Uitgerekend 1 - 15 februari 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MDvD96, 31 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Heidezicht

Heidezicht Fanatiek lid

20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Gelijk even gebeld en ik kan 26 oktober al terecht! Kon ook morgen, maar ik heb straks de 22 weken prik en het is wel beter om er wat tijd tussen te laten.

Do1981 vindt dit leuk.
  2. Heidezicht

Heidezicht Fanatiek lid

20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Hier wel ff confrontatie bij het prikken vandaag. Ze vroeg hoe de zwangerschap ging en toen meteen naar Mason. Ik had niet verwacht dat dat ter sprake zou komen, dus dat was wel even slikken. Verder wel snel hersteld hoor, maar hij kwam wel even binnen.

Net bij de verloskundige ook alles nog steeds goed gelukkig. Ze moest wat metingen doen voor een training en vroeg of ze ons daarvoor mocht gebruiken, dus we kregen weer een extra echo. Baby groeit flink door iig. Alles zit nog wel binnen normaalwaarden, maar omdat ik het zelf prettig vind krijg ik wel met ongeveer 29 weken een groeiecho.

Baby is wel heel actief, was nu ook goed te zien met de echo, goed teken volgens de verloskundige. Fijn hoe je met zulke dingen gerustgesteld kunt worden.

Waldorfmama vindt dit leuk.
  3. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Wat fijn die geruststelling weer @Heidezicht !
    Mag ik vragen hoe de ggd dat wist trouwens? Dat ze naar hem vroegen?

ik krijg de griepprik dus pas half november. Vind ik ergens best wel laat. Lees nu iedereen die hem eerder krijgt. Ga de poli ook even bellen of ik hem niet via hen kan krijgen. As maandag krijg ik de 22 weken prik, dus zou begin nov de griepprik dan willen. Nu net 2 weken later gepland.
    Maar misschien moet ik daar ook niet zo moeilijk over doen. Ik zie toch bijna nooit andere mensen en al zeker niet die dichtbij komen, haha

4. Heidezicht

Heidezicht Fanatiek lid

20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    @Do1981 Ik denk dat ze dat doorkregen vanuit de verloskundige ofzo? Ik weet het ook niet, maar ze noemde direct zijn naam, dus kan niet alleen maar statische info zijn geweest.

Iedere huisartsenpraktijk schijnt zn eigen ritme te hebben hoe ze het doen met de griepprik. De verloskundige vond het trouwens heel goed dat ik ervoor koos om m te nemen. Ze zegt; "de rest van jouw zwangerschap en kraamtijd moet zo onbezorgd mogelijk worden en dit kan je helpen".

5. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    toch wel bijzonder dat ze er dan zo over beginnen. Ik vind het niet heel tactvol al ben ik eerlijk. Je komt daar gewoon voor een prik, klaar.

fijn dat je verloskundige zo positief was over die griepprik. Ik zag op Twitter van een gyn die ik ken ook al heel positieve berichten voorbij komen over de indicatie voor zwangere vrouwen. In België was die er volgens mij ook al veel langer. Fijn dat je als zwangere nu zelf de keuze hebt.

ik ben nu best verkouden en ben ook best benauwd. Je krijgt het gewoon sneller te pakken als je zwanger bent.

(geen Corona overigens, twee keer getest, klassieke verkoudheid, maar wel een flinke)

6. Heidezicht

Heidezicht Fanatiek lid

20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Ze bedoelde het wel goed hoor. Maar ik was er idd niet op voorbereid. Bij de verloskundige en in het ziekenhuis weet ik dat ze er eigenlijk altijd wel over beginnen, dus dan komt t niet zo aan. Maar goed, ik ben gelukkig wel weer zo in balans dat ik er snel van herstel en het hebben kan.

Balen dat je niet lekker bent. Ik slik momenteel wat extra vitamine C bij, zeker nu met die vaccinaties. Beetje extra weerstand kan geen kwaad.

7. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    slim. Ik slik ook een multi voor zwangeren en nog extra D en omega 3. Ben echt best benauwd. Wordt wat met slapen straks

Oh en toch. Ze kunnen het goed bedoelen. Maar snap de noodzaak niet zo om erover te beginnen. Ze weten niet hoe dat voor jou is. En ook in het ziekenhuis is die noodzaak er niet altijd. Krijg vaak bij dit soort dingen dat mensen het idee hebben dat ze erover moeten beginnen en dat ze dan vooral aan hun eigen gevoel erover denken ipv aan hoe het voor jou is. Mensen willen graag medeleven tonen en beginnen er daarom over en zouden zich schuldig voelen als ze geen medeleven tonen. Maar dan communiceer je vooral vanuit je eigen idee en niet wat prettig is voor de ander (weet niet of ik nog te volgen ben nu, haha)
    Ik merk dat zelf namelijk best wel. En maak me er zelf vast ook wel eens schuldig aan

8. Heidezicht

Heidezicht Fanatiek lid

20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Ik snap je wel hoor. In het ziekenhuis is het in principe wel relevant hoor, dat gaat ook over de zwangerschap natuurlijk. Alleen nu met de prik had ik m echt niet verwacht. Als ik erop ingesteld ben heb ik echt geen moeite erover te praten. Sterker, in het begin vond ik het lastig dat mensen het onderwerp zo vermeden. Mason en het hele verhaal eromheen is onderdeel van ons leven, het bestaat en mag erkend worden. Ik merk dat pas nu ik weer zwanger ben mensen er "normaal" over durven praten. Dus het is heel dubbel. Zolang ik er enigzins op voorbereid ben dat het onderwerp ter sprake kan komen heb ik er geen last van, maar als het echt uit het niets komt komt ie ff binnen. Ook omdat ik nu al die dingen aan het doen ben die ik toen af moest zeggen en we net rond dezelfde termijn zitten.

Heb trouwens net een proefdruk van het geboortekaartje besteld... Zou vrijdag binnen moeten komen. Ik ben benieuwd....

Do1981 vindt dit leuk.
  9. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    ja, dat onderwerp vermijden is weer de andere kant van de medaille. Dat is ook niet fijn. Het is heel dubbel wel.

Ik heb verschillende vriendinnen in mijn omgeving die na 20 weken echo of ook 2 in de laatste weken een kindje verloren hebben. Iedereen gaat er zo verschillend mee om. 1 zette toen indertijd alles op social media. Haar manier van verwerking. Een ander hoor ik er nooit meer over. Soms ook wel lastig of je er nu naar moet vragen of niet. Mijn beste vriendin heeft na 20 weken zwangerschap af moeten breken en die is er best gereserveerd over. Heeft naam en geslacht kindje ook niet bekend gemaakt. Soms best lastig of ik er nu wel of niet naar moet vragen. Het is overigens al jaren terug en sindsdien 2 gezonde kinderen.

Vanwege die 2 gevallen maakt ook wel dat ik me erg bewust ben van de risico’s in laatste weken. Er kan nog van alles gebeuren. Dat speelt toch steeds wel in mijn achterhoofd ook

en wat fijn van dat kaartje. Echt leuk om naar uit te kijken!

10. Heidezicht

Heidezicht Fanatiek lid

20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    23 weken dansje hier vandaag! Nog maar 1 week tot de grens van levensvatbaarheid!

Ben helaas toch iets minnetjes van de 22 weken prik. Net niet helemaal lekker zeg maar. Duidelijk dat mn immuunsysteem getriggerd is. Gelukkig dit weekend veel thuis. Moet wel flink studeren ivm tentamen woensdag, maar dat kan prima vanaf de bank en de stof zit al behoorlijk in mn hoofd, dus dat zal wel goedkomen.

Do1981 vindt dit leuk.
  11. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik krijg hem maandag. Ben heel benieuwd. Moet volgende week wel echt even volle bak werken. Want deze week ziek geweest en week daarna vakantie. En er is veel te doen. Hopelijk valt de prik mee qua bijwerkingen….

12. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Hoe gaat het hier bij iedereen?

Ik heb vandaag 22 weken prik gehad. Ben benieuwd naar morgen hoe ik me voel

13. XdropjeX

XdropjeX Fanatiek lid

16 nov 2011
    1.156
    1.038
    113
    Hier gaat het goed.
    Merk alleen dat werken wat zwaarder gaat worden, ik denk dat ik niet lang de lange diensten zal kunnen draaien.
    Ik krijg de 22 weken prik komende maandag maar ben dan lekker een weekje vrij.

Do1981 vindt dit leuk.
  14. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik ben komende week ook vrij, maar express niet dan ingepland. Haha.
    Ik dacht: straks ben ik in mijn vakantie ziek. Daar had ik ook geen zin in. Maar ben wel beetje bang nu dat ik me morgen niet lekekr voel. En ik was vorige week ook al paar dagen ziek. Maar wilde het niet meer verzetten

En herkenbaar vwb zwaarder. Ik heb geen fysiek zware baan (achter bureau en meestal thuis hele dag). Maar merkte echt vandaag dat ik meer moeite krijg met bukken en dingen oprapen.
    En heb toch ook wel vaak gespannen gevoel in buik.
    En die verkoudheid vorige week heeft er wel ingehakt. Daar moet ik echt weer even conditioneel bovenop komen ook. Dat vraagt nog wel wat tijd. Het lichaam heeft het gewoon zwaarder

Heb jij fysiek zwaar werk?

15. XdropjeX

XdropjeX Fanatiek lid

16 nov 2011
    1.156
    1.038
    113
    Idd het bukken herken ik ook.
    Heb best pittig werk ja, huishouding in een grote zorginstelling. Tel daarbij personeelstekort en tijdsdruk bij op haha.
    Wel een superteam en leiding houd ook wel rekening met mij. Heb al wel aangeven om met 34 weken met verlof te gaan.

Do1981 vindt dit leuk.
  16. Heidezicht

Heidezicht Fanatiek lid

20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Dat het zwaarder wordt merk ik ook al wel. Gisteren een echt lange dag gehad met veel lopen en ik was echt af aan t eind van de dag, heel veel rugpijn en verzuurd gevoel in mn benen.

Verder hier inmiddels wel weer goed, was 2 dagen hangerig van de kinkhoestvaccinatie, maar daarna weer goed te pas. Zaterdag voelde ik de kleine een dagje niet, dus was wel ongerust, maar zondag was ie er weer gelukkig.

Do1981 vindt dit leuk.
  17. Beau28

Beau28 Bekend lid

11 jul 2018
    532
    345
    63
    Vrouw
    Voor mij word het werk ook wel zwaarder, ik werk als verzorgende in een verpleeghuis afgelopen week 38 uur gewerkt.. eigenlijk is dat teveel maar er is zo'n te kort aan personeel dat je soms wel beetje je grens over gaat maar je weet ook dat de cliënten verzorgd moeten worden best wel een dilemma. Heb mezelf wel voor genomen nu in iedergeval geen extra diensten meer aan te nemen, moet toch ook aan mezelf denken.

@Do1981 hoe voelde je je na de 22 weken prik?

18. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    @XdropjeX @Beau28 best fysieke banen voor jullie. Lijkt me best pittig. Vandaag een dag op kantoor geweest, dan merk ik direct dat ik een fysiek zwaardere dag heb gehad. Terwijl ik daar ook alleen maar achter een bureau zit/ in overleg ben.

Ik heb vandaag echt helemaal geen last gehad van de prik. 0,0
    Echt fijn. Want had een drukke dag gepland

van Corona prik had ik nog stijve arm. Van deze echt helemaal niks

Beau28 en XdropjeX vinden dit leuk.
  19. Beau28

Beau28 Bekend lid

11 jul 2018
    532
    345
    63
    Vrouw
    Gelukkig maar!

Do1981 vindt dit leuk.
  20. XdropjeX

XdropjeX Fanatiek lid

16 nov 2011
    1.156
    1.038
    113
    Uitgerekende datum
    2 februari;
    Mir123- 35 jaar - 3e kindje

3 februari;
    Waterman123-1e kindje

4 februari;
    Heidezicht -38 jaar - 2e kindje

6 februari;
    Beau28 - 29 jaar - 1e kindje
    Sameniszoveelleuker - 28 jaar - 3e kindje
    beertje073 - 30 jaar - 1e kindje

8 februari;
    Do1981 - 39 jaar - 2e kindje
    Chari130210 - 25 jaar - 3e kindje
    Jale - 37 jaar - 4e kindje
    Onkruidbloem - 32 jaar - 2e kindje

11 februari;
    XdropjeX - 34 jaar - 2e kindje

12 februari;
    Mommy2020- 33 jaar - 2 e kindje
    johanna3 - 27 jaar - 1e kindje
    Sais95 - 26 jaar - 1e kindje

13 februari;
    SkyA - 25 jaar - 2e kindje

15 februari;
    MLIS - 29 jaar - 3e kindje
    Kiki202 - 28 jaar - 1e kindje

16 februari;
    Waldorfmama - 37 jaar - 3e kindje

♡ MEISJE | ♡ JONGEN | ♡ VERRASSING

Afspraken

Do1981 - 14 oktober - telefonisch consult
    beertje073 - 25 oktober - 3D/ 4D echo
    beertje073 - 26 oktober - controle vk
    XdropjeX - 5 november - 3d/4d echo
    XdropjeX - 9 november - intake kraamzorg
    Do1981 - 10 November - 1e groei echo
    XdropjeX - 10 november - controle
    beertje073 - 23 november - controle vk
    Beau28: 13 oktober- controle vk

Allereerst gefeliciteerd! Voeg jezelf toe in de lijst door op de laatste lijst te reageren en vergeet de [/QUOTE] aan het begin en einde van de lijst

Deel Deze Pagina