Vandaag even bij Zeeman binnen gewipt nav de tip in onze FB groep. Zulke leuke kleertjes! En ook best veel flink afgeprijsd uit de oude collectie, maar warm zat voor zo'n kleintje onder dekentje etc... Hoop spul voor maar 1 euro! Ik had al wel wat liggen in maat 50 (2 setjes) en een pakje in maat 50/56, dus nu vooral maatje 56 gepakt. Denk dat we nog wel wat erbij moeten hebben uiteindelijk hoor, maar dit is al zo leuk!
Wie van jullie heeft 'de vaccinatie' tijdens de zwangerschap gehad? Ik stel het steeds uit, vooral ook omdat bang ben koorts te krijgen.. en de gevolgen voor de baby. Maar die kans is er bij "gewoon Corona krijgen" ook en het lijkt niet meer een kwestie 'of je ziek wordt' maar eerder 'wanneer je ziek wordt'.. als zijnde onvermijdelijk bijna. Ik hoor graag hoe bij jullie de vaccinatie ging, om me een beetje moed in te praten
O superleuk! ♡ Ik heb ook over die beertjes items getwijfeld. Heb nu bij Zeeman eigenlijk alleen een overslagromper maat 62, een roze shirt maat 68 (je kunt het maar hebben hé? ) en een roze siliconen slabbertje gekocht Zelf heb ik veel bij Jayno.nl gekocht met 75% korting Ook twee pyjama's die eigenlijk veel te zoet zijn voor mijn doen, maar mijn man smolt helemaal omdat hij opeens besefte dat hij een dochter krijgt (was nog niet echt geland)
De coronavaccinatie bedoel je? Ik was nog net niet zwanger bij de 1e prik en net 5 weken bij de 2e. Ik heb alleen een stijve arm gehad, mijn man ook. Als je bang bent voor koorts kun je een uurtje na je prik even Paracetamol slikken, maar ik heb eigenlijk niemand in mn omgeving die meer last had dan een stijve arm. Als je de 22 weken prik bedoeld, die krijg ik 6 oktober.
Ik heb alleen maat 50 en 56 nu in huis. 62 komt later wel. Overslagrompers hadden ze nu niet liggen bij Zeeman.
Leuk Hema heeft echt fijne kleertjes! Voor mijn jongste zoontje heb ik veel shirtjes omdat ze leuke kleurtjes voor jongens hebben. Waarom ik nu al 62/68 heb gekocht: mijn peuterzoon was bijna 4800 gram en 55 cm bij zijn geboorte, dus bij hem had ik echt 56 nodig vanaf het begin. Daarom zat hij snel in 62 en dat verwacht ik deze keer eigenlijk ook. Zeker omdat de baby nu al een percentiel score van 90% had qua lengte. Mijn zoontjes waren rond de 20 weken qua metingen 60 a 70%, dus maar iets te groot. Die zijn later de lengte in gegaan, maar mijn kleine dame is nu al hard op weg om de 56 cm bij geboorte te halen
Ik heb hem gehad tijdens de zwangerschap, met 13 weken de eerste en met 16 weken de tweede. Behalve een pijnlijke arm nergens last van gehad. Ik heb eigenlijk ook nog niemand in mijn omgeving gehad die koorts heeft gekregen. Ik ben echt heel blij dat ik het heb gedaan, voelt toch een stuk veiliger. Ik zou wel even oppassen met de prik nu halen en de 22 weken prik. Moet wel voldoende tijd tussen zitten namelijk.
Ik heb de 1e vaccinatie (pfizer) gehad toen ik 16 weken en 1 dag zwanger was. Ik heb de eerste en tweede dag een klein beetje last gehad van spierpijn in die arm, maar voor de rest helemaal nergens last van gehad Ik was van tevoren ook zooo bang dat ik koorts zou krijgen en ziek zou worden, maar dat is helemaal niet gebeurd. Ik vond dat mijn man zich zelfs aanstelde die had veel erger last van spierpijn, ik heb de vaccinatie wel in mijn meest gebruikte arm laten zetten, dan heb je minder last van spierpijn omdat je hem vaak gebruikt. Ik krijg 5 oktober de tweede vaccinatie en daarvan zeggen sommige dat je er meer "last" van kunt krijgen, maar dat moet ik nog gaan ondervinden. En qua wat de gevolgen op langere termijn kunnen zijn, weet ik ook niet hoe het uitpakt, ik geloof persoonlijk niet dat ze mensen gaan vaccineren met iets wat schadelijk zou zijn, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Ik kan het standpunt van mensen die niet gevaccineerd willen worden, ook heel goed begrijpen. De tweede vaccinatie krijg ik dus rond de 22 weken, en het was niet erg om de 22 weken lrik een paar weken later te halen, aangezien er een aantal weken tussen pfizer en de 22weken prik in moet zitten. Ik hoop dat mijn ervaring je een beetje helpt En wat je ook kiest is goed he, zolang je er zelf achter staat
@Sais95 en @beertje073 goed om te horen dat jullie ook relatief weinig klachten hadden! Ik weet niet of ik er 100% achter sta.. Als ik niet zwanger was dan had ik het niet gedaan denk ik. Maar ik hoor over placenta-schade na corona infectie en besef me dan meer dan ooit, dat mijn kind daar hoe dan ook schade van zou ondervinden en ik wil niet achteraf denken "had ik maar". Maar dat kan ook als ik een foute reactie op het vaccin heb... Maar goed, ik denk dat ik het wel ga nemen.
Ik heb hem ook gehad met 15 weken. Volgende week de 2e vond het ook wel spannend, maar achteraf ben ik heel blij. Alle enge verhalen die je leest over wat er kan gebeuren. Natuurlijk is de kans niet groot, maar je zal het maar zijn. ik had klein beetje zere arm 2 dagen ongeveer. Als je koorts krijgt nu is dat echt niet zo erg volgens mij. Dat is vooral in het 1e trimester. En je kunt ook nog pcm nemen om het te onderdrukken natuurlijk vanwege de kans op koorts zou ik het niet laten. Het is wel spannend, maar achteraf dacht ik ‘waar heb ik me druk om gemaakt’ ik geloof niet in effecten op langere termijn van deze vaccinaties. Daar zijn geen aanwijzingen voor, maar is ook totaal niet logisch met de werking van deze vaccins
Hier mogelijk nog wat interessant leesvoer. De kans op koorts bij eerste vaccin is extreem klein. Bij de 2e is het ongeveer 10% die hier last van krijgt. Maar hier kunnen natuurlijk ook nog mensen tussen zitten die sowieso ziek waren geworden. Hoeft niet allemaal van vaccin te komen. de bijwerkingen die worden gemeld zijn niet zo schokkend. Sommige meer serieuze bijwerkingen (zoals een enkele keer premature labour) is op zich logisch omdat er altijd vrouwen in zo’n grote groep zitten die dat krijgen. Had een ander onderzoek gelezen waar dat soort cijfers naast ‘gebruikelijke’ aantallen worden gezet en die waren niet afwijkend. https://obgyn.onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1002/uog.23729
Het blijft natuurlijk een lastige afweging. Als ik mensen hoor over lange termijn effecten op kinderen relativeer ik dat door me te bedenken dat ze ook testen op zwangere muizen gedaan hebben. De levenscyclus van zo'n muis is veel korter dan die van ons, dus rare effecten op nakomelingen zouden echt wel gezien zijn al.
Heb net even een lijstje gemaakt van wat we allemaal al hebben aan kleertjes; 6 rompertjes mt 50/56 1 rompertje mt 50 1 rompertje mt 56 3 broekjes mt 50 2 broekjes mt 56 1 vestje mt 50 2 shirtjes mt 50 4 shirtjes mt 56 1 pakje mt 50/56 1 pakje mt 56 4 mutsjes 5 sokjes 1 pyjama mt 62 1 jasje mt 56 1 slaapzak mt 60 In bestelling; 3 rompertjes overslag mt 50 3 rompertjes overslag mt 56 2 pyjama's mt 56 1 vestje mt 56 1 broekje mt 56 Zie dus dat ik helemaal niet zo veel meer nodig heb. Nog wat broekjes en 1 of 2 vestjes mt 56 en dan komen we denk ik een heel eind.
Ik ben weer een partijtje misselijk. Gisteren ook al rond dit tijdstip. Pffff gelukkig zakt het nu na enige tijd wel weer weg tov eerder. Het is alleen zo random. Eerst weken niet en dan opeens weer. denk zelf dat het ook met drukte en vermoeidheid te maken heeft. Drukke week gehad. Vandaag wel lekker rustig, maar dan komt het eruit ofzo Alhoewel vanmorgen wel al weer druk met boodschappen. Maar zit nu al even lekker rustig op de bank. heeft een van jullie het ook nog? En enig idee of er een specifieke trigger is?
@Waldorfmama, ik heb de prik ook gehaald met ongeveer 13 weken en de laatste met 17 weken. De eerste keer een stijve arm, de tweede keer enkel wat vermoeider. Ik heb aan het begin van de zwangerschap hoge koorts gehad. De verloskundige gaf toen aan dat het geen kwaad kon.
Ja, herkenbaar... Bij mij sowieso na een wat drukkere dag. Op vakantie nagenoeg nergens last van gehad, de afgelopen dagen wel weer. Klopt precies want we zijn weer met van alles bezig sinds we thuis zijn. En ik ben het zo zat! Wat bij mij wel iets helpt is iets van brood of een plakje cake met een glas cola light. Dan zakt het wat af. Hele dagen rustig aan zal ook wel helpen, maar is niet realistisch helaas.