Ja, da's dan het verschil tussen BE en NL dat ik niet zo goed snap ofzo. Bloed prikken is bij mij gewoon bij de huisarts zelf, tijdens het consult (al zijn er wel aparte centra voor ook). En hier zouden ze ook niet moeilijk doen om HCG te laten controleren als de patiënt dit uitdrukkelijk vraagt. Is toch maar gewoon 1 extra vakje aanduiden? Mijn HA heeft zelfs naar het labo gebeld om mijn staal vroeger op te halen zodat ik sneller een uitslag had omdat die begreep hoe spannend ik dit vond na mijn vorige miskraam.... Ik heb ook nog nooit een week moeten wachten op een afspraak bij mijn eigen huisartsenpraktijk. Vind het zo jammer voor je dat het lijkt of niemand je wil helpen of serieus neemt. Hopelijk snel duidelijkheid.....
Zo te horen is dat bij jullie wel een stuk beter geregeld dan hier in Nederland! Dat wachten is inderdaad verschrikkelijk.. Dan bel je vrijdag omdat je bloed wil laten prikken omdat je vermoed dat je een vroege miskraam hebt gehad, en dan kun je een week later pas op consult bij de huisarts die dan nog gaat bepalen of ze bloed willen prikken…
Ik snap dat soms ook niet dat ze niet willen prikken. Betaal tenslotte nog altijd zelf voor me ziekenfonds
Ja precies! Ik betaal graag wat extra voor een kans op meer duidelijkheid.. En mn hele eigen risico ben ik in januari toch al verloren aan mn ASS diagnose
Even een paar pagina’s gemist, dus ga ook niet overal op reageren @Luitje, dat was niet de echo zoals je hem wilde! Wat rot, hopelijk is het toch echt een kwestie van een late bevruchting/innesteling en heb je volgende week goede beelden. Ik duim voor je! @JosjeM, jeeej! Wat fijn om een kloppend hartje te mogen zien @Nixter, yes!! Ook al goed nieuws, heel fijn voor jullie @LittleMies, dit blijft ook een bijzonder verhaal, heel benieuwd of je al bloed mag testen en hopelijk wat meer weer. Geen prettig verloop zo
Nou dames ik kom net bij de huisarts gedaan. Lang verhaal kort, ze wil geen bloed prikken. Niet op algemene waardes ivm jarenlang aanhoudende vermoeidheid/duizeligheid/haaruitval/libidoverlies etc. En ook niet op hcg. Volgens haar toont een bloedonderzoek vrijwel nooit antwoorden bij de klachten die ik heb. En met hcg prikken weten we ook nog steeds niets volgens haar. Nog aangegeven of er niet 2x hcg geprikt kan worden om de waardes vast te stellen (of het bij het termijn past) en of er goede oploop is in waarde maar dat zou niets zeggen volgens haar. Waarom doet iedereen zo moeilijk en waarom ben ik zo slecht in voor mezelf opkomen.. -.- Oh en ze maakte nog de opmerking dat de echo van volgende week wel erg vroeg is, of de verloskundige überhaupt al wel wat kan zien dan..
Ik kan gewoon echt niet helemaal niets doen, dus ik ga dit weekend wel testen bijkopen en dan blijf ik tot aan de afspraak om de dag testen. Dus morgen weer en dan zondag weer etc. Mochten de testen dan niet verder oplopen of juist aflopen dan kan ik me er in ieder geval op instellen dat de echo slecht nieuws zal geven. Zo heb ik nog een beetje controle over dit alles..
@LittleMies wat rottig dit zeg geen steek verder dus. Harde les in geduld en loslaten krijg je in je schoot geworpen… Wat betreft bloedprikken bij de huisarts voor je andere klachten, heb je wel eens een orthomoleculair therapeut overwogen? Ik ben zelf van nature niet gezegend met veel energie en dat is er na een burn-out jaren geleden niet beter op geworden. Bloed prikken bij de huisarts heb ik in al die jaren regelmatig gedaan, maar mijn basis hematologie is altijd op orde, volgens de normen die daar worden aangehouden. Een jaar geleden ben ik naar een orthomoleculair therapeut gestapt, zij onderzoeken je bloed veel uitgebreider en kijken ook naar onderliggende samenhang. Ik heb daar onwijs veel aan gehad. Ik bleek tekorten te hebben aan verschillende vitamines, maar bijvoorbeeld ook intolerantie tegen bepaalde voedingsstoffen te hebben. Toen ik na een half jaar het hele behandelplan had doorlopen voelde ik me veel beter. Wie weet kan je iets met deze tip!
Ja ik ben niet zo goed in loslaten.. Dat is 1 van de dingen waar autisme om bekend staat, maar ik sta dus al sinds 2 februari op een wachtlijst voor behandeling om handvaten te krijgen zodat ik met bepaalde situaties in het dagelijks leven beter kan leren omgaan. En waar ik normaal al moeite heb met loslaten, is dit echt next level. Ieder steekje in m’n baarmoeder of vlaagje van ongi gevoel zijn een trigger voor m’n onrust.. Ieder toiletbezoek weer onzeker. Ik heb nog nooit van een orthomoleculair therapeut gehoord, ik ga het zeker opzoeken want je verhaal klinkt erg interessant! Zeker gezien ik ook overspannen/autistische burn-out heb ervaren afgelopen jaar. En mijn hematologie die ook telkens ‘normaal’ uitkomt. En ook wat je noemt met overgevoeligheid voor bepaalde voedingsstoffen! Mijn darmen zijn ook geregeld van slag. Al zouden zowel m’n darmen als vermoeidheid en duizeligheid ook weer in verband kunnen staan met mijn autisme. Het schijnt dat POTS en PDS vaak voorkomen als je autisme hebt. Maar ik ga me zeker eens verdiepen in een orthomoleculair therapeut, dit klinkt in ieder geval erg hoopvol!
O wat fijn @Kendi3!!! Ik had even niet scherp dat er vandaag alweer iemand aan de beurt was. Was het spannend?
@LittleMies ik heb met deze therapeut gewerkt https://80procentpuur.nl/. Alles digitaal, kit voor bloedafname wordt naar je opgestuurd en het bloed neem je gewoon zelf thuis af.
Gisteren had ik ineens heel sterk t gevoel dat het goed zat dus de spanning was ook een stuk minder. Dus dat was heel fijn. Was ook stuk minder emotioneel dan bij de eerste 2, meer zo iets van Ja kijk! Daar zit mini <3 Vanavond intake van kraamzorg, beetje vroeg maar wil dit graag beter geregeld hebben dan de vorige keren
Ah fijn dat je er zo ontspannen in zat! En qua kraamzorg, dat liep de vorige 2 keren niet soepel? Ik heb ons wel meteen een maand geleden al aangemeld voor kraamzorg met die tekorten overal dacht ik, ik kan maar mooi vroeg op de wachtlijst staan.
Meiden, herkent een van jullie dit? Ik heb sinds een dag of 4 een beetje een branderig gevoel in mijn onderbuik, wat ik niet kan plaatsen. Ik ben bekend met blaasontsteking, dat heb ik vanmorgen uit laten sluiten bij de huisarts. Het is een continu aanwezig, beetje zeurderig gevoel, maar niet echt pijnlijk. Het zal vast iets onschuldigs zijn dat te maken heeft met alles dat er gebeurt in mijn buik, maar omdat ik niet weet wat het is voel ik me er niet relaxed over. Iemand die dit gevoel herkent?
Hoi, ik breek even in hoor Hoever zou je nu zijn? Aangezien ze je niet echt willen helpen, is het geen idee om een pretecho bureau te bellen? Bij sommige kan je al heel snel terecht. Die van mij ziet een hartje kloppen met 5+3, dus dat zou je al bijna zijn denk ik? Het blijft natuurlijk onzeker he, maar dit is ook slopend lijkt me met die testen en bloedverlies. Sterkte hoor!
Hey @Bloempjelief, ik zou op basis van de eerste dag van mijn laatste menstruatie vandaag 5+1 zijn.. Ik heb inderdaad ook overwogen om een andere verloskundige (of pretecho bureau) te bellen, maar ik weet het even niet zo goed meer. Het kan zijn dat het me uit de stress haalt als alles ineens goed blijkt te zijn, maar er is natuurlijk ook de kans dat het ongeacht goed of slecht te vroeg is om iets te zien.. Dat het slopend is heb je inderdaad helemaal goed haha. Het vele bloeden is gelukkig vrijdagavond alweer opgehouden..