Nee, bewust ook niet. Ik hoef nogal minimalistisch ingesteld en koop het liefst tweedehands. We hebben ook nog veel. Maar dat ga ik uitzoeken als de kinderen weer naar school zijn (of de laatste week van de vakantie, we zien wel) Veel van wat er op die lijstjes staat vind ik onzin. Ik heb nog altijd een fles babyolie staan van de eerste, die voor 3/4 nog gevuld is. Zelfde voor eigenlijk alle andere verzorgingsproducten. Badje hebben we bij de eerste 2 keer gebruikt, daarna nooit meer en weggedaan. Zelfde geld voor een wipstoel. En zo kan ik nog veel meer dingen opnoemen. Als je het wilt, en fijn vind, zeker doen, maar wij hebben een (voor veel mensen) ongebruikelijke instelling wat dat betreft. Must haves; Kleding Voeding (borstvoeding of kunstvoeding met fles) Een plek om te slapen Luiers (wij gebruiken wasbaar, dus hoeven dat niet meer aan te schaffen) Verder wel echt heel handig; Draagzak/draagdoek of kinderwagen Slaapzak (ik ben geen fan van dekentjes) Maxi-cosi Veel hydrofiele doeken (zijn overal goed voor)
Onze dochter is in april 3 geworden, en pas sinds ze 3 uis doe ik wat met haar haar. Daarvoor wilde ze dat echt niet, bleef ze ook niet zitten, maar had ze ook gewoon te weinig/moeilijk haar om iets leuks mee te doen. Op YouTube en instagram vind je genoeg dingen voor 'toddlerhair'
Hier trouwens hetzelfde qua spullen, wipstoel vond ons zoontje niks. Al die verzorgingsproducten/badspullen nauwelijks gebruikt omdat I. toch een gevoelige huid heeft en dus niet continu in bad ging en dan ook lang niet altijd wat gebruikt. Hydrofielen hier ook heeel veel (reflux kindje). Draagzak inderdaad. Welke slaapzak heb jij voor de mini's? Vond dekens ook niet fijn maar veel slaapzakken zijn wel voor groter of niet?
Oh ja natuurlijk. Logisch. Alles wat je kan hergebruiken, lekker doen natuurlijk. Fijne tips, hier heb ik echt wat aan!! Hier is het ons eerste kindje en heb al een heel fijn lijstje aangemaakt bij de prenatal. Naar aanleiding van het feit dat een familielid aan kwam zetten met een dinobroek, totaaaal niet ons ding. Ik heb lief gereageerd, maar wij houden zelf heel erg van neutrale tinten, wol, zeide etc. En wat nou als het straks een meisje blijk te zijn?! Vroeg ik. Het familie lid zei: Ah joh in het begin zie je toch niet of het een jongetje of een meisje is
Oh ja super dit!! We hebben inmiddels al een hele mooie kinderwagen van Cybex met mom-bag + organizer op het oog en een mooie draag zak van Artipoppe. Als ik jouw lijstje zo zie valt het reuze mee. Soms schrik ik echt van de lijsten Wij zijn ook super minimalistisch (hebben heel veel gereisd) en dan merk je dat je zoooo weinig nodig hebt en je vaak in een korte tijd zo veel onzin (prulletjes, papiertjes etc.) hoard haha. Maar met een kleine op komst voelt het toch anders, mijn moeder instinct zegt nu al: “mijn kind mag niks te kort komen en ik bespaar nergens op.” Echt bizar eigenlijk. Terwijl je ook het hoog nodig kan kopen en stel je mist iets, dan komt het later wel natuurlijk. Dankje voor het delen van de must haves
Misschien een hele gekke vraag (akward dit) maar leg je dan je kindje in de slaapzak, zonder dekentje? Had gelezen dat je ze het beste in kan zwachtelen met doeken omdat ze daar rustig van worden, maar wellicht hebben jullie hier andere ervaringen mee
Onze zoon was een super onrustige baby, hij heeft het eerste half jaar ingebakerd geslapen. Kan inderdaad in een doek, maar ik vond inbakerslaapzakjes super fijn! We hebben er meerdere van dit merk https://www.baby-dump.nl/product/inbakeren/1382/swaddlemeyco/77397/swaddlemeyco-dessin-0-3-maanden/57783/swaddlemeyco-animal-br-0-3-maanden/133852/?gclid=CjwKCAjwivemBhBhEiwAJxNWNzroPd8RT82n69pPiWlqTVUjGP8Tk-V3CFtUKGjJfruZYwEWT0N5nhoC8sMQAvD_BwE. Maar ik weet niet of elke baby lekker ligt in die dingen, misschien iets dat je pas aan moet schaffen als in de kraamweek blijkt dat je een baby hebt waarbij inbakeren nodig is. Met een dikke pyjama is een dekentje vervolgens niet meer echt nodig, al hadden wij wel altijd een lakentje en dekentje nog in de wieg en later het ledikantje liggen.
Wipstoel hebben wij juist enorm veel gebruikt! Maar we hadden geen babyzitje voor op de kinderstoel bijvoorbeeld, jullie wellicht wel? Badje inderdaad hetzelfde hier. Geleend van een vriendin, alleen gebruikt tijdens de kraamweek. Zoon vond in bad 3x niks. We namen hem altijd mee onder de douche. Ik had daarvoor een soort van washandhandschoen die tot aan de elleboog komt, voor de grip op dat kleine glibberige lijfje. Die wel veel gebruikt!
@Madeline95 ja hier heb ik ook niet zoveel met gekregen kleding, vind inderdaad lastig dan te zeggen dat ik er niet zoveel mee heb of dat hij het niet aan heeft gehad. Ik breng de kleren van I. denk ik dan ook naar de kringloop die nog goed zijn. Hier is eigenlijk standaard gewoon kleertjes + deken + laken en 2 kruiken in bed bij een newborn. Maar I. zakte naar beneden door reflux moest zn bedje schuin gezet worden en die dekens bleken nooit goed te liggen, dus ik denk dat ik dit keer geen dekens wil. I. hebben wij wel ingebakerd met een speciale inbakerdoek omdat hij enorm onrustig was maar dit word eigenlijk pas gedaan nadat blijkt dat je kindje het nodig heeft. Ze moeten dat namelijk ook weer beetje afleren als ze ouder zijn + qua warmte vind ik soms wat lastiger inschatten. Plus sommige worden juist weer heel boos van inbakeren. Dus dat is beetje zelf kijken wat je wilt en wat je kindje wilt. Ben er nog niet over uit of ik voor slaapzak of dekens ga weer.
Hier was toen eerst zoals geadviseerd werd dus kleertjes + deken + laken. Daarna bleek onrustig toen hadden ze geadviseerd de puckababy piep, (wat meer geborgenheid maar niet echt ingebakerd) hielp niet voldoende en toen ingebakerd met de pacco doek. Vervolgens was het afbouwen lastig en toen nog een pacco afbouw doek gekocht, oh en we hebben in wieg en ledikant nog het nunki lakentje gebruikt
We zijn het eens over dé naam Weer iets dat we kunnen afvinken! Binnenkort ook maar eens werk maken van zijn geboortekaartje…
De controle was vandaag behoorlijk spannend, mijn man trok het ook echt niet. De verloskundige moest lang zoeken naar een hartje, wat maar niet lukte. Toen gaf ze aan dat als het niet zou lukken we naar het ziekenhuis moesten voor een echo. Ik gaf aan eerst te willen plassen, want had echt een volle blaas. Maar in de tussentijd zag ik mijn man steeds bleker en nerveuzer worden. Dus ben gaan plassen, terug op de tafel, apparaat erop en hoppa, gelijk een hartje! Mijn man deed gewoon een dansje, zo schattig.
Heb je die artipoppe gepast? Super mooie, hippe Draagzak. Maar kost een fortuin en zit mar weinig mensen fijn, zonde voor zo'n grote aankoop.
Ik geef borstvoeding dus doe sowieso niet aan inbakeren omdat je dan voedingssignalen mist. Als je flesvoeding geeft, zou ik ook aanraden te voeden op verzoek en dus niet in te bakeren. Er zijn ongetwijfeld situaties dat inbakeren wel een oplossing is, maar zou hier niet bij voorbaat voor kiezen. Ja, slaapzak zonder dekentje.
Nee kinderstoel pas gebruikt vanaf dat ze zelf konden zitten. Waarvoor gebruik je een wipstoeltje dan eigenlijk? Ik heb eigenlijk geen idee, waarom/wanneer zet je je kindje daarin? Ik heb hem iig nog nooit gemist.
Wie vroeg er nou om kleine slaapzakjes? Vond het niet terug. Hema heeft vanaf maat 50 gewoon katoen Joha heeft van wol, ook superfijn. (Wol os warmteregulerend)
Bij ons slapen de kindjes in een puckababy piep, daarna mini en daarna newborn bag. Vaak ook met een nunki lakentje, zowel in de cosleeper als in het ledikant. Nu moet ik wel zeggen dat de jongste nauwelijks ergens in heeft geslapen, en de eerste 3/4 maanden rechtop op ons sliep. Daarna wel in de slaapzakken, nooit met dekentjes. Oudste slaapt nu met dekbedje, jongste nu in pyjama, ze weigert slaapzakken en dekens.