Uitgerekend 1 - 15 februari 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MDvD96, 31 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik vraag me dat ook altijd wel af van die baby nestjes. Het ziet er zo gezellig uit, maar bij bedjes raden ze aan dat het moet ventileren, etc.
    En die rol is best dik.
    Ik heb er om die reden ook geen.

Wat wij wel deden is een verschoonkussen hoes (zo’n badstof ding) om het grote Voedingskussen heen. Dan krijg je beetje hetzelfde idee, maar daar liggen ze iets meer op.

Maar zo’n baby nest lijkt me ook wel weer fijn voor baby

Waldorfmama vindt dit leuk.
  2. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    24 weken dansje vandaag :D

Beau28 en beertje073 vinden dit leuk.
  3. beertje073

beertje073 Actief lid

3 jan 2021
    398
    302
    63
    Vrouw
    Wat een mijlpaal he:D

Do1981 vindt dit leuk.
  4. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    toch wel. Alhoewel het eigenlijk niks is verder, omdat ik er niet vanuit ga dat er nu wat gaat gebeuren. Maar toch weer een mijlpaal. Met 28 weken voor mijn gevoel weer de volgende mijlpaal. Dan zijn de kansen wel significant beter.

nog steeds regelmatig misselijk hier en ook af en toe erg duizelig. Vorige zwangerschap ook veel last van gehad. Kan heel slecht ergens stil staan. Lopen gaat prima, maar zodra ik stil sta moet ik zitten of het zweet breekt me uit

5. beertje073

beertje073 Actief lid

3 jan 2021
    398
    302
    63
    Vrouw
    Nee de baby's moeten natuurlijk wel blijven zitten :roflmao:
    Ik vind het wel een fijn idee dat de artsen er nu alles aan zouden om mocht het nu geboren worden, maar dan nog moeten ze lekker blijven zitten.

Wat vervelend dat je nog regelmatig misselijk bent en duizelig:(
    Dat lijkt me toch ook niet fijn dat je niet rustig ergens stil kunt staan.
    Heeft het ergens mee te maken dat je hier last van hebt?

6. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    lage bloeddruk komt het door. Dus eet zo regelmatig mogelijk en ook nog regelmatig dropjes. Lekker, haha

vandaag beetje kramperig gevoel in buik. Gisteren toch teveel gedaan denk ik. Net toch even gegoold, lees gelukkig dat het heel normaal is met deze termijn.
    Denk dat het groeipijn/bandenpijn is

7. Waldorfmama

Waldorfmama Actief lid

9 aug 2020
    238
    161
    43
    Vrouw
    Ik heb het ook niet voor in bed eigenlijk. Meer als ze bij ons beneden ligt, in de box. Daar zou ze in feite toch niet moeten slapen, dus meer een extra comfy plekje voor de wakkere momenten.

Ik heb gisteren een extra echo gehad en daar bleek de baby nog wel iets kleiner dan gemiddeld, maar het verschil was minder groot als bij de 20 weken echo. Ze was lekker druk aan het doen en liet haar gezicht amper zien. Mijn placenta blijft wel een verhaal apart hoor. Het is goed verspreid over de voorzijde, maar aan een kant steekt een enorme hobbel uit! Maar wel gewoon placenta weefsel, dus waarschijnlijk niks "raars". Al wil ik het nog wel aan de gyn vragen als ik daar heen moet. Algeheel ben ik wel gerustgesteld.
    Helaas ben ik wel sinds gisterenmiddag ziek, heftige buikgriep. Ik snap nu wel waarom mensen die niet weten dat ze zwanger zijn, zouden kunnen denken dat hun bevalling "heftige buikgriep" is. Ik heb serieus getwijfeld om de verloskundige te bellen, gewoon checken dat het geen weeën waren. Gelukkig gaat het beter nu ik geen eten meer in mijn lijf heb :oops:

Morgen ben ik 23 weken, dat is wel geruststellend, elke dag dichterbij "levensvatbaar" al hoop ik dat ze nog flink wat weken blijft zitten :)

Sais95 en Do1981 vinden dit leuk.
  8. Waldorfmama

Waldorfmama Actief lid

9 aug 2020
    238
    161
    43
    Vrouw
    Uitgerekende datum
    2 februari;
    Mir123- 35 jaar - 3e kindje

3 februari;
    Waterman123-1e kindje

4 februari;
    Heidezicht -38 jaar - 2e kindje

6 februari;
    Beau28 - 29 jaar - 1e kindje
    Sameniszoveelleuker - 28 jaar - 3e kindje
    beertje073 - 30 jaar - 1e kindje

8 februari;
    Do1981 - 39 jaar - 2e kindje
    Chari130210 - 25 jaar - 3e kindje
    Jale - 37 jaar - 4e kindje
    Onkruidbloem - 32 jaar - 2e kindje

11 februari;
    XdropjeX - 34 jaar - 2e kindje

12 februari;
    Mommy2020- 33 jaar - 2 e kindje
    johanna3 - 27 jaar - 1e kindje
    Sais95 - 26 jaar - 1e kindje

13 februari;
    SkyA - 25 jaar - 2e kindje

15 februari;
    MLIS - 29 jaar - 3e kindje
    Kiki202 - 28 jaar - 1e kindje

16 februari;
    Waldorfmama - 37 jaar - 3e kindje

♡ MEISJE | ♡ JONGEN | ♡ VERRASSING

Afspraken

beertje073 - 25 oktober - 3D/ 4D echo
    Waldorfmama - 25 oktober - 3D/4D echo
    beertje073 - 26 oktober - controle vk
    Heidezicht - 27 oktober - controle
    Waldorfmama - 27 oktober - Ziekenhuis intake
    Waldorfmama - 2 november - controle
    XdropjeX - 5 november - 3d/4d echo
    XdropjeX - 9 november - intake kraamzorg
    Do1981 - 10 November - 1e groei echo
    XdropjeX - 10 november - controle
    Heidezicht - 15 november - controle en groeiecho
    beertje073 - 23 november - controle vk
    Beau28 - 9 november - controle vk

Allereerst gefeliciteerd! Voeg jezelf toe in de lijst door op de laatste lijst te reageren en vergeet de [/QUOTE] aan het begin en einde van de lijst.

9. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    @Waldorfmama wat vervelend dat je ziek bent! Beterschap meid

10. beertje073

beertje073 Actief lid

3 jan 2021
    398
    302
    63
    Vrouw
    Oke wel vervelend dan een lage bloeddruk hebben, behalve dat je dan een goede reden hebt om lekker dropjes te eten, dat is dan weer niet vervelend:roflmao:

Dat kramperige gevoel herken ik wel, heb ik ook echt last van zeker bij inspanning, fijn om te lezen dat het bij dit termijn hoort :D

Do1981 vindt dit leuk.
  11. beertje073

beertje073 Actief lid

3 jan 2021
    398
    302
    63
    Vrouw
    @Waldorfmama fijn dat het verschil nu minder groot is dan met de 20 weken echo qua groei, en dat ze lekker druk aan het doen was:roflmao:

Wel vervelend dat je nu buikgriep hebt:(
    Heel veel beterschap!

12. Waldorfmama

Waldorfmama Actief lid

9 aug 2020
    238
    161
    43
    Vrouw
    Vervelend, lage bloeddruk. Heb ik ook gehad (onderdruk was zelfs onmeetbaar) en zit ook niet vreselijk hoog nu (110/60). Het is wel uitkijken hoor, niet snel opstaan want je gaat zo weer onderuit.

Do1981 vindt dit leuk.
  13. Heidezicht

Heidezicht Fanatiek lid

20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    @Waldorfmama, beterschap! En fijn dat ze nu beter op termijn zat qua groei.

@Do1981, vervelend is dat he? Bij mij helpt het als ik bij het staan ergens tegenaan leun.

Hier inmiddels wel echt een beetje de laatste noodzakelijke dingen aan het regelen. Merk wel dat mn lijf het zwaarder krijgt al, buik gaat steeds meer in de weg zitten en ik moet af en toe echt even bijkomen van lichamelijke inspanning.

14. Sais95

Sais95 Actief lid

14 mrt 2021
    491
    358
    63
    Vrouw
    Wat fijn dat ze goed gegroeid is en het verschil niet meer zo groot is! En super dat je gerustgesteld bent, snap ik heel goed :)

Wel vervelend dat je ziek bent, ik heb ook buikgriep gehad deze zwangerschap. Is inderdaad echt vergelijkbaar met een zwangerschap, heel gek! Heel veel beterschap!

15. XdropjeX

XdropjeX Fanatiek lid

16 nov 2011
    1.156
    1.038
    113
    Hier een begin gemaakt aan de babykamer.
    Alles leeggehaald en een behangetje ertegenaan.
    Ziet er al super leuk uit!
    Vrijdag komt de babykamer binnen!

16. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Hier deze week ook druk aan de klus. Verf in kleuterkamer zoon zit erop. Die gaat ergens komende week over. Dan verven in de babykamer. Die verf is al gekocht. Dus eind deze week babykamer zo goed als klaar qua basis. Daarna verdere aankleding nog. Maar alle meubels en plankjes zijn er dan, alleen nog wat accessoires

17. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    @Heidezicht Ik merk ook dat het zwaarder wordt. Terwijl ik het eigenlijk nog best vroeg vind. Maar merkte het vandaag erg, dat ik gisteren eigenlijk wat te veel gedaan heb. Moet het echt rustig aan doen. De buik begint zwaarder te worden.

18. XdropjeX

XdropjeX Fanatiek lid

16 nov 2011
    1.156
    1.038
    113
    Hier ook vandaag het 24 weken dansje:)
    Toch fijn om te weten dat als er iets gebeurd ze in het ziekenhuis er alles aan doen

Sais95, beertje073 en Do1981 vinden dit leuk.
  19. Heidezicht

Heidezicht Fanatiek lid

20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Wat fijn @XdropjeX!

Hier alweer een 25 weken dansje!

Dacht jenalles geregeld te hebben, zegt gisteren een bijrijder van mijn paard per direct op. Er was al wat gedoe geweest steeds en daar sprak ik haar op aan. Dat viel nogal verkeerd.
    Ik tussen een aantal mensen die vonden dat ze zeurde (ze vroeg hen dingen te doen achter mijn rug om en dat deden ze niet waarna ze ze bleef benaderen) en een bijrijdster die dacht dat ze het beste deed voor het paard in. Mijn visie ligt meer op 1 lijn met de mensen die vonden dat ze zeurden en dus paste het niet meer. Mijn bijrijdster heeft nu aangegeven dat ik niet om mijn paard geef, niet alleen in haar ogen, maar dat het een feit is. Het stomme is dat ik haar echt gunde om met dat paard lekker te rommelen. Ze heeft een eigen paard gehad en dus snapte ik wel dat het lastig is om om te schakelen naar bijrijder en dus niet alles zo zelf te kunnen regelen, maar via de eigenaar, mits die eigenaar erachter stond. Daarom herhaaldelijk kansen gegeven, maar juist die kansen worden me nu als verwijt voor de voeten geworpen. Jammer dat je als volwassen vrouw zo veel moeite hebt met zelfreflectie.

Nu wel aan het twijfelen of ik moet gaan voor een tijdelijke bijrijdster die eigenlijk per direct kan beginnen, maar, wegens blessure paard, alleen maar mijn zwangerschap kan en wil opvangen of verder zoeken naar een ander. Echt lekker tijd investeren en mee naar rijvereniging gaat niet lukken en dat vind ik altijd wel fijn als ik iemand nieuw erbij heb. Lastige situatie even.

Ik zit nog zo te twijfelen over een 3D/4D echo, het is best geld en met de placenta voor ben ik bang dat je geen mooie beelden krijgt.

Ben overigens vannacht voor het eerst bewust wakker geschopt. Jeetje wat ging die hele buik tekeer zeg!

20. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    jeetje, wat jammer dat, dat nu net zo loopt en nu tot een escalatie komt. Hopelijk snel opgelost!

Ik had volgens mij gisteren voor het eerst een baby met de hik. Om de zoveel tijd een klein ‘stootje’, kan ook trapje zijn geweest natuurlijk. Maar dan was het wel heel veel.

hier deze week vrij en druk bezig met zoon verhuizen (is inmiddels gebeurt) en nu babykamer verven. Dat gaat vandaag gebeuren. Ben echt heel benieuwd hoe de kleur uit gaat pakken.

ben zelf vooral aan het toekijken hoe man aan het werk is, haha

edit: ik ga dat niet doen denk ik, zo’n 3D echo. Vorige Zwangerschap ook niet gedaan. Vind al die foto’s op elkaar lijken altijd :roflmao: en krijg zoveel echo’s bij de gyn.
    Maar misschien bedenk ik me nog. Het maakt het misschien wel iets ‘echter’

Deel Deze Pagina