Hier zijn we er nog niet extreem mee bezig. Heb wel een lijstje met namen, maar vorige keer was het ook een stuk later pas dat we het echt wisten. 2e namen (worden er waarschijnlijk 2) al wel soort van. heel fijn weekend dit weekend, maar wel best druk. Dat begin in wel echt te voelen aan mijn buik. Ook wel weer wat last van mijn blaas. Morgen toch maar weer langs huisarts. Even ‘the full monthly’. Wil even alles gecheckt hebben, blaasontsteking, (gbs) kweek, evt schimmels oid en wat nog meer kan. Het is geen duidelijke blaasontsteking, maar toch vaak relatief vaag gevoel
Oef.. 2e naam is ook zoiets. Bij de jongens hebben we soort van vernoemd naar opa/beste vriend van mijn man. Hij zou zijn oma(s) nu willen vernoemen, maar die namen vind ik echt gedateerd.. en niet op een klassieke, leuke manier Als je het gaat verbasteren, kun je er ook niet echt wat leuks van maken Dan maar niet vernoemen? Zijn jullie van het vernoemen?
Je hebt het over doopnamen? Mijn zoontje heeft doopnamen naar mijn overleden oom en oma. Zijn broertje krijgt de namen van mijn moeder en van mijn vader die 2 jaar geleden is overleden
Uh niet echt doopnamen. Toevallig hebben mijn zoons wel heel christelijke tweede namen, maar het is niet direct gelinkt aan dopen. Gek genoeg heeft eigenlijk niemand in de familie dat, maar de kinderen hebben wel tweede en derde namen met vernoemingen. Het voelt eigenlijk gek om dat niet te doen...
Wij geven dus wel ook een 2e naam, net als @Waldorfmama geen echte doopnaam, want wij zijn niet gelovig. Wij vernoemen hierbij niet, maar kiezen voor een combinatie die wij mooi vinden. Grappige is, de 2 oudsten hebben geen 2e naam en vroegen laatst waarom niet want dat hadden ze zo mooi gevonden.
Wij doen niet aan vernoemen. Ons zoontje heeft ook maar 1 naam, dus onze dochter straks ook. Die naam weten we ook al er is alleen wel een tweede naam die ik zou willen geven, omdat ons zoontje haar steeds zo noemt en ik het ook een mooie naam vind. Maar mijn man vindt het dan zielig voor ons zoontje omdat die maar 1 naam heeft..
Wij zijn ook van het vernoemen. Waarschijnlijk 1 naam van oma en andere naam hebben overgootoma (voornaam) en andere oma (2e naam) beide. Maar het moet wel nog beetje klinken in de combi, dus het is nog niet helemaal zeker zoontje is ook (los van mooie naam) vernoemd. 1e en 2e naam
@Heidezicht Ach, ja dat kan ik me voorstellen. Wel leuk dat jullie ze er zo in betrekken. Weten zij de naam al? @onkruidbloem Waarom zou dat niet kunnen? Ik ken meer mensen waarbij juist de eerste een heel scala aan vernoemingen qua namen heeft en nummer 3 het moet doen met haar voornaam of misschien slechts één naam erbij. Andersom dus, maar het kan alle kanten op. Sommige namen zijn zo krachtig op zichzelf dat een tweede naam gewoon niet zo passend is, terwijl andere juist meer af zijn als er een tweede naam bij is. Ik ben vandaag helemaal ingestort, zo moe. Elke nacht word ik rond 3 uur wakker en val pas weer in slaap tegen 6, terwijl ik een half uur later er al uit moet. Ik had echt gehoopt om in het tweede trimester meer energie te hebben, maar het valt me vies tegen.
Haha nee en dat geeft ze flinke frustratie. Maar we houden het echt voor ons tot de bevalling. De meiden zijn wel enorm nieuwsgierig hoor. En ze willen echt als 1e op de hoogte zijn straks, dat hebben we ze ook beloofd. Zij mogen als eerste hun broertje bewonderen en weten dan ook als 1e hoe hij gaat heten.
Net terug van de 20 weken echo en alles ziet er goed uit. Wel komt ze qua metingen steeds aan de kleine kant uit (wel binnen het normale), maar wel een beetje een verrassing om eerlijk te zijn aangezien ze met 15 weken nog een week voorliep. Dat was natuurlijk wel een ander apparaat.. Ze kan nog wel flink gaan groeien trouwens, dus dit zegt nog niks over haar uiteindelijke maat. Wel lijkt ze nog steeds een meisje, dus ik hoef niet de volledige roze baby garderobe om te ruilen
Wat fijn van de goede 20 weken echo @Waldorfmama vervelend dat je zo moe bent. Ik merk ook wel dat het zwaarder begint te worden. Deze week een vrij drukke week en dat valt me best heel zwaar. Vandaag drukke dag buiten de deur weer eens (normaal thuis werken) en voel mijn buik ook meer einde dag. Maar op zich ook logisch dat de weken langzamerhand beginnen te tellen. Qua energie gaat het prima als ik uitgerust ben, maar slaap ook niet altijd goed. Lig niet heel veel wakker snachts meer, eerder wel, dat is wel echt heel vervelend en frustrerend. Hopelijk tijdelijk voor je
@Waldorfmama super fijn dat je ook een goede 20 wekenecho hebt gehad, en het nog steeds een meisje is Gelukkig dat ze wel qua metingen binnen het normale valt, misschien ligt het inderdaad gewoon aan het apparaat. Volgens mij heeft nu iedereen inderdaad de 20 wekenecho gehad
♡Uitgerekende datum ♡ 2 februari; ♡ Mir123- 35 jaar - 3e kindje 3 februari; ♡ Waterman123-1e kindje 4 februari; ♡ Heidezicht -38 jaar - 2e kindje 6 februari; ♡ Beau28 - 29 jaar - 1e kindje ♡ Sameniszoveelleuker - 28 jaar - 3e kindje ♡ beertje073 - 30 jaar - 1e kindje 8 februari; ♡ Do1981 - 39 jaar - 2e kindje ♡ Chari130210 - 25 jaar - 3e kindje ♡ Jale - 37 jaar - 4e kindje ♡ Onkruidbloem - 32 jaar - 2e kindje 11 februari; ♡ XdropjeX - 34 jaar - 2e kindje 12 februari; ♡ Mommy2020- 33 jaar - 2 e kindje ♡ johanna3 - 27 jaar - 1e kindje ♡ Sais95 - 26 jaar - 1e kindje 13 februari; ♡ SkyA - 25 jaar - 2e kindje 15 februari; ♡ MLIS - 29 jaar - 3e kindje ♡ Kiki202 - 28 jaar - 1e kindje 16 februari; ♡ Waldorfmama - 37 jaar - 3e kindje ♡ MEISJE | ♡ JONGEN | ♡ VERRASSING ♡ Afspraken♡ Do1981 - 29 september - controle gyn Heidezicht - 6 oktober - 22 wekenprik XdropjeX - 13 oktober - controle Do1981 - 14 oktober - telefonisch consult beertje073 - 26 oktober - controle vk beertje073 - 23 november - controle vk ♡ Allereerst gefeliciteerd! Voeg jezelf toe in de lijst door op de laatste lijst te reageren en vergeet de [/QUOTE] aan het begin en einde van de lijst
Wat fijn @Waldorfmama, een goede 20 weken echo. En zo lang het binnen normaal valt is het niks erg dat ze wat kleiner is toch?
Ik ben gewoon een muts die zich dan meteen zorgen maakt "Heb ik iets gedaan waardoor ze niet zo goed groeit?". Wat onzin is.. want ze is niet te klein, maar ik neem het mezelf meteen kwalijk Ook viel me op dat de placenta heel hobbelig is, iets wat ik nooit eerder heb gezien eigenlijk. Ik kan niet wachten tot ik bij de verloskundige op consult kan, want dat ga ik nog wel navragen. Op Google kon ik er niks over vinden, maar ik wil graag alles weten Het was wel lief om te zien dat ze aan het drinken en smakken was. Vervolgens kreeg ze de hik, dat was zo schattig om te zien. En maf hoeveel ze kunnen zien eigenlijk.. Ze kon de lenzen in haar oogjes zien, ik wist echt niet dat ze daar op checken. O we hebben een duowagen gehaald trouwens. Onderstaande van Topmark met babynestje bij Babydump. Ik wilde eigenlijk een andere, maar deze past tenminste in onze huidige auto (we zijn wel aan het kijken voor grotere auto, maar goed) en als ze iets groter zijn ga ik toch een dubbele paraplubuggy nemen. Ondanks dat ik mijn zinnen op een andere had gezet ben ik er eigenlijk wel heel blij mee We hebben 'm gewoon in huis en dat is me eigenlijk ook heel wat waard. O en ik ben vandaag 20 WEKEN! Dat is toch wel weer een mijlpaal
♡Uitgerekende datum ♡ 2 februari; ♡ Mir123- 35 jaar - 3e kindje 3 februari; ♡ Waterman123-1e kindje 4 februari; ♡ Heidezicht -38 jaar - 2e kindje 6 februari; ♡ Beau28 - 29 jaar - 1e kindje ♡ Sameniszoveelleuker - 28 jaar - 3e kindje ♡ beertje073 - 30 jaar - 1e kindje 8 februari; ♡ Do1981 - 39 jaar - 2e kindje ♡ Chari130210 - 25 jaar - 3e kindje ♡ Jale - 37 jaar - 4e kindje ♡ Onkruidbloem - 32 jaar - 2e kindje 11 februari; ♡ XdropjeX - 34 jaar - 2e kindje 12 februari; ♡ Mommy2020- 33 jaar - 2 e kindje ♡ johanna3 - 27 jaar - 1e kindje ♡ Sais95 - 26 jaar - 1e kindje 13 februari; ♡ SkyA - 25 jaar - 2e kindje 15 februari; ♡ MLIS - 29 jaar - 3e kindje ♡ Kiki202 - 28 jaar - 1e kindje 16 februari; ♡ Waldorfmama - 37 jaar - 3e kindje ♡ MEISJE | ♡ JONGEN | ♡ VERRASSING ♡ Afspraken♡ Do1981 - 29 september - controle gyn Heidezicht - 6 oktober - 22 wekenprik XdropjeX - 13 oktober - controle Do1981 - 14 oktober - telefonisch consult beertje073 - 26 oktober - controle vk XdropjeX - 5 november - 3d/4d echo XdropjeX - 9 november - intake kraamzog beertje073 - 23 november - controle vk ♡ Allereerst gefeliciteerd! Voeg jezelf toe in de lijst door op de laatste lijst te reageren en vergeet de [/QUOTE] aan het begin en einde van de lijst
Wat fijn van de goede 20 weken echo!! En zolang het binnen het gemiddelde valt is er niks aan de hand natuurlijk, ik snap wel dat je gelijk zorgen gaat maken, maar nergens voor nodig oh en onze placenta was ook hobbelig, niet eens aan gedacht tot je het hier zo schreef. Maar ik weet ook niet beter natuurlijk dus wist niet dat hij er anders uit kon zien En 20 weken is zeker een mijlpaal, heerlijk!
Vandaag weer goede controle gehad. Bloeddruk was ook goed (105/70). Al wat over protocol tav bevalling gehad, handig om alvast te weten. Ging over wanneer ze standaard inleiden ivm leeftijd, dat is vanaf 40 weken. nu duurt de volgende controle nog wel even tot aan groei echo met 28 weken. Tussendoor nog een telefonische afspraak.
♡Uitgerekende datum ♡ 2 februari; ♡ Mir123- 35 jaar - 3e kindje 3 februari; ♡ Waterman123-1e kindje 4 februari; ♡ Heidezicht -38 jaar - 2e kindje 6 februari; ♡ Beau28 - 29 jaar - 1e kindje ♡ Sameniszoveelleuker - 28 jaar - 3e kindje ♡ beertje073 - 30 jaar - 1e kindje 8 februari; ♡ Do1981 - 39 jaar - 2e kindje ♡ Chari130210 - 25 jaar - 3e kindje ♡ Jale - 37 jaar - 4e kindje ♡ Onkruidbloem - 32 jaar - 2e kindje 11 februari; ♡ XdropjeX - 34 jaar - 2e kindje 12 februari; ♡ Mommy2020- 33 jaar - 2 e kindje ♡ johanna3 - 27 jaar - 1e kindje ♡ Sais95 - 26 jaar - 1e kindje 13 februari; ♡ SkyA - 25 jaar - 2e kindje 15 februari; ♡ MLIS - 29 jaar - 3e kindje ♡ Kiki202 - 28 jaar - 1e kindje 16 februari; ♡ Waldorfmama - 37 jaar - 3e kindje ♡ MEISJE | ♡ JONGEN | ♡ VERRASSING ♡ Afspraken♡ Do1981 - 29 september - controle gyn Heidezicht - 6 oktober - 22 wekenprik XdropjeX - 13 oktober - controle Do1981 - 14 oktober - telefonisch consult beertje073 - 26 oktober - controle vk XdropjeX - 5 november - 3d/4d echo XdropjeX - 9 november - intake kraamzog Do1981 - 10 November - 1e groei echo beertje073 - 23 november - controle vk ♡ Allereerst gefeliciteerd! Voeg jezelf toe in de lijst door op de laatste lijst te reageren en vergeet de [/QUOTE] aan het begin en einde van de lijst