whoehoee!! Ik zat nog te twijfelen denk misschien nog net te vroeg maar nee hoor! Denk dat ik dan dus toch iets verder ben. We gaan het zien bij de eerste echo. van het weekend aangemeld dus hoop vandaag gebeld te worden.
Wat fijn allemaal! Hier een beetje een offday vandaag... Gewoon even geen idee wat ik met de toekomst wil/moet. Na mijn bevalling begin van t jaar is mn bedrijf redelijk ingestort. Veel klanten zijn weg gelopen en dus zijn mijn inkomsten ook flink gedaald. Nou wil ik eigenlijk niet meer in loondienst ergens werken, maar er moet wel ook brood op de plank blijven komen. Nu actief nieuwe klanten zoeken heeft weinig nut, want een groot deel loopt straks weer weg met mn verlof, maar nu een baantje zoeken wil ik ook niet, vind ik niet eerlijk naar een werkgever toe. Dus ik zit een beetje in crisis zeg maar...
Ik weet niet in welke branche je zoekt, maar soms zijn er ook wel tijdelijke contracten of interim opdrachten.. vervanging voor zwangerschapsverlof bijvoorbeeld. Misschien kun je zoiets vinden?
Daar zit ik idd naar te kijken. Ik werk zelf in de paardensport, daar is niet handig iets in te vinden voor tijdelijk wat handig is als je zwanger bent helaas. Heb wel ook veel ervaring op administratief gebied, dus daar kijk ik een beetje naar. Ook met oog op de toekomst, het meest praktisch zou denk ik 1 a 2 dagen ergens werken zijn en dan daarnaast nog wat van mn eigen klanten tot de kleine evt naar de basisschool gaat en ik in die tijden mn bedrijf weer her op kan bouwen. Anders zit je weer met hele dagen opvang icm opvangtoeslag en niet voldoende uren als er wat uitvalt. Hoop gepuzzel en nadenken over wat handig is is t momenteel. Kom er vast wel uit hoor, maar had vandaag echt even zo'n dipje...
paardensport is momenteel ook niet heel veel werk in te vinden. wel echt naar dat het zo loopt zeg. misschien idd wat je zelf al aangeeft 50/50 gaan proberen. Een deel loondienst dat je wel de zekerheid hebt van inkomen en ondertussen je bedrijf weer op te bouwen. Mag ik vragen wat je precies deed in de paardensport als werk? Wij hebben paarden hobby matig.
Ik vind het trouwens eeuwig duren tot die 1e echo.. nog 2 weken. En voor m'n gevoel staat het echt op mijn voorhoofd geschreven dat ik zwanger ben. Was gister met een vriendin en ze had het over sushi bestellen en toen zei ze: maar ik weet niet of jij dat wel mag?? En keek ze me zo indringend aan. Wist echt niet wat ik moest zeggen en vond het ook vervelend, houd dat gewoon voor je. Je hoort het vanzelf wel als er nieuws is
Balen voor je dat er veel klanten zijn weggelopen bij je vorige zwangerschap. Dat maakt het allemaal niet bepaald makkelijker. Inderdaad misschien iets tijdelijks zoeken als je je verder prima voelt. Als je niets in jouw richting kunt vinden misschien ergens bij een callcenter? Zal niet heel veel verdienen en is misschien niet het leukste werk, maar daar zoeken ze altijd wel mensen volgens mij. Het lijkt me nu sowieso wel lastig om een baan te zoeken (of om je bedrijf staande te houden) in deze lastige Corona periode.
Ooo nee he! Vervelend als mensen het al meteen aan je zien en je het voor je wilt houden. Hier had mijn moeder het laatst dus ook al meteen in de gaten, dus heb ik het haar toch maar gezegd. Al is dat met vrienden natuurlijk net iets anders.
Wat lastig zeg! Snap wel dat je je zo voelt. Bij mn vorige kids en zwangerschappen werkte ik ook voor mn eigen bedrijf. Bij mn dochter heb ik hierdoor helemaal geen verlof gehad, op dag 3 kwam er al een klant thuis voor een werkbespreking. Bij mn zoontje besloten iets anders aan te pakken en had toen 3 weken vrij genomen. Gelukkig was het toen zomer dus altijd wat rustiger maar achteraf slaat dit natuurlijk nergens op. Ik wil dit nu echt anders. Het scheelt dat ik nu in een andere brache eerl en in loondienst dus ik moet verplicht met verlof haha. Al voelt dat ook niet goed want werk hier pas sinds sept vorig jaar en zit net 1,5 maand op een locatie waar ik iemand vervang. Als ik ook nog weg ga hebben ze weer een probleem. Voelt niet fijn en ben ook bang dat mn contract (verloopt in oktober) niet wordt verlengt. Slaat mss nergens op maar niemand zit op een zwangerschap te wachten natuurlijk. vind alleen wel dat ik het nu wel echt hen verdiend wel een verlof te krijgen!!
Dat is gewoon heel irritant. net wat je zegt je hoort het vanzelf wel. Vaak zien mensen niet in hoe vervelend dat kan zijn. Hier hebben we het dan onze ouders verteld en doordat mijn vriend zijn ouders het nog niet wisten had mijn vriend gebeld of ze op tijd wouden komen. Eerste wat mijn schoonvader zei is ze zwanger. Dan denk ik kan je niet gewoon 2 uur je mond houden dan hoor je het vanzelf je wordt niet voor niks gevraagd of je eerder wilt komen. Ik heb de echo ook over 2 weken maar moet momenteel elke 2 dagen langs komen voor een echo en bloedprikken. Ze kunnen mijn baarmoeder niet vinden maar mijn hcg verdubbeld wel. Dus ik hoop dat de 2 weken voorbij vliegen en ze dan wel iets kunnen vinden.
Dat heb je toch knap gedaan om zo snel weer aan het werk te gaan. Je verdiend het zeker om nu lekker met zwangerschapsverlof te gaan. In principe mogen ze je niet ontslaan als je zwanger bent, maar goed dan geven ze wel een andere reden op. Aan de andere kant als ze je wel ontslaan, tja dan is er ook wel weer ergens een andere baan te krijgen. Des te langer zwangerschapsverlof heb je haha!
Ohh vreselijk als ze dat meteen gaan zeggen inderdaad dat je zwanger bent terwijl je zelf nog niets hebt gezegd. Wat vervelend dat ze je baarmoeder niet kunnen vinden zeg. Waar kan dat aan liggen? Hopelijk heb je snel duidelijkheid en een mooie echo met een mooi kloppend hartje!
Op mijn werk merk ik dat ze gaan kijken naar mijn buik haha. Ik ben gestopt met roken dus dat valt gelijk op!
@Mommy2020, ik ben instructeur en sporttherapeut (sportmassage, mobilisaties en manuele lymfe drainage). Echt superleuk werk! Hoop privé klanten, dus veel afwisseling en de manege in de buurt huurt me een paar uur per week in. Hier nu 2 mensen die het geraden hebben, ben daar eerlijk in geweest met antwoorden, wel aangegeven dat we het stil willen houden. Mijn schoonmoeder heeft een vermoeden, maar die vroeg het net voor NOD/testen, dus toen kon ik naar waarheid zeggen "niet dat ik weet". Ik vermoed alleen dat het niet gaat lukken om het stil te houden tot de 13 weken, als ik zie hoe beroerd ik ben en hoe hard mn buik groeit....
Nee Ze kunnen mijn baarmoeder/eierstokken niks vinden ze heeft dit nog nooit meegemaakt. wel vanaf de buitenkant maar dan zie je al helemaal niks tot 11 weken.