Uitgerekend 1 - 15 februari 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MDvD96, 31 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Heidezicht

Heidezicht Fanatiek lid

20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Wat goed al die goede NIPT uitslagen! Daar wordt ik echt blij van...

2. Waldorfmama

Waldorfmama Actief lid

9 aug 2020
    238
    161
    43
    Vrouw
    Wat fijn @Sais95 !

Ik heb toch besloten geen nipt te doen, al zou dat vanwege mijn leeftijd misschien geen slecht idee zijn. Mijn beste vriendin had een kindje met Edwards toen ze begin 30 was. Ze zagen het bij haar op de echo's..
    Ik was er eerst heilig van overtuigd dat ik het deze keer wel zou testen, maar toen ik de kleine op de echo zag wist ik toch dat ik een slechte nipt niet op zou volgen met een vruchtwaterpunctie (met het risico dat het juist daarop fout zou gaan en het misschien uiteindelijk toch geen afwijking zou blijken). Dus dan zou ik toch de 20 weken echo afwachten. Ik verwacht Patau en Edwards te zien op de echo. Bij een kindje met Down Syndroom vind ik niet alleen de afwijking reden tot actie en zou ik alsnog de 20 weken echo afwachten om te checken hoe de lichamelijke toestand van de kleine zou zijn.

Ik hoop natuurlijk dat dit alles niet aan de orde is :oops: Maar ik heb echt een goed gevoel over de baby na de echo

Ik twijfel nu of en zo ja, wanneer ik een echo voor geslachtsbepaling laat doen. Bij de jongens wist ik het vooraf, maar het lijkt me ook wel bijzonder om er bij de bevalling achter te komen (dat het een jongen is) :roflmao::rolleyes:

3. XdropjeX

XdropjeX Fanatiek lid

16 nov 2011
    1.156
    1.038
    113
    Hier nog in afwachting van de uitslag van de nipt.
    Ik hoor allemaal dat het er binnen een week is dus fingers crossed!

4. Heidezicht

Heidezicht Fanatiek lid

20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    @Waldorfmama, zolang je doet wat goed voelt doe je t nooit fout...
    En een geslachtsecho kan altijd nog. Zodra je nieuwsgierig wordt gewoon 1 boeken en zolang dat niet zo is lekker een verrassing houden.

@XdropjeX, spannend! Ik duim dat je gauw de uitslag hebt!

Hier gelukkig steeds iets beter. Dat 2e trimester ligt me toch beter dan die 1e... Helaas begint de maagzuur inmiddels al wel weer op te komen her en der (was bij Mason ook heel vroeg). Dus ik blijf wel een beetje kleine beetjes eten etc.

Waldorfmama vindt dit leuk.
  5. XdropjeX

XdropjeX Fanatiek lid

16 nov 2011
    1.156
    1.038
    113
    Uitgerekende datum

1 februari;

2 februari;
    Mir123- 35 jaar - 3e kindje

3 februari;
    Waterman123-1e kindje

4 februari;
    Heidezicht -38 jaar - 2e kindje

5 februari;

6 februari;
    Beau28 - 29 jaar - 1e kindje
    Sameniszoveelleuker - 28 jaar - 3e kindje
    beertje073 - 30 jaar - 1e kindje

7 februari
    ;

8 februari;

Do1981 - 39 jaar - 2e kindje
    Chari130210 - 25 jaar - 3e kindje
    Jale - 37 jaar - 4e kindje
    Onkruidbloem - 32 jaar - 2e kindje

9 februari;

10 februari;

11 februari;
    XdropjeX - 34 jaar - 2e kindje

12 februari;
    Mommy2020- 33 jaar - 2 e kindje
    johanna3 - 27 jaar - 1e kindje
    Sais95 - 26 jaar - 1e kindje

13 februari;
    SkyA - 25 jaar - 2e kindje

14 februari;

15 februari;
    MLIS - 29 jaar - 3e kindje
    Kiki202 - 28 jaar - 1e kindje

16 februari;
    ♡ Waldorfmama - 37 jaar - 3e kindje

♡ MEISJE | ♡ JONGEN | ♡ VERRASSING

Afspraken

Sameniszoveelleuker - 6 augustus - geslachtsecho
    Onkruidbloem - 11 augustus - geslachtsecho
    Do1981- 16 augustus- intake poli zkh
    Heidezicht - 16 augustus - controle
    beertje073 - 16 augustus - geslachtsecho + controle
    Beau28 - 17 augustus - geslachtsecho
    XdropjeX - 18 augustus- geslachtsecho
    Jale - 19 augustus- controle
    Heidezicht - 25 augustus - geslachtsecho
    MLIS - 28 augustus - geslachtsecho
    Sais95 - 30 augustus- geslachtsecho
    Heidezicht - 13 september - 20 weken GUO
    XdropjeX - 21 september - 20 wekenecho
    Onkruidbloem- 22 september - 20 weken echo
    Sameniszoveelleuker - 25 september - 20 weken echo

Allereerst gefeliciteerd! Voeg jezelf toe in de lijst door op de laatste lijst te reageren en vergeet de [/QUOTE] aan het begin en einde van de lijst.

6. SkyA

SkyA Fanatiek lid

10 dec 2017
    1.566
    1.079
    113
    Vrouw
    Lang geleden dat ik iets gepost heb. Maar ook hier gaat alles goed!
    Ben nu aan het wachten op de uitslag van de nipt, dan weten we ook wat het wordt.. spannend!!

Do1981 vindt dit leuk.
  7. XdropjeX

XdropjeX Fanatiek lid

16 nov 2011
    1.156
    1.038
    113
    Dat doen ze hier in Nederland toch helemaal niet? Of woon je in het buitenland?

8. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    doe je hem in België?

achteraf had ik dat ook net zo goed kunnen doen. Is alleen ver, maar qua prijs is het maar iets duurder en dan had ik het ook direct geweten.

persoonlijk vind ik het belachelijk dat je hier 175 euro voor moet betalen. Dames die dat niet kunnen betalen moeten het dan maar niet doen ofzo? Vind ik zo raar.
    Voor mij maakt het niks uit, vind het vooral raar dat je dit zelf moet betalen.

Waldorfmama vindt dit leuk.
  9. Heidezicht

Heidezicht Fanatiek lid

20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    De combinatietest is zelfs nog duurder!

Toen mn stiefdochter zwanger was was ik er wel even blij mee, toen ze zich realiseerde dat ze de NIPT al niet kon betalen ging ze beter nadenken over de kosten van een kindje, tot die tijd zag ze alleen een romantisch beeld voor zich.

10. SkyA

SkyA Fanatiek lid

10 dec 2017
    1.566
    1.079
    113
    Vrouw
    @XdropjeX
    @Do1981

Ik woon inderdaad in België! Dus hier doen ze dat standaard ineens! Hier betaal je denk ik zelf iets van een 6-8€! 200+€ wordt door de verzekering betaald!

Waldorfmama en Do1981 vinden dit leuk.
  11. XdropjeX

XdropjeX Fanatiek lid

16 nov 2011
    1.156
    1.038
    113
    Wow wat een verschil!

SkyA vindt dit leuk.
  12. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    serieus? Moet je voor de combinatie test betalen?
    Vroeger was dat gewoon gratis.

Ik wist eigenlijk niet eens dat het geld kost die nipt. Hoorde het pas aan het einde van dat gesprek. Nu maakt het voor mij niet zoveel uit, maar 175 euro is voor veel mensen best veel. En dan een combinatie test nog duurder??

13. Heidezicht

Heidezicht Fanatiek lid

20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Jep, ergens rond de 180 euro dacht ik.

Maar als je goed kijkt is alle medisch zorg duur, een vruchtwaterpunctie gaat ook van je eigen risico af zag ik. En dat is duuuuur! Bijna 1000 pp (mijn man, ik en ons zoontje werden vorig jaar getest). Gelukkig is je eigen risico laag te houden en hadden wij dat ook vorig jaar. Maar je schrikt ook van de kosten van een gewone 20 weken echo hoor.

14. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    vind dat best gek, dat, dat van je eigen risico af gaat zo’n vruchtwater punctie. Nu ben ik daar toch al wel doorheen, maar toch

die 20 weken echo is dat ook van je eigen risico dan? Geen idee

omdat ik dmv ziekenhuis 2x zwanger ben geworden ben ik sowieso door eigen risico heen. Dus zie ik dat niet altijd denk ik

mijn man maakt nog steeds grappen over dat de accountmanager van mijn zorgverzekeraar zijn bonus niet gehaald heeft tijdens mijn vorige zwangerschap vanwege de hoge kosten toen. Wel eens de rekeningen opgezocht toen, die kun je wel inzien via zo’n account. Dat zijn echt geen grappige bedragen

15. Heidezicht

Heidezicht Fanatiek lid

20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    @Do1981, nee de 20 weken echo valt onder de basisverzekering.

Ik heb vorig jaar ook mn eigen risico helemaal opgemaakt. Dit jaar nog niet, maar eigenlijk verwacht ik de rekeningen van de second opinion in Rotterdam nog, dat was in januari en dan gaat ie waarschijnlijk wel op. Maar gelukkig hebben wij allebei ons eigen risico op 385 laten staan, dus meer dan dat wordt t niet.

Do1981 vindt dit leuk.
  16. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik heb ook 385 idd. Dat gaat al jaren ieder jaar op volgens mij.
    Ik heb altijd wel dingen. Sinds mijn zwangerschap veel onderzoek gehad en daarna ook snel weer in ziekenhuis traject. Dus ieder jaar betaal ik het wel

17. Waterman123

3 jan 2021
    85
    77
    18
    Vrouw
    Hoi, ik heb ook al een tijdje niet meer geschreven. Onze 12 weken echo was helemaal goed. Zo mooi om te zien. Nu al een week aan het wachten op de NIPT…per dag zenuwachtiger waarom ik nog niks hoor..
    Voor de rest groeit de buik aardig door. Placenta lag goed dus als het goed is voel ik het bij 19/20 weken. Zo benieuwd!

Waldorfmama en beertje073 vinden dit leuk.
  18. beertje073

beertje073 Actief lid

3 jan 2021
    398
    302
    63
    Vrouw
    Wat fijn dat je ook een goede termijnecho hebt gehad, hopelijk ook snel een goede NIPT uitslag.

Hier hebben we vandaag voor het eerst het hartje horen kloppen❤:rolleyes:
    Bij mijn verloskundigenpraktijk hebben ze elke donderdagochtend hartjesspreekuur dan kun je laagdrempelig naar het hartje luisteren echt zo fijn dat het er is:D
    Het duurde wel even voordat ze het hartje eenmaal gevonden had, dus ik schoot al in de stress.
    Ze vertelde dat het normaal is op dit termijn dat het even kan duren, hele opluchting dat we het hartje uiteindelijk wel hebben kunnen horen❤❤❤

Waldorfmama, Waterman123 en Do1981 vinden dit leuk.
  19. Heidezicht

Heidezicht Fanatiek lid

20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    @Waterman123, wat fijn dat de 12 weken al goed was! Spannend nog even voor de NIPT...

Ah, wat bijzonder @beertje073.... Blijft een speciaal moment als je zo'n hartje hoort...

Wij hebben gisteren echt een topdag gehad! Met de dochters van mijn man zijn we naar Prison Island geweest. Superleuk om te doen en echt voor ieder wel iets wat past qua uitdagingen. Ook zwanger echt goed te doen. Ons samengesteld gezin heeft best wat lastige tijden gekend en in die tijd droomde ik van dit soort dagen, het is zo bijzonder dat dat nu gewoon zo mag zijn!

Waldorfmama en Do1981 vinden dit leuk.
  20. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Dat klinkt goed @Heidezicht !

ik had gisteren echt een hang dag. Voelde me niet top. Dag daarvoor te veel gedaan denk ik.

sowieso merk ik dat ik weer erg onzeker ben. Ik voel niet echt wat in mijn buik heb ik het idee. Weet ook niet zo goed meer wat ik dan zou moeten voelen.
    Het voelt niet alsof er een baby in zit. Herkennen jullie dat?

Als ik op mijn buik voel, voel ik wel echt de rand van mijn baarmoeder. Dat is wel fijn om te voelen.

Kan niet wachten tot ik de baby kan voelen

Deel Deze Pagina