geen idee. Ze zeggen gewone kleding maat. Maar het zijn verschillende merken. gewoon op noppies.com anders eens kijken in de sale hoek
@Waldorfmama Met gastouders is het hier helemaal drama om iets te vinden. Ze zijn er amper, je betaalt de hoofdprijs en ze zitten vol. Daarbij doen de meesten geen buitenactiviteiten met de kinderen. Wij willen onze kinderen (ook de 2 oudsten van mijn man dus) bewust opvoeden. Daarmee bedoel ik dat ze leren bewuste keuzes te maken over dierenwelzijn (denk dus aan kopen bij de boer, ik sta met mijn paard op een stal waar dit gebeurt en zie de koeien dus van kalf tot biefstuk), maar ook omgaan met andere mensen en culturen. Door onze familiesamenstelling zal ons kind heel veel "normaal" vinden. We hebben binnen onze familie meerdere samengestelde gezinnen, bij onszelf een flink leeftijdsverschil tussen de kinderen (oudste nu 18) en een homoseksueel stel. Daarnaast heeft mijn man een stiefmoeder met eigen kinderen en pleegkinderen. De meest creatieve gezinssamenstellingen komen dus bij ons voor. Ik hoop dat ons kindje mede daardoor ruimdenkend opgroeid en dus ook nadenkt over wat het gaat zeggen en doen. Dat betekent imo ook kennis maken met wat je eigenlijk niet wilt en mensen die daar juist wel voor kiezen. En dan denk ik aan dieren in een hokje in de dierentuin bijvoorbeeld. Laat ze maar beseffen dat het er is en dat dat zielig is, maar wel omdat ze dat zelf gezien hebben en niet omdat ik het zeg. Of dat de koetjes die wij opeten een heel mooi leven gehad hebben in tegenstelling tot sommige "fabriekskoeien" uit het buitenland. Alleen die visie is lastig terug te vinden in een opvang en bij de "normale" opvang waar ik gisteren was vind ik dat meer terug dan bij de "hippe" opvang, daar worden dingen die anders gaan veroordeeld en ik denk dat dat juist niet handig is als je een open minded kind wil.
Even iets heel anders, ik voel nu een aantal dagen de kleine in mijn buik! Heel apart weer om te voelen!
Wat leuk dat je het al voelt @XdropjeX ! Hier nog niet, maar placenta zit volgens mij ook voor. Bij ons in de buurt zijn er niet echt gast ouders. De opvang waar onze zoon ook naar toe is gegaan heeft een soort van antroposofische inslag. Ook veel gericht op seizoenen, liedjes, voorstellingen die ze zelf doen. Gezond eten, maar heel af en toe wat minder gezond mag best wel. (Ze maken wel eens pannenkoeken of wij mochten ook ijsjes trakteren bijvoorbeeld) Eigenlijk gewoon een opvang zoals ikzelf vroeger ook de peuterspeelzaal had. Woon in een wat grotere stad en vind het fijn om in die opvang een beetje het ‘dorpse’ terug te zien. ze hebben ook een fijne grote binnen speelplaats en gaan met de kinderen ook regelmatig op pad naar andere speeltuinen. Als ze nog vrij klein zijn nog niet zo heel veel natuurlijk.
Hoi! Bedankt voor de goede tips voor de pijn/steken in mijn billen. Ze helpen enorm! Nu een andere vraag: slapen jullie met een Voedingskussen tussen jullie benen of met iets anders? Ik merk dat op mijn buik liggen nu zeer gaat doen. Ik moet nu dus leren op mijn zij te slapen. Hopelijk hebben jullie tips!
Wat leuk dat je de kleine al voelt Ik ben wel heel benieuwd wat je dan voelt? Ik was ook een buikslaper, zodra ik wist dat ik zwanger ben, ben ik op mijn buik gaan slapen, om er alvast aan te wennen. Ik heb wel een zwangerschaps kussen, maar die heb ik nog niet in gebruik. Dus helaas geen tips, maar ik mis het buikslapen wel
@Waterman123, graag gedaan! Fijn dat het helpt. Over slapen, ik ben een buikslaper en slaap al een poosje met kussen. Ik leg 1 been erop gebogen en 1 been gestrekt erlangs. Zo lig ik half op mn zij, half op mn buik. Voor mij werkt dit heel fijn, voelt toch nog een beetje als op je buik... Pfff, zit te kijken voor eventueel een alternatief qua kast als die wij willen niet op tijd terug op voorraad komt bij Ikea, maar djiez wat een geld voor een losse kast overal. Dat heb ik er echt niet voor over hoor, dan maak ik wel een rekje voor de hangdingen, de lades en plankjes in mn commodekast hebben ruimte zat voor de ligdingen.
@beertje073 Heel moeilijk uit te leggen, voel gewoon dat het de kleine is haha. Voel het nog niet zo vaak maar 1 keer per dag wel
In ieder geval fijn dat je weet dat je de kleine voelt Als je al eerder zwanger bent geweest weet je dat natuurlijk ook eerder, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal dus was heel benieuwd wat je dan zoal voelt Ach ja ik moet gewoon geduld hebben denk ik
@XdropjeX wat leuk, ik vroeg me ook af of ik hem al voelde bewegen. Het voelde in iedergeval erg *druk* daarbinnen. Niet echt schopjes, maar meer een koprol of iets dergelijks @onkruidbloem super!
Zoals het voor mij bij de vorige zwangerschap in het begin voelde was een beetje alsof je met een stoffer oid aan de binnenkant langs mn buik veegde. Later werden het soms wat meer plopjes, alsof er een luchtbubbeltje kapot knapte.. Van de week had ik het stoffergevoel ook weer heel eventjes, echt bijzonder is dat!
Een beetje een kietel gevoel dus, wel heel leuk dat je het zo goed herkent en dat je nu ook weer dat gevoel hebt, heel bijzonder lijkt het me om het te voelen. Ik heb soms wel zo'n kietelende veeg in mijn buik, maar dat heb ik nu pas 2 keer gemerkt en is dus ook niet elke dag. Ik denk dat het mijn darmen dan zijn, of is het normaal dat je niet elke dag je baby voelt?!
Het is heel normaal dat je het nu nog niet elke dag voelt. Dat dat echt elke dag werd was bij Mason pas tegen de 20weken aan hoor. Tot die tijd was het zo af en toe eens dat ik dacht hey! Meestal trouwens als ik s avonds op de bank hang of in bed lig. Het kan dus heel goed zijn dat die kietelende vegen je baby al waren. Het gevoel wordt vanzelf duidelijker en dan denk je, oh dus dat voelde ik al die tijd al!
ik ben benieuwd of dit kietelende met 20 weken dan ook vaker voor gaat komen, lijkt me wel fijn. In ieder geval heel fijn om te weten dat het nu nog niet standaard elke dag hoeft te zijn.
bij mijn eerste voelde ik het volgens mij pas met 16 weken. En het ligt ook heel erg aan de ligging van de placenta. Dat kan ervoor zorgen dat je het later voelt. Ik had gisteren heel erg van die plopjes, maar dat zat overduidelijk meer vanuit mijn darmen. Het is wel een beetje hetzelfde gevoel. Alleen je baarmoeder zit nu nog zo laag, je moet het wel echt daar voelen. Voel hem nu zo’n 2cm boven schaambot uitkomen. Vind ik heel apart, begin van de vakantie voelde ik hem nog niet. Nu dus zo’n 2cm erboven
Ik voel die veegjes ook ver onder mijn navel, maar niet echt regelmatig. Ach ja uiteindelijk gaan we ze toch wel voelen Ik hoop voor jou dat je het deze zwangerschap weer zo vroeg en duidelijk kunt voelen