Uitgerekend 1 - 15 februari 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MDvD96, 31 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Waldorfmama

Waldorfmama Actief lid

9 aug 2020
    238
    161
    43
    Vrouw
    Helemaal niks nog, maar ik vind koffie (zwart, zoals ik het altijd dronk) opeens ontzettend vies!

johanna3 vindt dit leuk.
  2. johanna3

johanna3 Actief lid

12 mei 2021
    495
    418
    63
    Vrouw
    Blijft toch raar om te zien hoe dat werkt met je lijf/hormonen en smaakveranderingen!
    Ik heb dat met frietjes. Vind ik normaal heerlijk, maar nu moet ik kokhalzen bij het idee alleen al.

Waldorfmama vindt dit leuk.
  3. Waldorfmama

Waldorfmama Actief lid

9 aug 2020
    238
    161
    43
    Vrouw
    Ja en raar hoe het per zwangerschap (van een persoon) verschilt. Bij mijn nu nog jongste was ik helemaal gek op citroen limonade, het kon me niet zuur genoeg. Nu vind ik zelfs appelsap te zuur.

johanna3 vindt dit leuk.
  4. MLIS

MLIS Actief lid

11 nov 2013
    193
    120
    43
    Vanmorgen de eerste vaccinatie gehad, toch wel raar bij iedere balie check ‘gefeliciteerd, bent u zwanger?’ Niemand weet het natuurlijk nog en dan vragen ze het zo hardop haha.

beertje073, Waldorfmama en Sais95 vinden dit leuk.
  5. Waldorfmama

Waldorfmama Actief lid

9 aug 2020
    238
    161
    43
    Vrouw
    Was het geen probleem dat je zwanger bent? Ik had natuurlijk ook een oproep, maar ik durf het nu niet.. Terwijl ik normaal het gewoon gedaan had.

6. beertje073

beertje073 Actief lid

3 jan 2021
    398
    302
    63
    Vrouw
    Ik vind het ook zo moeilijk om de keuze te maken om nu wel te vaccineren ja of nee.
    Ik wacht de eerste afspraak bij de verloskundige af en maak dan een keuze, mijn gevoel zegt wachten tot na het 1e trimester, maar aan de andere kant zijn er genoeg pril zwangeren die gevaccineerd zijn en nergens last van hebben.
    Moeilijk moeilijk:oops::oops:

Beau28 en Waldorfmama vinden dit leuk.
  7. Beau28

Beau28 Bekend lid

11 jul 2018
    532
    345
    63
    Vrouw
    Ja het is wel lastig he. Ik mocht hem in eerste instantie niet ivm het traject, ik had als een van de eersten al een oproep omdat ik in de zorg werk. Ik denk dat ik wacht tot na de zwangerschap.

Waldorfmama vindt dit leuk.
  8. Mommy2020

Mommy2020 Actief lid

30 dec 2020
    252
    139
    43
    Vrouw
    je moet er zelf achter staan om hem te halen of niet.
    Ik heb 2 weken terug mijn 2 de enting gehad toen ik net zwanger was en heb echt totaal geen last ervan gehad.
    Hier adviseerde ze hem wel kinderwens of zwanger maakte niet uit.
    snap de angst wel heel goed je weet gewoon niet zo goed wat het doet met je lichaam.

beertje073 vindt dit leuk.
  9. beertje073

beertje073 Actief lid

3 jan 2021
    398
    302
    63
    Vrouw
    Ja het is heel lastig.
    En iedereen moet natuurlijk doen wat voor hen goed voelt.
    Maar voor mijn gevoel is het kiezen tussen 2 kwaden, vaccineren en bijwerkingen krijgen en wie weet wat er op langere termijn gebeurd met mezelf en mijn kind, of niet vaccineren en corona krijgen met alle gevolgen vandien.
    Ik neig wel meer naar toch vaccineren, ik heb overgewicht dus ookal zou ik niet zwanger zijn ben ik toch een risico groep als ik corona zou krijgen.

10. beertje073

beertje073 Actief lid

3 jan 2021
    398
    302
    63
    Vrouw
    Ik sta er op zich wel achter om hem te halen, ik ben alleen een persoon die zeker wil weten dat het geen kwaad zou kunnen voor de baby.
    Maar die zekerheid kunnen ze gewoon nooit geven.
    Ik wacht zowieso de 1e afspraak met de verloskundige af wat zij ervan zegt, en dan zal ik waarschijnlijk de knoop wel door hakken.
    Wel fijn om te horen dat je helemaal geen last hebt gehad van bijwerkingen ofzo :thumup:

11. onkruidbloem

onkruidbloem Actief lid

27 jun 2017
    142
    80
    28
    Vrouw
    Haha ik had hetzelfde gisteren, de vrouw die mij prikte deed super blij over dat ik zwanger was, wel schattig! Ik heb overigens nergens last van, alleen spierpijn in die arm.

MLIS vindt dit leuk.
  12. MLIS

MLIS Actief lid

11 nov 2013
    193
    120
    43
    Ik snap het hoor meiden! Vond ook wel lastige keuze. Heb artikel van vk gelezen en daar wordt het gewoon geadviseerd. Dat heeft me wel goed gevoel gegeven. Daarnaast heb je als zwangere en je hebt corona meer kans op slechte afloop.
    Op een school waar ik werkte was een zwangere vrouw die bijna ging bevallen haar kind verloren omdat ze corona had. Tuurlijk is dit een uitzondering maar dit soort verhalen zorgen er wel voor dat ik meer naar vaccineren ging neigen.

13. MLIS

MLIS Actief lid

11 nov 2013
    193
    120
    43
    Ik heb wel echt behoorlijke pijn in mijn arm! Had het minder erg verwacht. Optillen, bh vastmaken dat lukt gewoon niet haha. Gelukkig ben ik morgen nog vrij:p

14. Mommy2020

Mommy2020 Actief lid

30 dec 2020
    252
    139
    43
    Vrouw
    Je hebt groot gelijk, je kan beter gewoon overleggen en dat je je zelf fijner erbij voelt.
    Ik vond de spuit ook echt wel spannend de eerste al.
    Zat nog net niet als een rietje te shaken hahaha.
    Ik ben best gevoelig voor hoe sommige mensen op internet andere angst proberen in te praten dat ik dacht straks hebben ze gelijk.
    Maar heb van dichtbij Corona ook meegemaakt dat ik toch overstag ben gegaan.
    maar ben echt blij dat ik hem toch gehaald heb.

15. Mommy2020

Mommy2020 Actief lid

30 dec 2020
    252
    139
    43
    Vrouw
    Had ik ook, alsof je hem echt gekneusd hebt.
    Bij mij was het de dag daarna opeens helemaal weg.
    Op maandag de spuit, dinsdag spierpijn, woensdag nergens meer last van.
    Was echt vreemd hahaha

MLIS vindt dit leuk.
  16. onkruidbloem

onkruidbloem Actief lid

27 jun 2017
    142
    80
    28
    Vrouw
    Ik vertrouw persoonlijk op het oordeel van het RIVM. Die gaan het niet adviseren aan zwangeren als ze enigszins bang zijn voor risico’s. En Corona als zwangere is ook geen pretje, mijn vriendin heeft haar bevalling hierdoor ternauwernood overleefd. Ik heb overigens in het najaar Corona gehad en daardoor hoefde ik nu maar 1 prik dus dat is wel chill!

beertje073 en MLIS vinden dit leuk.
  17. MLIS

MLIS Actief lid

11 nov 2013
    193
    120
    43
    Ja 1 prik is wel echt fijn!
    Ik hoop ook dat die arm morgen over is haha. Nu nog slapen er mee:roflmao:
    Vandaag was ik trouwens voor het eerst minder moe. Hopelijk blijft dat!
    Morgen de clearblue doen, ben benieuwd!

18. Heidezicht

Heidezicht Fanatiek lid

20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Spannend @MLIS, hopelijk de 3+!

Ik krijg morgen mn 2e vaccinatie. Overleg gehad met verloskundige en die zegt doen. Nu heb ik ook geen last van de 1e gehad (behalve iets gevoelige arm), dus ben ook niet bang voor bijwerkingen.

19. johanna3

johanna3 Actief lid

12 mei 2021
    495
    418
    63
    Vrouw
    Hier vandaag ook de 3+! :)

Bijgevoegde bestanden:

Mir123, XdropjeX, Beau28 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Sais95

Sais95 Actief lid

14 mrt 2021
    491
    358
    63
    Vrouw
    Jaa fijn hé :D

johanna3 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina