O ja, dat heb ik ook. Ik was nog niet helemaal van mijn vorige zwangerschap hersteld qua kilo's, maar met mijn opgezette darmen nu lijk ik echt 4/5 maanden zwanger
Dit is ons eerste kindje en ik lijk nu ook al 4-5 maanden zwanger haha . Mijn moeder heeft het mede door mijn darmenbuikje ook al geraden dat ik zwanger ben en ik kan dan helaas niet liegen haha.
Enige waar ik echt last van heb is vermoeidheid. Ik lijk wel een koala, ik zou (als het kon) elke dag een 2uur dutje kunnen doen. Verder last van m’n darmen en van m’n borsten. Niet misselijk gelukkig en krampen/steken in de buik zijn minder aanwezig! Ik vind de weken naar de echo ZOOO ontzettend lang duren... niet te doen.
Haha ja moeders (aanstaande omas) zijn goed in dat soort dingen Mijn moeder keek afgelopen weekend wel raar naar me, maar toen wist ik het zelf amper..
Ik heb vooral krampjes, af en toe minder en vandaag weer heel erg... vandaag leek voor het eerst echt op menstruatie krampen... dus ik maak me een beetje zorgen. Verder niet extreem moe en maar een beetje gevoelige borsten. Oh en ik ben sinds vorige week sochtens een beetje misselijk....
Ja he? Wanneer mag jij? Ik heb mijn eerste echo 14 juli bij een echobureau gepland, want de echo bij de verloskundige vond ik bij mijn vorige zws echt prut. Ze zei zoiets als "Ach kijk wat schattig", heel lief bedoeld maar het was niets meer dan een grijze veeg op het scherm. Vervolgens ben ik toen alsnog bij een echobureau geweest om te checken dat het wel echt een baby was
Dat hebben we allemaal waarschijnlijk, die krampjes. Je baarmoeder groeit en dat voel je. Maar ik snap wel dat het eng is. Zelfs terwijl ik weet dat krampjes normaal zijn, zou ik me toch enigszins zorgen maken.
Maak je vooral geen zorgen. Ik krijg normaal ook pas m’n eerste misselijkheid rond de 6/7 weken en ervoor alleen af en toe wat steekjes. Vanmorgen viel alleen die moeheid even op. Dat je dus verder nog weinig merkt zegt echt niks!!!
Hier wordt het geregeld via een echobureau maar sinds een aantal jaar kunnen we de echo wel bij de vk laten maken. Dit doet dan wel een speciale echoscopiste. De verloskundigen hebben inmiddels wel een cursus gevolgd dus mogen het tussendoor wel doen dacht ik. Maar elke di en vrijdag doet een echoscopiste het.
Ik heb deze zwangerschap wel echt andere klachten dan bij de 1e keer. Toen van week 3 tot week 6 krampen (darmen) gehad en pas bij week 9 wat lichte misselijkheid. Nu flink moe, al een poosje flink misselijk (meer dan op het toppunt in mn vorige zwangerschap), onwijs gevoelige borsten en dat rekkende/trekkende gevoel in mn onderbuik. Ben heel benieuwd naar de echo, beetje zenuwachtig wel ervoor ook hoor, hoop zo dat alles goed is!
Toch wel fijn om te lezen dat iedereen dat heeft! Dat is ook wel fijn om te lezen... je leest toch vaak dat iedereen veel kwaaltjes heeft en dan ga ik me snel zorgen maken als het enige wat ik heb krampjes zijn.
Ik ben heel moe. Als ik bijv in een gesprek zit kan ik mn aandacht er gewoon moeilijk bijhouden, kost veel energie haha. Moet zeggen dat ik thuis wel meer merk dan als ik aan het werk ben. Daar is het ook druk dus geen tijd om er aan te denken of mee bezig te zijn. Ben wel benieuwd hoe me het best wel zware fysieke werk ga ervaren. Bij mn vorige werk werkte ik op kantoor zat ik aan een bureau. Nu in de kinderopvang ben je continue lichamelijk belastend bezig.
ik heb echt nog geen enkel gevoel erbij. Ik heb wel altijd gezegd dat ik denk dat mijn vriend alleen maar meiden kan maken Maar of dit ook zo is geen idee. Het maakt me overigens helemaal niks uit. 2 meiden zou ik net zo leuk vinden als een jongen erbij.
Helaas..nog steeds 2-3. Is dit wel goed? Zou ik misschien vorige week op het randje hebben gezeten tussen 1-2 en 2-3? En nu dus tussen 2-3 en 3+?
Maakt je onzeker he! Vind die testen sowieso onzeker is soms maar net hoe geconcentreerd je urine is. Zou me er niet te druk om maken hoor en andera voor je gemoedsrust even een gewone test, die knalt dan wel weer.
Ik zou me ook nog niet zo druk maken, misschien zit je idd op het randje. En het kan inderdaad zijn dat je urine wat minder geconcentreerd is.
Haha wie weet! Zullen helaas nog een hele tijd moeten wachten voordat we het geslacht weten. Mij maakt het ook helemaal niks uit of het een jongen of meisje wordt. Beide hartstikke welkom!
Dat zei ik ook tegen mijn man ... Het zou welkom zijn wat mij betreft. Hij zou even aan het idee moeten wennen denk ik...