Nou ik heb toevallig afgelopen vrijdag, toen de bloeding dus 1,5 dag bezig was, al gebeld omdat ik mijn waardes sowieso wilde laten checken. Herken me namelijk erg in de symptomen van een vit B12 tekort (jarenlange vermoeidheid, haaruitval wat 1,5 jaar na vorige zwangerschap/bevalling nog niet over is, en nog wat dingetjes). Aangezien ik toen een vroege miskraam vermoedde gelijk aangegeven dat ik ook hcg wilde laten prikken om te zien dat de waardes goed zouden aflopen. Assistente gooide het nog op een innestelingsbloeding maar aangegeven dat dit me sterk leeg gezien de bloeding en aflopende test van vrijdag. Maar ik kan dus aanstaande donderdag pas om 09:00 uur terecht bij de huisarts voor een consult, en dan is het nog maar de vraag of ze me willen doorsturen voor bloed prikken en waarop ze dan willen gaan prikken. Gezien wat verschillende klachten die al wisselend langer spelen, wil ik eigenlijk dat ze erg uitgebreid gaan prikken en niet alleen op de standaard dingetjes die toch normaal uitkomen bij mij.
Het helpt nou ook niet bepaald mee dat ik er tijdens mijn autisme diagnostiek traject te horen heb gekregen dat ik een erg grote behoefte aan controle heb en laat ik hier nou net eens 0 controle op hebben hahaha. Als kers op de taart heb ik gistermiddag en vandaag de ene keer wel en de andere keer niet wat beige afscheiding bij afvegen op het toilet. Wat normaliter relatief onschuldig is in de eerste weken van een zwangerschap en meer dan eens voorkomt, maar wat dus ook een voorteken van een miskraam kan zijn.. Zeker gezien het bloedverlies van donderdag en vrijdag. Dus ik ben denk ik elk kwartier op het toilet te vinden om te checken
De officiële eerste echo in het ziekenhuis volgende week woensdag is wel om 15:30. Wat een rottijd is dat. En we moeten er ook nog eens een uur voor rijden
Oei dat is een lange zit dan tot 15:30 haha. Hopelijk morgen alvast goed nieuws voor je zodat je iets rustiger in de auto zit volgende week Hoeveel weken ben je morgen?
Inderdaad een lange rit, maar wij waren afhankelijk van een academisch ziekenhuis in verband met het ICSI-traject. En gezien ik in een uithoek woon en er enkel streekziekenhuizen zijn hier als alles goed gaat hoef ik na de eerste echo in het Radboud bij afdeling voortplantingsgeneeskunde alleen nog maar rond de 20 en 32 weken voor een GUO bij prenatale diagnostiek, vanwege een aangeboren hartafwijking bij mijn man.
Hier is voor nu alles goed Het is er maar 1 (toch wel een opluchting). Het hartje klopt en de termijn klopt ook (ongeveer) Dit was voor het eerst dat een vroege echo uitwendig lukte, viel me mee. Daarom heeft ze ook niet echt naar de termijn gekeken. Ze zei heel expliciet, dat is voor de termijnecho. Maar de grove meting komt ongeveer overeen met mijn telling.
Hierbij ook weer even een kleine update vanaf mijn kant. Vanochtend de test herhaald en deze is nagenoeg hetzelfde of misschien minimaal donkerder dan die van gisteren maargoed daar zat ook amper 24 uur tussen. Na maandagmiddag (wat waterig bruin oud bloed) alleen nog maar lichtbruin/beige afscheiding. Vanochtend de verloskundige gesproken. Lang verhaal kort, ik moet over een week een nieuwe test doen om te kijken hoe die is. Ze heeft een afspraak voor me ingepland op vrijdag 30 juni om 11:15. Ik zou dan in theorie 6+2 zijn. Eerder wil ze me echt geen echo geven omdat ze dan nog niets kan zien en de kans bestaat dat zelfs 6+2 nog te vroeg is dus dat de echo geen uitsluitsel zal geven. We gaan voor nu dus verder met 1-1,5 week in een helse onzekerheid leven met elk toiletbezoek de angst voor wat ik mogelijk ga aantreffen..
Het verschilt enorm per dag en moment. Ik doe iig heel erg mijn best er vol vertrouwen in te staan, maar sommige dagen vind ik het super lastig.
Oh ik snap je zo goed! Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik hier ook tot een week of 12 zoveel last van gehad. Ene dag wist ik zeker dat alles goed kwam en andere dag ging ik dood van de stress omdat ik ineens bang was dat het mis zou zijn gegaan.. Wordt uiteindelijk wel beter!