Bij 13 is het denk ik sowieso nog wel lastig te zien? Net wel/net niet goed denk ik? Weet ik niet zeker hoor, hier was met 15 weken wel overduidelijk. Bij de geslachtsecho was I. er erg open over wat hij was dus voordat ze iets kon zeggen zei ik al dat lijkt me een jongen he?
oh echt? dat is snel! Ik dacht dat dan de nub pas beetje in zicht kwam maar de geslachtsecho 's zijn meestal vanaf 14 dacht ik.
Ja klopt maar mevrouw lag zo dat wij t beide konden zien de verloskundige en ik. Ik was gevallen destijds en moest op controle komen. En mevrouw lag letterlijk met de benen wijd dus wij zagen heel duidelijk 3 strepen
Spannend allemaal. Wel goed om te zien dat iedereen zijn eigen keuzes kan maken tijdens de zwangerschap. Ik voel me bijvoorbeeld wel fijn bij het doen van een NIPT test. Het geslacht blijft verrassing tot de geboorte. Succes morgen @LittleMies
Wij doen geen NIPT. Wel een 13 en 20 weken echo. Geslacht wisten we bij M. Wel (was ook geen ontkomen aan) , bij L. Niet. Bij A* hadden we nog niet besloten. Nu wilen we het wel weten. Gelukkig mag iedereen idd eigen keuzes maken. Veel meer nog dan je denkt. Zo had ik bij L. Bijvoorbeeld geen OGTT gedaan, wat wel geïndiceerd was. Bij M. Liet was op de 20 weken echo iets afwijkende te zien, daarom meerdere echo's daarna gehad. Dit zou ik nu niet meer doen, als het om zoiets kleins gaat. (Een grote afwijking is een ander verhaal, maar daar was bij M. Geen sprake van, sterker nog, wat op de echo 'gezien' werd, was er niet tijdens de geboorte of daarna)
Het advies bij deze zwangerschap is dat ik vanaf 12 weken bloedverdunners moet slikken vanwege dat mijn zoontje dysmatuur geboren is. Maar zelf ben ik daar nog niet zo over uit en heb wel wat tegen argumenten op basis van wat uitzoekwerk wat in heb gedaan met resultaten uit verschillende onderzoeken. In mijn geval zal het weinig opleveren.
Spannend dat jullie niet willen weten wat het gaat worden. Ergens zou het leuk zijn maar ik ben graag voorbereidt
Goed om het dan ook te bespreken! Lijken me lastige keuzes wel, goed dat je zelf ook speurwerk hebt gedaan. Ik heb dat meer met de bevalling en erna ik ben ingeleid met 39 weken vanwege suiker, hier stond ik zelf ook achter omdat ik ergens gewoon bang was dat het misschien niet verantwoord was om langer in de buik te houden ook omdat ik steeds vaker afwijkende waardes kreeg. Maar inleiding ging niet goed en uiteindelijk een spoedkeizersnede, meer dan een uur hem gemist na de geboorte omdat ik een lage bloeddruk had toen was hun uiteindelijke conclusie dat ik altijd een lage bloeddruk heb en dat mijn man met ons zoontje wel mocht komen.. En vanwege te lage glucose waarde moest hij een nachtje goed in de gaten gehouden worden op de andere afdeling. ook daarna al die wisselende meningen over de borstvoeding ik had heel veel pijn, het was voor mijn zoontje ook al snel een strijd. Continu inloop van personeel en dat ze hem hele tijd deden aankleden zonder mijn man te leren etc. Toen kon ik er niet zoveel mee maar nu denk ik wel dat ik echt dingen anders wil/wat van zou zeggen..
Dat lijkt me ook een lastige afweging inderdaad, denk dat je inderdaad al snel kiest voor dan maar goed in de gaten houden terwijl het misschien inderdaad dus extra zorgen geeft om niks
Idd geen zwangerschap te zien Ze wil me wel voor de zekerheid even langs het ziekenhuis sturen omdat ze wel verdikt baarmoederslijmvlies zien en een kleine cyste op 1 van m’n eierstokken Dus ze willen in het ziekenhuis m’n hcg laten bepalen en daar ook even goed kijken om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap uit te sluiten omdat ik gister nog licht positief testte