Ik zeg altijd het kan beter maar het kan natuurlijk ook veel slechter . Ik heb vrij veel last van mijn bekken en ik spuug nog bijna elke ochtend. Begin er bijna gewend aan te raken . Ik ben ook nog niets aangekomen wel al aantal weken op hetzelfde gewicht. Ik val dus iedergeval niet meer af. Aankomend weekend hebben we een gender reveal! Misschien gaat het dan een beetje ‘echt’ aanvoelen. Blijft een gek idee dat er iets in mijn buik groeit. We hebben ook al beginnetje gemaakt aan de babykamer. Dus genoeg leuke dingen ook!
Dus deels wel goed nieuws(vochtzakken weg) of lees ik het verkeerd? En wat betekent het nu als die ductus verkeerd omgeleid is voor de toekomst? Kan dat ook goed gaan? Vind dat jullie wel een heel schattig kleintje hebben, wat een leuke echo foto!!
Wij hebben vandaag een goede 20-weken echo gehad gelukkig! @Maankindje @Kendi3 ik vond het ook spannend! Vooral vorige week, toen voelde ik de baby totaal niet en daar werd ik heel onzeker van. Daarnaast hebben ze op de 13-weken echo niet alles kunnen zien, dus wel wat spanning. Gelukkig voel ik sinds maandag middag de baby wel heel veel, en steekt er zelfs soms al een voetje uit aan de zijkant. Moet morgen wel terug, want deze enorm drukke baby was wederom niet helemaal perfect in beeld te krijgen. Dus morgen kijken of ze een gezichtje/hoofdje kunnen zien en meten, en nog wat kleine dingen. Verder hebben we nu het geslacht in een envelop, en heb ik vanmiddag cupcakes besteld. Die gaan we morgen voor de echo ophalen en dan met de meisjes daarna op eten. Mijn man gaat vanavond vast spieken, haha. Ben er inmiddels door de echo en door de reactie bij de cupcakes van overtuigd dat het een meisje is, maar niks is nog zeker natuurlijk. Maar zou het wel bijzonder vinden, 3 gezonde dochters(of dus 2 en een jongen, haha), wauw…dat ik dat gewoon mag meemaken. Echt heel bijzonder!
Dankjewel voor het delen Josje. Een kleine opluchting om te lezen dat de zakken met vocht verdwenen zijn, wellicht een kleine zorg minder. Duimen dat de ductus via een andere weg in het lijfje aangelegd zal worden. Wat zal het heftig zijn om de uitsprak van de arts te horen… onthoudt wel dat ze in het ziekenhuis echt alles met een slag om de arm doen in verband met de protocollen. Ze kunnen namelijk niks garanderen en als ze al dingen uit durven sluiten dan is de kans enorm groot dat het inderdaad niet het geval zal zijn. Mogelijk geeft het rust dat ze de kans op een syndroom zeer klein achten. Nog twee weken af zien. Wij duimen op een goede afloopt voor jullie en dat de krampen in de baarmoeder snel minder worden. P.S. Prachtige echo!! Knuffel!
De ductus heeft na de geboorte in principe geen functie meer, gezien deze verbonden is met de navelstreng. Wanneer deze doorgeknipt wordt, zal de ductus langzaam verschrompelen en verdwijnen. De baby krijgt dan een eigen bloedsomloop. Het is met name een hoog risico tijdens de zwangerschap omdat er mogelijk on voldoende bloed/zuurstof verspreid zou kunnen worden.
Nouuu wat lief dat je er naar vraagt! Hier gaat alles heel goed. Over het algemeen voel ik me energiek en blij. Ben er even een poosje er tussen uit geweest en moet al jullie berichten nog even terug lezen, maar wilde even weten hoe het bij Josje gegaan was met de vwp. Hier hebben we een halve vakantie kunnen vieren (kwam toch veel werk tussendoor). We zijn twee dagen naar Neja en Málaga geweest naar vrienden en af en toe een beach club bezocht en ben in de dagen dat we thuis waren lekker met de baby spullen en kamer bezig geweest. Beetje nesteldrang dit denk ik, maar ik heb dus allemaal excel lijsten gemaakt met linkjes naar de website en levertermijn, data waarop het in NL moet zijn (met oog op verbouwing etc) en onderverdeeld in benodigdheden voor de babykamer (soms wel 5 opties per product haha), voor op pad, de kleertjes en textiel (moet nog noteren wat we al gekocht hebben en in welke maat), voor de borstvoeding, woonkamer, vluchttas etc. Daarnaast ook een verbouwingslijst gemaakt en lijst met dingen die je moet regelen zoals internet/gwl, notaris, beveiliging. We kwamen op het idee om de verbouwing laten beginnen als we nog in Spanje zitten en gaan proberen onze voordeur op afstand te bedienen haha. En daarnaast heb ik een lijst met meubels opgesteld, van handdoeken, bed, tot eettafel en servies etc. Wat. Een. Werk. Holy Moly. Maar het lucht me toch op, jeetje. Hier vandaag ook van alles uitgeplozen omtrent de inloop kast, dat was een rommeltje van kabels, film apparatuur, drones, boeken, papier en dozen. (Waarom bewaart men eigenlijk zo veel dozen?!) Alle vergeelde kabels weggegooid en de kast is nu bijna leeg op 5 super gesorteerde bakjes en de apparatuur na. Echt heeeeeerlijk! En ook een beetje gestoord haha. Nog een baby update: Sinds vorige week (17 weken) voel ik de kleine iedere dag. Zelfs mijn man voelt hem dagelijks. Zo bijzonder. Geeft ook rust. Ennnn we krijgen een zoon!! En dat was heel duidelijk zichtbaar op de echo. Ik voelde het al vanaf het begin. Heel fijn dat dit gevoel klopt. Vooral mijn man is zeer opgelucht en we kijken ontzettend uit naar zijn komst. Het voelt nu nóg echter. Hoe gaat het bij jou??
Oef wat spannend zeg! Heel benieuwd wat het mag worden en hoe je man het zal vinden. Straks mogelijk 4 dames in huis. Dat is wel een besef momentje haha. Heel veel plezier morgen!!
Tot nu toe iets beneden gemiddeld, maar dat deden de andere twee ook. Zal over twee weken eens vragen welk percentiel de baby dan groeit. Ben overigens heel benieuwd wat er in jouw buik groeit! Hou je ons op de hoogte?
Jullie zijn er maar druk mee! Wat een geregel is het. En wat leuk, een zoon! Dan kun je ook gerichter gaan shoppen en dromen.
Wooow jeetje wat een geregel joh! En wat leuk! Heerlijk om te weten dat er een klein kereltje bij komt
Hopelijk zet dat zo door. Haha ja dat doe ik zeker! Maar ben dus ook vet benieuwd naar jouw kleintje. Maar jullie willen wachten met delen tot je meer weet toch?
Klopt, we willen eerst even duidelijkheid. We hebben ons wel per ongeluk versproken tegen mijn schoonouders hahaha. Maar goed, verder weet niemand het nog. Voor nu staat gezondheid even voorop!
@Mewa lief dat je er naar vraagt. Het gaat wel vrij goed hier. Last van de hitte (ik kan er nooit tegen) maar verder mag ik niet klagen. Vanochtend maagzuur gehad en dat was wel even vervelend. Hoe gaat het met jou? @Madeline95 leuk, een jongen! Wat een geregel en gedoe. Rust ook maar goed uit
Ik googelde net even hoe hoog je baarmoeder ongeveer zit met 19 weken. En dat schijnt dus net onder je navel te zitten. Nou vond ik deze week mijn buik enorm gegroeid, en voel ik die kleine dus ook vet hoog. Maar dacht dat ik me vergiste. Vanmiddag met de echo zat zij echter ook bijvoorbeeld de armpjes te echoën echt ruim boven mijn navel. Dat zal toch niet gek zijn verder? Vind die enorme buik soms best zorgwekkend namelijk…
Reageer later even op de rest, maar nee als ze er niks van zeggen niks aan de hand! Ligt aan allerlei factoren, bij mij zit baarmoeder ook al boven de navel waarschijnlijk omdat ik klein ben dat ging bij i. toen ook hard. En soms groeien ze eerst de hoogte in en daarna de breedte, sommige baarmoeders zitten juist weer meer op een steeltje zegmaar en hangt ook van je bouw af etc. Ik heb dan trouwens wel echt een buik maar geen enorme buik dus dat kan daar ook weer los van staan haha. Plus de navel zit ook nog eens niet bij iedereen op gelijke hoogte
@Madeline95 wat een geregel! maar goed bezig wel! En leuk een zoontje! @Frangipani ben benieuwd naar de reveal! Veel plezier alvast! wat rot dat je nog zoveel spuugt.. bij mijn zoontje hield het na 22 weken zo goed als op op af en toe sporadisch na, hopelijk bij jou ook! @Daantje3 fijn dat alles goed is! @JosjeM nog veel onzekerheid maar hopelijk blijft de kleine zo verder groeien
Wij gaan zondag onze genderival doen. Wij gaan de naam in letters verstoppen in de kleuren blauw en rose. Met twee letters extra y z en daar moeten ze een naam van maken. Hihi We gaan onze dochter destiny noemen
♡ Uitgerekend 1 - 15 Februari 2024 ♡ 1 februari Maankindje - 36 jaar - 2e kindje Daantje - 35 jaar - 3e kindje 2 februari Nixter - 33 jaar - 3e/4e kindje 7 februari Kendi3 - 34 jaar - 3e kindje 8 februari Dinabloem -35 jaar - 2e kindje Madeline - 27 jaar - 1e kindje 9 februari JosjeM - 31 jaar - 3e kindje Sannelis - 35 jaar - 3e kindje 10 februari Orchid24 - 29 jaar - 2e kindje Zeester85 - 38 jaar - 3e kindje 11 februari Frangipani - 29 jaar - 1e kindje 12 februari Mewa - 30 jaar - 2e kindje 13 februari MamaSofie1 - 34 jaar - 2e kindje 15 (+1) februari nooompje - 35 jaar - 1e kindje ----------------------------------------- Afspraken: September 11 september - MamaSofie1 echo gynaecoloog 13 september - Nixter - 20 weken echo 14 september - Kendi3 - 20 weken echo 14 september - JosjeM - controle gynaecoloog 14 september - Maankindje - 20 weken echo 15 september - dinabloem 20 weken echo 19 september - Orchid24 - Centering pregnancy 19 september - JosjeM - 20 weken GUO (19w4d) 20 september - Orchid24 - 20 weken echo (19w4d) 21 september - Mewa - 20 weken echo (19w3d) 22 september - Maankindje - centering pregnancy 25 september - Orchid24 - Videogesprek verpleegkundige 26 september - nooompje - 20 weken echo (19w4d) Oktober 2 oktober - Madeline95 - 20 weken echo (21w4d) + kennismaking nieuwe verloskundige NL 2 oktober - Nixter - controle VK 2 oktober - sannelis - echo gynaecoloog (21w4d) 3 oktober - nooompje - controle vk 10 oktober - Orchid24 - Centering pregnancy 10 oktober - dinabloem controle 18 oktober - Orchid24 - Controle gynaecoloog 20 oktober - Maankindje - centering pregnancy 31 oktober - Orchid24 - Centering pregnancy November 13 november - sannelis - echo gynaecoloog (27w4d) 14 november - Orchid24 - Centering pregnancy 17 november - Maankindje - centering pregnancy 21 november - Orchid24 - 3D/4D pretecho (28w3d) 28 november - Orchid24 - Centering pregnancy December 6 december - Orchid24 - Videogesprek verpleegkundige 8 december - Maankindje - centering pregnancy 29 december - Maankindje - centering pregnancy Januari 12 januari - Maankindje - centering pregnancy 26 januari - Maankindje - centering pregnancy (verwacht deze niet meer te halen ) ----------------------------------------- jongen (5) | meisje (3) | verrassing (1) ⭐ sterretjes ⭐ Noa1987 - 5+1 weken Luitje- +/- 6 weken
Leuk dat jullie ook de naam hebben! Dan weet iedereen gelijk ook de naam Hier blijft de naam geheim tot de geboorte. Femme weet hem ook niet