiek sjouwen je weet maar niet hoe en wat voor effect dat heeft Ik heb meerdere chronische aandoeningen vandaar bij de gyn, de zwangerschap en bevalling heeft vooral veel risico's voor mij maar ook een gedeelte voor de baby ((grotere kans dat de navelstreng om zijn nek draait, dat hij wat slapper 'leeft' in de baarmoeder etc.etc.))
Met de echo zou ik volgens ze berekening van de vk 10 weken zijn. Klinkt in mijn oren (zonder ervaring etc.) als ik hier op het forum kijk wel als best laat in de zwangerschap hihi maar goed aftellen en niet zo ongeduldig zijn. Is ongeduld ook een zwangerschapshormoon >?
Ok dan is het een meisje Klinkt best eng eigenlijk wat je omschrijft. Hopelijk gaat alles gewoon goed en valt het mee!
Volgens de Chinese kalender een meisje. Maar was bij Lennox ook en dat is toch zeker geen meisje... Ennne 5-1!!!!!
Over die chinese geslachtskalender, volgens mij zijn er meerdere 'versies' ofzo want ik was vandaag op een website en daar moest ik mijn gegevens invullen en toen kwam er een andere conceptiemaand uit omdat het in china om 'maanmaanden' ofzo gaat en mn leeftijd werd ook naar 27 gezet ipv 26. Op die site kwam er jongetje uit terwijl er hier op zp een meisje uitkwam
Nu we het er steeds over hebben begin ik toch wel erg nieuwsgierig te worden..... Had ik bij mijn zoontje totaal niet! enne, inderdaad 5-1
Jaaaa 5-1 Volgens de Chinese geslachtskalender op zwangerschapspagina wordt t een jongetje (nog 29 tijdens conceptie in mei). Ik heb zelf ook het gevoel dat t een jongetje is Yasmientje ja niet leuk dat lange wachten! T is zo onzeker, t lijkt hier idd dat bijna iedereen al heel vroeg een echo krijgt. Maar je bent niet de enige ik moet ook tot 9 juli wachten en ben nu al meer dan 6 weken(volgens mijn berekening). Jmay moet ook lang wachten Ondanks de onzekerheid maar proberen te denken geen bloed geeft moed. Wel naar je aandoening! Hopelijk komen jij en je baby goed door de zwangerschap en de bevalling heen! Evenstar nog gefeliciteerd met je dochter! Toeteke mooi op schema . Hopelijk is de echoscopiste de volgende keer wat leuker! Key waar heb je de Chinese kalender met maanmaanden gevonden? Een echo bij 30 weken is niet bij iedere verloskundigenpraktijk standaard heb ik zojuist gehoord (zwangere vriendin die deze niet kreeg en een andere zwangere vriendin wel. Beiden bij een andere praktijk) voor de echo bij 20 weken mag je ook kiezen, deze is niet verplicht (wist ik ook niet)
Wat een top wedstrijd zeg ! Wij logeren bij mijn schoon ouders vannacht Ik voel tot nu toe nog steeds niks zelfs t ongie gevoel is weg. Bij mijn dochter had ik ook weinig klachten maar wel pijn in me boobs Enzo. Hoop dat alles goed gaat met de mini in mijn buik. Heel rot die onzekerheid. @geslachtskalender Er zijn er inderdaad meerdere in omloop zag ik. Ben benieuwd ! Had ook voor de grap laten pendelen. 2x meisje 1x jongen en 1xmeisje-jongen
Pfoeee wat een nacht. Naast de irritante misselijkheidsvlagen die gister zijn begonnen nu ook hevig aan de diarree. Bye bye nachtrust. Oh wat voel ik me vervelend zeg. Plassen voor mvm zit er ff niet in zo. Hopen dat het gewoon een buik griepje is
Ik ben juist met geen stok uit bed te krijgen. Maar ja. Om 6 uur wil de kleuter al van alles doen en de peuter klimt meestal ook al rond die tijd op mijn hoofd. *gaap* Wat voor mij nieuw is, is om 's ochtends misselijk te zijn. Ik had het de vorige keren vooral 's avonds. Nu OOK 's avonds.
Ja hij is dus anders omdat ie in maanmaanden rekent. In chine is het ook altijd op een andere dag nieuwjaar enzo.. Ik ben ook pas net 26 maar bij mij geeft ie ook 28 aan. En de conceptiemaand is sept ipv mei
Wat vervelend die misselijkheid zeg Miss droog crackertje voor je uit bed gaat ? Ik heb werkelijk nergens last van niet eens pijn in me boobs ..en geen ongie gevoel meer. Hopelijk blijft alles goed gaan