@Heidezicht Ik heb bij mijn zoontje ook een cordring gebruikt, heel fijn! Hij had echt een dikke navelstreng en het ging ook daar perfect mee. Ik kan niet zeggen dat het sneller indroogde, maar dat kan dus met die dikke navelstreng te maken hebben. Wat ik niet wist, maar wat heel duidelijk was bij hem: na het afvallen van het navelstompje zat in het "gat" een soort gele prut. Ik dacht dat het pus was, maar wilde niet zomaar gaan poetsen dus vroeg ik het mijn huisarts. Het bleek een korst van witte bloedlichaampjes te zijn! Als een extra stukje afweer dus.
ik kan me dat bij mijn zoontje allemaal niet meer herinneren eigenlijk. Dat restje navelstreng viel er op een gegeven moment af. En daarna idd wel een tijdje afblijven nog. Suf hoe je dat soort dingen vergeet eigenlijk
Bij mijn andere zoontje was het meteen keurig dicht, althans zo leek het.. dus ik keek er wel raar van op dat mijn jongste echt een wond had. Nou ja, mocht iemand dat hebben, geen zorgen dus. Nu heb ik weer een cordring dus, per ongeluk een latex vrije omdat dat de enige variant was die ze verkochten bij de hippe babywinkel in de buurt Ik kende ze uit het verantwoorde kraampakket van Dalalou, dat ik bij mijn jongste zoon had. Nu heb ik daarvan eigenlijk vooral de essentiële dingen gekocht, om het pakket weer compleet te krijgen, aangezien ik niet alles gebruikt had. Hebben jullie allemaal een pakket van de verzekering? Wij hebben afgelopen weekend nog wat dingen gehaald, voor het geval we straks de winkels niet meer in zouden kunnen. Dus we zijn nu wel redelijk compleet qua uitzet. Mijn laatste aanschaffen zijn een roze Tummy Tub en een 100% wollen truitje in Noors motiefje, wat we als eerste jasje gaan gebruiken. Ik ben nu officieel 27 weken zwanger en ik kan eigenlijk niet wachten om de kleine te zien. Gelukkig hebben we over twee weken een groeiecho, hopelijk gaat alles goed. Ik heb er wel wat meer vertrouwen in gekregen doordat ze zo ongelovelijk druk is. Ze krijgt genoeg voedingsstoffen kennelijk
Ik heb een kraampakket van mijn zorgverzekering gekregen? Is dat niet standaard dan? vorige keer het meeste weer naar zo’n verzamelplaats gebracht tbv ontwikkelingshulp is dat volgens mij. Meeste niet gebruikt. vond kraamverband ook niks. Van die dikke pakketten, hele tijd schoof het. Zo snel mogelijk overgestapt op katoenen maandverband plus plus size. Waarom zou je straks geen winkel in mogen? Als ze gaan sluiten bedoel je? ik bestel sowieso bijna alles online
Nee, kraampakket is alleen standaard als je kraamzorg hebt in een aanvullend zorgpakket. Ik heb aanvullend enkel fysio en uitgebreide tandarts, aangezien ik niet van plan was zwanger te zijn dit jaar Maar het is geen probleem, ik heb veel liever de eco/bio versie van een kraampakket. Al was het maar voor de betere kraamverbanden. Ik heb ze vorige keer toch nog wel even moeten gebruiken, dus dan kunnen ze maar beter goed ademen.
Vandaag voor het eerst bekken therapie gehad. Vooral veel gepraat over balans ook. Ben tot realisatie gekomen dat deze veel te veel doorslaat naar werk. Verder heb ik vrijwel nergens energie voor, doe verder niks, vooral aan het werk eigenlijk. Heb ook regelmatig last van bekken pijn. Nu ook wel goede tips gekregen om mee te beginnen. Ben erg naar verlof aan het toeleven ‘nog 5 weken doorbijten’. Maar vergeet eigenlijk dat ik ook nu energie moet hebben om goed in conditie te blijven. Er komt nog een bevalling en vorige keer heb ik daarna een heel revalidatie traject gehad voor rugklachten. Ik moet ook nu al aan de periode na de bevalling denken. Daar heb ik totaal geen energie voor nu
Wat goed dat je die tips krijgt. Je kunt inderdaad niet moe aan je bevalling beginnen, die zal genoeg van je lichaam vragen t.z.t. Ik denk dat energie hebben nu wel meer een ding gaat zijn voor ons allemaal hier. Zelfs op dagen dat ik weinig moet ben ik nog moe en aan leuke dingen kom ik amper toe. Ik had een leuk idee om een sensoryplay bak te maken voor mijn drie jarige, leuk in Sint thema.. Ik denk dat ik maar voor kerst-thema ga want dan heb ik nog even Normaal schud ik zoiets in een avondje eruit, maar nu lig ik soms al rond 9 te slapen Is iedereen nu nog veel op de facebook groep actief eigenlijk?
Op FB wordt wel ook wat geplaatst, maar is het ook rustig hoor. Is even niet zo veel te melden denk ik, rond deze termijn. Wij hadden gisteren de 2e avond van de cursus. Ik grapte nog tegen mijn man, ze hadden mij moeten betalen ipv ik hen, ik geef veel meer info dan ik krijg. Maar goed, we nemen er elke keer uit mee wat ons past. En verder hadden we gisteren 3D echo, was wel leuk en een geruststelling om de kleine man te zien... Hij werkte uiteraard weer niet helemaal mee, had steeds de navelstreng of het handje voor zn gezichtje, maar we hebben wel leuke beelden...
Wat leuk! Zo'n 3D echo maakt het toch wel echter, althans dat gevoel had ik er van. Hier ook de hele tijd de navelstreng of haar armpjes voor het gezichtje, eigenwijsjes. Wel bijzonder dat jij meer bijdraagt qua info, dan dat je er uithaalt. Dat gevoel ken ik wel, heb dat op de hogeschool zelfs wel gehad. Dat je een docent moet corrigeren of aanvullen, iemand die jou iets zou moeten leren. Jammer wel, maar bij een zwangerschapscursus is het leggen van contacten ook wel leuk, dus al is de info niet geweldig haal je dat er misschien nog uit?
Uitgerekende datum ♡ 2 februari; ♡ Mir123- 35 jaar - 3e kindje 3 februari; ♡ Waterman123-1e kindje 4 februari; ♡ Heidezicht -38 jaar - 2e kindje 6 februari; ♡ Beau28 - 29 jaar - 1e kindje ♡ Sameniszoveelleuker - 28 jaar - 3e kindje ♡ beertje073 - 30 jaar - 1e kindje 8 februari; ♡ Do1981 - 39 jaar - 2e kindje ♡ Chari130210 - 25 jaar - 3e kindje ♡ Jale - 37 jaar - 4e kindje ♡ Onkruidbloem - 32 jaar - 2e kindje 11 februari; ♡ XdropjeX - 34 jaar - 2e kindje 12 februari; ♡ Mommy2020- 33 jaar - 2 e kindje ♡ johanna3 - 27 jaar - 1e kindje ♡ Sais95 - 26 jaar - 1e kindje 13 februari; ♡ SkyA - 25 jaar - 2e kindje 15 februari; ♡ MLIS - 29 jaar - 3e kindje ♡ Kiki202 - 28 jaar - 1e kindje 16 februari; ♡ Waldorfmama - 37 jaar - 3e kindje ♡ MEISJE | ♡ JONGEN | ♡ VERRASSING ♡ Afspraken♡ Beau28 - 30 november - controle vk XdropjeX - 7 december - groeiecho + controle Beau28 - 9 december- echo placenta beertje073 - 15 december - groeiecho beertje073 - 17 december - controle vk. beertje073 - 5 januari - controle vk. ♡ Allereerst gefeliciteerd! Voeg jezelf toe in de lijst door op de laatste lijst te reageren en vergeet de [/QUOTE] aan het begin en einde van de lijst.
Dag allemaal, Mag ik vragen wat jullie met de bevalling aantrekken? Het is misschien best koud in februari maar om nou iets met een broek aan te trekken lijkt mij niet handig. Ik ben vooral benieuwd naar jullie ideeën of ervaringen.
Ik neem ook gewoon van die big slaapshirts mee, ik wil in het ziekenhuis bevallen, en daar is het meestal niet koud, zo wel dan trek ik een deken over me heen tot de bevalling echt doorzet, ik denk dat ik het dan niet meer koud heb
Ik heb bij Zeeman een XXL herenblouse gehaald. Makkelijk open te leggen zodat baby op de borst kan en makkelijk dicht te slaan zodat het wat bedekt is. Verder valt ie mooi iets lang zodat je niet helemaal naakt staat als je even rondwandelt ofzo.
Net de groeiecho gehad, hij volgt netjes zijn eigen lijntje. Met alles zit hij onder het gemiddelde behalve zijn buikje die zit iets boven het gemiddelde, maar hij groeit gelukkig op zijn eigen lijntje. Ze schat hem op ongeveer 50 tot 52 cm en tussen de 3 en 3,5 kilo, dus dat is netjes❤
Uitgerekende datum ♡ 2 februari; ♡ Mir123- 35 jaar - 3e kindje 3 februari; ♡ Waterman123-1e kindje 4 februari; ♡ Heidezicht -38 jaar - 2e kindje 6 februari; ♡ Beau28 - 29 jaar - 1e kindje ♡ Sameniszoveelleuker - 28 jaar - 3e kindje ♡ beertje073 - 30 jaar - 1e kindje 8 februari; ♡ Do1981 - 39 jaar - 2e kindje ♡ Chari130210 - 25 jaar - 3e kindje ♡ Jale - 37 jaar - 4e kindje ♡ Onkruidbloem - 32 jaar - 2e kindje 11 februari; ♡ XdropjeX - 34 jaar - 2e kindje 12 februari; ♡ Mommy2020- 33 jaar - 2 e kindje ♡ johanna3 - 27 jaar - 1e kindje ♡ Sais95 - 26 jaar - 1e kindje 13 februari; ♡ SkyA - 25 jaar - 2e kindje 15 februari; ♡ MLIS - 29 jaar - 3e kindje ♡ Kiki202 - 28 jaar - 1e kindje 16 februari; ♡ Waldorfmama - 37 jaar - 3e kindje ♡ MEISJE | ♡ JONGEN | ♡ VERRASSING ♡ Afspraken♡ Beau28 - 30 november - controle vk XdropjeX - 7 december - groeiecho + controle Beau28 - 9 december- echo placenta beertje073 - 5 januari - controle vk. ♡ Allereerst gefeliciteerd! Voeg jezelf toe in de lijst door op de laatste lijst te reageren en vergeet de [/QUOTE] aan het begin en einde van de lijst.
Zo, hier even een dagje offline geweest. Was heel slecht te pas, nog niet echt fijn, maar niet meer zo naar als gisteren. Heb echt veel last van mn lijf, gisteren kramp in mn zij (alsof baby een spier gepakt had, die over mn onderste rib gelassoot had en er toen een knoop in probeerde te leggen), ik kon niet op of om, elke paar passen moest ik gebukt staan om de kramp er ietsuit te krijgen en gewoon extreem moe en emotioneel. Die vermoeidheid is er nog steeds, die spier is wel weg getrokken. Emotioneel ben ik ook nog steeds, beetje hormonaal denk ik en last van december (afgelopen 2 jaar best wat ellende in deze maand gehad). Wanneer zouden jullie de verloskundige bellen als je je niet oke voelt? Ik heb niet het idee dat er iets acuuts is, baby is nog steeds actief, maar ik voel me zo slap, raar in mn hoofd (licht met een soort hoofdpijn vanuit mn nek) en steeds licht misselijk. Beetje constant gevoel van bijna flauwvallen...
Wat vervelend dat je je zo voelt, gelukkig dat die kramp wel weggetrokken is, klinkt ook niet echt heel fijn. Ik zou als ik jou was gewoon bellen naar de verloskundige, je voelt je duidelijk niet lekker, beter 1 keer teveel bellen dan 1 keer te weinig!