@Millie thanks zie het nu pas, maar jeetje wat naar dit zeg zeker die onzekerheid. Ik ga heel hard duimen voor je,hopelijk komt het goed. Hier niet echt kwaaltjes, af en toe een buikpijntje hier en daar en moe. @Liefebeestje welkom en gefeliciteerd!
Ik probeer positief te blijven. Het is waarschijnlijk gewoon dikke vette pech. Gaan er trouwens nog meiden meedoen met MvM? Ik zou heel graag willen maar ik kan nog geen soortgelijk iets vinden in Engeland!
@mellie De duimen draaien hier nog steeds! Hoop dat het blijft plakken. MvM heb ik de vorige zwangerschap wel gedaan. Zou het graag weer doen maar moet er een eind voor rijden (niet het grootste probleem) en de vorige keer is het niet bepaald goed bevallen.
Hallo Allemaal, EINDELIJK een positieve zwangerschapstest! Wat kan anderhalf jaar wachten toch lang zijn . Maarre mag ik ook meedoen? Ik ben zwanger van de tweede en heb aan het begin van het jaar nog een vroege miskraam gehad. Nu gaat hopelijk alles goed en beval ik volgend jaar rond 6 februari van een gezonde jongen/meid. Spannende tijd...
Enorm opgelucht... Je gaat zo twijfelen aan je eigen lijf. @ Melliemuis, Ik hoop dat alles voor je meezit, heftig hoor! Je hebt er helemaal niets aan, maar tijdens mijn eerste zwangerschap verloor ik ook heel veel bloed (leek echt wel ongi, maar het was wel oud bloed) en nu loopt er een heel leuk peutertje rond . Ik duim heel hard voor je mee!
Ik doe het zelf niet nog een keer. Ik ben zo misselijk van die potten geweest bij de oudste destijds, en de rompslomp is met twee kinderen en een drukke baan ook niet echt realistisch. Ik heb toen echt die weken zitten aftellen. Bij de tweede zag ik het al niet meer zitten, ik heb bij de eerste echt enorm veel gepiest, daar blijft het dan maar bij
Hallo meiden! Wat is er veel geschreven vandaag! Gezellig hoor! Alle nieuwe meiden, gefeliciteerd en welkom! Melliemuis wat ontzettend vervelend en verdrietig en onzeker! Ik ga voor je duimen. Over MvM; ik doe er niet meer aan mee. Bij de eerste wel gedaan, wat een stank. Moest er toen ook nog wel een eindje voor rijden. Heb van een kennisje gehoord dat het niet alleen voor medische doeleinden gebruikt wordt maar ook voor dieetpillen (zij heeft gewerkt voor Moeder voor Moeders, en was er slecht over te spreken). Maar het precieze verhaal en of dat nu nog zo is weet ik niet. Wat niet weg neemt dat ik respect heb voor de dames die het wel doen, want er worden ook zeker goede dingen mee gedaan. Wat hebben jullie trouwens allemaal vroeg VK-afspraken! Hier staat op de site bellen met 6 weken, eerste afspraak + echo tussen de 8-10 weken. Ga stiekem toch iets eerder bellen. Net een bootcamples achter de rug, dat viel tegen! Heel veel steken in de zij, en snel buiten adem. Sporten jullie nog? Ik wou het eigenlijk nog wel even volhouden...
Hoi ik klets dan ook graag mee hier... 4e kindje uitgerekend 2 februari. Ik heb 5 juni intake en op 16 juni eerste echo! Iedereen gefeliciteerd...ik zal nog een stukje terug lezen om wat meer te weten te komen over jullie allemaal...
Melliemuis ik blijf voor je duimen. Echt niet leuk die onzekerheid, ik hoop echt dat ie blijft plakken!! Calimero1979 gefeliciteerd! Kan me voorstellen dat je na zo'n lange tijd gaat twijfelen aan je eigen lichaam. Gelukkig is het goed gekomen!! Ik ga meedoen met mvm! Eind deze week heb ik al een informatieafspraak, waarbij je ook nog weer een zwangerschapstest doet. Vanaf de zesde week kan er dan begonnen worden met het inleveren van urine. Vanaf vorige week wilde ik eigenlijk weer het hardlopen oppakken, dit doe ik nu toch maar niet. Nu ga ik maar fietsen en wandelen oid, wel jammer ik wilde graag met een wat betere conditie de zwangerschap ingaan. Dat gaat nu niet meer lukken Echte kwaaltjes heb ik verder nog niet echt. Heel vroeg in de ochtend misschien heel even misselijk en verder af en toe een ongesteldheidsgevoel. Verder voel k me de hele dag juist heel erg fit
Hoi meiden! Wij voegen ons graag hierbij, al ben ik bang dat ik het niet helemaal kan bijhouden. Wat is het al druk! Iedereen enorm gefeliciteerd natuurlijk! Ons verhaal is een beetje anders als anders. Eerst even kort voorstelrondje: Wij zijn een lesbisch koppel, ik ben 29 jaar (volgende maand 30) en draag de baby, mijn vriendin wordt deze week 25. We zijn het KID traject ingestapt en nu zwanger van onze 1e. Even ons verhaal. In november 2013 zijn we ons gaan oriënteren voor KID. We hebben geen eigen donor, hebben er even over gedacht maar na het lezen van horrorverhalen op internet (donoren of hun familie die ineens hun (klein)kind opeisten ed) hebben we ervoor gekozen om te gaan voor een zaadbank. Echter zijn er in Nederland gigantische wachtlijsten en aangezien ik ook PCO heb en dus wel eens lang onderweg zou kunnen zijn met de hele mmm, wilden we meteen starten en de 'vrijheid' hebben in het kiezen van een eigen donor. We zijn op gesprek geweest bij een ziekenhuis in Nieuwegein die ons vertelden over een zaadbank in Denemarken. Heel raar, je koopt zaad online (er is een smoelenboek hihi) en je laat het verschepen naar Nederland. Aangezien we uit Brabant komen, hadden we ook een gesprek gepland in Tilburg, dichter bij de deur en die wilden ons ook helpen. In februari 2014 ons 1e gesprek daar, vooraf al via de mail contact gehad met onze fertiliteitsarts en al zaad gekocht/ gereserveerd (10 rietjes, man wat een geld!) omdat we na lang zoeken eindelijk een leuke donor hadden en we merkten dat het zaad snel weg was. We blijken ook best kritisch te zijn hahaha. We hebben alles netjes volgens de Nederlandse richtlijnen, anders kon Tilburg ons ook niet helpen. Dus het is een niet-anonieme donor. Dat wil zeggen, hij MOET zich bekend maken als ons kindje daar op zijn 18e om vraagt. Wij kunnen de donor niet zoeken en hij ons niet, enkel het kind. We hebben gekozen voor een uitgebreid profiel met babyfoto's van de donor, hobby's, psychologische onderzoeken etc. Dit was een stuk duurder maar dan kunnen we ons kindje straks al wat meer info geven als hij/zijerom vraagt. We hebben godzijdank net voor een prijsverhoging zaad gekocht. Wij betaalden nog 199 euro voor 1 rietje excl. 25% btw... nu kost het al 399 euro geloof ik voor diezelfde donor. O ik dwaal af haha. Goed in febr. dus begonnen met het volgen van mijn cyclus. Redelijke cyclus ondanks mijn PCO en zelfs een ei gezien. Ik was zo dankbaar, ben getrouwd geweest met een man en vroeger kreeg ik geen eisprongen, of heeeel weinig! Dus de volgende ronde mochten we werken met ovulatietesten. Echter had ik al gelezen dat dat met PCO een probleem kon zijn, toch wilde de arts het proberen. Uiteindelijk gaf mijn Clearblue op dag 19 geloof ik een smiley maar normaal voel ik mijn ei, nu niets. Dus ik twijfelde, maar toch zkh gebeld en we konden komen voor de 1e IUI. 5.000.000 zaadjes! (die overigens binnen 24 uur in Nederland waren!) De IUI deed zo ontzettend pijn, ik dacht eigenlijk al dat het niet goed zat. En ja hoor, geen ei gehad en pas een week later kwam mijn ei (puur van de stress geweest denk ik). IUI voor niets geweest dus en een lange cyclus. Gelukkig een gesprek tussendoor gehad met de arts en besloten gewoon met fms te werken omdat ik te gestressed was. En dus ga ik op dag 11 naar het zkh en zit er gewoon een eitje mooi te rijpen! Ongelooflijk, dat leek een cyclus van 28 dagen te worden. Wij helemaal blij en op dag 13 mochten we een Pregnylspuit zetten om ervoor te zorgen dat het eitje zeker zou springen. Dit omdat we niet weer het risico wilde lopen om duur zaad te verspillen. Om 15 mei de 2e IUI gehad met maar 250.000 zaadjes. Veel ziekenhuizen gaan dan niet eens verder, maar nogmaals, ons duur zaad was al ontdooid dus hoppa, erin met die hap Mijn vriendin mocht het spuitje leegspuiten hihi. En plots was daar, 2 dagen voor mijn NOD vorige week, een positieve test!! We konden het niet geloven! Afgelopen woensdag de bloedtest in het zkh gehad die ons 100% bevestigd heeft dat we echt zwanger zijn. We hebben zon 6 tests versleten, gister nog een digitale met indicator gedaan, +3. Het is nog niet te bevatten! We zijn intens gelukkig dat zon groot wonder, op nog een grotere wonderbaarlijke manier ontstaat in onze situatie. Ik ben wel erg bang en onzeker. Heb veel last van mijn onderbuik en krampjes, opgeblazen gevoel, darmen, mijn borsten groeien nu al de pan uit (en ze waren al niet klein..), ben met vlagen misselijk, heb een verslaving aan RIJST en lust geen koffie meer (of niet graag). Mijn eetlust is sowieso minder. Maar we zijn zo dankbaar! 12 september 2014 gaan we trouwen en onze droom was om zwanger te trouwen. Hopelijk gaat dit ook echt zo gebeuren en blijft het mooi plakken. 17 juni hebben we de 1e echo in het zkh, ben dan +- 7 weken. Voor iedereen hier: gefeliciteerd!! Hoop dat ik het bij kan houden met lezen. Ik werk overigens in de Assurantiën. Mijn vriendin werkt in een bakkerij. Onze ouders en opas en omas weten het al en reageerden geweldig. Vooral mijn schoonmoeder kan bijna haar mond niet houden haha. Ze vinden het super en zien het ook echt als hun kleinkind, gelukkig! Verder is het erg moeilijk om nog je mond te houden, een paar vriendinnen weten het maar verder willen we het nog stil houden. En iedereen zegt dat we niet onzeker moeten zijn en lekker moeten genieten. Dan doen we dat toch!? Ahum tussen de onzekerheid door dan O onze uitgerekende datum zal rond 2 februari 2015 zijn.
En nog even een testje Overigens zei hij gister al 3+, terwijl het morgen of woensdag pas 3 weken na de bevruchting is geweest... Heb ik dan gewoon wat meer HCG? Hoop zo dat alles goed is met het kleine wondertje. Ben wel blij dat ik wat onzekerheid kan delen hier, wellicht kunnen we mekaar geruststellen.
Evenstar & zonnetje, ik ben ook import Groninger ook uit Den Haag! Evenstar, welke praktijk zit jij? Ik zit bij verloskundige praktijk zuid. En mag pas half juli langs komen ben dan al zo'n 11 weken vind dat echt nog veel te lang duren. Oh en jij weet ook vast of mvm komt ophalen of dat je moet wegbrengen? Vliegje, wat een verhaal en wat een geld inderdaad. Gefeliciteerd! Misschien zijn het er wel 2 Nog steeds moe en echt alles stinkt bah. Had een collegaatje vandaag een broodje met uien er op gadverdamme wat stonk dat. Meerdere malen gevraag of hij het weg kon halen of op kon eten of iets maar daar werd geen gehoor aan gegeven naja kan moeilijk zeggen dat ik er bijna van over m'n nek ga. Hoe zit het met jullie buikjes trouwens? Ik heb met name aan het eind van de dag een behoorlijke buik. Al moet ik zeggen als ik 'S ochtends een strak shirtje aan zou hebben dan zou ik waarschijnlijk vragen krijgen. Hou het nu maar op losse jurkjes. Gewoon een darmen buik overigens hoor heb ook echt last van m'n darmen.
Herkenbaar hoor, die stank overlast. Ik heb er alleen thuis geen last van (ok, op de luiers en billenafvegerij na, blegh). Ik zit bij stadspraktijk, al sinds de eerste en wil liever niet naar een andere omdat ik het team toch aardig goed ken nu. Zuid zou logischer zijn qua waar ik woon. We wonen misschien wel heel dicht bij elkaar ? Hier ook een bolle darmen buik, had ik bij de andere zwschappen ook. Was alleen de eerste weken, echt buikje kwam bij de eerste na 10 weken en bij de tweede al met 8. Ben slank dus 't valt nogal snel op. MvM moesten wij bij de Praxis afleveren, maar wij woonden toen niet in Zuid, maar iets boven het centrum. De mevrouw van MvM kan je vast meer vertellen.